*~*~*ENSKATTARET keskellä viikkoa*~*~*
ja sitten vielä eilisen löpinät:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8206488&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (27)
[color=FF00FF]Heti aamusta nyt pitää tulla kirjottelemaan, eilen en sitten enää viittinyt;) Kohta pitäis lähtee käymään ruoka kaupassa, ei yhtään kiinnosta lähtee raahaamaan niitä ostos kasseja.. yllättävän paljon menee tota ruokaa jo kahden ihmisen taloudessakin.. mitenköhän sitten, kun tulee lisää perheen jäseniä?!? Viimeistä vapaa päivää viedään=( Mistäköhän löytyisi tälle loppu-ajalle tuota työ motivaatiota, kun se on ihan totaalisen hakusessa! Kai se on vaan jaksettava painaa, ainakin niin kauan kuin pystyy. Kaikki työkaverit on kyllä sanonu, etten tuu oleen loppuun asti töissä, koska tuo työ on niin henkisesti kuin fyysisestikkin tosi raskasta. Saa nyt nähdä, miten käy.
bejpillä oli kyllä huonoja kuulumisia, kurjaa, kun teiltä se asumistuki päätös hylättiin.. Onneksi asioilla on kuitenkin taipumus järjestyä, toivottavasti teilläkin siis kaikki kääntyy vielä parhain päin!jaksuja kovasti sinne!!
Han, täälä on sinulle kohtalo toveri!! Kävin myös rakenne ultrassa jokunen viikko sitten, meidänkin vauvelilla oli kaikki jees, mutta myös minulla on ihan samanlailla tuo istukka! Eli kävin yksityisellä ultrassa, missä tuo istukan sijainti selvisi, kerroin asian neuvolatädille ja hän teki lähetteen jyväskylään. Jyväskylästä tulikin heti kutsu äitiyspolille jo 5.syyskuuta, eli minulla viikkoja silloin kassassa 21+0.. nyt vaan odottelen, että tulisi tuo kauan kaivattu tiistai.. varmaan lisää ultria on vielä tulossa, juuri tuon istukan sijainnin takia.. toisaalta kurja, mutta pääseepähän tiitiä vaklaan useemmin;)
Fiolle vilkutukset!!
Noniin.. koskahan saamme tuolta kuumeilupuolelta seuraa tänne masun kasvattajiin??? Noh, kaippa se mooli sieltä jossain vaiheessa tänne puolelle singahtaa=)
Noniin.. nyt sinne kauppaan!
t.siru ja tiituli 20+1.. hehee, puoliväli on ylitetty!![/color]
Pääsin vihdoinkin lukemaan teidän kuulumisia! Vaikka mitä on taas tapahtunut viikon sisällä.
NEA81 - mä olen kans tuntenut hipaisuja ja muljahteluja jonkun aikaa. Nyt kun ei pariin päivään tuntunut, niin heti tuli huoli. Eilen kuitenkin illalla oikein pienen pieniä potkuhipaisuja tuntui :) joten ei varmasti ole sinulla mitään huolen aihetta. Kuitenkin melko alussa kun ollaan liikkeiden kannalta.
Sippuliinille kovasti voimia sinne sairaalaan, kyllä varmasti pitävät hyvän huolen sinusta ja pikkuisesta!
Kandi taisi olla juuri muuttanut uuteen kotiin - ONNEA - on varmasti ihanaa päästä uuteen kotiin :)
Joku onnellinen oli ollut jalkahoidossa, voih! Aattelin itsekin jossain vaiheessa varata itselleni ja miehukselleni.
Jouhille onnea, jos työpaikka löytyi!!
ON: Lemmikeistä on ollut puhetta ja karvoista :) on niin outoa, kun ei ole enää koiria. Toinen koira meni marraskuussa, olisi juuri keväällä täyttänyt 16 v. ja toinen meni juhannuksen jälkeen (haimakasvain)..suru oli mahdoton, kun koiru oli vielä niin muuten hyvä kuntoinen (11 v.) ja sairaus vei lopulta voimat :( koti on karvaton ja vähän tyhjän oloinen, mut en kyllä heti ota jotain lemmikkiä, tarvii vähän aikaa surra! Mut kaikki lemmikit ovat aivan ihania!!
Olin muutes eilen sellasen muksupuodissa Espoossa kuin Villiankka. Aattelin käydä jo vakoilemassa vähän tavaroita ja etenkin liinoja! Siinä sitten myyjä ystävällisesti kysyi, et voiko auttaa ja miehän tokasin, et ku noi liinat kiinnnostaa. Netistä kun olin lukenut siitä MaM Ecosta. Se sitten heti sanoi, et kokeillaanko vaikka nukella sitoa ja olin siinä ihmeissäni, oli niin kiva ja ystävällinen nainen. Mies oli mukana ja taustalla naureskeli ja oli vähän hämillään koko reissusta. Se liina oli muuten tosi mahtava. Ihan erilainen kuin sellainen kudottu paksukankainen. Tämä oli tietty ohuempaa ja joustavakankainen...kyl mie olin ihan myyty :)) ja sitominen (ristisidonta) oli kyllä helppo tehdä.
Joten tämä mamma kyl ostaa liinan jo sinne sairaalareissulle.
Liinailuun hurahtanut Mykis ja Hippis 17+5
Josko en taas kaikkien juttuja huomannut kommentoida, niin pahoittelen...täytyy taas perehtyä noihin töihin...tylsää. Kaikille oikein ihanaa päivän jatkoa!
[color=68228B]Kylläpäs toi telkku vie mun voimat! Huhhuh.
Larsku: munki miehen mummo kuoli viime viikonloppuna ja mun eka ajatus oli, että voi höh, millon on hautajaiset. HYI! Mäkin oon nähny kyseisen mummelin vaan kahdesti..Sillä oli paha syöpä ja menoa kyllä ootettiin pitkän aikaa ja valmiita oltiin..Hautajaiset on vasta ensi viikon perjantaina..(mä luulin, että hautajaiset on poikkeuksetta la-su).
Kesis: miesten kuuluu aina pallutella ja pyydellä anteeksi, vaikka me oltais tehty väärin tai suututtu turhasta. Näin on. =)
Kandilla on tänään 4D-ultra! Tuuhan kertoon kaikki! =) Ja onnea uudesta kodista!
MaiMik: eikös 7,6kg ole kauhean vähän? Sähän jäät miinukselle synnytyksen jälkeen? Taas tulee itselle kauhee bontsofiilis =/
Laralei: toi nettiBB taitaa olla ' parempi' , kun siinä kai voi vaihdella kameroita itse? Tietty pylly on kipeempi =)
Bejbi: sähän kauan panttasit tietoa porukoiltas!! Mun mama olis suuttunu jos olisin kertonut vasta myöhemmin =)
Hyvä, että Hanilla oli ultrassa kaikki hyvin! Toivotaan nyt vaan, että se istukka nousee sieltä!
Pepsille jaksuja jos joudut sairaalaan! Mutta kohtahan se villipylly sieltä varmaan syntyykin? =)
Mä ajattelin olla reipas ja leipoa porkkanasämpylöitä tänään..Eli nyt pitäis kai lähteä hakeen hiivaa kaupasta..
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv19+0 (jey!!)
Ja vauva on kiinnittynyt eli lähtöasemissa! Olen ihan täpinöissä! =) Vauva voi nyt sit ihan millon vaan syntyä, vaikka toki voi vielä mennä monta viikkoakin. Terkka kuitenkin arveli ettei menis yli lasketun ajan. Mutta sitäpä ei tiedä, suhtaudun edelleenkin niin että menee reilusti yli niin en sitten pety jos ei alakaan vielä mitään tapahtua.
Hurjalta tuntuu että ollaan jo näin loppusuoralla. Tuntuu ettei siitä ole kuin hetki kun ihmeteltiin raskaustestin plussaa ja nyt ollaan tässä, kohta pikkuisen vanhempina.
En sitten senkään puolesta olis sinne Tampereen tapaamiseen päässyt, kun ei terkka suositellut enää lähtöä mihinkään kauemmas. Aateltiin miehen kanssa mennä vielä kertaalleen viettämään hotelliyötä, täytynee siis matkustaa täältä Vantaalta viettään sitä hotelliyötä Helsinkiin =) No mukavaa sekin on, käydään syömässä hyvin ja vähän hemmottelemassa itseämme.
Hillun nyt niin pilvilinnoissa että ajatukset ei pysy kasassa. Palaillaan asiaan myöhemmin kun pystyn keskittymään ja kommentoimaan kuulumisia!
Karssuli ja pikkuinen rv 36+6
ainakaa vielä lähtä,jee!Lekuri kirjottaa apteekkiin painelääkityksen ja aamulla käyn verikokeissa ja saan stiksit mukaan millä seuuraan pissiä!
Olen ollut pari päivää pois linjoilta kun eilen oli se kauan odotettu tentti. Luettua tuli kyllä jonkun verran, tosin aika viime tinkaan mutta vaikealta tuntui. Eli nyt jännätään meneekö ykkösellä läpi vai tuleeko hylätty:( Vasta lokakuun puolessa välissä tulee tulokset, odottavan aika on piiiitkä!
Pepsi, toivottavasti paineet normalisoituu eikä sun tartte jäädä sisään tms. Otahan nyt rauhallisesti, lepää ja koita saada ne paineet alas:)
Kandillako oli tänään 4D, tulehan kertomaan mitä siellä näkyi? Tietädättekö muuten onko tyttö vai poika, vai haluatteko yleensäkään tietää etukäteen?
Nyt en yhtään tiedä/ muista mitä tapahtunut, oli niin julmetun pitkät pinot etten jaksanut kahlata kunnolla ajatuksen kanssa niitä läpi. Joten jää nyt kommentoinnit vähemmälle.
Oletteko muuten ollut miten ehdottomia alkoholin suhteen. Mä kun en ole edes kieltä kastanut lasiin plussan jälkeen, ja huomenna olis duunin illanvietto ja kuskiksi lähden mutta olis kiva yks sidukka juoda seuraksi.... Kommetteja, voiko olla varaa yhdestä?? Olenko siis ylivarovainen??
Amy, laitatko mulle mesellä tai meilillä jossain vaiheessa tarkan osoitteen sille tapaamispaikalle niin navigaattori osaa ohjata mut perille. Ja sä hoidat kaimani sinne, eikö vain? Siitä menee perille noin 1h 10min, joten katsotaan vielä tarkemmin se tarkka tapaamisaika lähempänä:=)
Nyt taas töiden pariin hetkeksi
Aurora + törriäinen rv 14+5
Olipa ihanan syksyinen aamu - semmoinen kirpakka viileys ulkona :)
BB:stä ollut paljon juttua. Mulla ei innostusta jatkuvaan seuraamiseen riitä, mutta uteliaisuudesta eilen katsoin millaista väkeä on mukana ja totesin, että siellä on peräti kaksi tuttua menneiltä kouluajoilta. Siltikään en aio päivittäin ruveta seuraamaan, mutta täytynee tarkkailla kuinka nuo kaksi siellä pärjää...
Aika hassua huomata, että tästä ei ole kauaakaan, kun vasta itse valittelin, että kaikki muut on jo niin pitkällä ja itse vasta alkumetreillä. Mutta kyllä ne viikot näköjään täälläkin lisääntyy, enää pari viikkoa puoliväliin. On muuten eka kerta kun tämä tyttö odottaa syksyn tuloa (ja joulua tietty ihan erityisesti kun työt loppuu...). Muuten enemmän kesäihmisiä olen.
Aurora tuosta alkomahoolista kyseli. Joka paikassahan lukee, että turvallista määrää ei ole, mutta ei missään pidetä yhtä annosta silloin tällöin mitenkään vaarallisenakaan. Itse olen ottanut täysin nollalinjan, mutta se on henkilökohtainen valinta. Ei ole vaan tehnyt mieli ottaa edes sitä yhtä, tuoremehu-vichy on paljon parempaa :)
Mulla kanssa on pää ihan tyhjänä ajatuksista, kun ollut niin pitkiä päiväpinoja ja kiirusta töissä, ettei ole ehtinyt edes kunnolla keskittyä palstailuun.
ON: *Kuusi yötä ultraan on...* Liikkeistä ei havaintoja. Mulle sillon ekassa ultrassa tosiaan sanottiin, että istukka on vatsan puolella, muttei ainakaan sillon ollu mitenkään kohdunsuun edessä. Ja siitähän se kai vaan nousee kohdun kasvaessa. Eli se on selkeesti tossa navan alapuolella kun siinä on tommonen kumpu (joka ei tietenkään voi olla se jo ennen raskautta siinä sijainnut vararavintorengas...)
Jahas, jos sitä vähän tekisi töitäkin palkkansa eteen. Reipasta päivää kaikille!
t. Essi, rv 18+1
Aurora kyseli lasten sukupuolista. Me halusimme tietää etukäteen, tuntuu, että olisi jotenkin helpompi valmistautua tulevaan, kun tietää edes, kumpi on tulossa. Vaikka olisihan siinä voinut käydä niin, ettei ultrassa olisi erottunut kumpi on tulossa. Kyllä sitä olisi voinut myös ilman tätä tietoa elää, mutta meille tuntui hyvältä saada tietää etukäteen, kumpi on tulossa :)
Aurora kyseli myös alkoholin käytöstä. Itse olen ollut melko ehdoton tuon alkoholin suhteen, MUTTA joku muutama viikko sitten maistelin vähän punaviiniä, kun vanhemmat olivat grillailleet. En siis juonut juurikaan, muutamia minimaalisia kulauksia otin ja sitten tuli niin huono omatunto tuon pikkuisen takia, etten viitsinyt ottaa enempää. Ei pienet ja SATUNNAISET annokset vielä tee hallaa sikiölle, mutta itsellä alkoi vain tuo omatunto soimata :)
Jaahas, siru oli kohtalotoveri tuon eteisistukkajutun kanssa. Sinullakin sitten tiedossa sektio, ellei istukka nouse? Eihän tuolle asialle oikeastaan voi edes tehdä mitään, sitä voi ainoastaan seurata ja katsoa, josko se nousisi. Vähän kyllä itsellä tuli harmistus, koska sektiosta toipuminen vie kuitenkin kauemman aikaa, mikä taatusti haittaa vauvanhoitoa ensimmäisillä viikoilla :/
Piti muuten eilen käydä, yllätys yllätys, shoppailemassa liuta vaatteita, kun saatiin tietää Rumpalin sukupuoli. Ostin tällä kertaa vähän isompia vaatteita (kokoja 68-74), koska aivan pienille vauvan vaatteille ei kuitenkaan ole sitä käyttöä niin pikäksi aikaa, kuin isommille. Ja alkaahan tuolla muutenkin olla jo melkoinen kasa noita pieniä vauvan vaatteita, pikkuisia bodyja, potkareita ja collegepukuja. Onpahan ainakin jonkunlainen varasto pienelle, ei lopu vaatteet ihan heti kesken :)
Nyt pitää mennä päivän puuhiin. Olisi silityshommia, jos vain suinkin jaksaisi.
Han ja pikku Rumpali-Pööpötin 18+0
Eli eilen oltiin neuvolassa rv 30+1:
Painonmuutos/vko +389 (yht. tullut nyt 3,8kg)
Turvotus -
RR 100/62
Pissa puhdas
Hb 123 (jee, noussut. Rautaa jatkan vielä)
Sf 26
Tarjonta vt (viistotila, pylly alaspäin..)
Syke 134
Liikkeet ++
Koko ajan ollaan menty sf-mitassa vähän keskikäyrän yläpuolella, ja nyt tiputtiin sen alapuolelle. Tottakai se vähän jäi mietityttämään että miten se nyt noin.. Onko teillä muilla menty ensin ylempänä ja lopussa alempana käyrällä? Ihan niin kuin muistaisin että Pepsillä meni niin..? (tai jollain muulla sitten.) Terkka ei kylläkään ollut millänsäkään, sanoi vain että hienosti kasvaa.
Toinen kysymys. Nimittäin tuo perätila. Tiedän että aikaa kääntyä on vielä paljon, mutta silti.. Miten myöhään teillä muilla vauveli on kääntynyt rt:aan jos ollut näillä viikoilla vielä perätilassa?
Täällä myös yksi BB addikti.. Sen verran hillitsen kuitenkin itseäni että 24/7 ei meille tule. Mutta tv:stä pitää joka jakso tuijottaa. Ihan itseäkin hävetti kun eilen kysyin mieheltä että kukas mulle nämä jaksot sitten nauhoittaa kun ollaan synnärillä :S Korjasin kyllä heti perään että taitaa kyllä siinä vaiheessa jäädä hyvin toissarvoiseksi asiaksi joku hemmetin tositv-sarja :D
Voikaahan kaikki taas hyvin ja paksusti. Me lähdetään nyt Kaapon kanssa ajelemaan mummolaan tuonne 100 km päähän. Jos samalla kävisi vähän tekemässä ostoksia, harsoja, vaippoja ym. puuttuvaa :)
Viipero & Kaapo rv 30+2
ultrakuulumisia täältäpäin, eli eilen kävin nt-ultrassa äippäpolilla. Kaikki ok.
Pää-perämitta 49mm, B-mitta 18mm, istukka takaseinässä ja niskaturvotus 1,9mm. Laskettu aika pysyy tuossa 11.3, eli ne mun omat laskemat viikot oli oikein ja aikasemmat ultrat on antanu liian pieniä viikkoja.
Mitä se B-mitta tarkottaa??
Siellä se Puksu köllötteli, oli varmaan nukkumassa kun piti silmiä hieroa :) ja vähänkö otti päähän kun tökittiin ja heilutettiin että saatiin napero käännettyä.
Jokatapauksessa kaikki oli oikein hyvin :)
Tappert ja Puksu 12+3
Täällä taas, vaikka pitäisi töitä tehdä ;D
Voi pepsukka raukkaa suo sitten piinataan, onneksi sentään ei tarvinnut sairaalaan sisään jäädä, siellä on niin tylsää !
Höh mä en yhtään muista mitä piti kommentoida, raskausaivot.
Mä olen miehelleni monta kertaa sanonut että koita kestää mun ylitsepaisuvat kiukutuskohtaukset, hyvin se on jaksanutkin, vaikka on me yhteenkin muutaman kerran otettu.
Yleensä pyydetään anteeksi molemmat.
Eilen päätettiin neidin nimi kokonaisuudessaan, ehtii kyllä varmaan vielä vaihtua, mutta mies oli tyytyväinen kun sai tahtonsa toisesta nimestä läpi, meille ei nyt sitten tule kuin kaksi nimeä, mutta parempi sekin kuin 1, minä olen aina " kärsinyt" vain yhdestä nimestä, joka sekin on kokonaisuudessaan sangen mielenkiintoinen ja erikoinen.
En tosin käytä kuin osaa siitä.
Ukko kulta innostui eilen huutelemaan neidille tuonne masuun, tökki masua ja huuteli nimeä ja jutteli sille hölmöjä, neitikös siitä innostui ja potki niin kovin että meinasi oikein hermo mennä kun teki jopa vähän kipeetä, joku hermo oli vissiin ihan vieressä kun tekin niin ilkeetä.
ukko eilein myös makaili sohvalla suihkun jälkeen ja totesi että tulisi nyt äkkiä ulos että saisi kölliä tässä vierekkäin........ei taida mies ihan tietää mitä on tulossa.
Hän on myös parantanut ruokailutapojaan, ettei neiti sitten matki liikaa häntä, kyynärpäitä ei saa pitää pöydällä, ei maiskuttaa ja suu pitää aina syödä tyhjäksi ennenkuin sinne laittaa uutta.
Myös molempia ruokailuvälinetä ( siis veistä ja haarukkaa ) pitää käyttää, ei vain kauhoa haarukalla suoraan suuhun.
IHAN PIMEE MIES !
sellaista siis tänne.
Tulempa kommentoimaan lisää myöhemmin, nyt kun on aivot ihan tukossa !
Huomenta tai päivää oikeastaa...
Täällä ollaan aamulla oltu lääkärissä ja nyt siis flunssan vuoksi sairaslomalle. Samalla tutkittiin kaikki muutkin, eli vauvan valtakunnassa kaikki hyvin. Kohdun suu oli kiinni , vaikka oli supistellut hiukan enemmän kuin yleensä. Sydänäänet olivat reippaat, ja voitteko kuvitella sf-mitta jo 28cm!!!! Että täällä kyllä mahaa piisaa :)
Pepsimax oli joutunut lähtemään kanssa näytille.. Hyvä, että saat kuitenkin viettää aikaa kotona,eikä sairaalassa.
Karssulilla alkaa piinavat viimeiset hetket ennen vauvelin syntymää.
AUrora: mä en ole ottanut yhtään alkomaholia raskauden aikana. itseasiassa mulle on tullut sellainen etova olo koko juomasta. (ihme kyllä kun ennen niin hyvin maistui :)
Tappertilla oli iloisia ultrakuulumisia :) Nauttikaa te muutkin noista kahdesta ultrasta. Tää loppu aika on tuskaisen pitkä aika, kun ei pääsen pienokaista näkemään :) Syntymiseen on odotettava.
Nyt on pakko lähteä makaamaan sängyn pohjalle ja keittämään teetä... Kurkku on tosi tosi kipeä
Halauksin
Heidi <3 Toukka 29+3
[color=FF00FF]Nyt tuli mieleeni, mitä minun piti oikeesti kirjottaa jo aikaisiemmin, mutta eihän tämä höyrypää sitten muistanutkaan.. eli eilen tiiti vihdoin päätti ilahduttaa äitiään potkaisemalla niin kovaa, että minäkin sitten vihdoista viimein tunsin pienen muljahduksen tuolla vasemmalla puolella kohtua!! Yritin kuulostella, mutta ei enempää sillä kertaa tuntunut.
Noh, sitten ilalla kun köllöttelin sohvalla niin tunsin kaksi kertaa pienen pientä " kutittelu" suurin piirtein samoilla kohdilla=) =) =) Voih, kuinka ihanaa!
Nyt tämä höyrypää mamma lähtee auton siivoukseen. Hassua, vaikka siivoamisesta tykkään, niin auton siivous on jotain, mikä aina vaan tökkii:( Noh, kai se on pakko ryhdistäytyä!
Niin ja Hanille sen verran, että joo, sektio on edessä jos se istukka ei sieltä rupee nousemaan. Toivon sormet ja varpaat ristissä, että se sieltä nousisi.. vaikkakin loppupeleissä minulle on ihan sama, miten se tiiti sieltä kohdusta maailmaan tulee, kunhan vaan tulee!
Mutta silti olisi jotenkin jännempää, kun ei tietäisi koska syntyy.. sektionhan sitten tietää. Heh, en taida kellekkään kertoa milloin tuo sektio tehdään, jos siihen joudutaan... saavatpahan ainakin muut olla jännityksessä, jos minä en saa;)[/color]
Han, sulta piti kysyä että mitkä oli tarkat viikot kun sukupuoli selvisi? J oliko jo 100% varma tieto? Meillä np-ultrassa saatiin veikkaus rv 12+6, mutta varmuus vain 50% luokkaa joten nyt tulevan rakenne ultran rv 17+5 pitäisi antaa varmuus. Ollaan lähdössä ultrausviikolla Ulkomaille ja sukupuoli pitäis olla tiedossa, että saan vaatteita ostella:=)
Tappert, kiva kuulla että kaikki oli ok. Äkkiä se aika vaan kuluu, kun tuntuu että vasta päivittelit viikkojen vähäisyyttä:))
Mä niiiiin odotan sitä rakenneultraa. Pääsisi miettimään nimeä ja suunnnittelemaan huoneen seinien väriä yms... kun/jos tietää kumpi tulee. Jotenkin ollaan niin uteliaita ettei maltettaisi odottaa loppuun asti. Vaikka olisihan sekin ihana ylläri sit sairaalassa vasta nähdä kumpi on=) Mutta kun ei malta niin ei!!
Äsh, nyt lähden häiriköimästä.... ja jatkan töitä kun niitäkin tuossa pöydällä pino on:(
Karssuli: Oliko sulla kohdunkaulan kanava vielä yhtään lyhentynyt ja kohdunsuu pehmeä? Puhuiko lääkäri mitään??
Mua rupesi ihan jo vähän jännittämään kun lueskelin kirjoituksia siitä kuinka kauan mennyt synnytykseen kun ulkosuu jo sormelle auki. Uudelleen synnyttäjillä se on vissiin ihan tuttu ilmiö ja saattaa mennä viikkojakin, mutta ensisynnyttäjällä saattaa olla synnytys jo lähestymässä :)
Viipero: Minulla oli aluksi sf-mitta yläkäyrällä, sitten se tippui keskikäyrälle ja nyt se on alakäyrällä. Elikkäs mulle th on sanonut, että kunhan se kasvaa kuitenkin joka kerta, niin nou hätä!
Eilen lääkäri tosiaan sanoi, että minulla sf-mitta laskenut 30cm->29cm kahdessa viikossa koska vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt! Mutta ensi viikolla kuulemma jo pitäisi alkaa nousemaan, muuten saattaa olla äippäpoli-reissu tulossa!
Poppis: Eihän tuo 7,6 kiloa paljon ole, mutta kun se kaikki on melkein tullut kahden kuukauden sisällä niin hurjalta kuulostaa minun korviini :) Mutta kyllähän ne neuvolassa sanoivat että enemmänkin olisi voinut tähän asti tulla!
Olikos Kandilla tänään vai eilen se 4D-ultra? Kuulumisia odotellaan...
AinoAurorakin on miehensä kanssa jo nimen päättäneet :) Onkohan se joku niistä, mitä mesessä mulle puhuit ;)
MiaMik rv 36+0
Kävin rakenneultrassa eilen ja viikkoja oli 17+6. Eihän tuosta sukupuolesta voi olla 100% varma vasta kuin synnytyksen jälkeen, mutta 98% varma tämän sukupuoli on :) Näkyi kuitenkin selvästi. Jopa siitä pienestä suttuisesta ultrakuvasta, mikä saatiin mukaan, voi erottaa vaavin sukupuolen. 11v. pikkuveljeni arvasi kuvaa katsomalla, kumpi on tulossa, mutta me tietysti kiistimme totuuden ;) Emme vielä halua tutuille kertoa, kumpi on tulossa.
Niin ja jos tuo lääkäritäti olisi ultrassa sanonut muuta sukupuolesta, kuin mitä sanoi, niin en olisi uskonutkaan. Niin vahva tunne on siitä, kumpi masussa oikein on :D Minä, noita-akka. Minähän tiesin tulevani raskaaksi siinä kierrossa, missä tulinkin ja vaikka ensimmäinen testi kierron lopussa näytti negatiivista, en uskonut sitä. Tein uuden testin ja se näytti plussaa, niin kuin pitikin. Kyllä minulla tuo noitavaisto on aika toimiva. Ja kun olin sen positiivisen testin tehnyt varmuudeksi siitä raskaudesta, tiesin heti, kumpi on tulossa. Uskoo ken tahtoo :) Voihan kyseessä olla toki mahdottoman hyviä arvailuja, sama se sille. Tähän asti kuitenkin osunut aivan oikeaan :)
Pepsi: Hienoa, ettei sun tarttenu sairaalaan mennä/jäädä. Toivottavasti se lääkitys auttaa pian!
Karssuli: Vai sano se terkka sulle, ettei saa pidemmälle enää lähteä. :) Noh... mun tarttee sit varmaan kanssa haudata toiveet sukulaisen synttäreille (70v) pääsystä, kun ne on 30.9. ja la 1.10.! ;D
Mut on se vaan jännää, kun se synnytys alkaa pikku hiljaa lähestyy... =)
Tappert: Hienoa kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin! :)
AA: Voi vitsit sun miehen jutut kuulosti sulosilta. :D Ihanaa kun toinen on niin tohkeissaan, että miettii esim. just tommosia että miten syö jne. =)
Siru: Vauveliko oli alkanu muksimaan ja ilmottelemaan ittestään!?! HIENOA! Mä muistan kuin ihanaa se oli, kun tuntu ne ekat liikkeet...
MiaMik: Mites sun synnytystapa-arvio meni???
ON: Omassa voinnissa on tapahtunu paljon kaikenlaista tässä parin päivän aikana, mutta en ny kaikkee jaksa tähän kirjotella... mutta ei siis mitään huolestuttavaa/vakavaa kuitenkaan. Lähinnä öisiä pahoinvointi, kipu ja supistusjuttuja... Ja eilen illalla kun istuin sohvalla, alko yht´äkkiä huimaamaan - mistähän lie sekin sitten johtu? Närästystäkin on ollu nyt parina päivänä... =/
Mutta siis muuten olo on kyllä aika hyvä ja jopa yks päivä tuli semmonen ihme kohtaus, kun olin koiran kanssa ulkona, että pystyin kävelee tosi reippaasti ja tuntu, että olis voinu vaikka juoksulenkille lähtee.. tai vaikka jumpalle. Mut se olo meni ohi kyllä hyvin nopeesti... :)
Mä oon tässä äitiysloman kunniaks viimeistelly tota Pennarin huonetta... Eilen laitoin verhot, yhen koristeen ikkunaan ja toisen seinälle, petasin pikku pesän äitiyspakkauslaatikkoon jne. =) Nyt on kyllä kaikki valmiina. Sain jopa ne villavaippahousutkin pestyä toissa päivänä. =0)
Voikaa hyvin ja pitäkää masuvauvoista huolta! =)
T: tämän illan vammalan synnytysvalmennusta odottava Burde & Pennari 35+3
Eli tänään oli neuvola ja mukavaahan se aina on :)
Rv 27+2:
painon muutos: +760g/vko
turvotus:+
RR: 128/72
pissa puhdas
hb:120
Sf-mitta: 24cm
Sydämen syke: 140
liikkeet:++
KOhdunsuu edelleen kiinni ja kiinteä niinku pitääkin. Pituudeksi sai 2cm kun viimeksi 3cm, mutta voi olla kiinni mittaajastakin kai...
Mutta siis kaikki oikein hyvin, lääkärikin sanoi että kylläpä sie oikein hehkut :) Tuli kyllä hyvä mieli :)
Paino edelleen mietityttää kun taas tullut noin paljon.. Nyt siis yhteensä 9,5kg... hmmm... Jos tällä vauhdilla mennään loppuun asti niin 15kg yhteensä ei ois mikään ihme.
Olipas muuten hupaisaa kun seuraava neuvola jo 2 viikon kuluttua. Mieki jo niin pitkällä!
No semmoista tänään, nyt pitää siirtyä talon piirustushommien pariin....
Vilkutuksia kaikille!
Fio rv 27+2
Oon aina halunnut sanoa noin..
Minä sitten lupasin itselleni, että kirjoitan tänne rakenneultran jälkeen, kun niiiiin kauan olen vain lukenut teidän muiden kuulumisia. Rakenneultra oli siis aamulla ja¿ me ei saatu tietää sukupuolta!!! Vauva kuulemma piti niin tiukasti reisiään yhdessä, että mitään ei näkynyt. Tärkeintä tietenkin oli se, että normaalilta ja terveeltä näytti vaikkakin viikkoihin nähden muutaman päivän pienempi vauva oli. On ollut kyllä jokaisessa ultrassa, missä ollaan käyty eli jos kaikki menee hyvin loppuun asti niin oon melko varma, että yli mennään lasketusta ajasta. Oliko Han teillä ultrassa sellainen valkotukkainen vanhempi nainen lääkärinä? Nimeä en muista millään. Ei oikein sosiaalinen ollu vaikka kovasti yritin jotain puhella.
Ultran jälkeen sitten kävin ostoksilla, ostamassa itselle vaatteita töihin. Mä oon saman tien ostanu pari numeroa liian isoja vaatteita, että ne nyt sopis tammikuuhun asti päälle. Vauvalle en voinu ostaa mitään, olen näköjään liian sukupuoliriippuvainen. Mä himoitsen sellaisia vaaleanpunaisia Adidaksen pienen pieniä tossuja, mutta en voi niitä ostaa, ennen kuin tiedän, kuka sieltä mahasta tupsahtaa.
Joskus on ollut puhetta, että täällä Oulussa ei tosiaan tarjota kuin yksi ultra. Kuulin kaverilta, että hänen neuvolatätinsä oli sanonut, ettei siihen tarvittaisi kuin muutama odottava äiti, jotka nousisivat kunnanisiä vastaan niin saataisiin se niskapoimu-ultrakin ilmaiseksi. Se on vaan siitä kiinni, että kunnanisät on miehiä eikä ne ymmärrä, mihin niitä rahoja kannattaisi laittaa.
Minäkään en ole vielä tunnistanut vauvan liikkeitä vaikka kuinka iltaisin yritän niitä tunnustella. Mutta minullakin on istukka tuossa etuseinässä kiinni. Ilmeisesti se vaimentaa liikeitä vähän ja miehen mummo sanoi, että tytöt on muutenkin laiskempia potkimaan kuin pojat, että olisiko sieltä sitten tyttö tulossa. Kebabia haluttaisi kyllä joka päivä, eikö lihanhimo viittaa taas poikaan¿
Että näin omanapaista sain aikaiseksi lyhyessä ajassa. Yritän jatkaa palstailua tai ainakin luen sujuvasti muiden kuulumisia. Kannustushuutoja kaikille enskoille, mukavaa että olette siellä!
T: Elovena ja sukupuoleton vauva 18+4
Tää soittaa kohta äippäpolille,paineet eile ja tänää korkeet,aamulla nyt 153/105 ja 138/101,että jos mua ei näy ni ne varmaa iskeny lepositeisiin......kyllä vituttaa jo etukäteen jos joutuu jäämää sinne taas.......Päänsärkyä on,eilen onneks pissi puhas.
Voikaa hyvin!
-Pepsi ja Villipylly rv38+3