Kaveri leuhkii tekemisillään lasten kanssa!
Olen niin väsynyt ja ärsyyntynyt tähän, että nyt haluan tänne avautua.
Mulla on neljä lasta ja kaverillani kaksi. Mulla on 8, 6, 5 ja 3v ja kaverilla 8 ja 5v. Muutama viikko sitten kun nähtiin niin kertoi, että viikonloppuna olivat olleet Linnanmäellä ja että tapaamisesta menevät suoraan kahvilaan leivoksille. Nyt kun lähetin viestiä, että tulisivatko käymään niin laittoi, että on menossa lasten kanssa elokuviin illalla. En minä tästä voi samalla tavalla neljän kanssa liikkua kuin hän kahden ja ottaa päästä kun brassailee noilla menoillaan!
On usein kertonut, kuinka käyvät metsäretkillä, ostoksilla, touhuavat sitä ja tätä. Helppohan se on kahden suht.ison kanssa mennä ja tehdä,mutta koitapa tässä neljän ja vielä kahden aika pienen kanssa!
Kommentit (33)
Tän on pakko olla provo... minkä ihmeen takia sä hommasit 4 mukulaa?? Kuka pakotti? Voi luoja. .
Mitä brassailua tuossa on? Eikö tuo ole normaalia kanssa käymistä, jossa kumpikin kertoo omista kuulumisistaan.
Kyllä se onnistuu useammankin kanssa, jos vaan haluaa ja viitsii.
T. Viiden äiti
Ei tuo ole mitään kehumista :D siis eikö saa sanoa enää sitäkään ääneen että menee lasten kanssa elokuviin, ettei joku neljän lapsen äiti loukkaannu?
Kaverin 5-vuotias on suht iso, mutta sun saman ikäinen aika pieni?
Miten se, että kertoo tekemisistään on leuhkimista?
Minulla yksi ystävä joka ottaa myös leuhkimisena normaalin asioista kertomisen. Veti esim. Herneet siitä, kun kerroin leiponeeni sämpylöitä. Nykyään mietinkin tosi tarkkaan mitä tälle ihmiselle voi kertoa!!
No provohan tämä on, mut sitä en ymmärrä, miksi kukaan jaksaisi käyttää elämäänsä tällaisen provon väsäämiseen? Mitä tällä haetaan?
Kaverisi on hyvä äiti, vie metsäretkillekin. Eikö neljän lapsen kanssa voi metsäretkelle mennä? Kaverisi antaa aikaa lapsille.
Onko brassailua, jos kertoo käyneensä lasten kanssa kaupassa. Normaalia elämäähän se on. Tai jos käy metsässä, tai uimassa tai, tai, tai ... Kateus vie kalatkin vedestä, muista se. Kun tänne kirjoittelet ja lapsiluvun ja lasten iätkin paljastat, voi olla, että kaverisi tunnistaa, kuka kirjoitti ja voi olla, että sitten ei mennä enää minnekään yhdessä eikä edes viestitellä.
Ei tuo ole mitään brassailua. Mä tein kaikkea kolmen pienen lapsen kanssa.
Ne menot on ihan sun asenteesta kiinni. Sujuu hyvin kyllä, jos sä et kiukuttele norsunvitulla.
No siis kaverini on keskimmäisen lapsemme kummi ja ei ikinä ole ehdottanut mitään tekemistä tämän kanssa tai hoitamista ja kummasti kuitenkin riittää omien lasten kanssa tekemisiin energiaa?
No joo en ole sellainen menijätyyppi, että luultavasti ehkä kahdenkaan kanssa en ihan noin paljon touhuaisi, mutta välillä tuntuu, että kaverini kehuskelee ihan kiusallaan näitä menoja. Ehkä vain kuvittelen koska toisinaan toki tunnen syyllisyyttä, että lapset aika paljon "vain kotona" ja itse kaipaan omaa aikaa ja jos mahdollista niin mieluummin menen sinne ostoksille tai syömään/kahville yksikseni tai puolisoni kanssa.
Nytkin kun sanoin, että vanhin lapsemme kaipaa jo enemmän touhua ja aina kun alkaa viikonloppu niin kyselee mitä tehdään minne mennään niin kaveri sanoi, että hänen lapset nauttii myös kotipäivistä eikä aina haluaisi mihinkään mennä (eli toisinsanoen en tarjoa tarpeeksi virikkeitä lapsille,mutta hän tarjoaa ja siksi hänen lapset nauttii myös kotona olemisesta)
ap
Taitaa olla sun omassa päässä vaan tuo vertailu. Löysää ja oo itselles armollonen. Ei kaikkien tartte olla touhukkaita toheltajia jos se ei tunnu omalta :) Eikö sun mies vois keksiä jotain sen isoimman kans? Tai vaikka kaikkienkin?
T. Se viiden äiti
Huhhuh, kuten itse sanoit "ehkä vain kuvittelet". Ei kuullosta leukimiselta ja miksi kummeilla pitäisi olla energiaa sinun lasten viihdyttämiseen, kun hänellä on omiakin. Anteeksi nyt vain, mutta niin makaa, kun petaa.
Montako kummilasta ap sinulla on? Kuinka paljon touhuat heidän kanssaan? Entä miehelläsi? Onko nämä kummilapset teillä usein?
Mielestäni ystäväsi ei kehuskele. Kertoo vain elämästään?
Sinulla on 4 lasta. Hyvä. Minulla on yksi lapsi ja pystyn helposti liikkuvaan, menemään ja tulemaan hänen kanssaan.
Me tehdään joka viikonloppuna lasten kanssa jotain spesiaalia. En tiennytkään, että niistä joku loukkaantuisi tai pitäisi varoa sanomisiaan, luulin sen olevan ihan normaalia viikonloppujuttua muissakin perheissä.
Lapsiluku on valintakysymys, kannattaa harkita monenko lapsen kanssa jaksaa...
Luoja. Onneks et oo jutellu mun kanssa. Me nimittäin voidaan käydä viikonloppuisin vaikka konsertissa, saaristossa, metsässä, ravintolassa tai erilaisissa kulttuuririennoissa. Anteeksi. Ja varsinkin siitä että lapsia on VAAN YKSI ISOHKO ja kaikki tämä on mahdollista ja kiinnostustakin on.
;)
Kyllähän me siis käydään uimahallissa ja puistossa yms.mutta enemmän ollaan tässä kotosalla ja lapset ulkoilee omalla pihalla tai läheisessä puistossa. Tuntuu, että kaverini aina jotain tekee ja miksi se täytyy aina kertoa jos kerran tietää, että minä en taas niin mene ja tee lasten kanssa?
Samoin, että kaverini harvoin kertoo ongelmista lasten kanssa. Kaikki on lähes aina "hyvin" ja on ihanaa olla äiti blaa blaa blaa.. toki joskus jotain kertoo,mut vähemmän. ap
Nro 9 kysyi, että mitä haetaan. Ap on varm oikeasti se kahden lapsen äiti ja haluaa kuulla itseään kehuttavan ja kaveriaan haukuttavan. Ihmeen tarkasti on iät ja menot kerrottu, eikö teidän tutut lue av:ta? = provohälytin vilkkuu.
Ei tuo minun korvaan kuulosta kehumiselta. Teillä on isompi perhe ja menot sen mukaan. Ei kai siinä mitään sen kummempaa?