Ahdistaa miten helposti asuntoon voisi joku hullu tulla sisälle
Täällä on ketjuja siitä, miten pelottaa jos joku soittaa ovikelloa. Mua ainakin pelottaa enemmän se, miten jonku hullun ei tarvisi ovikelloa soitella jos oikeasti haluais sisään. Ikkunat saa hetkessä rikki ja ovenkin saa kyllä murrettua. Tähän asti on vaan yleensä ollut sellainen luottamus että toisten koteihin ei mennä, mutta oikeestihan se olis tosi helppoa. Ahdistaa.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 02:06"]
Minäkin oon sitä mieltä että monen tässä ketjussa pitäis mennä hakemaan apua täysin turhiin pelkoihin. Ei oo esim. yhtään normaalia juosta läpi yön tutkimassa jotain liiketunnistimia kun on yksin kotona. Oikeasti! Suurin osa suomalaisista asuu omakotitaloissa, tai rivitaloissa (eli maan tasalla) Kuinka pieneen osaa niistä on silti murtauduttu? Kaupungin kerrostalojen ykköskerroksissakin on turha olla huolissaan, sillä kaupungeissa liikkuu yölläkin nin paljon väkeä, että tosi harva uskaltaa alkaa murtautumaan kenenkään kotiin kun jää heti kiinni. Ja niitä maan tasalla olevia asuntoja on niin paljon, että todennäköisyys että joku murtautuu just sun asuntoon on tosi pieni. Paljon suurempi todennäköisyys on vaikka joutua liikenneonnettomuuteen.
[/quote]
Ei tavallista, mutta ei kyllä liioiteltua. Siitä pihasta yritettiin pölliä jopa jouluvalotkin ihan perimmäisestä nurkasta :O Ja on paljon ohikulkijoita, jotka on baarin asiakkaita. Yks exän tuttu meni ulkosaunaan nukkumaan. Ihan vaan kännissä ja ohi kulkiessaan, mitään sanomatta. Helevetin kiva ja luotettava paikka asua, yäk.
Mä olen kumma kyllä päässyt eroon peloista vanhemmilta muuttamisen jälkeen. Uskon tän liittyvän aikuistumiseen. Asun kaupungissa luhtitalossa lähellä keskustaa ja suoraan sanottuna oon vähän turhankin huolimaton oven lukitsemisen kanssa ja se onkin usein ollut yön auki. Mutta hei haloo, kuka kiertää kokeilemassa kaikki ovet läpi? Lukkoon kuitenkin laitan aina kun muistan ja nyt oon yrittänyt olla tarkempi sen kanssa. Entisten pelkojeni takia en uskonut, että oisin selvinnyt poikaystävän intin ajan yksin ilman kauheita pelkotiloja, mutta ei sit jännittänytkään yhtään koko puolen vuoden aikana.
Ainoa aika, kun oon omassa kodissani pelännyt tunkeilijaa, oli yhden painajaisen jälkeen pari viikkoa. Näin yllättäen unen, että vaatehuoneessa oli joku. Unessa poikaystävä tsekkasi vaatehuoneen ja totesi ettei siellä ketään ole, mutta kuitenkin roudas tavaraa oven eteen, ettei mua pelottaisi. Sit käytiin nukkumaan ja heti sieltä vaatehuoneesta hyökkäs joku mies ja alkoi kuristaa mua. Heräsin sydän hakaten, käskin poikaystävän tarkistaa vaatehuoneen, tärisin ja kyttäsin vaatehuoneen ovea koko yön ja samaa sit tosiaan jatku vielä pidemmän aikaa. Nyt on kyllä taas sekin rauhoittunut.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 02:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 02:06"]
Minäkin oon sitä mieltä että monen tässä ketjussa pitäis mennä hakemaan apua täysin turhiin pelkoihin. Ei oo esim. yhtään normaalia juosta läpi yön tutkimassa jotain liiketunnistimia kun on yksin kotona. Oikeasti! Suurin osa suomalaisista asuu omakotitaloissa, tai rivitaloissa (eli maan tasalla) Kuinka pieneen osaa niistä on silti murtauduttu? Kaupungin kerrostalojen ykköskerroksissakin on turha olla huolissaan, sillä kaupungeissa liikkuu yölläkin nin paljon väkeä, että tosi harva uskaltaa alkaa murtautumaan kenenkään kotiin kun jää heti kiinni. Ja niitä maan tasalla olevia asuntoja on niin paljon, että todennäköisyys että joku murtautuu just sun asuntoon on tosi pieni. Paljon suurempi todennäköisyys on vaikka joutua liikenneonnettomuuteen.
[/quote]
Ei tavallista, mutta ei kyllä liioiteltua. Siitä pihasta yritettiin pölliä jopa jouluvalotkin ihan perimmäisestä nurkasta :O Ja on paljon ohikulkijoita, jotka on baarin asiakkaita. Yks exän tuttu meni ulkosaunaan nukkumaan. Ihan vaan kännissä ja ohi kulkiessaan, mitään sanomatta. Helevetin kiva ja luotettava paikka asua, yäk.
[/quote]
Ei ne humalaiset pahaa tee tai vaikka yrittäiskin, niitä pääsee helposti pakoon. Oikeesti pelottavia on ihan selväpäiset ja pahantahtoiset ihmiset. Varkaitakaan en oikeestaan pelkää, hyökkääjiä kyllä.
Minuakin pelottaa, vaikka asunkin kerrostalossa kolmanessa kerroksessa kahden koiran kanssa. Koirani on kyllä niin pieniä ettei niistä mitään hyötyä olisi mutta ainakaan kukaan ei pääse yöllä huomaamatta sisään :)
no itse asun rivitalossa ja välillä kaduttaa, että miksi hitossa muutimme tähän!! :O
pari vuotta sitten oli joku hiippailut yöllä takapihalla, lumeen jäänyt jäljet ja tällä hetkellä joku käy öisin kokeilemassa ulko-ovia..
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:53"]
Olivat suunnitelleet tappavansa jonkun perheen. Siis tämä isis järjestö vai mikä se nyt oli. Että menevät johonki tavallisen perheen kotiin, tappavat perheen ja videokuvaavat sen.
[/quote]
Samaahan ne olivat suunnitelleet myös Autraliassa. En usko että Norja ja Autralia ovat ainoita... Taitaa olla vain ajan kysymys. Ahdistavaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:53"]
Olivat suunnitelleet tappavansa jonkun perheen. Siis tämä isis järjestö vai mikä se nyt oli. Että menevät johonki tavallisen perheen kotiin, tappavat perheen ja videokuvaavat sen.
[/quote]
Samaahan ne olivat suunnitelleet myös Autraliassa. En usko että Norja ja Autralia ovat ainoita... Taitaa olla vain ajan kysymys. Ahdistavaa.
[/quote]
Australia. Pahoittelen. S-kirjain puuttuu näppiksestä koska koira söi sen.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:39"]
Siis mitä helvettiä, tästä ketjusta on poistettu viesti, jossa kirjoittaja viittas Norjan tilanteeseen? Mitä vittua ylläpito!! ap
[/quote]
Av:lla ei saa puhua pahaa Isiksestä.
Norjan uutisointi oli moraaliton. Saavutettiin juuri se, mitä nämä terrorisoijat halusivatkin saavuttaa. Perusturvan järkkymisen pelkän 'vuodon' takia. Senhän terrori haluaa järkyttää. Turvallisuuden ja perusluottamuksen tunteen. Yhteiskunnat perustuvat luottamukseen, jonka nämä muualta tulleet ro tat haluavat tuhota.
Muslimit voitaisiin palauttaa kotimaihinsa järjestelmällisesti, koska eivät ainakaan ole osoittaneet mitään aktiivista vastarintaan nousemista uskontosa nimissä riehuvia kohtaan.
Ainakin kerrostaloissa asujat, varmuuslukot päälle! Myytin murtajissa testasivat aikoinaan, sitä ei saa millään paiskaamalla auki.
Onphan tuo pelottavaa. Meillä on hälytysjärjestelmä, joka on ovien osalta päällä yöllä, vaikka olemme kotona. Eli ainakin jos ovien kautta joku tulisi, hälytys lähtisi saman tien vartiointiliikkeeseen.
Vaikka mitä se tietenkään auttaisi, jos joku haluaisi tehdä jotakin tosi pahaa.
Olen 45v ja asunut koko ikäni pääsääntöisesti okt:ssa. Kerros- ja rivarielämää myös koettu ja sen kerran kun meille on murtauduttiin oli kerrostalon ylin eli kolmas kerros.
Hyi kamala, luulin että ketju olisi ollut vähän liioiteltua turvattomuuden tunnetta mutta luin nyt sitten kaikki viestit. Ulko-oven karkit ovat tosiaan murrettavissa, puurima napa ja lukko pois. Asun länsi-Euroopassa, ja kaupungissani tapahtuu suhteellisen paljon asuntomurtoja. Minuakin pelottaa, että joku keksisi tulla asuntoon sisään. Meillä on tosin varastossa ja ulko-ovessa murtosuojat, ja asutaan 7. kerroksessa.
Kaikki saman puolen asunnot on tosin yhdistetty pilkalla parvekkeella, joten yhteen asuntoon pääsemällä pääsee jo heti koko kerroksen yhden puolen asuntoihin... Mies tykkää pitää ikkunaa öisin auki, mutta itse inhoan jättää noin isoa ikkunaa auki kun en ole itse vahtimassa (nukkumassa siis). Ulko-oven lukiokin on tosi heppoinen, ei mitaan puhetta turva-avaimista tai sarjoituksesta. Kotona ollessa pidän riimun kiinni. Joskus muut asukkaat jättävät tosin ulko-oven auki, joten ikinä ei tiedä kuka voi päästä sisälle... Ja asuntomurtajat käyttävät postilaatikkoja indikaattorina: postit tungetaan puoliksi sisään, ja jos lippu ei katoa parissa päivässä niin murtaja tietää että kukaan ei ole kotona. Hyi.
Viime vuonna miehen autoonkin murtauduttiin. Toivottavasti ikinä ei kukaan tule murtautumaan asuntooni, meillä on paljon harrastusvälineitä ja tekniikkaa joka varmasti kelpaisi varkaille.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:57"]Hyi kamala, luulin että ketju olisi ollut vähän liioiteltua turvattomuuden tunnetta mutta luin nyt sitten kaikki viestit. Ulko-oven karkit ovat tosiaan murrettavissa, puurima napa ja lukko pois. Asun länsi-Euroopassa, ja kaupungissani tapahtuu suhteellisen paljon asuntomurtoja. Minuakin pelottaa, että joku keksisi tulla asuntoon sisään. Meillä on tosin varastossa ja ulko-ovessa murtosuojat, ja asutaan 7. kerroksessa.
Kaikki saman puolen asunnot on tosin yhdistetty pilkalla parvekkeella, joten yhteen asuntoon pääsemällä pääsee jo heti koko kerroksen yhden puolen asuntoihin... Mies tykkää pitää ikkunaa öisin auki, mutta itse inhoan jättää noin isoa ikkunaa auki kun en ole itse vahtimassa (nukkumassa siis). Ulko-oven lukiokin on tosi heppoinen, ei mitaan puhetta turva-avaimista tai sarjoituksesta. Kotona ollessa pidän riimun kiinni. Joskus muut asukkaat jättävät tosin ulko-oven auki, joten ikinä ei tiedä kuka voi päästä sisälle... Ja asuntomurtajat käyttävät postilaatikkoja indikaattorina: postit tungetaan puoliksi sisään, ja jos lippu ei katoa parissa päivässä niin murtaja tietää että kukaan ei ole kotona. Hyi.
Viime vuonna miehen autoonkin murtauduttiin. Toivottavasti ikinä ei kukaan tule murtautumaan asuntooni, meillä on paljon harrastusvälineitä ja tekniikkaa joka varmasti kelpaisi varkaille.
[/quote]
No jo on autocorrect! Perhanan iPadi.
Meillä on kaksi isoa koiraa. Täytyy olla tyystin hullu, jos yrittää tunkea sisälle.
Mulla on kerran käynyt niin, että kämppään on yritetty tunkea sisälle väkisin. Silloin onneksi naapurit ja poliisit kerkesi ennen kuin pääsi sisään (siis ennen kuin tajusi rikkoa ikkunan). Kyseessä siis oli ihan joku tuntematon nuori mies aivan sekasin huumeista. Niin ja asun siis ihan normaalilla alueella, jossa ei ole ennen tällaisia häiriöitä ollut.
Mä nykyään nukun joko niin että pesäpallomaila on oven lähettyvillä, tai metsäpuukkoni kaapissa oven vieressä (ei lasten ulottuvilla kuitenkaan). Sitä paitsi näillä resurssien vähennyksillä parin vuoden päästä sitä poliisia saa odotella seuraavaan iltaan.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:23"]Mietin kyllä joskus kun asuin maan tasalla kerrostalossa että mitä jos joku hullu pamauttaa parvekkeen oven lasin säpäleiksi ja tulee sisään tekemään ties mitä. Ylimmät kerrokset taas tuntuvat turvattomilta jos ajattelee tulipaloa. Nyt asun ensimmäisessä kerroksessa mutta en ihan maan tasalla, tänne ei pääse noin vaan mutta ikkunasta uskaltaa hypätä jos rappukäytävän kautta ei pääse.
[/quote]
jos muualla kuin omassa kämpässä palaa, ei saa lähteä haahuilemaan käytäville. Miksi ylemmät kerrokset siis olisivat turvattomia?
Pitikin lukea tämä ketju. Nyt iskenyt jonkinsortin neuroosi, olen jo muutaman kerran käynyt tiirailemassa ovisilmästä, että näkyykö mitään outoa. Kaiken lisäksi asun yläkerroksessa omistusasunnossa ja taloyhtiö on rauhallinen kuin mikä.
yksi muslimiketju jo poistettiin. tyypillistä. ongelmasta ei saa Suomessa puhua.
2