Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei ole kasvattanut mua niin kuin av

Vierailija
11.09.2014 |

Täällä ketjuissa pyörii pikkusieluisia, kateellisia ja tahallaan väärinymmärtäjiä. Sanoja laitetaan toisen suuhun ja argumentit ovat jopa kliseisen freudilaisia.
Tänään ymmärsin miten rasittava itse olen kun nokkeluuttani kuvittelen tietäväni väittelykumppanista enemmän kuin on sanottu. Räksyttävä tyyli laittaa sanoja suuhun ui liiveihini tänään jonkun teistä toimesta ja se näytti minun oman puutteeni. Opin, että vaikeneminen on kultaa ja että kuunteleminen on tärkeämpää kuin puhuminen.
Olen oppinut sättijöiltä että rahasta puhuminen on moukkamaista ja valittaminen epäkohteliasta.

Vittuilijat sanovat suoraan sen mitä ajattelevat toisin kuin livenä. Se on kultainen oppitunti jos haluaa kehittyä sosiaalisesti. Minulla on ehkä jonkin asteen asperger tai jotain koska en tosiaan ole enää teini enkä edes nuori aikuinen kun näitä oivalluksiani täältä saan. Ihmiset ovat niin kohteliaita kasvattamaan eksynyttä livenä. Harmi vaan, että kavereistani on aika moni jo kaikonnut ennen tätä minun oivallusrypästäni.

Opettelen täällä olemaan kommentoimatta ikävästi. Opettelen täällä myöntämään olevani väärässä! Täällä opin, että vain itse voin vaikuttaa kokemuksen miellyttävyteen valikoimalla minkä ketjun avaan ja mihin reagoin ja miten.

Provon huutelijat, ilkkujat ja muut trollit ovat täysin yhdentekeviä, opiskelen teitä suodattaen turhuudet. Kehittyminen ihmisenä on elämänmittainen juttu ja sitä tapahtuu mitä yllättävimmissä paikoissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, hyvin puhuttu.

Vierailija
2/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista tarkemmin ajateltuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se vähän on , mutta voisi myös sanoa että mikään ei ole naurattanut minua niin kuin av.

Vierailija
4/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:13"]

Aika surullista tarkemmin ajateltuna

[/quote]

Vähän joo. Mutta olen kuitenkin hyvin onnellinen vaikka sosiaalinen urpo joskus olenkin. Ehkä se kaveripiirikin siitä ajan kanssa.

Vierailija
5/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:17"]

Niinhän se vähän on , mutta voisi myös sanoa että mikään ei ole naurattanut minua niin kuin av.

[/quote]

Kokeillaanpa nyt että näkeekö ylläpitö ip:stä onko ap:nä esiintyvä ap vai ei :) Tuo on tosi ikävä tapa vaikket mitään typerää sanonutkaan.

ap

Vierailija
6/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullu ihan hirvee ihminen, kun eksyin tänne av:lle. Kaupassakin vaan mietin, että tuokin jokin av wt-muikkeli kakaroineen ostamassa kalapuikkoja...

Vierailija
7/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:29"]Musta on tullu ihan hirvee ihminen, kun eksyin tänne av:lle. Kaupassakin vaan mietin, että tuokin jokin av wt-muikkeli kakaroineen ostamassa kalapuikkoja...
[/quote]

Sitten kirjoittelevat av:lle kuinka heillä syödään niin luomusti ja lähellä tuotettuja tuotteita ja itsekasvatettuja kasviksia. Lapset tiluluiluittelee olohuoneen valkoisella pemmeällä karvamatolla päivät pitkät, kun äiti vähän valistaa ihmisiä av:lla.

Vierailija
8/17 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:01"]

Olen kyllä oppinut ja kasvanut paljon enenmmän pelkästään lapsuuskodissa, peruskoulussa tai vaikka äitiyden myötä. Täällä on oppinut vain sen millaista on nettikulttuuri AV:lla. Senhän sanelee se millaista on moderointi ja mainostus, millaista porukkaa erilaiset rajaamiset tai profiloinnit tänne karsivat.

[/quote]

Tänne profiloituvia on lopulta vaikea sinun tai minun varmasti tietää, mutta itse epäilen täällä käyvän eri-ikäisiä naisia eri puolelta suomea + muutama teini ja ylilaudan jonne. Itse en usko mainosksilla olevan kävihin juurikana vaikutusta, tuskin moderointikaan mitään Kiinan tasoa on.
Täällä anonyymiyden suojista sanotaan täsmälleen se mitä ajatellaan, kerrotaan esimerkkejä todellisesta elämästä ja keskustellaan siitä. Kaikki ei voi olla trollia.

Elämästä toki oppii lapsuudenkodissa, peruskoulussa tai varmaan myös äitiyden myötäkin, mutta ne eivät opeta sitä mitä täällä oppii; eli sen mitkä ovat sosiaaliset sanomattomat säännöt, mitä paheksutaan ja mitä ihmiset todella ajattelevat. Täällä oppii myös nettikulttuurista, mutta myös niin paljon enemmästäkin jos vain pysähtyy ajattelemaan.

Vierailija
9/17 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva viesti ap:lta.

Mulla tää palsta on taas jonkinlainen sosiaalinen tutkimuskenttä. Ei missään törmää näin helposti eri tavalla ajatteleviin ihmisiin ja mua tämä on auttanut ymmärtämään kuinka erilaisissa tuttavapiireissä ihmiset voivat elää, vaikka saattavat olla naapureita.

- Osalle yhdellä käynti tarkoittaa aina hirveitä kännejä ja eivät usko, että joillekin yksi tarkoittaa yhtä. Toiset taas eivät koskaan osu juhliin, joissa joku joisi liikaa. Kolmansille alkoholi on välitön tie alkoholismiin, välimuotoja ei ole.

- Joillakin kaverit ja sukulaiset ovat aina vippaamassa rahoja. Toisilla tuttavapiirissä kaikki pärjäävät kivasti omillaan.

- Yksillä on kivat vanhemmat ja sukulaiset, jotka auttavat. Toisilla suvut ovat täynnä rasittavia hyväksikäyttäviä tapauksia.

- Jotkut luottavat ihmisiin ja olettavat heidän olevan mukavia ja auttavat innoissaan. Toiset ovat epäluuloisempia ja epäilevät muidenkin arvostelevan heitä seläntakana. Kolmannet porskuttavat omiaan sivuilleen vilkuillematta ja miettimättä millaisia muut ovat tai ajatteleeko heistä kukaan mitään ja pitikö jotakuta auttaa.

- Yhdet säästävät joka pennin pahanpäivän varalle. Toiset elävät tätä hetkeä rahaa jemmailematta, koska täältä ei mitään saa mukaansa.

Tämä palsta on hyvin avartava.

Vierailija
10/17 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä palsta on terapeuttinen. Kun puolen tunnin kruisailun jälkeen poistun, tunnen itseni tyytyväiseksi. Olenhan sentään terve, tasapainoinen, pääosin myönteisesti ajatteleva, taloudellisesti hyvässä asemassa, mukavan perheen jäsen ja muutenkin oman elämäni sankari. Eli aika hiton kaukana palstan vakiojengistä.

Vierailija
11/17 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:01"]

Olen kyllä oppinut ja kasvanut paljon enenmmän pelkästään lapsuuskodissa, peruskoulussa tai vaikka äitiyden myötä. Täällä on oppinut vain sen millaista on nettikulttuuri AV:lla. Senhän sanelee se millaista on moderointi ja mainostus, millaista porukkaa erilaiset rajaamiset tai profiloinnit tänne karsivat.

[/quote]

Tänne profiloituvia on lopulta vaikea sinun tai minun varmasti tietää, mutta itse epäilen täällä käyvän eri-ikäisiä naisia eri puolelta suomea + muutama teini ja ylilaudan jonne. Itse en usko mainosksilla olevan kävihin juurikana vaikutusta, tuskin moderointikaan mitään Kiinan tasoa on.
Täällä anonyymiyden suojista sanotaan täsmälleen se mitä ajatellaan, kerrotaan esimerkkejä todellisesta elämästä ja keskustellaan siitä. Kaikki ei voi olla trollia.

Elämästä toki oppii lapsuudenkodissa, peruskoulussa tai varmaan myös äitiyden myötäkin, mutta ne eivät opeta sitä mitä täällä oppii; eli sen mitkä ovat sosiaaliset sanomattomat säännöt, mitä paheksutaan ja mitä ihmiset todella ajattelevat. Täällä oppii myös nettikulttuurista, mutta myös niin paljon enemmästäkin jos vain pysähtyy ajattelemaan.

[/quote]

Juuri näin. Trolleja on, mutta väittäisin, että vielä enemmän on sitä, että ihmiset sanovat ajatuksensa, joita ei ehkä omilla kasvoillaan voi sanoa. Välillä se valitettavasti johtaa epäasialliseen toisen lyttäämiseen, mutta paljon on neutraalimpaakin. Minä esimerkiksi opin täältä joskus, mitä vieraammat ihmiset saattavat ajatella meistä ulkoisten merkkien perusteella ja samalla avartui millaisia mielikuvia ihmiset luovat päässään aika pinnallisten asioiden perusteella ja kuinka suppeita ne ovatkaan.

On oikeastaan pelottavaa, että esim. poliittisia päätöksiä tehdään todennäköisesti hyvinkin paljon tällaiset tyypittelyt alitajunnassa, ilman, että ihmiset itsekään tuskin niitä tajuavat. Samalla tajusin paremmin, miten myös itse kategorisoin ihmisiä ties millä perusteella.

t. 15

Vierailija
12/17 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen saaneeni täältä ajatuksia monellekin elämän alalle, ja vieläpä rehellisiä. Ilman av-palstaa en esim. olisi osannut parantaa seksielämääni tai vaatia enemmän avioliitoltani ylipäätään. Joskus viestien ehdottomuus naurattaa, mutta olen alkanut arvostaa joidenkin ihanteellisten viestien sanomaa. Ei pidä antaa periksi. Ei kompromisseja! JSSAP!

Toisaalta täällä on joskus myös hämmentävän älykkäitä kommentteja yhteiskunnallisista asioista, usein kivasti reaalielämän esimerkeillä höystettyinä. Kun tosiaan suodattaa pois pahimman paskan, av voi olla hyvin avartava lukukokemus.

Vierailija
13/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanha viisas pöllö kuulee kaikenlaista.

Se kuunnellessaan vaikenee ja vaietessaan kuuntelee.

siksi yhä viisastuu. 

Voi, miksei tule meistäkin sen viisaan pöllön laista"

Runon tekijää en ikävä kyllä muista:) Hyvä elämänohje kuitenkin:)

Vierailija
14/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:17"]

[/quote]

Kokeillaanpa nyt että näkeekö ylläpitö ip:stä onko ap:nä esiintyvä ap vai ei :) Tuo on tosi ikävä tapa vaikket mitään typerää sanonutkaan.

ap

[/quote]

Se kannattaa myös opetella, että lukee viestin uudestaan jos siitä loukkaantuu ja varmistaa ettei lukenut väärin...

Vierailija
15/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä kyllä kaksinaamaisuus paljastuu itselleni hyvin pian. Epäkohdista ei uskalleta puhua asianomaisten kanssa, etsitään vikoja muista, vaikka peilistä paljastuisi oikea kritiikin kohde ja peitellään omaa epävarmuutta ja -täydellisyyttä.

Vierailija
16/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä tärkeintä: Täällä olen oppinut sen että "luvan" kysyminen ja selittely on aivan turhaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän