Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa miten helposti asuntoon voisi joku hullu tulla sisälle

Vierailija
19.09.2014 |

Täällä on ketjuja siitä, miten pelottaa jos joku soittaa ovikelloa. Mua ainakin pelottaa enemmän se, miten jonku hullun ei tarvisi ovikelloa soitella jos oikeasti haluais sisään. Ikkunat saa hetkessä rikki ja ovenkin saa kyllä murrettua. Tähän asti on vaan yleensä ollut sellainen luottamus että toisten koteihin ei mennä, mutta oikeestihan se olis tosi helppoa. Ahdistaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen kerrostalon 1 kerroksessa, vuokrakolhoosissa, asunto oli katutasossa ja parvekkeelta varastettiin kukat ja kerran pyykit. Kaide oli matala, eikä mitään ritilöitä yms. ollut suojana. Ikkuna keittiöstä rikottiin ja koskaan en uskaltanut parvekkeen ovea pitää öisin auki, vaikka oli miten kuumaa. Pelkäsin kyseisessä asunnossa jatkuvasti. Sitten ostin oman asunnon ja yksi kriteeri oli, että asunto on korkealla. Nyt asun 5 kerroksessa ja on tosi ihanaa, kun ei tarvitse pelätä ja saa asua vapaasti ilman, että jotkut hullut hyppii omalle parvekkeelle ja rikkoo ikkunoita.

Vierailija
2/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mulla kanssa yks syy siihen, etten halua asua kerrostalossa katutasossa. Ei nyt tarvitse olla mikään kymmenes kerros, mutta 3-> mielellään. Lapsuudenkoti oli omakotitalo, jossa oli ikkunaa tosi paljon. Vaikka seutu oli tosi rauhallinen pääsääntöisesti, niin oli se vähän ahdistavaa välillä kun talon läpi näkee jos vaan johonkin ikkunaan menee kurkkimaan. Ja vaikka alue oli tosi kiva ja rauhallinen, niin itseasiassa siihen taloon myös kerran meidän asuinaikana murtauduttiin. Ei oltu silloin kotona, että selvästi oli joku kytännyt milloin lähtee väki reissuun. Parempi toki niin kuin joutua kotoaan murtojoukon yllättämäksi. 

Onhan se faktaa, että kaikesta pääsee läpi kun tarpeeksi yrittää. Mutta suurin osa tietysti haluaa välttää kiinnijäämisen, joten mitä enemmän aikaa tai melua murtautumisesta syntyy, niin sitä todennäköisemmin se vielä tässä yhteiskuntatilassa jää tekemättä. Siis turvalukot ja turvaketjut on ihan näppäriä kerrostaloasunnoissa, vaikka moottorisahalla siitä ovesta läpi pääseekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:13"]

Ei tarvitse olla luulotautinen, ajat ovat muuttuneet ja varmaan muuttuvat edelleen kun pahoinvointi lisääntyy. Kuka enää pitää ulko-ovia auki aina. En minäkään pitäisi mutta on aidattu piha ja muutama vartiokoira, ei ole ylimääräisiä näkynyt vielä.

[/quote]

Niin, ajat ovat muuttuneet turvallisemmiksi ja asuntomurrot ja väkivalta rikokset vähentyneet. Turvattomuudne tunne puolestaan on lisääntynyt, koska ihmiset ovat niin yksin omissa pikku perheissään eristyksissä muista, ei ole sitä yhteisön tukea ja turvaa.

Vierailija
4/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ahdistanut itseä jo noin 6vuotta!
Ja parin vuoden sisällä alkoi ahdistaa enemmän,kun näin kuinka nopeasti joku hullu pääsee 2kerrokseen, jos alaovet kiinni!
Aina kun käytävältä kuuluu ääni,olen valppaana. Hullua ettei voi asua omassa kodissa rauhassa :s Helposti voisin uskaltaa hypätä alas (toinen kerros) , siis jos pitäisi pakoon päästä, mutta kuinka saan koirankin alas turvallisesti?! :o

Vierailija
5/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

gated community

Vierailija
6/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa mulsimiterroristi suunnittelivat murtautumista sattumanvaraisesti jonkun perheen taloon ja murhaavansa heidät. Miksei tätä saa sanoa. Tämä oli uutisissakin.

Vierailija
7/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oveen jonkun hullun koiran kuva ja "täällä asuu staffi", ei kuulemma tulla kylään ihan varmuuden vuoksi. Naapurilla rauhallinen staffi ja joku tuollainen kyltti. Varsinkin omakotitalon portille olis hyvä laittaa.

Vierailija
8/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt meille olis äärettömän helppoa päästä sisään. Etuovi ei oo ees lukossa... 

Tosin on mulla täällä kaks koiraa. Mies ei oo kotona. 

Vierailija
9/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietipä ap sitä että kuinka paljon ihmisiä Suomessa asuu maan tasalla,  ja kuinka harvoin tuollaista tapahtuu että joku rikkoo ikkunan ja tulee sisään. Ja yhtä helppoa se asunnon ulko-ovikin on tosiaan rikkoa jos sisään haluaa. Yhtä hyvin siis voisit alkaa pelkämään sitä että jos asuisit ylimmässä kerroksessa, niin joku voi rikkoa sun ulko-oven ja tulla sisään, koska ylimmässä kerroksessa on rauhallisinta murtautua kun alempien kerroksien väki ei sitä huomaa. Ja rappukäytävään pääsee kuka vaan vaikka ovessa ois lukko, kun tulee jonkun muun perässä sisään, kukaan ei lyö ovea kiinni jos joku tulee perässä sisälle vaan olettaa sen olevan jonkun vieras tai jopa asukas.  Ajattele nyt, kummasta murtovarkaan bongaa joku aiemmin: alimmasta kerroksesta rikkomasta ikkunaa, tai rikotun ikkunan, vai ylimmästä rikkomassa ovea tai rikotun oven? Kyllä se se ylimmän kerroksen ovi on joka jää helpommin huomaamatta.

Vierailija
10/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa murtohälytin. Siihen voi kytkeä yöksi hälytyksen, joka soi, jos joku murtautuu ovesta tai ikkunoista. Turvafirman miehet on nopeammin paikalla kuin poliisi tai ambulanssi.

Vierailija
11/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhahaaa, hysteerisiä naisia. T. mies.

Vierailija
12/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:26"]Tuosta Norjan jutusta mullekin iski tää ajatus taas mieleen. Ja siitä, kun pari yötä sitten meillä kuului jotain kolinaa tuolta ovelta/seinän viereltä. Mies lähti katsomaan, onko meidän pyörät varastettu. Ei oltu, mutta mua alkoi jälkikäteen pelottamaan että mitä siellä sit tapahtui. Asutaan rivarissa.

Mua ei sekään rauhoita, että on mies kotona. Mitäs tollasesta nörtistä olis kenellekään vastusta?

ap
[/quote]

Jätä se sika!

Vierailija
13/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäsin ennen jatkuvasti samaa. Sitten kiinnostuin palveluskoiraharrastuksesta ja ostin koiran. Nykyään ei tarvitse kotona eikä mökillä pelätä että mikään tai kukaan pääsisi tontille huomaamatta.

Vierailija
15/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minuakin alkoi pelottaa :/ Asumme ekassa kerroksessa mutta onneks ei ihan katutasolla.

Vierailija
16/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin! Exälle oli murtauduttu kerrostalon PARVEKKEEN ovilasista sisään! Asui tosin ekassa kerroksessa.

Vierailija
17/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset. Jäitä hattuun. Meette hakee apua jos tollaset pelot saa vallan. Eivät saa häiritä elämää. Ootteko ikinä kuullu et mies edesmiettisi näitä asioita? Lopetatte liian uutisten kyttäämisen ja alatte luottaa elämään. Ottakaa nyt sit vaikka leipäveitsi yöks viereen tai menkää itsepuolustuskurssille ja hankkikaa rotweiler, mut älkää antako pelon kahlita. Entä jos mitään ei ikinä satulaan vaan elätte onnellisina turvallisessa kodissanne?

Vierailija
18/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla asua maantasalla. Vähän aikaa asuin exän omakotitalossa, ja koska hän oli vuorotyössä, niin mun elämä oli todella ahistavaa. Vaikka mulla oli koira. Loppujen lopuksi oli vauvakin.

Yhden kerran yks känniläinen tuli pakkasella kysymään, että saako tulla lämmittelemään. Sanoin, haukkuvaa hurdea pidellen, ettei käy, ja äkkiä ovi kiinni. 

Kun oli äijän yövuoro, niin mulla meni yö siihen, että juoksin läpi kämpän tsiikaamassa, miksi liiketunnistuksella olevat lamput palaa. Olin niiiiin helpottunut, kun erottiin ja sain kämpän tokasta kerroksesta. Tässä on aika turvallinen olo, koska naapurit on kunnollisia, rauhallisia ihmisiä.

Vierailija
19/64 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon sitä mieltä että monen tässä ketjussa pitäis mennä hakemaan apua täysin turhiin pelkoihin. Ei oo esim. yhtään normaalia juosta läpi yön tutkimassa jotain liiketunnistimia kun on yksin kotona. Oikeasti! Suurin osa suomalaisista asuu omakotitaloissa, tai rivitaloissa (eli maan tasalla) Kuinka pieneen osaa niistä on silti murtauduttu?  Kaupungin kerrostalojen ykköskerroksissakin on turha olla huolissaan, sillä kaupungeissa liikkuu yölläkin nin paljon väkeä, että tosi harva uskaltaa alkaa murtautumaan kenenkään kotiin kun jää heti kiinni. Ja niitä maan tasalla olevia asuntoja on niin paljon, että todennäköisyys että joku murtautuu just sun asuntoon on tosi pieni. Paljon suurempi todennäköisyys on vaikka joutua liikenneonnettomuuteen.

Vierailija
20/64 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän omakotitalon seinätkään mitään estä. Ulkolaudoitus ja tuulensuojat+kipsilevyt ja vähän villaa. Moottorisaha menee läpi kuin veitsi voihin. Tai vääntämällä seinälaudat irti ja potkaisemalla kipsilevyt sisään