Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen etä-äiti, saa kivittää! :-D

Vierailija
18.09.2014 |

Tällä hetkellä lapseni on kanssani joka toinen viikko, mutta kun hän menee kouluun, hän tapaa minua vain joka toinen viikonloppu. Lapsi on kirjoilla isänsä luona.

Päädyin ratkaisuun eron jälkeen, koska muutin 20 km päähän yksiööm,(pl-seutu ja hyvin pieni palkka, 2000 e brutto)  ja pian olen muuttamassa 50 km päähän lapsen isästä, ja hänen kotinsa on lapsen alkuperäinen koti, ja päiväkoti se vanha tuttu, sekä kaverit myös. Ajattelen lapsen parasta, ja vain sitä. Lapseni isällä on tilavampi koti, ja muutenkin asiat hyvin.

Itselleni oli heti itsestäänselvyys että lapsi jää kirjoille isälleen, mutta montaa ihmistä se on ihmetyttänyt kovasti. Miksi etä-aiti tuntuu vieläkin olevan tabu? 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:45"]

Ja jopas pomppasi, että joku "äiti" voi saivarrella sillä, ettei lapsi ole biologisesti hänen, kun on kuitenkin sitä lasta kantanut 9 kk ja vauvasta asti hoivannut! En usko, että ap on tosissaan.

[/quote] En olekaan. Mulla oli tylsää, ja ihan tahallani kiusaan teitä täällä. Homma lähti siitä, että puhuttiin tänään ystäväni kanssa ratkaisustani, ja hän sanoi ettei kannata kertoa missään nettipalstoilla, koska siellä on kasapäin mammoja jotka kivittävät sinut mennen tullen. ;-)

ap

Vierailija
22/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:45"]

Ja jopas pomppasi, että joku "äiti" voi saivarrella sillä, ettei lapsi ole biologisesti hänen, kun on kuitenkin sitä lasta kantanut 9 kk ja vauvasta asti hoivannut! En usko, että ap on tosissaan.

[/quote] En olekaan. Mulla oli tylsää, ja ihan tahallani kiusaan teitä täällä. Homma lähti siitä, että puhuttiin tänään ystäväni kanssa ratkaisustani, ja hän sanoi ettei kannata kertoa missään nettipalstoilla, koska siellä on kasapäin mammoja jotka kivittävät sinut mennen tullen. ;-)

ap
[/quote]
Pakko yhtyä aiempaan...grow up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?!

Vierailija
24/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:40"] [quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"] Grow up! [/quote] Miksi? 

ap [/quote] Saa kivittää hymiö... Huonosti piilotettua itsekorostusta ja huomioh... [/quote]No myönnän että ärsytin tahallani, koska tiesin että moni on sitä mieltä ettei isä vaan VOI olla lähivanhempi vaikka olisi asiat paremmin kuin äidillä. 

Nyt lapsi näkee vielä 3 vuotta meitä molempia tasan yhtä paljon per kk, ja sitten kun koulu alkaa, hän näkee minua joka toinen vkl ja lisäksi viikolla. 

Päätökseen vaikutti myös se että lapsi on erityistä tukea tarvitseva, ja tuppukylässä johon muutan, on resurssit hyvin pienet. Tuolla paikkakunnalla tästä syystä on koulukiusaus iso ongelma, ehkä juuri siksi että erityislapset ovat muiden seassa, eikä heitä ymmärretä.Kyse ei ole ylivilkkaasta lapsesta, vaan lapsesta jolla on autismin kirjon häiriötä sekä kielellinen erityisvaikeus, ent. dysfasia.

ap [/quote] Voi v...sinä et vaan tajua.Sinä laitat nyt sanoja muiden suuhun ja yrität tehdä tabun asiasta, joka ei sitä ole. Isän asema on näissä asioissa luultua parempi ja on tavaton määrä hoivaavia ja osallistuvia isejä, jotka elävät täyttä arkivanhemmuutta niiden äitien rinnalla.

[/quote] Otahan nyt iisisti ja löysää nutturaasi. Provokaatio näköjään toimii täällä aika hyvin. :-D

Vierailija
25/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikynät ovatkin oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön. Vastaanotto ei ollukaan sitä mitä ap. odotti niin värikynät käyttöön.
Mene vaikka niiden lasten kanssa hiekkalaatikolle niin ei tarvitse verkossa typistää itseään lapsen tasolle.

Vierailija
26/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on täällä juuri niin ilkeää sakkia mitä olen kuullut. piti vähän testata.

Vierailija
27/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme edes eronneet, mutta mulla oli vaihtoehtona työttömyys tai asua viikot työn takia toisella paikkakunnalla. Lapset tosin jo kouluikäisiä. Olen tehnyt pitkää päivää ja ottanut sitten pitkiä viikonloppuja ja vaihtanut kaikki lomarahat vapaaksi, työnantaja on ollut tähän vaihtoehtoon jopa tyytyväinen. Työttömänä olisin tosin - alussa - saanut käteen jopa enemmän. Ei kaikki ymmärrä, mutta jos työttömäksi jää sitten saa haukut ja käskyt lähteä muualle töihin. Kun todella lähtee, saa haukut taas. Koskaan et tee oikein. Hyvin isä ja pojat kotona ovat pärjänneet ja nyt lapset ovat jo omillaan, mutta sama tilanne jatkuu. itse asiassa toinen poika tuli lähemmäksi opiskelemaan, niin että voin jopa iltaisin pistäytyä käymässä, kun minulla on auto ja hän tykkää, että käyn joskus. 

Vierailija
28/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se kumpi on etä. Ihan hyvin se äitiki voi olla.

Vierailija
29/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:59"]

Värikynät ovatkin oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön. Vastaanotto ei ollukaan sitä mitä ap. odotti niin värikynät käyttöön. Mene vaikka niiden lasten kanssa hiekkalaatikolle niin ei tarvitse verkossa typistää itseään lapsen tasolle.

[/quote] Oli, vastaanotto oli juuri niin murskaava kuin ajattelinkin, nimittelyä tuli heti viiden minuutin sisällä. :-D

Vierailija
30/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mahassa muljahtaa, kun ajattelen itseni ap:n tilalle. En ikinä suostuisi, vaikka lasten isä asuisi presidentin linnassa. Tässä on varmaan taustalla jotain muutakin.

Vierailija
31/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:40"] [quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"] Grow up! [/quote] Miksi? 

ap [/quote] Saa kivittää hymiö... Huonosti piilotettua itsekorostusta ja huomioh... [/quote]No myönnän että ärsytin tahallani, koska tiesin että moni on sitä mieltä ettei isä vaan VOI olla lähivanhempi vaikka olisi asiat paremmin kuin äidillä. 

Nyt lapsi näkee vielä 3 vuotta meitä molempia tasan yhtä paljon per kk, ja sitten kun koulu alkaa, hän näkee minua joka toinen vkl ja lisäksi viikolla. 

Päätökseen vaikutti myös se että lapsi on erityistä tukea tarvitseva, ja tuppukylässä johon muutan, on resurssit hyvin pienet. Tuolla paikkakunnalla tästä syystä on koulukiusaus iso ongelma, ehkä juuri siksi että erityislapset ovat muiden seassa, eikä heitä ymmärretä.Kyse ei ole ylivilkkaasta lapsesta, vaan lapsesta jolla on autismin kirjon häiriötä sekä kielellinen erityisvaikeus, ent. dysfasia.

ap [/quote] Voi v...sinä et vaan tajua.Sinä laitat nyt sanoja muiden suuhun ja yrität tehdä tabun asiasta, joka ei sitä ole. Isän asema on näissä asioissa luultua parempi ja on tavaton määrä hoivaavia ja osallistuvia isejä, jotka elävät täyttä arkivanhemmuutta niiden äitien rinnalla.

[/quote] Otahan nyt iisisti ja löysää nutturaasi. Provokaatio näköjään toimii täällä aika hyvin. :-D
[/quote]
Tosikko. Mutta siinä olet oikeassa, provokaatio toimii, kompaistuit omaan ansaasi.

Vierailija
32/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:00"]Joo, on täällä juuri niin ilkeää sakkia mitä olen kuullut. piti vähän testata.
[/quote]
Sinun käytöksesi on tosi loukkaavaa niitä kohtaa, jotka ihan asiallisesti sinulle vastasivat.

Vierailija
33/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:02"]

Mun mahassa muljahtaa, kun ajattelen itseni ap:n tilalle. En ikinä suostuisi, vaikka lasten isä asuisi presidentin linnassa. Tässä on varmaan taustalla jotain muutakin.

[/quote]

Mä olisin ihan mielelläni etä-äiti. Eikä siihen liity mitenkään se, kumpi asuisi hienommin tai lasten tuen tarve. Tai siis sen tiedän, että enemmän tukea ja huomiota saisivat isällään, minusta se on aika hyvä perustilanne, vaikka asummekin yhdessä. Ei minusta oikein äidiksi olisi jos olisin yksin. Olen hirveä huutamaan lapsille enkä tunnista heidän tunteitaan ja tarpeitaan yhtään niin hyvin kuin mieheni. En varmaan ole ainoa tällainen äiti, mutta monilla ei ole sitä vaihtoehtoa, että jättää lapsia miehille, joten ne paskatkin äidit päätyvät lasten yksinhuoltajiksi aina välillä. 

Vierailija
34/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun vaimo petti ja erohan siitä tuli. Kolme alle kymmenvuotiasta lasta jäi isälle. Aluksi äiti kävi vanhassa kodissa hoitamassa lapsia, mutta into hiipui. Otti lapsia viikonloppuisin. Sitten hiipui sekin into. Uusi parisuhde oli tärkeämpi. Ei voinut ottaa lapsia, kun ei kuulemma ollut rahaa. Jälkikäteen selvisi, että oli mennyt junalla uuden miehen luo. Siihen oli rahaa kyllä löytynyt. Nyt lapset esiteini-iässä eivätkä enää käy äidillä kuin satunnaisesti. Toivottavasti ap ei ole samanalinen etä-äiti.

Vierailija
35/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi etä-äiti! Meillä mies halusi aina enemmän lasta kuin minä, itse olisin voinut olla vaikka lapseton. Tästä syystä ratkaisumme oli luonnollinen. Rakastan toki omaa lastani, mutta olen parempi äiti etänä. Ja lapsi sai jäädä tuttuihin piireihin kun erosimme :)

Vierailija
36/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:00"]Joo, on täällä juuri niin ilkeää sakkia mitä olen kuullut. piti vähän testata. [/quote] Sinun käytöksesi on tosi loukkaavaa niitä kohtaa, jotka ihan asiallisesti sinulle vastasivat.

[/quote]En minä ole heille piruillutkaan. ;-)

ap

Vierailija
37/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:01"]

Me emme edes eronneet, mutta mulla oli vaihtoehtona työttömyys tai asua viikot työn takia toisella paikkakunnalla. Lapset tosin jo kouluikäisiä. Olen tehnyt pitkää päivää ja ottanut sitten pitkiä viikonloppuja ja vaihtanut kaikki lomarahat vapaaksi, työnantaja on ollut tähän vaihtoehtoon jopa tyytyväinen. Työttömänä olisin tosin - alussa - saanut käteen jopa enemmän. Ei kaikki ymmärrä, mutta jos työttömäksi jää sitten saa haukut ja käskyt lähteä muualle töihin. Kun todella lähtee, saa haukut taas. Koskaan et tee oikein. Hyvin isä ja pojat kotona ovat pärjänneet ja nyt lapset ovat jo omillaan, mutta sama tilanne jatkuu. itse asiassa toinen poika tuli lähemmäksi opiskelemaan, niin että voin jopa iltaisin pistäytyä käymässä, kun minulla on auto ja hän tykkää, että käyn joskus. 

[/quote]Niinpä, teki niin tai näin, aina väärinpäin, sen saa täälläkin huomata kun yleensäkin lukee näitä keskusteluja. Mutta hyvä kun teit kuten parhaaksi näit, niin minäkin. 

ap

Vierailija
38/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap siis tuo pienen ok-talon ostaja?

Vierailija
40/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:01"]

Sama se kumpi on etä. Ihan hyvin se äitiki voi olla.

[/quote] Niinpä. Varsinkin kun kaiken lisäksi isä on terve, ja itse sairastan sidekudossairautta joka voi viedä minut pyörätuoliin periaatteessa koska vaan. Sekin oli osasyy ratkaisuuni. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi