Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen etä-äiti, saa kivittää! :-D

Vierailija
18.09.2014 |

Tällä hetkellä lapseni on kanssani joka toinen viikko, mutta kun hän menee kouluun, hän tapaa minua vain joka toinen viikonloppu. Lapsi on kirjoilla isänsä luona.

Päädyin ratkaisuun eron jälkeen, koska muutin 20 km päähän yksiööm,(pl-seutu ja hyvin pieni palkka, 2000 e brutto)  ja pian olen muuttamassa 50 km päähän lapsen isästä, ja hänen kotinsa on lapsen alkuperäinen koti, ja päiväkoti se vanha tuttu, sekä kaverit myös. Ajattelen lapsen parasta, ja vain sitä. Lapseni isällä on tilavampi koti, ja muutenkin asiat hyvin.

Itselleni oli heti itsestäänselvyys että lapsi jää kirjoille isälleen, mutta montaa ihmistä se on ihmetyttänyt kovasti. Miksi etä-aiti tuntuu vieläkin olevan tabu? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 00:07"]

Ei sillä varmaan ole enää mitään väliä missä sitä asuu ja kenen kanssa kun perhe on hajotettu ja kriisi jo tapahtunut. Lapsi kärsii joka tapauksessa eroon johtavaista tekijöistä, eroprosessista ja perusturvallisuuden horjumisesta, hylkäämisistä.

Eli minä kyllä kivittäisin kaikki perheet, jotka liian hepposin perustein lähtevät lapsia tekemään ja luovuttavat sitten liian helpolla. Enkä puhu luovuttamisessa vain erosta vaan tulevaisuuden suunnittelusta, sitä perheen ja parisuhteen ylläpidosta, toisten kunnioittamisesta ja huomioimista ennen lapsen tekoa.

[/quote] voi vittu että sä olet tyhmä. todellinen ääliö.

[/quote]

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, eikä tää nyt kovin hyvältä tunnu. -ap

[/quote]

Miksi laitoit tekstisi perään ap, vaikket ole ap? 

Oikea ap

Vierailija
2/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kivi*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta.

Vierailija
4/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grow up!

Vierailija
5/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä ratkaisulta vaikuttaa. Hyvä ap! :)

Vierailija
6/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tehnyt itsekkäät ratkaisut ja kehtaat tulla tänne vielä ylpeilemään niillä. Suuttuttaisi jollei säälin tunne veisi voittoa :(

Vierailija
7/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"]

Grow up!

[/quote] Miksi? 

ap

Vierailija
8/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:34"]

Olet kyllä tehnyt itsekkäät ratkaisut ja kehtaat tulla tänne vielä ylpeilemään niillä. Suuttuttaisi jollei säälin tunne veisi voittoa :(

[/quote]

Miten niin itsekkään ratkaisun? Voisitko valaista vähän?

Vierailija
9/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitaliko pitäisi lähettää?! Kyllä siinä jokin idea on, että lapsen hoivaaja on äiti ja lapset tarvitsevat äitiä kasvaakseen terveeksi tunteviksi aikuisiksi. Se on tabu, josta vaietaan ja jota yritetään estää jopa tutkimasta, kun se sortaa naista.

Vierailija
10/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"]

Grow up!

[/quote] Miksi? 

ap
[/quote]
Saa kivittää hymiö... Huonosti piilotettua itsekorostusta ja huomioh...

Vierailija
11/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] ap ei ainakaan nurise kuinka etäisä jättää elarit maksamatta, ja sitten ei ole varaa lapsen talvivaatteisiin ja kaksiossakin on kurjaa asua lapsen kanssa.että hv sullekin.

Vierailija
12/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Lapsen isä ehdotti tätä eron jälkeen, ja minustakin oli parempi että lapsi sai jäädä omaan kotiinsa, omaan päiväkotiinsa ja omien kavereidensa lähelle, kuin että olisi muuttanut kirjoille luokseni jumalan selän taakse yksiöön. Lapsen isä on huomattavasti varakkaampi ja pystyy tarjoamaan lapselle paremman kasvuympäristön paremmalla alueella, eikä 70-luvun lähiössä pienessä yksiössä, alueella joissa kouluissa on ties mitä sakkia... Eikö tuo ole epäitsekäs ratkaisu, eikä itsekäs? 

Muuttaako asiaa yhtään se, etten ole lapsen biologinen äiti, vaan lapsi on exän siittiöllä ja luovuttajan munasolulla hankittu?

Vai oletko vaan just niitä, jotka kivittää siksi, että lapsen pitää olla äitinsä kanssa, oli tilanne mikä hyvänsä?

ap

Vierailija
13/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan nyt sitten heittää kiven. Miksi muutat 50 km päähän?

En ole koskaan tajunnut, miksi sen etän pitää muuttaa kauas, ellei kyse ole siis työpaikasta ja siinäkin tapauksessa siis ainoasta mahdollisesta. Eikö oma lapsi mene töiden ja muiden ihmissuhteiden ohi ykköseksi?

Meillä myös lapset jäisivät miehelle tähän meidän kotiimme ja minä muuttaisin pois. Mutta jo nyt tiedän, että koti olisi aivan lasten koulun lähettyvillä, enintään muutaman kilometrin päässä siitä. Olen tottunut pitkiin työmatkoihin (nyt 60 km suuntaansa), joten työn takia en muuttaisi kuin pakkotilanteessa. Mikään ihmissuhde ei saisi minua priorisoimaan lasteni tapaamiset vähäisemmiksi.

Vierailija
14/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuo on oikea ratkaisu ja varmaan teillä niin on. Sukulaiseni jätti myös kolme lastaan isälleen heidän ollessa ala-asteikäisiä. Se oli ainoa oikea ratkaisu.

Mutta muista, että olet aina se etä-äiti. Sukulaiseni on unohtanut sen. Lasten elämään tuli äitipuoli joka on ollut lapsille paljon enemmän äiti niinä aikoina kun sitä äitiä on tarvittu ja he kaikki ovat sen sanoneet. Viimeksi äitienpäivänä sukulaiseni loukkaantui kun yksi lapsista kertoi kakkukahvittaneen kaksi äitiään.

Vierailija
15/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvontaa. Levittäkää punainen matto. Äiti antoi armosta isälle arkivanhemmuuden ja luopui valtion tukemasta oikeudesta.

Vierailija
16/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:41"]

Joskus tuo on oikea ratkaisu ja varmaan teillä niin on. Sukulaiseni jätti myös kolme lastaan isälleen heidän ollessa ala-asteikäisiä. Se oli ainoa oikea ratkaisu.

Mutta muista, että olet aina se etä-äiti. Sukulaiseni on unohtanut sen. Lasten elämään tuli äitipuoli joka on ollut lapsille paljon enemmän äiti niinä aikoina kun sitä äitiä on tarvittu ja he kaikki ovat sen sanoneet. Viimeksi äitienpäivänä sukulaiseni loukkaantui kun yksi lapsista kertoi kakkukahvittaneen kaksi äitiään.

[/quote]

Ja sukulaiseni muutti 500km päähän. Kun hän palasi paikkakunnalle hän luuli palaavansa takaisin äidiksi. Lapset olivat silloin jo teini-ikäisiä.

Vierailija
17/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopas pomppasi, että joku "äiti" voi saivarrella sillä, ettei lapsi ole biologisesti hänen, kun on kuitenkin sitä lasta kantanut 9 kk ja vauvasta asti hoivannut! En usko, että ap on tosissaan.

Vierailija
18/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"] Grow up! [/quote] Miksi? 

ap [/quote] Saa kivittää hymiö... Huonosti piilotettua itsekorostusta ja huomioh...

[/quote]No myönnän että ärsytin tahallani, koska tiesin että moni on sitä mieltä ettei isä vaan VOI olla lähivanhempi vaikka olisi asiat paremmin kuin äidillä. 

Nyt lapsi näkee vielä 3 vuotta meitä molempia tasan yhtä paljon per kk, ja sitten kun koulu alkaa, hän näkee minua joka toinen vkl ja lisäksi viikolla. 

Päätökseen vaikutti myös se että lapsi on erityistä tukea tarvitseva, ja tuppukylässä johon muutan, on resurssit hyvin pienet. Tuolla paikkakunnalla tästä syystä on koulukiusaus iso ongelma, ehkä juuri siksi että erityislapset ovat muiden seassa, eikä heitä ymmärretä.Kyse ei ole ylivilkkaasta lapsesta, vaan lapsesta jolla on autismin kirjon häiriötä sekä kielellinen erityisvaikeus, ent. dysfasia.

ap

Vierailija
19/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:41"]

Minä taidan nyt sitten heittää kiven. Miksi muutat 50 km päähän?

En ole koskaan tajunnut, miksi sen etän pitää muuttaa kauas, ellei kyse ole siis työpaikasta ja siinäkin tapauksessa siis ainoasta mahdollisesta. Eikö oma lapsi mene töiden ja muiden ihmissuhteiden ohi ykköseksi?

Meillä myös lapset jäisivät miehelle tähän meidän kotiimme ja minä muuttaisin pois. Mutta jo nyt tiedän, että koti olisi aivan lasten koulun lähettyvillä, enintään muutaman kilometrin päässä siitä. Olen tottunut pitkiin työmatkoihin (nyt 60 km suuntaansa), joten työn takia en muuttaisi kuin pakkotilanteessa. Mikään ihmissuhde ei saisi minua priorisoimaan lasteni tapaamiset vähäisemmiksi.

[/quote] Siksi koska en saanut omakotitaloa lähempää, ei ollut varaa. Alue jossa lapsen isä asuu, on yksi suomen kalleimmista. siellä yksiöstäkin saa pulittaa vähintään 700 e/kk. Nyt siis ostin 50 km päästä pienen omakotitalon, oli onneksi väähn säästöjä, loput lainaa. Nyt minulla on mahdollisuus omaan huoneeseen lapselle. ja kouluun asti kuskaan häntä päiväkotiin joka päivä, koska työpaikkani on lähellä. Ei houkutellut 30 m2 yksiö 700 e hinnalla, kun sillä voi jo maksaa asuntolainaa omasta...

Vierailija
20/78 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:31"] Grow up! [/quote] Miksi? 

ap [/quote] Saa kivittää hymiö... Huonosti piilotettua itsekorostusta ja huomioh...

[/quote]No myönnän että ärsytin tahallani, koska tiesin että moni on sitä mieltä ettei isä vaan VOI olla lähivanhempi vaikka olisi asiat paremmin kuin äidillä. 

Nyt lapsi näkee vielä 3 vuotta meitä molempia tasan yhtä paljon per kk, ja sitten kun koulu alkaa, hän näkee minua joka toinen vkl ja lisäksi viikolla. 

Päätökseen vaikutti myös se että lapsi on erityistä tukea tarvitseva, ja tuppukylässä johon muutan, on resurssit hyvin pienet. Tuolla paikkakunnalla tästä syystä on koulukiusaus iso ongelma, ehkä juuri siksi että erityislapset ovat muiden seassa, eikä heitä ymmärretä.Kyse ei ole ylivilkkaasta lapsesta, vaan lapsesta jolla on autismin kirjon häiriötä sekä kielellinen erityisvaikeus, ent. dysfasia.

ap
[/quote]
Voi v...sinä et vaan tajua.Sinä laitat nyt sanoja muiden suuhun ja yrität tehdä tabun asiasta, joka ei sitä ole. Isän asema on näissä asioissa luultua parempi ja on tavaton määrä hoivaavia ja osallistuvia isejä, jotka elävät täyttä arkivanhemmuutta niiden äitien rinnalla.