Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja avioliitto kriisissä

Vierailija
18.09.2014 |

Odotan ensimmäistä, suunniteltua lastamme ja raskauden aikana mies on muuttunut täysin minulle vieraaksi ihmiseksi. Aiemmin suhteessamme oli paljon läheisyyttä, pystyimme keskustelemaan kaikesta ja kotonamme oli ylipäätään hyvä ja turvallinen tunnelma. Tilanne muuttui kuitenkin yhtäkkiä, mies ei enää ollenkaan kiinnostunut minun tai vauvan hyvinvoinnista, emme pysty puhumaan avoimesti ja riitoja tulee jatkuvasti. Mies ilkeilee ja syyttää minua milloin mistäkin, saattaa suutuspäissään hajoittaa tavaroita, uhkailee erolla yms. Loukkaantuu ja vetää erokortin esiin heti, jos sanon ettei minun ole hyvä olla täällä, kun ilmapiiri kotona on tämä. Uutena piirteenä myös, ettei miestä paljon kotona näy, ei kerro missä käy ja milloin tulee. Itsellä käynyt monesti ero mielessä, lapsen takia kuitenkin toivon tilanteen muuttuvan. Henkiset voimavarat alkaa vain olla täysin loppu, tukiverkoston puuttuessa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha pitää lasta minään avioliiton pelastajana, koska sitä se ei ole. kannattaa nyt ennen lapsen syntymää hoitaa asiat kuntoon, ja jos ei onnistu niin ero.

Vierailija
2/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe-ero? Omat asunnot ja etäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe-eroa olen koittanut ehdottaa, ihan omaan ja lapsen hyvinvointiin vedoten, mies suuttui silmittömästi ja oli sitä mieltä, että jos erotaan niin sitten erotaan. Keskusteluyhteyttä tuntuu olevan mahdoton löytää.

Tilanne vaikuttaa aivan käsittämättömältä, aiemmin kun ei ole ollut mitään kommunikaatio ongelmaa välillämme. Lisäksi miehen yleinen välinpitämättömyys tuntuu todella pahalta. Yritän kovasti miestä ymmärtää, onhan raskaus hänellekkin uusi tilanne ja tietynlainen kriisi, vaikka lapsi on todella toivottu ja odotettu.

Vierailija
4/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisi johtuu raskaudesta. Vanhemmaksi tulo aktivoi jotain varhaisia hylkäämiskokemuksia. Lue kirjasta Kaikki se rakkaus joka sinulle kuuluu - muistaakseni se oli tämä, ei saa enää kaupasta, mutta kirjastosta löytyy. Tai sitten se opus saattoi olla myös Tunne lukkosi. Nuo kirjat perustuu samaan filosofiaan. Auttanee, jos sinä luet kirjan ja osaat suhtautua miehesi kriisiin oikein. Meillä meni ohi vauvan synnyttyä, toivoa on!

Vierailija
5/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin käydä kirjastosta etsimässä, kiitos vinkistä! Toivon todella, että kyse on jostain ohimenevästä vaiheesta ja että itse jaksaisin ja osaisin ymmärtää miestä - liian helposti kun tulee itse vain sulkeuduttua, kun ei jatkuvaa riitaa jaksa:(

Vierailija
6/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli esikoinen toivottu, mutta silti mies kanssa muuttui raskauden aikana. Koko raskaudesta ei saanut edes puhu eikä hän kertaakaan edes halunnut kokeilla kun vauva potkii. Olin ihan varma, että tässä se meidän liitto sitten oli. Ei hän koskaan mitään tavaroita hajottanut tai raivonnut, mutta oli hyvin etäinen.
Mutta sitten kun lapsi syntyi kaikki muuttui. Hän oli taas oma ihana itsensä ja hellitteli vauvaa ja minua minkä kerkesi. Miehille ei oikein tuppaa raskausaikana vielä konkretisoitua lapsen tulo vaan vasta kun näkevät vauvan oikeasti.
Toisen lapsen kohdalla raskausaika oli jo ihan toisenlaista kun mies tiesi mitä tuleman pitää. Silloin hän jo halusi kokeilla masua ja kovasti oli huolissaan minun ja lapsen hyvinvoinnista.
Jos teidän suhde on ollut hyvällä pohjalla ennen raskautta, uskoisin miehen käyttäytymisen johtuvan juurikin siitä, että hänen on vaikea käsitellä asiaa ja hän ei osaa konkretisoida tilannetta vielä toisin kuin sinä joka tunnet lapsen kasvavan sisälläsi ja tunnet miten kehosi muuttuu raskauden edetessä. Vaikka miehet ovat olevinaan niin äijiä niin kyllä ensimmäisen lapsen tulo heitä pelottaa varmaan eniten maailmassa :)

Vierailija
7/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen nainen. *tieto*

Vierailija
8/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi siis tiedän että miehelläsi on toinen, koska yrittää yllyttää sinua eroamaan. Jos sinä teet eropäätöksen, hänestä ei tule kaikkien silmissä roistoa joka jätti raskaanaolevan vaimonsa toisen naisen vuoksi. Sen sijaan hän voi edelleen esiintyä uhrina kun sinä " jätit" hänet, ja uusi nainen on sitten tullut kuvioihin " vasta eron jälkeen". Nää on niin nähty. Näytäpä tämä teksti sille äijällesi ja katso minkä väriseksi sankarin naama muuttuu.

Vierailija
9/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea, että muilla ollut samanlaista ja silti kaikki loppupeleissä kääntynyt hyväksi:)

Tuosta toisesta naisesta, en kiellä etteikö olisi käynyt mielessäni, haluan kuitenkin uskoa, että jos näin on, kunnioittaa mies niin minua, kuin tätä toistakin naista edes sen verran, että kertoo asiasta avoimesti!

Vierailija
10/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys sille, että mies vapaaehtoisesti myöntäisi sivusuhteen on lähellä nollaa. Eihän sellainen mies sua kunnioita pätkääkään.

Vierailija
11/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pelkää

Vierailija
12/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta! Meilläkin oli tuollaista kun odotin esikoistamme, kunnes paljastui, että mies oli ihastunut työkaveriinsa. Selvittiin siitä kuitenkin, nyt onnellisia ja toinenkin lapsonen perheessä.

Vierailija
13/13 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:02"]Siksi siis tiedän että miehelläsi on toinen, koska yrittää yllyttää sinua eroamaan. Jos sinä teet eropäätöksen, hänestä ei tule kaikkien silmissä roistoa joka jätti raskaanaolevan vaimonsa toisen naisen vuoksi. Sen sijaan hän voi edelleen esiintyä uhrina kun sinä " jätit" hänet, ja uusi nainen on sitten tullut kuvioihin " vasta eron jälkeen". Nää on niin nähty. Näytäpä tämä teksti sille äijällesi ja katso minkä väriseksi sankarin naama muuttuu.
[/quote]
Tätä olen kyllä joskus miettinyt ja sitä olenko liian sinisilmäinen ajatellessani, ettei näin voisi minulle käydä. Kuitenkin ihmetyttäisi, miksi monen yhteisen vuoden jälkeen, etenkään nyt kun on lapsi tulossa, mies keksisikin, etten ole hänelle riittävä. Ja jotenkin, ehkä itseäni suojatakseni, vedän vaaleanpunaiset lasit päähän, enkä halua uskoa, että tälläistä ylipäätään tapahtuu, saatika omalle kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän