Olen baarimikko, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:01"]www.opetelkaalainaamaan.fi
[/quote]
Mitä tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija"
Myönnän, että Aviation oli tuossa erottelevana kysymyksenä, mutta kyllähän Negroni nyt kuuluu aivan klassisiin peruscocktaileihin.
[/quote]
Noita klassikko peruscocktaileja on noin 300.. Miten voit kuvitella että jos juomaa ei mene juuri koskaan niin se jäisi päähän? Olen itse tehnyt baarimikon hommia melkein kymmenen vuotta erilaisissa baareissa ja ravintoloissa, joten tiedän mistä puhun..
Itse odotan kyllä että juomat saa tuplina + LIIT/Bull Frogeja kauan ulkomailla asuneena.
Minua myös oikeasti harmittaa että monesta paikasta saatavat vodkat ovat kuraa - Belvede tai GC ovat ihan tuntemattomia Suomessa. Eikö niit voisi silti sinne tilata vaikkei olisikaan tusinatavaraa?
Toinen mikä on ihmetyttänyt aina on tequilan luokaton laatu suomessa? Miksi miksi miksi?
[/quote]
Viina "kalleus" on yleensä syynä ettei parempia viinoja baareista löydy.. Niiden ostohinnat kun määrittelevät laukkujen myyntihinnan. Suurimmassa osassa Suomen baareja jo 8 euron paukku tuntuu olevan ylivoimaisen kallis.
-65
Jakaisitko meidän kanssa sun parhaan kotisangria ohjeen?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:54"]Jakaisitko meidän kanssa sun parhaan kotisangria ohjeen?
[/quote]
En itse juo/tykkää sangriasta joten en osaa sanoa.
Ap
Paljonko laseja menee rikki illan aikana?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 17:41"]Paljonko laseja menee rikki illan aikana?
[/quote]
Paljon. Yhdessä lahden isoimmassa baarissa uusiin laseihin meni 1000 € kuussa, ennen kuin siirtyi muovisiin. Joka viikko tilataan lisää.
Ap
Kuinka usein asiakkaat tilaavat kokonaisia pulloja kirkkaita seuruelleen?
Oisko täällä mies baarimikkoa paikalla? Kun mulle käy baareissa monesti niin, ettei mies baarimikot huomioi lainkaan, enkä saa heiltä tilattua drinkkiä. Sitten kun menen lähemmäs jotain naisbaarimikkoa niin johan alkaa tulla palvelua. Johtuuko tämä ulkonäöstä? Ja ihan normaalisti odotan vuoroani, yritän saada katsekontakin baarimikkoon, mutta sekään ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Usein tiskin takana ei ole tiskikonetta, johon lasit voisi laittaa. Ne sitten odottaa bloggaajaa siellä tiskin takana. Parempi jättää ne vaan pöytään, sieltä ne sitten kerätään. Pinota voi, mutta aina yhtä lasi lajia vain. Inhottavia ne tuoppi-skottilasi-drinkkilasi-viskilasi-shottilasi yhdistelmät, kun on kädet täynnä jo laseja.
Ap
[/quote]
Mitä bloggaaja tekee baarissa?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Usein tiskin takana ei ole tiskikonetta, johon lasit voisi laittaa. Ne sitten odottaa bloggaajaa siellä tiskin takana. Parempi jättää ne vaan pöytään, sieltä ne sitten kerätään. Pinota voi, mutta aina yhtä lasi lajia vain. Inhottavia ne tuoppi-skottilasi-drinkkilasi-viskilasi-shottilasi yhdistelmät, kun on kädet täynnä jo laseja.
Ap
[/quote]
[/quote]
Bloggaaja blokkaa eli kerää tyhjiä laseja. Yleensä myös tiskaa ja vie puhtaat lasit tiskin taakse. Ellei ole tiskaria erikseen. Blokkaaja voi olla esim opiskelija, ei siis anniskele. Ravintolassa tarjoilivat blokkaa, eli siivoaa lautasia ja laseja pöydistä.
Ap
Miksi pidät(te) itseäsi/itseänne erikoisina? Paska duuni känniläisten palvelijana, huonoihin vuorokaudenaikoihin, paskalla palkalla.. mikset ole ennemmin esim fine dining - tarjoilija jos ravintolassa haluat olla? Eikö ammattitaito riitä?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Bloggaaja blokkaa eli kerää tyhjiä laseja. Yleensä myös tiskaa ja vie puhtaat lasit tiskin taakse. Ellei ole tiskaria erikseen. Blokkaaja voi olla esim opiskelija, ei siis anniskele. Ravintolassa tarjoilivat blokkaa, eli siivoaa lautasia ja laseja pöydistä.
Ap
[/quote]
Bloggaaja on blogin pitäjä. Plokkaaja on plokkari. Tulee ruotsin sanasta plock eli poiminta. Ymmärrätkö nyt eron?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Bloggaaja on blogin pitäjä. Plokkaaja on plokkari. Tulee ruotsin sanasta plock eli poiminta. Ymmärrätkö nyt eron?
[/quote]
Sori, kirjoitin väärin. Kysyjä ehkä tajusi mitä tarkoitin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:20"]Miksi pidät(te) itseäsi/itseänne erikoisina? Paska duuni känniläisten palvelijana, huonoihin vuorokaudenaikoihin, paskalla palkalla.. mikset ole ennemmin esim fine dining - tarjoilija jos ravintolassa haluat olla? Eikö ammattitaito riitä?
[/quote]
En pidä itseäni erikoisena. Musta työ on kivaa, parempi palkka kuin tarjoilijalla ( yölisät+usein sunnuntailisät). Ammattitaito ehkä riittäisikin, mutta mulle sopii noi vuorot paremmin ja tykkään enemmän baarin puolella työskentelystä, on paljon rennompaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Sori, kirjoitin väärin. Kysyjä ehkä tajusi mitä tarkoitin.
Ap
[/quote]
Joo mä kysyin, että mitä bloggaaja tekee baarissa, koska vähän liian tuttua nuo ravintola-alan hommat.
Nimeä muutamat suosikkidrinkkisi.
Mitä siihen Asterixiin tulee?
Kuinka monen vakkariasiakkaan juomatilauksen tiedät, ennenkuin hän se kertoo?
www.opetelkaalainaamaan.fi