Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen baarimikko, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
18.09.2014 |

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:25"]

Mitä siihen Asterixiin tulee?

Kuinka monen vakkariasiakkaan juomatilauksen tiedät, ennenkuin hän se kertoo?

[/quote]tiedät= muistat

Vierailija
62/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietyissä (=useimmissa ei-täysin-räkälä) taloissa talon puolesta sääntö katsoa nyrpeästi ja kysyvästi jos tilaus on "kalja", "bisse", "stobe" tms muuta kuin "olut" tai peräti "xyz olut" mikä on ainoa tai toinen niistä mitä hanasta saa? Osaan kyllä pyytää haluamani oluen jos spottaan pullon selän takaa tai joskus harvoin kysyä mitä on tarjolla, mutta 3/4 kerroista kelpaa ihan se keskari mitä nyt sattuu olemaan helpoin laskea, joten viis hienostelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Usein tiskin takana ei ole tiskikonetta, johon lasit voisi laittaa. Ne sitten odottaa bloggaajaa siellä tiskin takana. Parempi jättää ne vaan pöytään, sieltä ne sitten kerätään. Pinota voi, mutta aina yhtä lasi lajia vain. Inhottavia ne tuoppi-skottilasi-drinkkilasi-viskilasi-shottilasi yhdistelmät, kun on kädet täynnä jo laseja.
Ap
[/quote]

Mitä bloggaaja tekee baarissa?
[/quote]
Bloggaaja blokkaa eli kerää tyhjiä laseja. Yleensä myös tiskaa ja vie puhtaat lasit tiskin taakse. Ellei ole tiskaria erikseen. Blokkaaja voi olla esim opiskelija, ei siis anniskele. Ravintolassa tarjoilivat blokkaa, eli siivoaa lautasia ja laseja pöydistä.
Ap
[/quote]

Bloggaaja on blogin pitäjä. Plokkaaja on plokkari. Tulee ruotsin sanasta plock eli poiminta. Ymmärrätkö nyt eron?
[/quote]
Sori, kirjoitin väärin. Kysyjä ehkä tajusi mitä tarkoitin.
Ap
[/quote]

Joo mä kysyin, että mitä bloggaaja tekee baarissa, koska vähän liian tuttua nuo ravintola-alan hommat.
[/quote]
Haha okei, sori :D
Ap

Vierailija
64/87 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:25"]Mitä siihen Asterixiin tulee?

[/quote]
Pisangia eli banaani likööriä ja spriteä.
Enpä oikeestaan kenenkään. Päältäpäin osaan kyllä melkein jo sanoa mitä kukakin juo.
Ap

Vierailija
65/87 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:33"]Onko tietyissä (=useimmissa ei-täysin-räkälä) taloissa talon puolesta sääntö katsoa nyrpeästi ja kysyvästi jos tilaus on "kalja", "bisse", "stobe" tms muuta kuin "olut" tai peräti "xyz olut" mikä on ainoa tai toinen niistä mitä hanasta saa? Osaan kyllä pyytää haluamani oluen jos spottaan pullon selän takaa tai joskus harvoin kysyä mitä on tarjolla, mutta 3/4 kerroista kelpaa ihan se keskari mitä nyt sattuu olemaan helpoin laskea, joten viis hienostelusta.
[/quote]
Itse en katso nyrpeästi jos asiakas ottaa oluen, laitan suoraan hanasta. Yleensä asiakas ilmoittaa jos ei hanasta halua tai kysyy että mitä muita teillä on.
Ap

Vierailija
66/87 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:25"]Mitä siihen Asterixiin tulee?

[/quote]
Enpä oikeestaan kenenkään. Päältäpäin osaan kyllä melkein jo sanoa mitä kukakin juo.
Ap
[/quote]
Sori, siis tulee siihen vielä 2cl vodkaa mutta itse juon pelkällä pisangilla, samoin kun villevallattomankin.
Ap

Vierailija
67/87 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:25"]Mitä siihen Asterixiin tulee?

[/quote]
Ap
[/quote]

Asterixin tulee myös kirkasta viinaa, esim. kossua.. (2cl kirkasta viinaa, 2cl pisangia ja spriteä)

Vierailija
68/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole baarimaija?

Vierailija
69/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet näin typerän aloituksen?

Vierailija
70/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko persettä?

Vierailija
71/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ja pienin tippi?

Vierailija
72/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 03:00"]Miksi teet näin typerän aloituksen?
[/quote]
Miksi jaksoit kommentoida näin typerään aloitukseen? Typerä kommentti.
Ap

Vierailija
73/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 03:01"]Saanko persettä?
[/quote]
Et, en anna muille kuin miehelleni.
Ap

Vierailija
74/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 03:03"]Suurin ja pienin tippi?
[/quote]
Pienin varmaan viisi senttiä, suurin koko "uran" aikana ( eli tarjoilijan töissä) isolta porukalta joka oli siis syömässä taisi olla 80 €, yksittäiseltä henkilöltä baarissa 50€. En kehdannut ottaa 50€ asiakkaan vahvan humalatilan takia. Lopulta jätti 40 € tiskille ja lähti kävelemään.
Ap

Vierailija
75/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 02:57"]Miksi et ole baarimaija?
[/quote]
No, baarimaija sitten.
Ap

Vierailija
76/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko duunissa tänään? Minkälaista duunia teet? Aikas iso repertuaari baarimikolla/maijallakin... Onko siis ihan baaribaari vai safkaakin saatavilla tms? Mikä paikkakunta? Kauanko olet tehnyt noita hommia ja viihdytkö? Onko perhettä? Millanen työmatka ja millä kuljet öiseen aikaan?

Vierailija
77/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvännäköinen? Ikä? Lähestyvätkö miehet baarissa? Kovassa kännissä vai lähes selvänä? Jos lähestyvät, haluavatko panna siiderivalasta kerran kun huomaa ettei naista ole vielä pilkun aikaan vai oletko jotenkin haluttava muutenkin? Hiusten väri?

Vierailija
78/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:05"]Olitko duunissa tänään? Minkälaista duunia teet? Aikas iso repertuaari baarimikolla/maijallakin... Onko siis ihan baaribaari vai safkaakin saatavilla tms? Mikä paikkakunta? Kauanko olet tehnyt noita hommia ja viihdytkö? Onko perhettä? Millanen työmatka ja millä kuljet öiseen aikaan?
[/quote]
En ollut tänään. Siis ihan baaribaari, tarjoilijan töitä aikaisemmin tehnyt. Pari vuotta nyt olen siis näitä hommia tehnyt ja viihdyn todella! Perheeseeni kuulumme vain minä ja mieheni, ainakin toistaiseksi. Työmatka kolmisen kilometriä ja autolla kuljen, yö aikaan ei viitsi yksin kävellä.
Ap

Vierailija
79/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:07"]Oletko hyvännäköinen? Ikä? Lähestyvätkö miehet baarissa? Kovassa kännissä vai lähes selvänä? Jos lähestyvät, haluavatko panna siiderivalasta kerran kun huomaa ettei naista ole vielä pilkun aikaan vai oletko jotenkin haluttava muutenkin? Hiusten väri?
[/quote]
Omasta mielestäni kyllä olen. Reilu parikymppinen olen. Lähestyvät, osa kännissä, osa selvinpäin, useimmiten kännissä. En koe itseäni siiderivalaaksi, ihan nättinä naisena itseäni pidän. Onneksi minulla on hyvä mies kotona, niin eipä tarvitse arpoa haluaisikohan joku minua panna. Hiukseni ovat vaalean ruskeat.
Ap

Vierailija
80/87 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:07"]Oletko hyvännäköinen? Ikä? Lähestyvätkö miehet baarissa? Kovassa kännissä vai lähes selvänä? Jos lähestyvät, haluavatko panna siiderivalasta kerran kun huomaa ettei naista ole vielä pilkun aikaan vai oletko jotenkin haluttava muutenkin? Hiusten väri? [/quote] Omasta mielestäni kyllä olen. Reilu parikymppinen olen. Lähestyvät, osa kännissä, osa selvinpäin, useimmiten kännissä. En koe itseäni siiderivalaaksi, ihan nättinä naisena itseäni pidän. Onneksi minulla on hyvä mies kotona, niin eipä tarvitse arpoa haluaisikohan joku minua panna. Hiukseni ovat vaalean ruskeat. Ap

[/quote]

Miten toimit kun mies lähestyy, jos ruma, entä jos komea? Mikä paikkakunta, Helsinki-Espoo-Vantaa -alue? Huijaatko ujon tai jurrisen näköisiltä asiakkailta rahaa ja painut takahuoneeseen annettua reilusti liian vähän vaihtorahaa? Uskooko miehesi ettet mene panemaan vessaan keskellä yötä? Koetko työsi moraalisesti hyväksyttäväksi juottaa miehiä humalaan ja vietellä niitä ulkonäöllä ja houkutella sen takia vetämään jurrit seuraavanakin viikonloppuna? Tykkään ruskeista hiuksista, ovatko luonnostaan kuitenkin maantienharmaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän