Olen baarimikko, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (87)
Kakkossivulle tässä vain hyppään! :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:15"]Mitä ajattelet kun 200 kiloinen nainen tulee tiskille ja tilaa sinisen enkelin?
[/quote]
Ajattelen että selvä, sittenpä teen sinulle sinisen enkelin, kiva drinkki tehdä ja hyvänmakuinenkin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:36"]Osaatk sekoittaa cocktaileja? [/quote] Kyllä. Ap [/quote] Osaatko muistista sekoittaa (a) Cuba Libren, (b) Negronin, (c) Aviationin? [/quote] Cuba libre: rommi, lime/sitruunamehu, kola ja lime viipale, noita toisia en muista, enkä ole kertaakaan asiakkaalle niitä tehnyt. Ap
[/quote]
Myönnän, että Aviation oli tuossa erottelevana kysymyksenä, mutta kyllähän Negroni nyt kuuluu aivan klassisiin peruscocktaileihin.
[/quote]
Itselle ei ole kyseinen drinkki tullut vastaan edes koulussa. Eikä ikinä töissä. Voi olla klassikko, mutta kun menekki on niin vähäinen, ei ole tullut tarpeelliseksi opetella ulkoa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:05"]Miksi pihtaatte sitruunaa? jos pyydän juoman sitruunalla, saan siihen lasin reunalle yhden säälittävän ohuen viipaleen sitruunaa, joka ei siinä juomassa maistu yhtään vaikka sen sinne itse laittaisi. [/quote] No se nyt vaan on tapana se yksi viipale laittaa, nätinpänä pysyy lasi/drinkki. Sano ensikerralla haluavasi paljon sitruunaa. Ap
[/quote]
Sanon joka ikinen kerta haluavani paljon sitruunaa.
[/quote]
Ikävää jos et ole saanut niin paljon sitruunoita kun haluat. Ei niistä ainakaan meillä pulaa ole, ikinä ei ole tainnut illan aikana loppuakkaan. Jääpalat taas joskus pääsevät loppumaan.
Ap
Saako miesbaarimikot helposti asiakkailta pildeä?
Meinaatko lähteä vielä opiskelemaan jotain?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:18"]Miten cosmopolitan tehdään?
[/quote]
Cosmopolitan
2,5 cl vodkaa
1,5 cl triple sec-likööriä
1cl limemehua
3cl karpalomehua
Ravista sheikkerissä kaikki aineet+jäät ja kaada cocktail lasiin. Lasin reunaan lime viipale.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:28"]Saako miesbaarimikot helposti asiakkailta pildeä?
[/quote]
Miesbaarimikot pääsevät töistä joskus lähempänä kello viittä, jolloin ei enää taida pildeä olla tarjolla. En osaa sanoa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:30"]Meinaatko lähteä vielä opiskelemaan jotain?
[/quote]
Ehkä joskus. Sairaanhoitoala kiinnostaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:36"]Osaatk sekoittaa cocktaileja?
[/quote]
Pakkohan baarimikon on osata. Varsinkin kun kertoi olevansa töissä kunnon baarissa eikä missään pubissa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 11:36"]Osaatk sekoittaa cocktaileja?
[/quote]
Pakkohan baarimikon on osata. Varsinkin kun kertoi olevansa töissä kunnon baarissa eikä missään pubissa.
[/quote]
Totta. Meillä menee paljon drinkkejä, mutta silti suosituimmat voi kahden käden sormilla laskea. Suomalaiset juo yleensä hanatuotteita tai sitten kiskoo shotteja.
Ap
Odotatko innolla tulevaa alkoholilain muutosta? Tällöin asiakkaalle saa tehdä tulkintani mukaan vahvempia cocktaileja jotka ehkä maistuvat muulta kuin mehulta.
Opettavatko asiakkaat sinulle koskaan mtn cocktail tehdään? Itse vietin kerran aikaa hetken kun kävin läpi mtn se Dirty Martini kuuluukaan tehdä.
Odotatko innolla tulevaa alkoholilain muutosta? Tällöin asiakkaalle saa tehdä tulkintani mukaan vahvempia cocktaileja jotka ehkä maistuvat muulta kuin mehulta.
Opettavatko asiakkaat sinulle koskaan mtn cocktail tehdään? Itse vietin kerran aikaa hetken kun kävin läpi mtn se Dirty Martini kuuluukaan tehdä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:46"]Odotatko innolla tulevaa alkoholilain muutosta? Tällöin asiakkaalle saa tehdä tulkintani mukaan vahvempia cocktaileja jotka ehkä maistuvat muulta kuin mehulta.
[/quote]
Nykyinen on mun mielestä ihan ok. En usko vaikuttavan muuhun kuin asiakkaiden kovaan humalatilaan.
Opettavat. Joskus ihan "asiallisia" eli joku oikea drinkki, mitä en osaa, silloin kysyn asiakkaalta mitä siihen tulee. Joskus halutaan "Kallen spesiaali" tai " Irman erikoinen" eli joku kaveripiirin oma drinkki, jolloin kysyn että mitä siihen sitten tulee.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:46"]Odotatko innolla tulevaa alkoholilain muutosta? Tällöin asiakkaalle saa tehdä tulkintani mukaan vahvempia cocktaileja jotka ehkä maistuvat muulta kuin mehulta. Opettavatko asiakkaat sinulle koskaan mtn cocktail tehdään? Itse vietin kerran aikaa hetken kun kävin läpi mtn se Dirty Martini kuuluukaan tehdä. [/quote] Nykyinen on mun mielestä ihan ok. En usko vaikuttavan muuhun kuin asiakkaiden kovaan humalatilaan. Opettavat. Joskus ihan "asiallisia" eli joku oikea drinkki, mitä en osaa, silloin kysyn asiakkaalta mitä siihen tulee. Joskus halutaan "Kallen spesiaali" tai " Irman erikoinen" eli joku kaveripiirin oma drinkki, jolloin kysyn että mitä siihen sitten tulee. Ap
[/quote]
Itse odotan kyllä että juomat saa tuplina + LIIT/Bull Frogeja kauan ulkomailla asuneena.
Minua myös oikeasti harmittaa että monesta paikasta saatavat vodkat ovat kuraa - Belvede tai GC ovat ihan tuntemattomia Suomessa. Eikö niit voisi silti sinne tilata vaikkei olisikaan tusinatavaraa?
Toinen mikä on ihmetyttänyt aina on tequilan luokaton laatu suomessa? Miksi miksi miksi?
Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:46"]Odotatko innolla tulevaa alkoholilain muutosta? Tällöin asiakkaalle saa tehdä tulkintani mukaan vahvempia cocktaileja jotka ehkä maistuvat muulta kuin mehulta. Opettavatko asiakkaat sinulle koskaan mtn cocktail tehdään? Itse vietin kerran aikaa hetken kun kävin läpi mtn se Dirty Martini kuuluukaan tehdä. [/quote] Nykyinen on mun mielestä ihan ok. En usko vaikuttavan muuhun kuin asiakkaiden kovaan humalatilaan. Opettavat. Joskus ihan "asiallisia" eli joku oikea drinkki, mitä en osaa, silloin kysyn asiakkaalta mitä siihen tulee. Joskus halutaan "Kallen spesiaali" tai " Irman erikoinen" eli joku kaveripiirin oma drinkki, jolloin kysyn että mitä siihen sitten tulee. Ap
[/quote]
Itse odotan kyllä että juomat saa tuplina + LIIT/Bull Frogeja kauan ulkomailla asuneena.
Minua myös oikeasti harmittaa että monesta paikasta saatavat vodkat ovat kuraa - Belvede tai GC ovat ihan tuntemattomia Suomessa. Eikö niit voisi silti sinne tilata vaikkei olisikaan tusinatavaraa?
Toinen mikä on ihmetyttänyt aina on tequilan luokaton laatu suomessa? Miksi miksi miksi?
[/quote]
Jaa-a, näihin en oikein osaa vastata kun en itse tilauksia tee. Tavaraa tilataan sitä mukaan kun mitäkin menee, jos joku pullo on ollut avattuna hyllyssä kauankin, ei sitä kannata tilata lisää. Usein on esim kokeiluita, että meneekö joku tuote, jos kysyntää on, tilataan lisää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:07"]Pitäiskö ne tyhjentyneet lasit itse kantaa tiskille tai jonnekin kun on lähdössä pois tai hakee uutta?
[/quote]
Usein tiskin takana ei ole tiskikonetta, johon lasit voisi laittaa. Ne sitten odottaa bloggaajaa siellä tiskin takana. Parempi jättää ne vaan pöytään, sieltä ne sitten kerätään. Pinota voi, mutta aina yhtä lasi lajia vain. Inhottavia ne tuoppi-skottilasi-drinkkilasi-viskilasi-shottilasi yhdistelmät, kun on kädet täynnä jo laseja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:05"]Miksi pihtaatte sitruunaa? jos pyydän juoman sitruunalla, saan siihen lasin reunalle yhden säälittävän ohuen viipaleen sitruunaa, joka ei siinä juomassa maistu yhtään vaikka sen sinne itse laittaisi. [/quote] No se nyt vaan on tapana se yksi viipale laittaa, nätinpänä pysyy lasi/drinkki. Sano ensikerralla haluavasi paljon sitruunaa. Ap
[/quote]
Sanon joka ikinen kerta haluavani paljon sitruunaa.