Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
On ne ainakin muuttaneet, asun Eko-Viikissä viereisessä talossa eikä nykyisin 1. jaksossa näytetyssä asunnnossa asu tuon näköinen perhe. En tiedä sitten ovatko juuri sitä Vantaan taloa ostaneet vai etsivätkö itse vielä jotain muuta.
Itseäkin harmittanut tämä Suomessa hyvin tyypillinen näiden rivariasuntojen pohja. Rakastan asua täällä, kehä 1 sisäpuolella mutta puron ja peltojen reunalla, kouluna Norssi parinsadan metrin päässä jne. Mutta välillä tulee ikävä isompia ja käytännöllisempiä tiloja, vaikka sitten Vantaalla. Eipä saanut ammattilainenkaan kummoisiesti käytännöllisempää joten ei varmaan kannata itsekään kauheasti sellaiseen paukkuja laittaa. Osin omaan makuuni jopa huononi tuo, kun alakerran wc pieneni täysin säilytystilattomaksi eikä keittiössä ollut yläkaappeja.
Totta tuo havainto asunnoista. Vaikka käytössä olisi Bill Gatesin lompakko, niin eipä Viikin alueelta juurikaan tuon isompia kämppiä löydy.
Jotenkin haluaisin nähdä vähän pienemmän budjetin remppoja/muuttoja, jotka olisivat lähempänä keskivertotallaajan todellisuutta. Tällä ensimmäisellä perheellä budjetti oli 600 000 eikä haitannut yhtään, vaikka sekin ylittyi.
Tai ehkä olen vain katkera ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osoitetiedot osoittavat vielä tuonne Viikin rivariin. Joten "muutto" taisi olla sitä näyteltyä lopputulemaa.
Siis miten tämä voi olla, että lopputuloksena kerrotaan muutto, mutta sitten ei kuitenkaan muuteta? Asuntokaan ei näyttäisi olevan myynnissä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintako noussut 50 000 kahdessa vuodessa ja tuolla rempalla? Huh huh.
Arvo on oikeasti aina vasta se, millä kaupat tehdään. Pyynti ei ole. arvo.
Toinen asia on se, että meneekö kämppä ollenkaan kaupaksi ja millä hinnalla ja missä ajassa. Näihin pikkusseikkoihin tuossa ohjelmassa ei paneuduta lainkaan.
Kyllä Viikin alueella asunnot menevät kaupaksi. On minusta kivaa aluetta, ympärillä hyvät ulkoilualueet ja yhteydet paranevat Jokeri-ratikan myötä.
Se raha pitäisi käyttää puhtaasti remontoimiseen. Ei huonekaluihin, tauluihin yms. Asukkaat voi itse ostaa sohvat ja pöydät sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osoitetiedot osoittavat vielä tuonne Viikin rivariin. Joten "muutto" taisi olla sitä näyteltyä lopputulemaa.
Siis miten tämä voi olla, että lopputuloksena kerrotaan muutto, mutta sitten ei kuitenkaan muuteta? Asuntokaan ei näyttäisi olevan myynnissä tällä hetkellä.
No eikö ko ohjelma ole kuvattu jo aikapäiviä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin haluaisin nähdä vähän pienemmän budjetin remppoja/muuttoja, jotka olisivat lähempänä keskivertotallaajan todellisuutta. Tällä ensimmäisellä perheellä budjetti oli 600 000 eikä haitannut yhtään, vaikka sekin ylittyi.
Luulen, että ihan lopputulosta vastaavan remontin voi toteuttaa puolella tuosta summasta 60k. Jos pelkät huonekalut oli 23k, niin 30k tuohon remppaan hieman edullisemmilla materiaaleilla olisi varmaan ihan realistinen. Jokuhan voi kymppitonnillakin tehdä, jos löytää materiaalit ja keittiökalusteet poistoeristä ja osaa itse tehdä. Toki putkimies ja sähkäri pätevyyksineen myös tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Se raha pitäisi käyttää puhtaasti remontoimiseen. Ei huonekaluihin, tauluihin yms. Asukkaat voi itse ostaa sohvat ja pöydät sun muut.
Samaa mieltä, mutta Vepsäläinen taitaa olla tuossa sponsorina. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
En huolisi Vepsäläisen kalusteita kotiini aivan periaatteesta. On niin paljon ilmaa heidän tavaroidensa hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin Vepsäläisen sivulta, että sisustustuotteet pelkästään olivat noin 23 000€. Tilaan sopimaton sohva, liian massiivinen ja oudosti sijoitettu tilaan. Siinä sitten perheen ja vieraiden kanssa tuijotettaisiin seinää. Myös pieneen olohuoneeseen ahdettu istuinryhmä oli turha. Ja ne oli melkein kalleimmat tuotteet.
Kokonaisuus tuntui yhtä ahtaalle kuin alussa ja pikkuvessan pienennys sekä olematon säilytystila oli vain huonompaan suuntaan. Keittiössä ihmettelin yläkaappien puutetta, kun sitä säilytystilaa valitettiin alusta saakka. Makuuhuoneen muutos oli hyvä.
Huvilan ja Huussin Mikon antaisin tehdä muutostöitä koska vaan omassa kodissani. Hänellä on hyvin silmää rakenteellisiin muutoksiin, eikä mielestäni hassaa turhia designiin, vaan sisustaa järkevästi. Jos olisin ilmoittanut oman kotini tähän ja kuullut Markon olevan sisustussuunnittelijana, olisin varmaan perunut osallistumiseni. Edelleen muistan Innosta sen järkyttävän ratkaisun, jossa keittiön kattoon viritettiin vaaleanpunaiset verhot.
Ei hitto itse olisin vihainen jos olisi käytetty 23000 johonkin Vepsäläisen ökykalliisiin huonekaluihin. Kun Ikea ja Sotka kelpaisi oikein hyvin ja saisi paljon halvemmalla.
Eikö ne saa alennusta Vepsäläiseltä yms?
Eiköhän nuo huonekalut ole ns. stailaushuonekaluja, eli tuodaan kuvausten yhteydessä sisälle ja viedään kauvausten jälkeen ulos ja seuraavaan kohteeseen. huonekaluja myyvä liike saa ns. ilmaista mainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko ootte kattonu kakkosjakson?
En katsonut edes ensimmäistä.
Jokos sen kakkosjakson näkee jossakin?
Olipa taas lapsellinen nainen. Ja ohjelma jälleen kerran vahvisti vanhan totuuden "et voi kiillottaa paskaa".
Ritu kirjoitti:
Kamala, miten ihmiset voi olla niin kateellisia, että pakko haukkua muita. Jos oma kämppä (tai täällä varmaan suurimmalla osalla koko elämä) näyttää kasalta höyryävää paskaa, niin ei se silti oikeuta arvostelemaan muita.
Suosittelen terapiaa lähes kaikille.
Kiitos samoin, ei taida sinullakaan niin hyvin mennä :D!
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo ennestään omistusasunto pk-seudulla, niin pankista saa keskituloinenkin aika helposti lainaa uuden asunnon ostoon. ei tuollainen 600k euroa ole pk-seudulla summa eikä mikään. meillä on itä-helsingissä omakotitalo omistustontilla. koko paketin arvo oli muuttaessamme paikalle jotain 400k euroa, tätä nykyä pelkän tontin arvo on reippaasti yli 400k euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa ja kumisaappaat!
Kyllä mä oon tällä viikolla kulkenut Espoossa kumisaappailla. Eilen olin lenkillä ja 200m ennen kotia piti kääntyä kiertoreitille kun vettä oli tiellä polveen asti.
Sama Helsingissä.
Eniten häiritsi se, että loppuvalinnan rooli jäi pinnalliseksi. Olisi voitu edes ns. lopputekstinä kertoa muuttivatko he oikeasti ja minkälaiseen asuntoon. Tietysti olisi typerää suoraan vain ostaa yksi kolmesta esitellystä asunnosta, sen sijaan että itse katsoo senhetkisen tarjonnan laajemmin. Silti valinta ei varmasti sido heitä millään tavalla tai ole muutenkaan merkityksellinen.
Toinen silmiin pistänyt asia oli remonttien laajuus. Jos seinien siirtäminen vaatii johtojen ja putkien uusiksi vetämistä kalliilla vain sen vuoksi, että saadaan tilasta hieman eri näköinen, niin ei se kyllä asunnon arvoa nosta ollenkaan. Erityisesti jos kyse on kohtuu uudesta talosta. Tietty massiiviset muutokset ovat ohjelman kannalta hienoja, mutta vaatii hyvinkin vanhan ja epäkäytännöllisen asunnon, että ne olisi järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko ootte kattonu kakkosjakson?
En katsonut edes ensimmäistä.
Jokos sen kakkosjakson näkee jossakin?
Ruutu+
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, kun kommentoin omistajapariskunnan henkilöitä asuntoasioiden sijaan, mutta: rouva muistutti
useaan otteeseen, että miehensä on Ilmajoelta! Ihan kuin ilmajokelaisuus määrittäisi miehen näkemyksiä. Mieskin sitten yritti keventää mainiten pohjamaalaisuutensa.
Minuakin häiritsi se, että ko asiaa korostettiin ja moneen kertaan. Aivan epäoleellinen asia.
Kalusteet eivät kuulu remppahintaan. Tuo 60000€ kyllä yllätti, koska esim keittiön sijainti ei vaihtunut. Suomessa on vaikea remontoida nopeasti eri lupaprosessien takia ja luulen, ettei sen vuoksi tässä lähetty tekemään oikeasti radikaaleja muutoksia. Tuotantoaikataulu ei riitä siihen.
Viikissä itsekin asuvana (vuokralla tosin) on tullut seurattua alueen hintoja. Tänä vuonna hinnat nousseet selkeästi ja myynnissä olevat asunnot eivät kauaa vanhene. Paljon myös välittäjät hakevat kohteita asiakkailleen. Tässä ei käy ilmi, että onko esim. omalla tontilla vai ei, mikä vaikuttaa jo paljon hintaan.
Mutta ei nuo arviot tuulesta temmattuja ole ja jos on myyntiin pian laitettu, niin ei varmasti enää myynnissä ole nyt kun ohjelma tulee ulos.
Mielestäni kuitenkin oli rehellistä, että arvo ei nyt noussut niin paljoa kuin rahaa oli käytetty. Ettei tätä yritetty piilotella.
Samaa mieltä tuosta alun asunnon sotkuisuudesta. Kukaan suomalainen ei vapaaehtoisesti päästä kameraryhmää paikalle ilman pikasiivousta eli päälleliimattua oli. Lisäksi häiritsi myö, että mitään kauppoja ei mistään tehty, vaikka ns. muutto valittiin. Vancouverin versiossa esim. käy hyvin ilmi, että kyllä niitä useampia asuntoja katotaan kuin kolmea. Tosin en tiedä, että tuleeko sielläkään kauppoja tehtyä.
Mutta pirtsakka ohjelma, jota ihan mielellään katsoo, kunhan ei liian vakavasti ota.
Minusta kyllä mukavaa, että on suomalainen versio. Onhan noiden asuntojen hintoja kiinnostavampaa seurata Suomessa kuin jossain Vancouverissa. Eiköhän jatkossa tule erikokoisia budjetteja ja erihintaisia asuntoja. Odotan seuraavaa ohjelmaa mielenkiinnolla.