Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000008281393.html
Ööh...miten lääkärit voivat asua noin epäsiisteissä oloissa?
Miten lääkäreiden pitäisi olla tuossa suhteessa poikkeuksia. Kolme vilkasta poikaa, molemmat vanhemmat töissä. Nykyään lääkäreilläkään ei ole enää mitään kotiapulaisia, niinkuin joskus muinoin.
Heillä olisi siihen varaa, koska kotitalousvähennys. Tuo kotihan oli ihan läävä ja pojat tasapainottomia.
Katsopa ohjelma vielä Ruudusta ja laske kuinka monta sekuntia poikia näytettiin ja mieti sitten onko se riittävä aika tehdä tuollaisia johtopäätöksiä käsikirjoitetusta ohjelmasta.
Rempattavat asunnot olisivat nuortuneet paljon jo pelkällä siivouksella ja irtoroinan vähentämisellä. Viimeisen jakson osalta ihmettelen, että jos lapset haluttiin esittää levottomina, niin miksi ihmeessä punainen seinä ja isoja värikkäitä kuvia seinille. Levollinen sisustus olisi ollut rauhoittava. Ja "pojat voi olla just niin kuin haluaa tällä sisustuksella" ja sitten on valkoinen sohva, johon ei voi mennä iltasapuskan tai suklaaherkkujen kanssa.
Töölöläispariskunta sai panopeilin kattoon 😂
Vierailija kirjoitti:
Rempattavat asunnot olisivat nuortuneet paljon jo pelkällä siivouksella ja irtoroinan vähentämisellä. Viimeisen jakson osalta ihmettelen, että jos lapset haluttiin esittää levottomina, niin miksi ihmeessä punainen seinä ja isoja värikkäitä kuvia seinille. Levollinen sisustus olisi ollut rauhoittava. Ja "pojat voi olla just niin kuin haluaa tällä sisustuksella" ja sitten on valkoinen sohva, johon ei voi mennä iltasapuskan tai suklaaherkkujen kanssa.
Tämä koko ohjelma on teatteria! Valkoinen sohva ei jäänyt heille? Poikien on käsketty riehua? Talon pyyntihintaa on nostettu roimasti?
Mikä tämäntirun emäntä on? Niiden oma kämppä on vaatimaton lautakasa ja kun esitellään asuntoja, jotka on heittämällä parempia niin keksimällä keksitään jotain vikaa. Tosi nirppanokka emäntä, itse en edes kehtasi näytellä tuollaista...
Minkä alan lääkäreitä nämä ovat?
Mun mielestä kivan oloinen pariskunta ja lapsetkin varmaan osaavat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi ahdistaa pelkästään sen uuden kämpän esittely, sehän oli ihan loukko! Vessa ehkä neliömetrin. Millainen sekopää muuttaa kellarin uima-altaan takia 10 neliötä pienempään kämppään? Ei voi ymmärtää, se toinen huone jonka lapsi nyt sai oli kapea käytävä, siis ihan kuin selli.
Miten lääkäripariskunta oli aikanaan maksanut rouvan vanhemmille niiiin paljon tuosta vanhasta torpasta??
Minne helvettiin se Markoa ja Annea arvosteleva kommentti katosi. Ihme moderointia…
Katsooko kukaan muu kuin minä tätä ruudusta? Ruutu+ käytössä ja silti ängetään noita mainoksia vaikka Ruutu+ nimenomaan sitä varten hankittu ettei niitä tulisi. Voi perkele mitä kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän varsinainen myrkyllisten ihmisten kerho hakee oikeutusta törkypuheilleen. Samalla metodilla varmaan lapsetkin kasvatetaan. Kaikkea ja kaikkia saa arvostella että tuntisi itsensä paremmaksi ihmiseksi.
Päätit kuitenkin antaa tälle ketjulle näkyvyyttä jotta pääset masturboimaan henkisesti omalle ylemmyydellesi?
Mun mielestä on ihan oikein että ihmiset sanovat mitä ovat mieltä tällaisesta teennäisestä ja markkinointitarkoitukset edellä tehdystä soopasta.
Eihän tätä varmaan kukaan pysty tosissaan katsomaan niin miksi ei sitten vähän dissaisi Markoa, Annea tai ”asiakkaita”. Pitäisi heillekin olla selvää että kaikenlaista palautetta tulee kun lähtee mukaan realityyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän varsinainen myrkyllisten ihmisten kerho hakee oikeutusta törkypuheilleen. Samalla metodilla varmaan lapsetkin kasvatetaan. Kaikkea ja kaikkia saa arvostella että tuntisi itsensä paremmaksi ihmiseksi.
Päätit kuitenkin antaa tälle ketjulle näkyvyyttä jotta pääset masturboimaan henkisesti omalle ylemmyydellesi?
Mun mielestä on ihan oikein että ihmiset sanovat mitä ovat mieltä tällaisesta teennäisestä ja markkinointitarkoitukset edellä tehdystä soopasta.
Eihän tätä varmaan kukaan pysty tosissaan katsomaan niin miksi ei sitten vähän dissaisi Markoa, Annea tai ”asiakkaita”. Pitäisi heillekin olla selvää että kaikenlaista palautetta tulee kun lähtee mukaan realityyn.
Minua kiinnostaa remppa ja sisustaminen, siksi olen tässä ketjussa.
Ohjelmaformaatin arvosteleminen ei haittaa, ja työntekijätkin saavat palkkaa ohjelmaan osallistumisesta ja tietävät mihin ovat ryhtyneet. Mutta olisi pitänyt arvata että mammat ovat kieli pitkällä odottaneet pääsevänsä arvostelemaan perheitä ja lapsia.
Tuo perustelu tulee esille aina kun omaa ilkeyttä halutaan puolustella: Mitäs lähti realityyn? Alaikäiset sentään voisi jättää rauhaan.
Ehkä sinunkin pitäisi osata ottaa kritiikkiä vastaan jos tykkäät arvostella muita. Sinun mielestäsi tämän perheen lapset ovat huonosti käyttäytyviä mölyapinoita. Minun mielestäni sinä olet pahansuopa etkä kovin viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tätä varmaan kukaan pysty tosissaan katsomaan niin miksi ei sitten vähän dissaisi Markoa, Annea tai ”asiakkaita”. Pitäisi heillekin olla selvää että kaikenlaista palautetta tulee kun lähtee mukaan realityyn.Minua kiinnostaa remppa ja sisustaminen, siksi olen tässä ketjussa.
Ohjelmaformaatin arvosteleminen ei haittaa, ja työntekijätkin saavat palkkaa ohjelmaan osallistumisesta ja tietävät mihin ovat ryhtyneet. Mutta olisi pitänyt arvata että mammat ovat kieli pitkällä odottaneet pääsevänsä arvostelemaan perheitä ja lapsia.
Tuo perustelu tulee esille aina kun omaa ilkeyttä halutaan puolustella: Mitäs lähti realityyn? Alaikäiset sentään voisi jättää rauhaan.
Ehkä sinunkin pitäisi osata ottaa kritiikkiä vastaan jos tykkäät arvostella muita. Sinun mielestäsi tämän perheen lapset ovat huonosti käyttäytyviä mölyapinoita. Minun mielestäni sinä olet pahansuopa etkä kovin viisas.
Jos seinissä on reikiä ja vanhemmat valittaa melusta jne niin lapsetko on hyvinkäyttäytyviä kullannuppuja? Kuka vanhempi edes tuo lapsensa julkisuuteen noin? Huono.
Meilläkin on lapset lyhyellä aikavälillä ja töissä kiire. Asutaan vanhassa omakotitalossa. Mutta tämä on kunnossa, koska olen teettänyt jokaikinen vuosi kotitalousvähennyksellä remonttia.
Eikä meillä lapset puhko reikiä seiniin. Tai mölyä. Eikä heitä edes tarvitse pitää pihalla silmällä enää kouluikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tätä varmaan kukaan pysty tosissaan katsomaan niin miksi ei sitten vähän dissaisi Markoa, Annea tai ”asiakkaita”. Pitäisi heillekin olla selvää että kaikenlaista palautetta tulee kun lähtee mukaan realityyn.Minua kiinnostaa remppa ja sisustaminen, siksi olen tässä ketjussa.
Jos seinissä on reikiä ja vanhemmat valittaa melusta jne niin lapsetko on hyvinkäyttäytyviä kullannuppuja? Kuka vanhempi edes tuo lapsensa julkisuuteen noin? Huono.
Niinpä, sama kuin jättäisi lapsensa haaskalintujen (eli sinunlaistesi) armoille. Mutta jätän tämän aiheen kommentoinnin osaltani tähän, koska menee ohi ketjun aiheen ja jankkaaminen on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fani kirjoitti:
Ompa kiva seurata Annea ja Markoa. Kaksi ammattilaista ja loistavaa persoonaa. Vielä kun muutama jakso saadaan alle niin molemmat pääsee sinuiksi oman roolinsa kanssa. Jännityksellä odotan mitä Marko keksii tulevissa projekteissa. Nyt oli jo seinään upotettua kaappia, hyllyyn piilotettu ovi ja upeita väri valintoja taas. Sanokaapa mitä olette mieltä noista remontti kustannuksista. Mielestäni 100 000 remppa budjetilla olisi saanut vaikka mitä hienoa, enemmän kuin nyt. Tietty, kun kallis tv-remppa ryhmä tulee, niin työkulut on ihan jäätävää tasoa. Jälleen kerran arvon nousu jäi kuluja alhaisemmaksi. siinä mielessä kannattamaton investointi, eli muutto oli aivan oikea valinta jos tuolta kantilta miettii. Ehkä talo oli ulkoasultaan ja pihaltaan niin huono, että arvoa ei yksinkertaisesti saanut enempää ylöspäin. Mene ja tiedä.
Sarja on loistava kurkistus suomalaiseen asumiseen, miten me suomalaiset eletään arkea ja mitkä asiat on meille tärkeitä.
Mun mielestä Anne on ikäisekseen jotenkin todella lapsellinen, oli rooli tai ei. Haukkuu asiakkaita, ei kuuntele toiveita, asunnon arvoa ei kerrota ennen remppaa.
Marko näyttää puliukolta. Ei kuuntele asiakasta. Hassaa rahaa ihan ihme juttuihin. Ei pysy budjetissa. Tekee turhia, epäkäytännöllisiä ratkaisuja. Luo ongelmia, ei ratko niitä.
Mun mielestä tulee vain ammattitaidoton tunne molemmista. Sitäkö tässä haetaankin? Sekö on käsikirjoitus? Miksi? Ei Vacouverissa ole näin kädetöntä porukkaa.
Resurssit ovat vähän eri luokkaa Suomi versiossa. Tehdään halvalla ja esim piilomainonnalla katetaan kustannuksia. Remonttihinnat ilmoitetaan 150% yli todellisen toteutuman. Kaikki nämä yhdessä ja lopputulos tuntuu vähän katsojan kusettamiselta.
Nordea, Bo ja Vepsäläinen on kyllä tässä ohjelmassa jotain muuta kuin PIILOmainontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, sama kuin jättäisi lapsensa haaskalintujen (eli sinunlaistesi) armoille. Mutta jätän tämän aiheen kommentoinnin osaltani tähän, koska menee ohi ketjun aiheen ja jankkaaminen on tylsää.
Lapset eivät kuulu julkisuuteen.
Ja tuo että omat vanhemmat mustamaalaa oman tyrkkyyden tähden on OKSETTAVAA.
Muistelin Inno-ohjelmasta, että Marko olisi ollut tosi taitava. Nyt on mopo karannut käsistä ja tekee todella eksentrisiä ratkaisuja, vaikka varmasti valtaosa asiakkaista on ihan taviksia ja perusratkaisuja vailla. Mutta en ota ohjelmaa vakavasti, sehän on vain käsikirjoitettua viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi ahdistaa pelkästään sen uuden kämpän esittely, sehän oli ihan loukko! Vessa ehkä neliömetrin. Millainen sekopää muuttaa kellarin uima-altaan takia 10 neliötä pienempään kämppään? Ei voi ymmärtää, se toinen huone jonka lapsi nyt sai oli kapea käytävä, siis ihan kuin selli.
Oliko siinä edes suihkua? Kyllä sijainti oli tärkeämpi kuin lapsen tarpeet tossa perheessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nykyvanhemmat eivät enää osaa käsittää asioita realistisesti. Se aika, jonka vanhemman täytyy konkreettisesti seistä lieden edessä eikä ehdi itse kurkkaamaan vaikka sinne olohuoneeseen, on niin lyhyt, että silloin voi käyttää korviaan hyödyksi ja kuunnella mitä lapset puuhaa.
Parempi jättää seinät pystyyn, vähentää kaiuntaa ja tarjoaa enemmän vetäytymispaikkoja suurperheessä - asia, joka oli hyvin tärkeä korona- ja poikkeusoloaikana... Koronan jälkeen tulee joku muu moronatauti, joka aiheuttaa saman. En tiedä milloin, mutta se on vain ajan kysymys.
Nykyvanhemmat vouhottaa lasten silmälläpitoa ja kuitenkin ne on koko ajan luuri kourassa jopa niin, että uimarannoilla piti monta kertaa tämmöisen ihan tavismummun puuttua kun 2-3 vuotiaat hoiperteli rantavesissä ja vanhemmat vastasi puhelintaan ettei vaan yksikään päivitys mene sivu.
Ja tuo lääkäripariskunta sulki jopa korvansa vastamelukuulokjeilla.
Nykyvanhemmat on helvetinmoisia jeesustelijoita!
Ei minulla muuta.luulenpa, että vanhemmat ovat sanoneet ohjelman alkuhaastatteluissa, että joskus pitäisi kyllä olla kuulonsuojaimet päässä, kun lapset on kotona ja siitä on sitten vedetty ohjelmaan mukahauskaosuus, jossa vanhemmille on annettu vastamelukuulokkeet ja pyydetty näyttämään kameroille sama asia. Lapsilta varmaan on pyydetty, että voisitteko näyttää esimerkinomaisesti miten riehutte kotona, jotta saadaan katsojille näytettyä miten tänne tarvitaan ehdottomasti remppaa. TOki spekulaatiota tuo, en ole ollut tilanteessa katsomassa, että miten on mennyt. Minun silmiini nuo lapset näyttivät ihan normaalin vilkkailta lapsilta. Pelkän ohjelman perusteella en sanoisi mitään arvioita kyseisen perheen kurista tai kurittomuudesta.
Ohjelmaan tuskin on kuitenkaan käsikirjoitettu, että sisustussuunnittelija tekee huonoa työtä ja huonon sisutuksen, sillä yksikään kaupallinen toimija (tässä tapauksessa vepsäläinen) ei suostuisi omaa brändiään yhdistämään moiseen. Toki sisustustyyli on henkilökohtainen asia, mutta itse en ole tainnyt tykätä yhdestäkään markon sisustusratkaisusta ja koen, että hänellä ei ole sisustussilmää.
Ohjelman huumori on teennäistä ja selvästi kirjoitettua, olisi voinut sen tehdä paremmin ja jos ei juontajaparilla kemiat kohtaa, niin sitten olla näyttelemättä feikkinaurua.
Tää on niin hassua, miten eri jutuista ihmiset tykkää. Musta noi sisustukset on ihania. Musta olisi ihanaa olla aivan uudessa talossa, jossa on selkeää linjaa ja vaaleita värejä. Kaipaan rauhallisuutta ja puhtautta, kun työ on aikamoista kaaosta välillä. Tykkään nimenomaan siitä valkoisesta, harmaasta ja beigestä. Jonkun mielestä voi olla tylsää, mua se rauhoittaa. Lisäksi Musta noi juontajat tulee hyvin toimeen, kiva keskinäinen kemia.
Resurssit ovat vähän eri luokkaa Suomi versiossa. Tehdään halvalla ja esim piilomainonnalla katetaan kustannuksia. Remonttihinnat ilmoitetaan 150% yli todellisen toteutuman. Kaikki nämä yhdessä ja lopputulos tuntuu vähän katsojan kusettamiselta.