Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
1341/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun näissä ohjelmissa aletaan remppaamaan niin sama kuvio toistuu, avokeittiö, keittiö ja olohuone PITÄÄ olla yhtenäistä tilaa. Luulisi arkkitehdeiltä löytyvän muunkinlaisia ratkaisuja kuin seinien kaataminen aina samasta paikkaa.

?? 

Miten itse ratkaisisit ongelman, jossa keittiöstä ei näe olohuoneessa leikkiviä lapsia? Lasiseinällä? Kameralla?

Miten me 70-luvulla syntyneet ollaa pysytty hengissä... tosin olohuone ei silloinkaan ollut mikään leikkihuone, lastenhuoneessa leikittiin (sisko ja veli yhdessä, yhteisessä huoneessaan). Ei tullut kuuloonkaan, että olohuoneessa olisi ollut joku legokaaos.

Me 1950 ja 1960 luvuilla syntyneet olimme nk. rintamamiestalon yläkerrassa, keittiö, olkkari ja vanhempien makuuhuone olivat alakerrassa. Tuossa iässä, kun tuo vanhempi poika, minä lämmitin porinmatilla yläkerran kamariani talvella. Hain puut liiteristä ja niin edelleen.

Hyvin pärjättiin.

Vierailija
1342/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jäätiin mukamas odottamaan remontin valmistumista ja päätös tehtiin sen jälkeen ja vaihtoehtona oleva uima-allastalo oli samaan aikaan kenen tahansa ostettavissa?

Laittoivatko uima-allastalon myyjät mukamas kämppänsä myynnin jäihin siksi aikaa, että päätös ostosta/rempasta tulee?

Bullshit, ostotarjous/kauppa tehtiin jo ennen remontin valmistumista. Loput huonoa teatteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyvanhemmat eivät enää osaa käsittää asioita realistisesti. Se aika, jonka vanhemman täytyy konkreettisesti seistä lieden edessä eikä ehdi itse kurkkaamaan vaikka sinne olohuoneeseen, on niin lyhyt, että silloin voi käyttää korviaan hyödyksi ja kuunnella mitä lapset puuhaa.

Parempi jättää seinät pystyyn, vähentää kaiuntaa ja tarjoaa enemmän vetäytymispaikkoja suurperheessä - asia, joka oli hyvin tärkeä korona- ja poikkeusoloaikana... Koronan jälkeen tulee joku muu moronatauti, joka aiheuttaa saman. En tiedä milloin, mutta se on vain ajan kysymys.

Nykyvanhemmat vouhottaa lasten silmälläpitoa ja kuitenkin ne on koko ajan luuri kourassa jopa niin, että uimarannoilla piti monta kertaa tämmöisen ihan tavismummun puuttua kun 2-3 vuotiaat hoiperteli rantavesissä ja vanhemmat vastasi puhelintaan ettei vaan yksikään päivitys mene sivu.

Ja tuo lääkäripariskunta sulki jopa korvansa vastamelukuulokjeilla.

Nykyvanhemmat on helvetinmoisia jeesustelijoita!

Ei minulla muuta.

Vierailija
1344/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

me 1970-luvulla syntyneet juoksimme aika vapaasti ulkona koulun jälkeen ja lomilla, käytiin lapsiporukalla uimassakin eikä kerrottu vanhemmille, että mennään uimaan, saatettiin mennä metsäänkin täysin ilman kompasseja tai karttoja. eikä ollut älypuhelimia mukana, ei edes lankapuhelinta (lol).

Tottakai tuo kuulostaa hirveältä nykyajassa, mutta silloin lapset myös osasivat toimia. Ainakin meille oli selvää, että jos menemme uimaan, ei mennä koskaan yksin, mukana on aina muita, jotka voivat lähteä hakemaan apua ja osasimme jopa hakea uiden kaverin rantaan, eli meille oli opetettu perusteet vesipelastamisesta. Metsään emme eksyneet, koska olimme vain lähimetsissä ja asutetun alueen lähellä ja tunsimme tienoon ja metsän erikoisuudet, meilläkin metsässä oli kallellaan oleva puu, puoliksi sammaloitunut kallio jne, jotka toimivat maamerkkeinä, joista tiesi missä oli. Suurimmat tapaturmat tapahtuivat omalla pihalla ja rakennetuissa urheilupaikoissa.

Vierailija
1345/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyvanhemmat eivät enää osaa käsittää asioita realistisesti. Se aika,

Nykyvanhemmat vouhottaa lasten silmälläpitoa ja kuitenkin ne on koko ajan luuri kourassa jopa niin, että uimarannoilla piti monta kertaa tämmöisen ihan tavismummun puuttua kun 2-3 vuotiaat hoiperteli rantavesissä ja vanhemmat vastasi puhelintaan ettei vaan yksikään päivitys mene sivu.

Ei minulla muuta.

NE kuulokkeet olivat liikaa! Kyllä lapsille voi huomauttaa isoilla kirjaimilla että hiljempää,ei ne rikki men,tai painukaa pihalle huutamaan.

Teatteria tää ohjelma on alusta loppuun!

Vierailija
1346/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaboksin seuraava vegeboksi. 75 euroa kesäkurpitsasta, basmatiriisistä ja palsternakasta. saisi ruoat edullisemmin käymällä ravintolassa syömässä kolmena päivänä. En tajua, mutta hyvä, että jotkut tykkää.

Vierailija
1347/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kakarat ovat hyvin hyvin ärsyttäviä

Samaa katsoin, kasvatus oli unohtunut. Hirveää elämää sellainen, että kakaroille pitää olla tila riehumiseen. Hirveitä hörppiä ne pojat on.

Nyt ihan oikeesti. Te aikuiset ihmiset haukutte netissä anonyymina pieniä lapsia. Miltä teistä tuntuisi, jos teidän lapsia haukuttaisiin? Entä jos nuo pojat parin vuoden kuluttua googlettaa ohjelmaa ja löytää herkässä iässä heitä koskevia haukkumisviestejä? Joskus voisi hiukan miettiä, mitä nettiin suoltaa. Olkoonkin anonyymipalsta.

Mehän emme tosiaankaan tiedä, onko kyseessä esim adhd-lapset ja siihen päälle uusi jännittävä tilanne (kuvausryhmät, mahdollinen muutto jne). Normaalillekin lapselle tilanne on varmasti erittäin jännittävä.

Jaksossa korostettiin useaan kertaan, kuinka ne lapset mekkaloivat, riehuvat ja tappelevat niin että aikuisten korvat ei kestä. Äitinsä oli sitä mieltä, että lapset hyppäävät alas terassilta, koheltavat porealtaassa, jäävät lasioven taakse jumiin ja mitä muuta.

Näyttivät kuitenkin isoilta lapsilta, joilta pitäisi voida odottaa kykyä rauhoittua

Itsellä on kaksi poikaa ja näyttää niin tutulta menolta noilla pojilla. Pystyn hyvin samaistumaan. Varmaankin pitäisi rauhoittavia lääkkeitä alkaa syöttämään, että pojat miellyttäisivät katsojia ja muita ihmisiä.

Ei, vaan sinä et ole osannut kasvattaa lapsiasi. Meitä oli kuusi, viisi poikaa ja minä. Mietipäs jos tuommoinen hulabaloo olisi ollut. Koti oli nk. puolitoistakerroksinen, jossa alhaalla 2 H ja keittiö, ylhäällä 2 H. Yläkerrassa pojat kaikki isommassa ja minä yksin pikkukamarissa.

Vierailija
1348/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen näistä ohjelmista oppinut, että asun hulppeasti ja minulla on keskimääräistä huomattavasti tyylikkäämmin sisustettu koti, asun yksin 80 neliön kolmiota. Lasteni talot ovat suorastaan palatseja näihin jo nähtyihin, sekä tässä, että Suomen kaunein koti, ohjelmiin. Talot ovat hiukan alle 200 m2, laadulla tehtyjä ja sisustettuja.

Ihan normihenkilöitä olemme Keski-Suomesta.

Eikä tarvitse kenenkään suuttua mutta onhan minulla silmät päässä. Ja usein kotiani kehutaan. Jotkut jopa seläntajana kuulema ihmettelevät, että millä rahalla. Ihan itse olen tienannut toimistosihteerinä rahani.

Vierailija
1349/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-vuotiaat valittavat, että eivät jaksaisi enää siivota isoa omakotitaloa ja leikata nurmikkoa kesällä ja kolata lumia talvella. Jos myy niin on 5 vuoden vastuu.

Kodinhoitajat ei siivoa, eläkeläisen on ostettava kotinsa siivous, jos omaiset ei siivoa.

Kuka haluaa alkaa siivoamaan vanhempiensa asuntoa säännöllisesti?

Tai sitten laittavat sen vuokralle, jos ei uskalla vastuun takia myydä.

Vierailija
1350/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyvanhemmat eivät enää osaa käsittää asioita realistisesti. Se aika, jonka vanhemman täytyy konkreettisesti seistä lieden edessä eikä ehdi itse kurkkaamaan vaikka sinne olohuoneeseen, on niin lyhyt, että silloin voi käyttää korviaan hyödyksi ja kuunnella mitä lapset puuhaa.

Parempi jättää seinät pystyyn, vähentää kaiuntaa ja tarjoaa enemmän vetäytymispaikkoja suurperheessä - asia, joka oli hyvin tärkeä korona- ja poikkeusoloaikana... Koronan jälkeen tulee joku muu moronatauti, joka aiheuttaa saman. En tiedä milloin, mutta se on vain ajan kysymys.

Ei minulla muuta.

luulenpa, että vanhemmat ovat sanoneet ohjelman alkuhaastatteluissa, että joskus pitäisi kyllä olla kuulonsuojaimet päässä, kun lapset on kotona ja siitä on sitten vedetty ohjelmaan mukahauskaosuus, jossa vanhemmille on annettu vastamelukuulokkeet ja pyydetty näyttämään kameroille sama asia. Lapsilta varmaan on pyydetty, että voisitteko näyttää esimerkinomaisesti miten riehutte kotona, jotta saadaan katsojille näytettyä miten tänne tarvitaan ehdottomasti remppaa. TOki spekulaatiota tuo, en ole ollut tilanteessa katsomassa, että miten on mennyt. Minun silmiini nuo lapset näyttivät ihan normaalin vilkkailta lapsilta. Pelkän ohjelman perusteella en sanoisi mitään arvioita kyseisen perheen kurista tai kurittomuudesta.

Ohjelmaan tuskin on kuitenkaan käsikirjoitettu, että sisustussuunnittelija tekee huonoa työtä ja huonon sisutuksen, sillä yksikään kaupallinen toimija (tässä tapauksessa vepsäläinen) ei suostuisi omaa brändiään yhdistämään moiseen. Toki sisustustyyli on henkilökohtainen asia, mutta itse en ole tainnyt tykätä yhdestäkään markon sisustusratkaisusta ja koen, että hänellä ei ole sisustussilmää.

Ohjelman huumori on teennäistä ja selvästi kirjoitettua, olisi voinut sen tehdä paremmin ja jos ei juontajaparilla kemiat kohtaa, niin sitten olla näyttelemättä feikkinaurua.

Vierailija
1351/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jäätiin mukamas odottamaan remontin valmistumista ja päätös tehtiin sen jälkeen ja vaihtoehtona oleva uima-allastalo oli samaan aikaan kenen tahansa ostettavissa?

Laittoivatko uima-allastalon myyjät mukamas kämppänsä myynnin jäihin siksi aikaa, että päätös ostosta/rempasta tulee?

Bullshit, ostotarjous/kauppa tehtiin jo ennen remontin valmistumista. Loput huonoa teatteria.

Tuskin mitään tarjouksia ja kauppoja on edes tehty. Tekevät talolleen mitä tahtovat sitten ohjelman jälkeen.

Vierailija
1352/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan muuttoon päätynyt valitsee näistä muutamasta esitellystä vaan vapailta markkinoilta mitä haluaa.

Vierailija
1353/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden lasten kauheutta tuotiin jaksossa niin paljin esille? Lapset oli kuvattu siinä valossa, että väkisinkin alkoi ärsyttämään. Tuli mielikuva, että ne lapset tuhoavat kaiken minkä käteensä saavat, jolleivat sitä ennen ole tipahtaneet jostain katolta ja katkaisseet jalkaansa

Ja miksi lapset olivat asuntonäytöllä uimassa siellä altaassa?

Minusta oli ihan selvää, että jäävät remontoituun kotiinsa, koska vaimolla oli tunneside ja Marko teki siitä hyvän ja vielä kivan näköisen juuri heidän tarpeisiin. Uusi talo oli eri kunnassa, pojat eivät voisi jatkaa samassa  koulussa tuli sieltä bussi tai ei, joten veikkaan draaman kaaren takia valitun, että näytetään yllättävä muutto-valinta. Tuskin muuttivat. Sitä paitsi uusi talo on pinnoiltaan sellainen, minkä ne pojat laittaisivat remonttikuntoon alta aikayksikön. Lisäksi perheen vanhemmat tuntuivat olevan ihan kädettömiä edes tilaamaan remonttimiestä/henkilöä (eivät olleet vuosiin saanut sitä ulkorappusta korjattua vanhaan taloon). Mitenhän he pitäisivät sen 30 m2 terassin ja siihen upotetun uima-altaan kunnossa? Siitä pitää jaksaa poistaa lumet ja jäät monta kertaa talvessa.

Itselle jäi tuosta vikan jakson muutto-päätöksestä mieleen, että se oli joko bullshittia tai sitten lääkäripariskunta säikähti vanhan kodin asbestilöydöstä pahanpäiväisesti ja päätti siltä istumalta muuttaa ihan mihin vaan.

se oli bullshitiä. lääkärit kyllä tietävät ja tuntevat asbestin, joten sitä ei tarvitse pelästyä

Asbesti oli tämän jakson draama, eli se pakollinen yllätys joka meinaa kaataa koko projektin. Ihan liioiteltu juttu.

Vierailija
1354/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä, niin kuin monessa muussakin saman aiheen ohjelmissa on kyllä yksi selkeä ongelma... Esitellään sellaisia taloja, mitkä eivät vastaa kriteetejä..... Ärsyttävää! Satatonnia liikaa maksaa, remonttia tarvitaan vaikka ei haluta, liian kaukana jne..... Hohhoh.

Vierailija
1355/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bo LKV on niin pieni pulju, ettei sillä ole mitään järkevää tai järkevällä sijainnilla olevaa tarjolla.

Muutenkin ohjelman kuvio on typerä. Aina pitää lopulta mennä sinne Bo:n toimistoon ja porukalla katsella netistä, että "ei meillä nyt ole mitään mitä he etsivät, mutta näytä tuo 50km liian kaukana oleva, siinä he varmasti tykkäävät"

Vierailija
1357/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvät bosat edellisen jakson emännyydellä, kaikki naikkoset olleet jytängejä tässä sarjassa. varsinkin toissajakson välinpitämättömän ja kylmän oloinen julmuri sai mielikuvituksen laukalle

Vierailija
1358/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kakarat ovat hyvin hyvin ärsyttäviä

Samaa katsoin, kasvatus oli unohtunut. Hirveää elämää sellainen, että kakaroille pitää olla tila riehumiseen. Hirveitä hörppiä ne pojat on.

Nyt ihan oikeesti. Te aikuiset ihmiset haukutte netissä anonyymina pieniä lapsia. Miltä teistä tuntuisi, jos teidän lapsia haukuttaisiin? Entä jos nuo pojat parin vuoden kuluttua googlettaa ohjelmaa ja löytää herkässä iässä heitä koskevia haukkumisviestejä? Joskus voisi hiukan miettiä, mitä nettiin suoltaa. Olkoonkin anonyymipalsta.

Mehän emme tosiaankaan tiedä, onko kyseessä esim adhd-lapset ja siihen päälle uusi jännittävä tilanne (kuvausryhmät, mahdollinen muutto jne). Normaalillekin lapselle tilanne on varmasti erittäin jännittävä.

Jaksossa korostettiin useaan kertaan, kuinka ne lapset mekkaloivat, riehuvat ja tappelevat niin että aikuisten korvat ei kestä. Äitinsä oli sitä mieltä, että lapset hyppäävät alas terassilta, koheltavat porealtaassa, jäävät lasioven taakse jumiin ja mitä muuta.

Näyttivät kuitenkin isoilta lapsilta, joilta pitäisi voida odottaa kykyä rauhoittua

Itsellä on kaksi poikaa ja näyttää niin tutulta menolta noilla pojilla. Pystyn hyvin samaistumaan. Varmaankin pitäisi rauhoittavia lääkkeitä alkaa syöttämään, että pojat miellyttäisivät katsojia ja muita ihmisiä.

Ei kun pitäisi kasvattaa.

Ei tarvitse muita miellyttää. Mutta kaikki varmaan ymmärtää, ettei riehumista ja mölinää ole joka kodissa, eikä kaikki halua nähdä sitä muillakaan.

Minun mielestä merkitsee enemmän se miten toisia kohtaan käyttäytyy ja kuinka heistä puhuu kuin se miten kukakin kotonaan elää ja asuu.

Vierailija
1359/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla muuta.

Mä olen nykyvanhempi vaikkakin mun ainoa lapsi on melkein 18v. Toinen lapsi saa toki tulla jos on tullakseen. Mä en voisi koskaan päästää pientä lasta yksin hoipertelemaan ties mihin vaan olen varmaan hysteerisen tarkka joidenkin nykyvanhempien mielestä. Mä kuitenkin haluan pitää lapseni elossa ja ehjänä. 

Vierailija
1360/2482 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole nolompaa, kuin se että asuu itse 70l. röttelössä, kunnon budjettia ei ole, haukutaan kaikki esiteltävät kohteet, ja luullaan että löytyy surkealla budjetilla joku miljoonatalo meren rannalta, uima-altaalla🙈

Ketju on lukittu.