Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Siis ihan tosissaanko tuo Tapio luulee voivansa saada Töölöstä alle puolella miljoonalla asuntoa, jossa on saunaa, työtilaa, erikoista arkkitehtuuria yms. :,D
Nytkö ne muuttaa kymmenen neliötä pienempään? Tulisin hulluksi noin pienissä asunnoissa.
Huima ero asumistasossa samalla budjetilla, kun lähtee 20 min ajomatkan päähän.
Niin minkä asunnon valitsivat?
On muuten kerrostalossa kiva tollanen eteiskeittiö. Kaikki suoraan porraskäytävään.
Se eka näyttö. Kokonainen talo, kaikille oma huone, terassi, sauna, ovi suoraan luontoon, toinen ovi leikkipaikalle jossa olisi aina kavereita.
En ymmärrä kaupunkilaisia, että asuvat mieluummin pienissä tiloissa koirineen ja lapsineen. Sydäntä alkoi ihan puristaa kun mietin että joku valitsee ahtaan betonikuution sen ekan asunnon sijaan.
Mutta ei ollut minun asunto eikä minun valinta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin, eihän sitä sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Punavuoren kolmion. Hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Se eka näyttö. Kokonainen talo, kaikille oma huone, terassi, sauna, ovi suoraan luontoon, toinen ovi leikkipaikalle jossa olisi aina kavereita.
En ymmärrä kaupunkilaisia, että asuvat mieluummin pienissä tiloissa koirineen ja lapsineen. Sydäntä alkoi ihan puristaa kun mietin että joku valitsee ahtaan betonikuution sen ekan asunnon sijaan.
Mutta ei ollut minun asunto eikä minun valinta.
Helsingissä lapsen kanssa suurin osa kärvistelee vaikka komerossa jotta saa lapsensa kunnolliseen kouluun.
Kuva äitipuoli ja munaton isukki lapsiparalla, vanhemmilla kunnon makuuhuone ja lapsella olkkarin nurkka. Ja uudessa kodissa kapea putka huoneeksi.
Vilkkaan kadun varrella kaduntasalla oleva huoneisto, en ikinä haluaisi asua sellaisessa.
Kuten tuolla jo joku totesikin, lapsen tuleva huone oli sellimäinen käytävä, johon ei edes sänkyä mahdu. Ahdistava. Rouva suunnitteli "huoneen" peilikaapistojen purkamista, että saataisiin tilaa.
Eivätkö he juuri säilytystilaa kaivanneet kovasti.
Miksi mulle jäi tästä jaksosta ihme olo, lapsen ja koiran asemat.
Ai jumaleissön että minä en ymmärrä miten kaikki uudet/uudejkot asunnot Suomessa on niin tylsiä, aneemisia ja toistensa täydellisiä kopioita. Kaikissa se sama harmahtava vinyylilankku tai laminaatti lattiassa, kaikissa joko vitivalkoiset tai harmaat seinät, kaikissa se samannäköinen valkoinen tai mattamusta keittiö, kaikissa se sama kylppäri jossa tummanharmaa lattia ja valkoiset seinät. Ei mitään persoonaa eikä kodikkuutta. Minä kuolisin sisältä tuollaisessa asunnossa.
En tykännyt ratkaisusta yhtään. Keittiö oli kyllä kiva ja olisi voitu toteuttaa niin, että siitä makkarista olisi ollut valoikkuna keittiöön.
Alkovin olisin pitänyt tytöllä, mutta rakentanut jonkinlaisen kevytväliseinän sen eteen. Ja myös valoikkunalla.
Tai sitten jos olisi pidetty tämä ratkaisu, olisin tehnyt siitä lasihuoneesta pikkuisen isomman ja vähän neliömäisemmän.
Mutta hirvein oli se makkari karmeilla verhoilla ja kattopeilillä. Ja olohuone ahtautettu niillä kaappiriveillä ahdistava.
Se Iso-Roban kämppä oli kyllä hyvä, kun pienempi kämppä oli paljon toimivampi.
Tuo joka jaksossa huonot uutiset toimittava remonttimies on kyllä surkeaa mainosta firmalleen. Joka ikinen ongelma on aina viistonnia tai kymppitonni. Yksikään kohde ei ole sujunut ilman tuhatlappusilla paikattavaa ylläriä eikä missään ole tullut vastaan sellaista yllätystä, joka laskee hinta- arviota. Tulee vähän vedätysfiilis. Ei ilmeisesti osaa antaa mihinkään luotettavaa hintaa.
Ja ei tuo Annekaan osaa löytää asiakkaille itse ostokohdetta; aina tarvitaan kollegat apuun.
Marko toteuttaa toisten kodeissa lennokkaita fantasioitaan, joista eniten iloitsee Nordea.
Aika ahdistava oli tuo punavuoren kämppä. 52 neliön kolmio!?! Minulla on ollut yli 10 neliötä suurempi kaksio ja lähes 40 neliötä suurempi kolmio! Ihan vitsi! Ihan kiva kämppähän tuo oli mutta vain yksinasujalle tai lapsettomalle pariskunnalle. Ihan kamala putka kolmelle ihmiselle ja koiralle. Se tytön huonekin oli sellainen ahdistava käytävä lähinnä eikä mikään oikea huone. Säilytystilaa kaipasivat mutta silti olivat jo purkamassa kaappeja pois siitä soirosta että sinne mahtuisi edes tytön sänky. Ei paljon se taloyhtiön yhteinen uima-allas lämmittäisi jos tuollaiseen loukkoon joutuisi ahtautumaan.
Todennäköisesti lapsella on toinenkin koti lähellä, miksi eivät muuttaneet pois ylikalliilta alueelta. Ajateltiin lapsen etua! Tehdään remppa että saadaan lapselle oma tila. Ajateltiin lapsen etua! Laitettu alunperin parvi, jolloin leikki-ikäinen, joka ei vielä tarvitse omaa tilaa saa kuitenkin oman soppensa. Ajateltiin lapsen etua! Muutettiin (leikisti) uuteen, missä lapsi saa uuden huoneen ja aikuiset oman huoneen ihan vaan vaikka panemiseen ja kaikki saavat oven kiinni perässään (ajateltiin kaikkien etua). Nainen sanoi heti, että pitää ottaa kaapit pois. Ajateltiin lapsen etua.
Huoneen koko oli rempatussa versiossa myös aivan onneton max metrin leveä.
Jos asuu ei oman lapsen kanssa ni onhan se aika pieni vaatimus että pystyy vetäytymään johonkin omaan tilaan. Vaikka lapsi olisi kuinka tärkeä ja rakas.
Onko tää remonttimies vastaava hahmo kuin Huutokauppakeisarin Markku? Onko näyttelijä?