Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Aika karmea viherpunaoksetus! Tilasuunnittelu yläkerrassa hyvä.
Ihmeen freesin oloiset vanhemmat, vaikka kolme viikaria ilmeisesti pitää huolen että käsitteet "rauha" ja "lepo" on täysin vieraita :))
Hieno tila se hulppean kokoinen keittiö-olkkari yhdistelmä.
Olis ollu ihan täydellinen mutta se suuri punainen seinä oli itelle liian levoton, tosin punainen taisi olla rouvan toivelistalla.
Tuo rouva taisi tajuta, että miten paljon helpompaa olisi asua uudemmassa rempatussa talossa, kuin tuossa vanhassa huonosti pidetyssä röttelössä. Nythän siihen tehtiin 100 tonnilla pintaremppaa, mutta varmaan vähintään saman verran pitäisi vielä tehdä että saisi laitettua muutkin paikat, ulkovuoraus, salaojat, talotekniikka, märkätilat jne. Noilla ei vaan aika ja energia riittänyt vanhan talon pitoon.
Ja vaikka tuosta yläkerrasta tuli hieno, esim se "päämakuuhuone" alakerrassa oli ihan kamala pieni loukko rempasta huolimatta. Ja mihin ne kaikki romut meni kun autotallia ei enää ollut, autonrenkaat jne? En kyllä tajua miten tuossa talossa saattoi olla 180 neliötä, vai oliko se kokonaispinta-ala johon sisältyi autotalli ja varastot? Kyllähän nyt noihin neliöihin pitäisi mahtua 4 makuuhuonetta ihan heittämällä.
Ompa pitkä ketju, en jaksanut edes lukea kaikkea :D
Odotin kovasti formaatin saapumista suomeen sillä Vancouver versio on ihan huippu. Lisäksi Jillian Harris ja Hilary Farr tekevät mielettömän upeita sisustuksia kun heitä ei rajoita raha.
Itselle siis ohjelma on tarjonnut hyvää hömppää ja upeita taloja ja sisustuksia. Sellaisia mitä ei suomessa näe.
Olen Paanasta nuorempaa sukupolvea ja omaan silmään sisustukset ovat vanhanaikaisia ja tunkkaisia. Eivätkä sovi käyttäjilleen.
Myöskin Markon resuinen olemus oli vähän shokki (sori, en ole katsonut Innoa). Jillian ja Hilary ovat aina niin tiptop :D
Myöskin tuo Vepsäläisisustus tekee asunnoista ihan toimiston näköisiä. Kromia, nahkatuoleja, raskaita huonekaluja... Voi kun annettaisiin sisustajalle enemmän vapautta.
Toivotaan, että ohjelma saisi erilaista rahoitusta joka avaisi ovia monipuolisimmille taloille jota esitellä pareille ja näkisi monipuolisempaa sisustusta.
Ja lisäisin vielä, että jos voittaisin lotossa niin lennättäisin Jillianin tai Hillaryn sisutamaan mun asunnon.
Tän hetkisillä ratkaisuilla Marko ei saisi tulla lähellekään asuntoani.
Jos rahaa hassataan taivaan tuuliin (kuten Jillian tekee kun on pakko olla "open consept") niin lopputuloksen pitää olla mieletön. Ei niin, että joku mitätön seinä siirtyy 10 senttiä ja edelleen on ahdasta ja hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä, niin kuin monessa muussakin saman aiheen ohjelmissa on kyllä yksi selkeä ongelma... Esitellään sellaisia taloja, mitkä eivät vastaa kriteetejä..... Ärsyttävää! Satatonnia liikaa maksaa, remonttia tarvitaan vaikka ei haluta, liian kaukana jne..... Hohhoh.
Tuollaista se usein tosielämässä on, jos pk-seudulla tai kasvukeskuksissa etsii asuntoa. Yksiön ostaminen on paljon helpompaa, kuin perheasunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä, niin kuin monessa muussakin saman aiheen ohjelmissa on kyllä yksi selkeä ongelma... Esitellään sellaisia taloja, mitkä eivät vastaa kriteetejä..... Ärsyttävää! Satatonnia liikaa maksaa, remonttia tarvitaan vaikka ei haluta, liian kaukana jne..... Hohhoh.
Tuollaista se usein tosielämässä on, jos pk-seudulla tai kasvukeskuksissa etsii asuntoa. Yksiön ostaminen on paljon helpompaa, kuin perheasunnon.
Joo, todella ihme olisi jos kolmella näytöllä löytyisi täydellinen koti perheelle. Me käytiin katsomassa varmaan kolmekymmentä ja prosessi kesti vuoden....
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäisin vielä, että jos voittaisin lotossa niin lennättäisin Jillianin tai Hillaryn sisutamaan mun asunnon.
Tän hetkisillä ratkaisuilla Marko ei saisi tulla lähellekään asuntoani.
Jos rahaa hassataan taivaan tuuliin (kuten Jillian tekee kun on pakko olla "open consept") niin lopputuloksen pitää olla mieletön. Ei niin, että joku mitätön seinä siirtyy 10 senttiä ja edelleen on ahdasta ja hankalaa.
Onko ne Jillianin ja Hillaryn sisustukset sun mielestä tyylikkäitä?
Tai jonkun muun? Oikeasti?!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että kaikilla arvostelijoilla on tosi hienot, hyvällä maulla sisustetut kodit ja hyvinkasvatetut lapset.
Kuule, pointtina koko ohjelman näyttämisessä on se, että ihmiset näkevät erilaisia koteja ja voivat keskustella niistä, arvostellakin. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa, jos itse menee osallistumaan ko. ohjelmaan ja ilmenee, että katsojat eivät pitäneetkään "meidän kämpästä".
Itse katselen noita asuntoja sillä silmällä, että miten sisustaisin tuon, jos se olisi omani. Nykyinen asuntomme on mielestäni liian pieni tai siinä on ainakin huono pohjaratkaisu. En itse ainakaan siis ajattele, että kotimme olisi hyvällä maulla sisustettu. Silti minulla on oikeus osallistua keskusteluun ja kertoa mitä mieltä olen niin rempasta kuin tarjottavista asunnoistakin.
Lasten kasvatuksesta ihmisillä on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin. Jos lapset ovat kovia riehumaan tai on pelkona, että he eivät osaa käyttäytyä, onko heidät pakko tuoda esille tällaisessa ohjelmassa.
itsekin arvostelen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että kaikilla arvostelijoilla on tosi hienot, hyvällä maulla sisustetut kodit ja hyvinkasvatetut lapset.
Kuule, pointtina koko ohjelman näyttämisessä on se, että ihmiset näkevät erilaisia koteja ja voivat keskustella niistä, arvostellakin. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa, jos itse menee osallistumaan ko. ohjelmaan ja ilmenee, että katsojat eivät pitäneetkään "meidän kämpästä".
Itse katselen noita asuntoja sillä silmällä, että miten sisustaisin tuon, jos se olisi omani. Nykyinen asuntomme on mielestäni liian pieni tai siinä on ainakin huono pohjaratkaisu. En itse ainakaan siis ajattele, että kotimme olisi hyvällä maulla sisustettu. Silti minulla on oikeus osallistua keskusteluun ja kertoa mitä mieltä olen niin rempasta kuin tarjottavista asunnoistakin.
Lasten kasvatuksesta ihmisillä on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin. Jos lapset ovat kovia riehumaan tai on pelkona, että he eivät osaa käyttäytyä, onko heidät pakko tuoda esille tällaisessa ohjelmassa.
Lasten kannalta ikävä osallistua tällaiseen käsikirjoitettuun shittiin. Lähes kaikki lapset osaavat riehua ja se on ihan tervettä. Pelkään että tässä on vain haluttu korostaa sitä kun kaikissa jaksoissa pitää olla joku "juttu".
Kyllä mäkin ymmärrän, että niitä kämppiä arvostellaan. Mutta että aikuiset ihmiset menee henkilökohtaisuuksiin ja arvostelee ihmisiä ja lapsia joita eivät tunne, ja joita on hetkellisesti kuvattu. Eivätkä tiedä mitä kaikkea heidän sanomaansa/tekemäänsä on editoitu pois ja saatu asiat näyttämään joltain.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole nolompaa, kuin se että asuu itse 70l. röttelössä, kunnon budjettia ei ole, haukutaan kaikki esiteltävät kohteet, ja luullaan että löytyy surkealla budjetilla joku miljoonatalo meren rannalta, uima-altaalla🙈
Toi oli kyllä aika kova budjetti Turun seudulla... Mistä saa myös todella helposti meren rannalta tontinkin. Jopa saaristosta.
Seuraan aktiivisesti asuntoilmoituksia mm Hannunniitun alueelta. Tuo Turun asunto ei ole tullut myyntiin eli liekköhän oikeasti jäivät siihen
hyvät dösät olleet muutamalla viime jakson mammalla, silmä lepää, rotunaaraita, kyllä setämies innostuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole nolompaa, kuin se että asuu itse 70l. röttelössä, kunnon budjettia ei ole, haukutaan kaikki esiteltävät kohteet, ja luullaan että löytyy surkealla budjetilla joku miljoonatalo meren rannalta, uima-altaalla🙈
Toi oli kyllä aika kova budjetti Turun seudulla... Mistä saa myös todella helposti meren rannalta tontinkin. Jopa saaristosta.
Kävin itsekin kurkkaamassa mitä tuolla rahalla saa Turusta, kyllä sieltä löytyi jopa se kartano uima-altaalla ja melko läheltä merta, eikä juuri sen kauempana keskustasta kuin tuo niitten nykyinen. Tuon Hannunniitun pitää kyllä olla _todella_ haluttua aluetta jos tuommoisesta 70-luvun remppaa vaativasta talosta saisi siellä yli 400te.
Vierailija kirjoitti:
hyvät dösät olleet muutamalla viime jakson mammalla, silmä lepää, rotunaaraita, kyllä setämies innostuu
bussit 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
bussit 🤔
dösät tarkottaa vähän muutakin, mutta sitähän tollanen boomeri ei ymmärrä :DD::D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
bussit 🤔
Dösät on tissit :DDD onko koko vauvapalsta täynnä sun kaltaisia boomereita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin itsekin kurkkaamassa mitä tuolla rahalla saa Turusta, kyllä sieltä löytyi jopa se kartano uima-altaalla ja melko läheltä merta, eikä juuri sen kauempana keskustasta kuin tuo niitten nykyinen. Tuon Hannunniitun pitää kyllä olla _todella_ haluttua aluetta jos tuommoisesta 70-luvun remppaa vaativasta talosta saisi siellä yli 400te.
Hanttari on hyvin haluttu aluetta, mutta ei siellä kuitenkaan 70-luvun remppatalot yli 400t maksa. Tuosta olisi maksettu kuitenkin ~300-350t
No kyllä sen saa sanoa jos joku on mölyapina. Ei sen luulisi ketään loukkaavan, jos on ihan fakta. Ihme sievistelyä taas.