Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Eikö se ole vain hömppäviihdettä, täytyykö kaikkea ottaa niin vakavasti <3
Kiva ohjelma oli, tykkäsin! Mielenkiinnolla odotin alakerran pohjaratkaisua, kun meillä on juurikin samanlainen ja hemmetillisen vaikea olohuoneen sisustusongelma. Suomi on muuten pullollaan tuon mallisia 4h+k 2-krs rivareita, joissa keittiö on kapea putka, ruokailutila ilman ikkunaa ja olohuonetta mahdoton kalustaa järkevästi. Ei Marko Paananenkaan siihen pystynyt!
Jäi sellainen kuva, että valitsivat muuton, mutta ei välttämättä siihen Vantaan taloon.
Tavallisten kuolevaisten versio olisi suunnilleen tällainen:
Joni ja Jenna Forssasta joilla 75m2 kolmio, hinta 180 000€. Remonttiin upotetaan 12 000€ jolla asunnon arvo nousee 5000€.
Remontilla saadaan asuntoon uusi laminaatti ja keittiö Ikeasta.
Pariskunta haikailee Helsinkiin ja välittäjä esittelee heille 50m2 kaksiota Kontulasta, muuhun ei riitä rahat
Vierailija kirjoitti:
Jäi sellainen kuva, että valitsivat muuton, mutta ei välttämättä siihen Vantaan taloon.
Niinhän se sanoo siinä tyyliin, että "jättää mahdollisuuksia auki". Ite kans käsitin etteivät ottaneet sitä Vantaan taloa.
Vierailija kirjoitti:
Marko on ihana
❤️
Epäsiistin näköinen, häslärin oloinen, en tilaisi häntä kotiini sisustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hintako noussut 50 000 kahdessa vuodessa ja tuolla rempalla? Huh huh.
Arvo on oikeasti aina vasta se, millä kaupat tehdään. Pyynti ei ole. arvo.
Jokainen jakso näytetään vain viisi kertaa, kyllä pitäisi näyttää useammin, että kaikki varmasti näkevät.
Joko ootte kattonu kakkosjakson?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintako noussut 50 000 kahdessa vuodessa ja tuolla rempalla? Huh huh.
Arvo on oikeasti aina vasta se, millä kaupat tehdään. Pyynti ei ole. arvo.
Toinen asia on se, että meneekö kämppä ollenkaan kaupaksi ja millä hinnalla ja missä ajassa. Näihin pikkusseikkoihin tuossa ohjelmassa ei paneuduta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko ootte kattonu kakkosjakson?
En katsonut edes ensimmäistä.
Kamala, miten ihmiset voi olla niin kateellisia, että pakko haukkua muita. Jos oma kämppä (tai täällä varmaan suurimmalla osalla koko elämä) näyttää kasalta höyryävää paskaa, niin ei se silti oikeuta arvostelemaan muita.
Suosittelen terapiaa lähes kaikille.
No, rouva halusi Kallioon, koska siellä asuu muutkin punavihreät hipsterit. Rouvahan oli toimittaja ammatiltaan.
Mä olin pettynyt remppaan. 94m2 ja aika uudessa rivariasunnossa.... kyllä 60 000 Euroa pitäisi riittää loistokkaaseen remonttiin siten, ettei mistään tarvi tinkiä. Eihän tuossa tehty pihaakaan yhtään. Sama kuin kanadalaisversiossa, niin nämä takertuu johonkin pikkujuttuun ja siihen upotetaan väkisin rahaa. Jillianilla on aina ne kantavat pylväät. Se pitää saada pois hinnalla millä hyvänsä. Sen takia jätetään joku oleellinen tila tekemättä, että saadaan sitä isosta tilasta se pylväs pois. En ymmärrä. Se pylväs ei maailmaa kaada ja enemmän luulisi häiritsevän se, että jää joku kylppäri johonkin vuoden 0 ja 1 kuosiin.
Tykkäsin Innossa Markon sisustuksista. Nyt ei napannut. Keittiö oli ahdas putki, se eteisen syvennys oli kamalan virheää ja vessa minikokoinen uusimisen jälkeen. Ei minusta ollut hintansa arvoinen uudistus.
Rouva halusi eroon portaikosta mutta pelkällä maalilla niistä tuli upea sisustuselementti. Maalilla ja siivoamisella kämpän remontti olisi hoitunut edullisesti. 60tonnia on aivan liikaa tuosta.
No olipas formaatti pilattu. Välittäjä esittelee vain oman toimistonsa kohteita, ja esim- kakkosjaksossa ne ovat kaikkea muuta kuin mitä pariskunta haluaa. Sisustaja tekee outoja kalustuksia, missä oli ykkösjaksossa televisio, miksi sohva oli oudosti aseteltu tukkien kulkua ja mikä ihme oli se pari tuolia sisältävä "kokonaisuus" ruokapöydän vieressä?
Toisessa jaksossa olohuoneessa oli kaksi jotain outoa lipastoa/pöytää, vieden suuren osan tilasta, eikä tässäkään huoneessa ollut televisiota ja huonekalut sijoitettu niin, ettei ole mahdollistakaan sitä laittaa huoneeseen. Makuuhuoneessa sängylle oli viskastu neljä tyynyä epämääräisesti ja molemmissa jaksoissa kulkuväylällä oli joku viherpuska. Toisen jakson olohuone-keittiötila avattiin kivasti ja talon layoutti muutenkin muunnettiin pariskunnalle sopivaksi mutta sisustus oli täysi farssi!
Lisäksi ärsytti sponsorien alinomainen mainostaminen, tuli tunne, että katsoin mainosta koko ohjelman ajan, mikä tietenkin piti paikkansakin.
Mitä Markolle on tapahtunut? Missä on ollut vuodet? Ei ollut yhtään mun mieleen tämä muutos, järkky tuo ”eteinen” ja kovin epäkäytälliseen suuntaan tehtiin muutokset, maksimaaliset tuotto-odotukset mielessä, tämä kuitenkaan ei tainnut toimia. Onko tietoa mihin pariskunta päätyi lopulta asumaan?
Ritu kirjoitti:
Kamala, miten ihmiset voi olla niin kateellisia, että pakko haukkua muita. Jos oma kämppä (tai täällä varmaan suurimmalla osalla koko elämä) näyttää kasalta höyryävää paskaa, niin ei se silti oikeuta arvostelemaan muita.
Suosittelen terapiaa lähes kaikille.
A) Minä henk.koht. olen kateellinen vain niille, jotka asuvat isossa talossa isolla tontilla merenrannalla
B) Jos ottaa noin paljon sydämestä ihmisten rehelliset kommentit, ei ketjua ole pakko lukea
C) Itse asiassa ei sitä ohjelmaakaan ole pakko katsoa
D) Kun Suomessa ottaa osaa johonkin "tosi-tv"formaattiin, tietää jo 2020-luvulla, mihin sitä on nokkansa pistänyt ja mitä siitä seuraa. Ei kannata kauheasti heidän puolestaan hikeentyä, kyllä he tiesivät, mihin ottivat osaa.
Auts, kovasti odotin tätä mielenkiinnolla.. Pettymys. Ei yhtään ihmetytä, ettei remontilla saatu aikaan edes sen remppabudjetin kattavaa arvonnousua. Keittiön "laajennus" eteisen oviaukon eteen oli suorastaan pommi. Heti voin sanoa, että tuollaiset viritelmät näyttävät pahalta ostajan silmiin ja varmasti laskevat arvoa. Näitä remontteja, jotka olisi kannattanut jättää kokonaan tekemättä. Samoin asunnon stailaus remontin jälkeen, mukaanlukien kalusteiden sijoittelu olohuoneessa. Onneksi ei ollut minun asunto, ei voi muuta sanoa. Itse olisin milloin vaan pystynyt parempaan, eikä tosiaan olisi tullut yllätyksenä ilmastointi ja/tai viemäriputket kaksikerroksisen asunnon katossa... Olen jotenkin ihan hämmentynyt. Miten näin huonon voi ammattilainen edes tehdä?
Joopa joo, Suomi-versio olisi voinut jäädä tekemättä. Suomalaisilla on pistämätön kyky pilata kaikki ulkomaalaiset formaatit.
Kanadalainen versio on ykkönen ja Jill on taitava remontoija ja sisustaja.