Miksi ottaa itselleen suuri lainataakka elämän parhaimpina vuosina?
Sellaista ihmettelen, kun mm. nuoret perheet ovat kauhean suurten asuntolainataakkojen alla todella heikossa taloudellisessa tilanteessa. Miksi semmoinen laina on pakko ottaa kun on aikomus perustaa perhe? Jos haluaa hoitaakkin lapsia kotona pidempään ja se ei asuntolainan, sähkölaskun ja vastikkeen tai kiinteistöveron takia onnistu niin mitä järkeä? Ajatteleeko ihmiset, että nyt kun seuraavat 30 vuotta kituutan niin sitten on asuntolaina maksettuna ja omaisuutta. Mitä jos kuolo korjaa 55-veenä ja siihen asti olet vain elänyt sitä varten, että joskus on rahaa ja laina maksettuna? Itse tykkään asua vuokralla, on huoletonta ja kaikkine kuluineen halvempaakin kuin oman maksaminen pois. Rahaa jää lasten kanssa kotona olemiseen, matkusteleen ja elämästä ehtii nauttia tässä ja nyt :)
Kommentit (308)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:28"]Kyllä se usein taitaa mennä niin, että perintönä ne rahat aikanaan realisoidaan ja niistä ei haudassa paljoa hyötyä ole itselle. Tietenkin kivaa, että lapset saa sitten vähän rahallista korvausta siitä kun lapsena ei vanhemmat ehtineet antaa aikaa. Piti vain maksella lainaa ja käydä töissä.. [/quote] No sama summa meillä menis vuokraan, joten...
[/quote]
Niin mitä väliä jos menee vuokraan? Se on niin paljon helpompaa ja huolettomampaa.
[/quote]
Jaa mulla menee kyllä ihan automaattinen veloitus tililtä joka kuukausi. Ei oo hirveen hankalaa.
Apua sitten jos se talo onkin homeloukku, kun laina on maksettu.. mites niitä sijoituksia sitten mietitään?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:47"]Apua sitten jos se talo onkin homeloukku, kun laina on maksettu.. mites niitä sijoituksia sitten mietitään?
[/quote]
Ei talot homehdu kun ne rakentaa oikein ja niissä asuu oikein.Itse kun tekee niin tietää mitä saa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:34"]Niin ja kyllä ainakin Kuopiossa kaupungin asuntoja saa myös remontoida. Parhaassa tapauksessa vielä kunnan varastosta saa hakea tarvikkeet, mutta tietty maalin sävytys täytyy itse maksaa tai tapetti jos haluaa jotain erikoista. Aika paljon näihinkin saa tehdä jos itse laittaa rahaa.
[/quote]
Jotenkin vaan rohkenen epäillä, ettei edes Kuopion kaupungin vuokrakämpät näytä tuolta kuin nuo myyntiesitteessä olevat :D taitaa olla muutakin eroa kuin pintamateriaalit.
[/quote]
No ne näyttää tuolta. Siis nuo, joissa on tuota sinistä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:47"]Apua sitten jos se talo onkin homeloukku, kun laina on maksettu.. mites niitä sijoituksia sitten mietitään?
[/quote]
No sitten se korjataan. Eihän tässä elämässä ikinä uskalla mitään tehdä jos jää kaikkea mahdollista murehtimaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:34"]Niin ja kyllä ainakin Kuopiossa kaupungin asuntoja saa myös remontoida. Parhaassa tapauksessa vielä kunnan varastosta saa hakea tarvikkeet, mutta tietty maalin sävytys täytyy itse maksaa tai tapetti jos haluaa jotain erikoista. Aika paljon näihinkin saa tehdä jos itse laittaa rahaa.
[/quote]
Jotenkin vaan rohkenen epäillä, ettei edes Kuopion kaupungin vuokrakämpät näytä tuolta kuin nuo myyntiesitteessä olevat :D taitaa olla muutakin eroa kuin pintamateriaalit.
[/quote]
[/quote]
No paljon kiinnostaa miltä näyttää ulkoa päin. Vai asutko siinä pihalla teltassa ja ihailet talon julkisivua?
Ihan samalla tyylillä kaikki uudiskohteet tehdään. Yleisilmeeltään ei sisällä asunnoissa juuri eroa ole! Sisustuksesta se enemmän on kiinni.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:34"]Niin ja kyllä ainakin Kuopiossa kaupungin asuntoja saa myös remontoida. Parhaassa tapauksessa vielä kunnan varastosta saa hakea tarvikkeet, mutta tietty maalin sävytys täytyy itse maksaa tai tapetti jos haluaa jotain erikoista. Aika paljon näihinkin saa tehdä jos itse laittaa rahaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä rapakko tuossa on?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:11"]Se on järvi.
[/quote]
Eikö siihen pitänyt olla 200 metriä matkaa?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:11"]Se on järvi.
[/quote]
[/quote]
No en tiedä tarkalleen paljonko on. 100-200m, mutta tuossa kuvassa kyllä näyttää että olisi lähempänä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:11"]Se on järvi.
[/quote]
[/quote]
No en tiedä tarkalleen paljonko on. 100-200m, mutta tuossa kuvassa kyllä näyttää että olisi lähempänä.
[/quote]
No todellakin. Eikä sitä tietäkään näy.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:11"]Se on järvi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai epäilet, että nuo ei ole kaupungin asuntoja? :D Kuule kyllä ne vaan on.
http://www.niiralankulma.fi/singlenewsinfo.asp?id=268&menu_id=267&selected=267&companyId=1&show=
Siitä näkyy kaupungin uudiskohteet ja varmaan vaikka google mapsilla löytyy nuo talot jos ei muualta.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 00:11"]Se on järvi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai epäilet, että nuo ei ole kaupungin asuntoja? :D Kuule kyllä ne vaan on.
http://www.niiralankulma.fi/singlenewsinfo.asp?id=268&menu_id=267&selected=267&companyId=1&show=
Siitä näkyy kaupungin uudiskohteet ja varmaan vaikka google mapsilla löytyy nuo talot jos ei muualta.
[/quote]
Jaa eipä sitä taloa näkynytkään google mapsilla kun kuvat on niin vanhoja
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:41"]
Asuntolainasta saa lyhennysvapaata... miten on mielestäsi vuokran kanssa? Paljonko vuokranantajasi olisi valmis alentamaan vuokraa vaikka 3 vuodeksi, kun sinä olet äitiyslomalla tai hoitovapaalla?!?
[/quote]
Vuokralla voi ottaa paussia vaikka vuosia, kun jää työttömäksi sossu maksaa vuokran. Muotako vuotta sossu lyhentää sun lainojas hah hah. Huhki, huhki. Mul on jalat löydällä.
Sossu maksaa vuokran, mutta ei lainanlyhennyksiä. Ette velalliset niin vain ranttaliksi pistäkkään.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:34"]Niin ja kyllä ainakin Kuopiossa kaupungin asuntoja saa myös remontoida. Parhaassa tapauksessa vielä kunnan varastosta saa hakea tarvikkeet, mutta tietty maalin sävytys täytyy itse maksaa tai tapetti jos haluaa jotain erikoista. Aika paljon näihinkin saa tehdä jos itse laittaa rahaa. [/quote] Jotenkin vaan rohkenen epäillä, ettei edes Kuopion kaupungin vuokrakämpät näytä tuolta kuin nuo myyntiesitteessä olevat :D taitaa olla muutakin eroa kuin pintamateriaalit. [/quote] http://www.kuopionalue.fi/documents/10768/60376/Maljalahti.jpg/dca0276b-e317-4075-98dd-dc25d15f0d7a?t=1389966947897 No ne näyttää tuolta. Siis nuo, joissa on tuota sinistä.
[/quote]
Et kai ole se mamma, joka otti lapsensa hengiltä lauantaina?
Siis tuossahan on just se talo jossa surmat tapahtuivat :O
Jos haluaa esimerkiksi järkevän asunnon ja ehjän auton? Ei minulla ainakaan ole käteistä lojumassa, joilla voisi maksella sellaista
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:34"]Niin ja kyllä ainakin Kuopiossa kaupungin asuntoja saa myös remontoida. Parhaassa tapauksessa vielä kunnan varastosta saa hakea tarvikkeet, mutta tietty maalin sävytys täytyy itse maksaa tai tapetti jos haluaa jotain erikoista. Aika paljon näihinkin saa tehdä jos itse laittaa rahaa.
[/quote]