Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kirjastoon ilman passia

Vierailija
21.08.2021 |

Ravintolat siis koronapassin ulkopuolelle

www.iltalehti.fi

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa, voin mennä juomaan ja tanssimaan ilman passia

Samaan aikaan kirjasto kumisee tyhjyyttä

Valtaapitävien keino tyhmentää massoja. Ei päästetä kirjastoon lukemaan teoksia, jotka saattaisivat olla kriittisiä valtaapitäviä kohtaan.

Vierailija
82/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän järki tässä nyt sitten on? Koko ajanhan on toitotettu että baarit, yökerhot ja ravintolat on niitä pahimpia koronalinkoja. Niissähän se pitäisi käyttöön ottaa, jos jossain pakko ottaa. Nyt ei sitten otetakkaan.

Sitten halutaankin passi käyttöön jossain kirjastossa. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Ei se rokote ilmainen ole, me kaikki olemme sen kustantaneet verojen kautta.

Vierailija
84/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi voidaankin sulkea kaikki ilmaiset sivistyspalvelut sen nojalla, ettei niitä kukaan käytä. Sitten voidaan alkaa tarjota kalliimpia kirjasto/museopalveluita ja näin voidaan taata sivistys vain varakkaille. Tietohan on valtaa, joten miksipä tyhmiä köyhiä tulisi saattaa kirjojen pariin. Hehän voisivat vaikka ymmärtää asioista jotain.

Vierailija
85/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ihan oikein, että rajataan nuo rokottamattomat pois. 

Et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi?

Edelleenkään ei ole pakko olla rokotettu saadakseen koronapassin.

Negatiivinen tuore testitulos TAI sairastettu koronatartunta kelpaavat myös.

Jos tuo hölmöläispassi lopulta tulee, uskon monen yrittävän saada tartunnan lähes keinolla millä hyvänsä. Bonuksena tulee pitkäaikainen hyvä immuniteetti useita virusmuunnoksia vastaan.

Vierailija
86/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tässä nyt sitten on? Koko ajanhan on toitotettu että baarit, yökerhot ja ravintolat on niitä pahimpia koronalinkoja. Niissähän se pitäisi käyttöön ottaa, jos jossain pakko ottaa. Nyt ei sitten otetakkaan.

Sitten halutaankin passi käyttöön jossain kirjastossa. 🙄

Tai sitten tarkoituksena ei oikeasti olekaan tehdä passiasiasta totta vaan voidaan katsoa että hups, perustuslain vastaista > unohdetaas koko juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokote toimii, mihin tarvitaan koronapassia?

Jos rokote ei toimi, mihin tarvitaan koronapassiakaan?

Tässä on nyt kyse ihan muista asioista kuin terveydestä ja koronasta.

Se on osa pandemian seurantaa ja hallintaa, ei merkki rokotteen toimivuudesta/toimimattomuudesta.

Ennemmin osa kansalaisten seurantaa ja hallintaa...

Kuka sua sen kautta seuraa?

Vierailija
88/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Niin, perustuslaillista yhdenvertaisuutta koetellaan toden teolla tällä passilla.

Ei tule menemään läpi.

Kaikilla on yhdenvertainen mahdollisuus ottaa rokote. Lisäksi verorahoja menee rokottamattomien sairaalahoitoon, kun sairastuvat koronaan. 

Vaan kun ei ole...

Lisäksi tuore Brittitutkimus osoittaa, että rokotetut tartuttavat samalla lailla kuin rokottamattomat.

Voisi opetella lukemaan? Tartuttavat, jos sairastuvat.

Rokotetut voivat saada tartunnan ja erittää virusta, vaikka eivät varsinaisesti sairastu, siis oireile. Nämä ovat eri asioita: tartunta, infektio ja oireinen sairastaminen.

Rokotetut voivat hyvin toimia viruksen kantajina ja siten levittää sitä missä kulkevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Eihän se mikään rokotepassi ole, vaan koronapassi. Sen saa ilman rokotustakin.

Vierailija
90/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.[/quote

En minäkään käytä sosiaalitoimistoa mutta en silti siitä hyvästä saa alennusta veroprosenttiin. Rokotettu kyllä olen, käytän kirjastoa ja kulttuuripalveluja. En käytä maskia. Matkustelen ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tässä nyt sitten on? Koko ajanhan on toitotettu että baarit, yökerhot ja ravintolat on niitä pahimpia koronalinkoja. Niissähän se pitäisi käyttöön ottaa, jos jossain pakko ottaa. Nyt ei sitten otetakkaan.

Sitten halutaankin passi käyttöön jossain kirjastossa. 🙄

Riittäisi kun kirjastoissa palattaisiin takaisin hiljaisuuteen. Mutta kun niistäkin on pitänyt tehdä kulttuurisia mölisemiskeskuksia, niin on sielläkin minimaalinen tartuntariski.

Vierailija
92/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Samalla logiikalla esim. myös lapsettomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, kun he maksavat lapsiperheille tarkoitettujen palvelujen olemassaoloa, jota eivät itse kuitenkaan käytä. Samoin myös esim. heille, jotka eivät koskaan itse opiskele korkeakouluissa ja yliopistoissa, kun heidänkin maksamista verovaroista ylläpidetään maksutonta koulutusta korkeakouluopiskelijoille ja yliopisto-opiskelijoille.

Eri asia. Halutessaan he voisivat hankkia lapsia ja käyttää palveluita, mutta kirjastoja ei voisi silti halutessaan käyttää. Koska se olisi jonkun muun kieltämä henkilöltä, ei hänen oma valintansa olla menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokote toimii, mihin tarvitaan koronapassia?

Jos rokote ei toimi, mihin tarvitaan koronapassiakaan?

Tässä on nyt kyse ihan muista asioista kuin terveydestä ja koronasta.

Se on osa pandemian seurantaa ja hallintaa, ei merkki rokotteen toimivuudesta/toimimattomuudesta.

Ennemmin osa kansalaisten seurantaa ja hallintaa...

Kuka sua sen kautta seuraa?

Pahoittiko joku nyt niin kovasti mielensä tuosta toiseksiviimeisestä kommentista, että piti poistattaa :D

Vierailija
94/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kirjahylly täynnä lukemattomia teoksia, tietosanakirjoista ja Tuottava maa-sarjasta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki tuossa on? Kirjastoon mennään passin kanssa muka ettei korona tartu ja sitten baarissa biletetään entiseen tapaan ja tartunnat leviää.

Vierailija
96/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepelkoisiin tehoaisi todennäköisesti joku muu kielto kuin kirjastoon pääsyn esto, sillä harva heistä on kirjastossa koskaan käynyt tai edes lukenut elämässään kirjaa.

Vierailija
97/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Johan se kpassin ehdottaja tyyppi sanoi, että testaamisen tulee olla ilmaista jos tämä passi tulee, koska onhan piikkikin ilmainen.

Mutta eipä tämä passi tule pitkään olemaan, koska Tanskakin luopui siitä nopeasti kun huomasi ettei se lisännyt kulutusta vaan päinvastoin romahdutti kulutuksen:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008171275.html

Luin kyllä tuohon mahdolliseen ilmaiseen koronatestaamiseen liittyen uutisen, jossa sanottiin, että olisiko tosiaan valtion tehtävä kustantaa joka ikinen sellainen koronatesti, joka otetaan vain huvitteluun pääsemistä varten.

Koronarokote on vapaaehtoinen, joten testillä tulee myös saada koronapassi. Siksi tuo maksuttomuus. Muuten ei yhdenvertaisuus toteudu.

Vierailija
98/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakavan allergisen reaktion ensimmäisestä koronarokoteannoksesta. En voi tästä syystä ottaa tehosterokotetta ja en saa passia. Enkä voi enää lainata kirjastosta kirjoja lapsilleni. Koskeeko myös korkeakoulujen kirjastoja? Tulee kalliiksi opiskelijana jos kaikki ostettava kirjakaupasta

Vierailija
99/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa koronapassit.

Olen onnekseni saanut kaksi rokotetta, voin hyvin vaikka vähän maksaa ko. passista. Silloin voin suht turvallisesti mennä paikkoihin, joissa muiltakin on vaadittu samaa ja voin jatkaa elämääni vapaana ja villinä taas!

Niin yksinkertaista.

Mutta minä en olekaan uhmaikäinen kakara.

Vierailija
100/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Johan se kpassin ehdottaja tyyppi sanoi, että testaamisen tulee olla ilmaista jos tämä passi tulee, koska onhan piikkikin ilmainen.

Mutta eipä tämä passi tule pitkään olemaan, koska Tanskakin luopui siitä nopeasti kun huomasi ettei se lisännyt kulutusta vaan päinvastoin romahdutti kulutuksen:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008171275.html

Luin kyllä tuohon mahdolliseen ilmaiseen koronatestaamiseen liittyen uutisen, jossa sanottiin, että olisiko tosiaan valtion tehtävä kustantaa joka ikinen sellainen koronatesti, joka otetaan vain huvitteluun pääsemistä varten.

Koronarokote on vapaaehtoinen, joten testillä tulee myös saada koronapassi. Siksi tuo maksuttomuus. Muuten ei yhdenvertaisuus toteudu.

Ei se nenänrassauskaan riskitöntä oo. Mitä siinä tikun kärjessä oikein meneekään tuonne nenäonkaloon, ei noita alueita kuuluisi sörkkiä ollenkaan