Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kirjastoon ilman passia

Vierailija
21.08.2021 |

Ravintolat siis koronapassin ulkopuolelle

www.iltalehti.fi

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan olisi mielenkiintoista. Sitten en käy enää kirjastossa. Voin jättää monilta muiltakin osin kaiken tekemiseni myös tulevina vuosina. Minkäs sille sitten voi. Sivussa kaikesta voi olla ihan mielenkiintoista elää. En enää elättele sitten mitään hulluja ajatuksia siitä, että kuuluisin yhteiskuntaan. Työkyvyttömyyseläkkeellä on ihan jännittävää kokeilla totaalisyrjäytymistä.

Täällä sivussa on ihan mukavaa. En käy missään, en tapaa kuin perhettäni ja sitäkin harvoin. Sosiaalisen mediankin olin suurimmaksi osaksi sulkenut jo toista vuotta sitten. Tätähän ne haluaa. Ollaan sitten niin.

Vierailija
102/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä miksi ihmiset menenvät kokeilemaan olka- ja nenäpiikkejä, jolleivät halua orjuutuspassia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä haittaa koronapassit.

Olen onnekseni saanut kaksi rokotetta, voin hyvin vaikka vähän maksaa ko. passista. Silloin voin suht turvallisesti mennä paikkoihin, joissa muiltakin on vaadittu samaa ja voin jatkaa elämääni vapaana ja villinä taas!

Niin yksinkertaista.

Mutta minä en olekaan uhmaikäinen kakara.

Et niin olekaan vaan höpöjä kirjoitteleva trolli.

Vierailija
104/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?Käytän kirjastoa,lehtisalia,luen paljon kirjoja.Enkä kuuntele äänikirjoja,mikä on muoti ilmiökin.. Itselläni ei älypuhelin.Tietoinen valintani!Lisäksi en ole oma kannassa,sekin tietoinen valintani.Menekö terveyyskeskus asiakaspalvelu ja pyydän heitä monistaa rokote tietoni? Sieltähän otan lääkäri käynti tietoni ymm.monistella.Kirjoitan paljon eläkeläisten keskusliitot, isovanhempientuki ymm.,päätäjille aiheista miten meitä vanhuksia kohdellaan, emme käytä älypuhelin ja emme ole esim.Oma kanta kirjautuneita.Ei voi viedä vanhusten asioita eteenpäin,ellei itse niitä koe livenä!Olemme toisenluokan kansalaisia jo.Korona aika kun oltiin eristys.Kerhotominat kiinni.Ei huomioitu esim.Vanhoilla ihmisillä ei esim.Edes monellakaan internettiä,saatkika älypuhelin.Onko oikein heille ei tieto kulkenut ja heillä ei etäänä mahdolisuus olla mukana aktivitetti, kun ei koti älylaiteet tai älypuhelin?Itselläni myös tietoinen valinta en ole F.B. Olen siis kuin muukalinen tässä maailmassa ymm.Monen muun lailla.Vaikka olemme eläkeellä,ei tarkoita olemme muumiota.( anteeksi tekstin virheet luki häiröisenä)

Vierailija
105/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt minä tajuan! Tällä halutaan pakkorokottaa lapset, koska muuten ne ei pääse kirjastoon eikä harrastuksiinsa. No niin tietysti. Se tämän tarkoitus onkin! Siksi ravintolaan pääsee mutta ei mihinkään lapsille sopiviin.

Vierailija
106/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on viruksen leviämisen tietyssä vaiheessa, että kirjasto pidetään kokonaan kiinni. Kai se lämmittää sitten antivaxxereiden mieltä.

Kirjastot ovat juuri sellaisia paikkoja, jossa ihmiset viipyvät pitkiä aikoja ja virus voi tarttua yhdestä koko asiakaskuntaan ja virkailijoihin. Jotkut tyypithän viettivät Helsingin kirjastoissa oikein koko päivän. Välillä tehtiin kauppaa vessassa ja taas päivystämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on kyllä tuo, jos ravintolat jäisivät sen passin ulkopuolelle. Haluaisin kyllä kuulla perusteet.

Vierailija
108/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on kyllä tuo, jos ravintolat jäisivät sen passin ulkopuolelle. Haluaisin kyllä kuulla perusteet.

Minustakin se on erittäin outo yksityiskohta. Aivan kuin koronan leviämistä ravintola- ja baarioloissa (kuppia ottaneet eivät tunnetusti piittaa turvaväleistä jne) haluttaisiin päinvastoin edistää eikä suitsia. Omituista logiikkaa. Vai suunnitellaanko kirjastorajoituksia koska niissä käy myös nuorisoa sekä eläkeläisiä. Mutta silti kaikki asiakasryhmät saavat pyöriä automarketeissa ilman rajoituksia..mutta ei kirjastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkiin ei siasi pitää minkäänlaista turvaväliä mutta ihmisiin se parin metrin. Kyllä pitäisi toisinpäin olla nämä asetukset. Ei piikityskorvaa kosketusten puuteesta syntynyttä mielipahaa ja ahdistuksia

Vierailija
110/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Johan se kpassin ehdottaja tyyppi sanoi, että testaamisen tulee olla ilmaista jos tämä passi tulee, koska onhan piikkikin ilmainen.

Mutta eipä tämä passi tule pitkään olemaan, koska Tanskakin luopui siitä nopeasti kun huomasi ettei se lisännyt kulutusta vaan päinvastoin romahdutti kulutuksen:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008171275.html

Miten Ranskassa passi on vaikuttanut? En löytänyt asiasta uutisia.

Kehnosti oli käynyt. Näin vain otsikon, en jaksanut syventyä, mutta ihmiset olivat alkaneet perumaan lomamatkoja massoittain, ravintolat ja kahvilat ovat autioituneet, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Ihmisillä on oikeus päättää omasta kehostaan. Joku voi kärsiä vaikeasta long covidista, toisella voi olla autoimmuniteettisairaus yms.

Vierailija
112/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en menisi kirjastoon edes passilla koskemaan jonkun Risto-Liisan lääppimiä ja kuolaamia kirjoja. Onneksi on e-kirjasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sivistymätön valtio sulkee kirjaston ovet.

Vierailija
114/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, en menisi kirjastoon edes passilla koskemaan jonkun Risto-Liisan lääppimiä ja kuolaamia kirjoja. Onneksi on e-kirjasto.

Eli luet siis lastenkirjoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääseekö kirjastoon juomaan ja tanssimaan ilman papereita?

Vierailija
116/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos laitettava kondoomi munaan, kun lähtee lasten kanssa kirjastoon?

Vierailija
117/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rokottamattomien veroprosenttiin tulisi tehdä kevennys, sillä muuten he maksavat sellaisten julkisten palveluiden olemassa oloa, joita eivät voi käyttää.

Voivathan, kun ottavat rokotteen. Koronarokote on kaikille ilmainen, joten rahastakaan se ei ole kiinni. Joten se on vain ja ainoastaan oma valinta, ettei ota rokotetta, eikä siten saa koronapassia, joten ei mitään verokevennyksiä tule sen vuoksi antaa!

Ja jos rokotetta ei halua ottaa, on vaihtoehtona käydä koronatestissä. Se tosin saattaa maksaa, mutta jos sitä ilmaista koronarokotetta ei halua ottaa, niin ei voi mitään.

Ei se rokote ihan ilmainen ole. Matka hakemaan sitä maksaa x2, ajanvaraus netissä (yhteydet, laite, pankkitunnunset) tai puhelimitse (puhelu, laite) maksaa.

Vierailija
118/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä maa menee hullummaksi ja sairaammaksi koko ajan.. Jos rokote toimii, miksi tarvitaan passi ja jos rokote ei toimi niin mikä virka passilla on? Rokotetut sairastuvat myös ja levittävät tautia. Mitenkäs ne koronan jo sairastaneet jotka eivät päässeet testeihin aikanaan?

Miksi ihmiset kannattaa kuin aivottomat perusoikeuksien ja vapauden kaventamista? Seuraavaksi kun korona ohi, kaikki pakolliset kausinfluessarokotteet ja passi pysyy? Jos antaa pikkusormen, se vie koko käden.. Käteisen käyttöähän jo pyrkivät aiemmin rajoittamaan (koska rahat epähygieenisiä ja korttipääte puhdas :D), kohta täällä on aikamoinen valvontayhteiskunta joka tuntuu hyvin ankealle ja yksinäköiselle. Mutta sitten on turha itkeä kun itse sitä haluttu.

Vierailija
119/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, en menisi kirjastoon edes passilla koskemaan jonkun Risto-Liisan lääppimiä ja kuolaamia kirjoja. Onneksi on e-kirjasto.

Eli luet siis lastenkirjoja?

Oletko nähnyt, miten jotkut kuvottavasti nuolevat sormiaan kääntäessään sivuja? Jopa kirjakaupoissa.

Vierailija
120/152 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos passi tulisi niin joutuisivatko rokotetut uusimaan sen puolen vuoden välein, kun rokotteen teho on hiipunut? Pfizerin rokotteen ekojen saajien suoja päättyy jo lokakuussa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi