Mies kavereidensa kanssa illan vietossa -- paljasti että oli vetänyt huumeita
Ilmeisesti joku "pojista" oli tuonut kannabista illan istujaisiin ja miehenikin oli kokeillut sitä. En oikein tiedä mitä ajatella. Olen itse 100% huumeiden vastainen ja olen jotenkin todella tolaltani että mieheni on mennyt ottamaan huumeita. Miten hän voi tehdä noin selkäni takana? Kun tietää riskit,miten helposti voi jäädä koukkuun jo yhden kerran jälkeen. Hän pelaa uhkapelia elämällään? Ja parisuhteellamme?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään suuria määriä kannabista käyttäneillä esiintyy käytön kestosta ja annoksesta riippuvaisia muisti- ja keskittymisvaikeuksia, ja magneettikuvauksella on todettu amygdalan ja hippokampuksen tilavuuksien pienenemistä suurkuluttajien aivoissa
Kuinka suuria määriä on käytetty ja kuinka pitkään? Lääkekäytön määriä vai vieläkin suurempia?
Kannattaa muistaa kun selittää kannabiksen haitoista aivoille, että laillinen alkoholi tuhoaa aivoja kaikista eniten. Magneettikuvauksissa näkyy suuria reikiä aivoissa kun alkoholi on niitä sulatellut.
Nyt ei vaan ollut kyse alkoholista.
Joka tapauksessa alkoholi tuhoaa kaikista eniten aivoja koska on syöpääkin aiheuttava solumyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis ei kyllä ole kovin koukuttava. Alkoholi varmaan koukuttavampi. Miksi et siitä ole huolissaan? Tai se tupakka, mitä useasti poltetaan jatkeena on koukuttavampi... ja varmaan epäterveellisempi, koska koukkuun jäätyään sitä sauhuttelee päivittäin.
No jos siihen ei jää koukkuun niin miksi et lopeta? Joo ei tule fyysisiä oireita mutta koitappa olla vaikka 2v. Polttamatta, ei tule onnistumaan.
Miksei tulisi onnistumaan? Itse olen kokeillut kannabista ensimmäisen kerran 16-vuotiaana, tästä kokeilusta seuraava kerta oli 19-vuotiaana. Tuon kerran jälkeen kannabis jäi itselleni satunnaiseen käyttöön kuudeksi vuodeksi, kunnes taas tuli taukoa aina siihen asti kun täytin 32 vuotta. Sen jälkeen olen taas satunnaisesti poltellut.
Kuinka moni satunnaisesti alkoholia juova ihminen pitää ruokaviineissä tai saunakaljoissa kahden vuoden taukoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään suuria määriä kannabista käyttäneillä esiintyy käytön kestosta ja annoksesta riippuvaisia muisti- ja keskittymisvaikeuksia, ja magneettikuvauksella on todettu amygdalan ja hippokampuksen tilavuuksien pienenemistä suurkuluttajien aivoissa
Kuinka suuria määriä on käytetty ja kuinka pitkään? Lääkekäytön määriä vai vieläkin suurempia?
Kannattaa muistaa kun selittää kannabiksen haitoista aivoille, että laillinen alkoholi tuhoaa aivoja kaikista eniten. Magneettikuvauksissa näkyy suuria reikiä aivoissa kun alkoholi on niitä sulatellut.
Joka tapauksessa alkoholi tuhoaa kaikista eniten aivoja koska on syöpääkin aiheuttava solumyrkky.
Ja MS-taudissa kannabista käytetään lääkkeenä koska se suojelee aivoja.
Huumevalistaja totesi aiemmin, että huumeet ja alkoholi ovat huono-osaisten aineita.
Jos noin on, niin millä tavalla niitä huono-osaisia auttaa poliisi, sakotus ja vankila? Onko huono-osaisia vaan mukava rääkätä, kun monet ovat siihen tottuneet jo lapsuudessaan, kun juopot ovat pahoinpidelleet lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.
Älähän jauha sheissea..Itse nuorempana kannabisringissä vuosia hengailevana(käyttö/myynti) näin yhtä sun toista. Naurattaa nämä nuorien(?) perus hemmojen lässytykset kuinka bumiin ei jää muka koukkuun ja on niin helkkarin turvallista että..noh, jatkakaa vain tuollaiset 10-20 vuotta, katsotaan sitten uudestaan miten ne hitaalla ne aivot raksuttaa..
ps: jotkut saavat kannabiksesta jumalattomia raivokohtauksia, se on täysin henkilöstä kiinni..
Samaa mieltä ja nuo käyttäjien faktat voi lukea salaliittoteorioiden kanssa samaan kastiin; joku ne on keksinyt eikä väärentämätöntä näyttöä ole. Toki löytyy tutkimuksia mutta nekin ovat pilvipäiden tekemiä.
Alkoholisti ja heroinisti on riippuvuutensa suhteen ihan samassa tilanteessa. Toisen käyttämä tappava ja kova huume vain on laitonta, ja maksaa moninkertaisesti mitä laillinen ja sitä myy vain rikolliset.
Käytettyä ainetta pitää kuitenkin saada ihan joka päivä, mutta koska alkoholi on laillista sen hankkimiseen ei yleensä tarvitse tehdä rikoksia, vaan suuren osat juomisesta rahoittaa veronmaksajat erilaisten tukien muodossa.
Mutta jos rahaa alkoholiin ei ole riittävästi, myös alkoholistit tekevät rikoksia. Hankkivat lapsille alkoholia ja tupakkaa ja vastaavaa toimintaa. Rikollisille velkaantunutta alkoholistia voidaan myös hyväksikäyttää monella eri tavalla, ja siksi alkoholisteille myydään alkoholia velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja MS-taudissa kannabista käytetään lääkkeenä koska se suojelee aivoja.
Kannabis on maailman ainoa päihde/lääke, jota lääkekäyttäjät käyttävät todella paljon enemmän kuin päihdekäyttäjät. Muiden lääkkeiden kohdalla päihdekäytössä niitä käytetään paljon enemmän kuin lääkäri määrää, mutta kannabiksen kohdalla päihdekäyttö on sitä, että käytetään paljon vähemmän mitä lääkäri määräisi.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.
Ompas kuollut, ei ole kovinkaan montaa vuotta kyseisestä uutisesta.
No hui, oikein kannabista :D
Oma mieheni on kokeillut varmaan kaikki huumausaineet mitä rahalla saa, eikä haittaa mua yhtään. Ei ole koukussa mihinkään, kunhan on utelias. Mutta en olekaan älyllisesti epärehellinen moralisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kannabikseen kuollaan kun se on täysin myrkytön aine?
Kyllä alkoholin tilalle kannattaa tarjota myös vähähaittaisiakin päihteitä. Alkoholi kuitenkin on ns. kova ja tappava huume, jolla Suomessakin tehdään kansanmurhaa, ja joka lopulta tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Kannabis taas on vähähaittaisin ja myös maamme perinteisin päihde- ja lääkekasvi, jota sai apteekista ilman reseptiä silloin kun alkoholi oli laitonta.
Kyllähän kannabiksen voisi laillistaa kokeeksi. Esimerkiksi omaan käyttöön kasvatuksen. Jos homma ei toimisi, niin kyllä ammattimainen rikollisuus aivan varmasti ottaa koko kannabiskaupan taas haltuunsa, jotta voi ohessa tyrkyttää kovia huumeita.
Olen ap:n kanssa samoissa fiiliksissä. Olen seurustellut miesystäväni kanssa vajaa pari vuotta. Mainitsi kesällä, että polttaa silloin tällöin kaveri-illoissa ruohoa. Myönsi että tekeehän se vähän flegmaattiseksi ja välinpitämättömäksi. Ai jaa. En todellakaan arvosta asennetta. Ollaan jo 45+ niin ei ehkä mitään hankkimalla hankittua flegmaattisuutta miehelle toivo. Kun kysyin mitä tykkäisi jos mä aloittaisin ruohon polttelun tai lipittää pari lasia viiniä joka ilta niin oli ihan kauhuissaan. Todella loogista ett itse sitten tekee noin.
Nyt suhde katkolla. Saa valita onko kivempi poltella kavereiden kanssa vai peuhata mun kanssa. Huumeettomuus on mulle reunaehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis ei kyllä ole kovin koukuttava. Alkoholi varmaan koukuttavampi. Miksi et siitä ole huolissaan? Tai se tupakka, mitä useasti poltetaan jatkeena on koukuttavampi... ja varmaan epäterveellisempi, koska koukkuun jäätyään sitä sauhuttelee päivittäin.
No jos siihen ei jää koukkuun niin miksi et lopeta? Joo ei tule fyysisiä oireita mutta koitappa olla vaikka 2v. Polttamatta, ei tule onnistumaan.
Miksei tulisi onnistumaan? Itse olen kokeillut kannabista ensimmäisen kerran 16-vuotiaana, tästä kokeilusta seuraava kerta oli 19-vuotiaana. Tuon kerran jälkeen kannabis jäi itselleni satunnaiseen käyttöön kuudeksi vuodeksi, kunnes taas tuli taukoa aina siihen asti kun täytin 32 vuotta. Sen jälkeen olen taas satunnaisesti poltellut.
Kuinka moni satunnaisesti alkoholia juova ihminen pitää ruokaviineissä tai saunakaljoissa kahden vuoden taukoja?
Esimerkiksi minä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa samoissa fiiliksissä. Olen seurustellut miesystäväni kanssa vajaa pari vuotta. Mainitsi kesällä, että polttaa silloin tällöin kaveri-illoissa ruohoa. Myönsi että tekeehän se vähän flegmaattiseksi ja välinpitämättömäksi. Ai jaa. En todellakaan arvosta asennetta. Ollaan jo 45+ niin ei ehkä mitään hankkimalla hankittua flegmaattisuutta miehelle toivo. Kun kysyin mitä tykkäisi jos mä aloittaisin ruohon polttelun tai lipittää pari lasia viiniä joka ilta niin oli ihan kauhuissaan. Todella loogista ett itse sitten tekee noin.
Nyt suhde katkolla. Saa valita onko kivempi poltella kavereiden kanssa vai peuhata mun kanssa. Huumeettomuus on mulle reunaehto.
Että sellainen satu syntyi tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älähän jauha sheissea..Itse nuorempana kannabisringissä vuosia hengailevana(käyttö/myynti) näin yhtä sun toista. Naurattaa nämä nuorien(?) perus hemmojen lässytykset kuinka bumiin ei jää muka koukkuun ja on niin helkkarin turvallista että..noh, jatkakaa vain tuollaiset 10-20 vuotta, katsotaan sitten uudestaan miten ne hitaalla ne aivot raksuttaa..
ps: jotkut saavat kannabiksesta jumalattomia raivokohtauksia, se on täysin henkilöstä kiinni..
No itse olen satunnaisesti poltellut 20 vuotta ja asunut myös maissa jossa kyseisen artikkelin käyttö on sallittua. Anopistani puhumattakaan, hän on poltellut satunnaisesti 40 vuotta ja työskentelee ylilääkärinä suuressa sairaalassa. Sen voin kertoa että terävämpää ihmistä saa hakea. Ja kyllä, osa saa jumalattomia raivokohtauksia myös alkoholista/kolasta/piristä tms. En ole koskaan nähnyt nakkikioskilla kahta pilviveikkoa puukkohippasilla mutta humalaisia senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Myönsi että tekeehän se vähän flegmaattiseksi ja välinpitämättömäksi.
Kannattaa käyttää piristävää kannabislajiketta. Ei aiheuta mitään flegmaattisuutta.
Lääkekäyttäjiä on maailmassa varmaan jo useita miljoonia ja lääkekäytössä kannabista käytetään päivittäin ja jopa useita grammoja päivässä. Silti mitään haittauutisointia ei ole näkynyt lääkekäyttöä koskien vaikka annostus on todella suurta ja käyttö jokapäiväistä. Päihdekäytössä annostus taas on muutamia gramman kymmenesosia ja nekin suurimmalla osalla satunnaisesti.
Kannabis ei tuhoa aivoja eikä keskushermostoa edes lääkekäytössä, jossa kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä. Alkoholi sen sijaan tuhoaa aivoja ja keskushermostoa enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä.
ei se silti sinusta parempaa ihmistä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kannabikseen kuollaan kun se on täysin myrkytön aine?
Ainoa tapa on saada 1 000 kg:n kannabispaali korkealta päähänsä, ei muuten! :D
Minulla on erinomainen mies. Kaikilla mittareilla. En ole missään nimessä tiukkapipoinen, vaan rento. Huumeet on vaan ehdoton ei.