Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kavereidensa kanssa illan vietossa -- paljasti että oli vetänyt huumeita

Vierailija
21.08.2021 |

Ilmeisesti joku "pojista" oli tuonut kannabista illan istujaisiin ja miehenikin oli kokeillut sitä. En oikein tiedä mitä ajatella. Olen itse 100% huumeiden vastainen ja olen jotenkin todella tolaltani että mieheni on mennyt ottamaan huumeita. Miten hän voi tehdä noin selkäni takana? Kun tietää riskit,miten helposti voi jäädä koukkuun jo yhden kerran jälkeen. Hän pelaa uhkapelia elämällään? Ja parisuhteellamme?

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies paljasti että oli vetänyt kaveriaan peppuun baari-illan jälkeen.

Vierailija
42/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006318579.html

.

Mika Putkonen on hoitanut sairastamaansa MS-tautia lääke­kannabiksella jo 11 vuotta – ”Koskaan en tiedä, uusitaanko reseptiä” MS-tautia sairastava Mika Putkonen ihmettelee, miksei lääkekannabiskeskusteluissa kuulla kasvia sairauksien hoitoon käyttäviä ihmisiä.

.

Mika Putkonen ottaa päiväannoksensa lääkekannabista usein höyrystämällä.

.

Kolme grammaa päivässä.

.

Se on MS-tautia sairastavan 42-vuotiaan espoolaisen Mika Putkosen lääkekannabiksen päiväannos.

Jos määrää miettii viihdekäytön näkökulmasta, annos on todella suuri.

”Sairaalle ihmiselle, joka hoitaa itseään lääkekannabiksella, se on aika normaaliannos”, sanoo Putkonen.

.

Putkonen on hoitanut itseään lääkekannabiksella jo 11 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.

Miksi ihmeessä joku tyytyisi päihteidenkäyttäjään, kun fiksujakin ihmisä on olemassa? Minä valitsin kumppanikseni terveellisiä elämäntapoja noudattavan, rakastavan, raittiin ja älykkään miehen. Ehkä tällaiset fiksut tyypit ovat katoava luonnonvara, mutta olisin mielummin yksin kuin päihteitä käyttävän älykääpiön kanssa.

Minä taas otan mielelläni elämästä nauttivan, työssäkäyvän, hellän, ihanan, rakastavan, huolehtivan ja huumorintajuisen miehen jonka kanssa voimme istahtaa silloin tällöin terassille saunan jälkeen jointille. Plussaa toki jos suostuu lähtemään extempore junaretkelle Damiin pidennetylle viikonloppulomalle. Ai perhana, tuossahan tuollainen isäntä onkin 3m päässä. :)

Vierailija
44/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä kaikki vähänki arvokas lukkojen taakse ennen kuin mies myy kaman tarpeessa kaiken vähänkään arvokkaan.

Vierailija
45/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis ei kyllä ole kovin koukuttava. Alkoholi varmaan koukuttavampi. Miksi et siitä ole huolissaan? Tai se tupakka, mitä useasti poltetaan jatkeena on koukuttavampi... ja varmaan epäterveellisempi, koska koukkuun jäätyään sitä sauhuttelee päivittäin.

No jos siihen ei jää koukkuun niin miksi et lopeta? Joo ei tule fyysisiä oireita mutta koitappa olla vaikka 2v. Polttamatta, ei tule onnistumaan.

En väittänyt, että ei voi jäädä koukkuun. Melkeen mihin tahansa voi jäädä, vaikka veden juontiin.  Mutta tupakkaan esim. jää paljon helpommin. Minkä tahansa päihteen kanssa kanattaa olla tarkkana ja pitää käyttö kohtuudessa. Jos toinen vetää kännit kerran kuussa ja toinen päänsä sekaisin pösytellen kerran kuussa, niin onko se pössyttelijä enemmän koukussa?

Vierailija
46/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuu…. Huuuuuu…..

HUUUUUUMETTA!

Pienenä tietoiskuna kerrottakoon että yrtti ei ole huumetta vaikka ummehtunut kieltolaki niin sanookin. Se varmaan sitten olisi ollut OK että miehesi vetää alkoholia joka on kymmeniä kertaluokkia vaarallisempaa.

Jostain se alkunsa on saanut joka narkkarilla.

Alkoholista ja tupakasta alkaa. Huumeita kokeillaan kännissä ja tupakoinnilla opitaan polttelutekniikka.

Taitaa kuitenkin olla enemmistö, jotka eivät koskaan kokeile huumeita, mutta tupakkaa ja alkoholia käytetään vuosikausia.

Vierailija
47/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.duodecimlehti.fi/duo99450

Suuri THC-pitoisuus ja suuri THC/CBD-suhde lisäävät riippuvuuden kehittymisen ja kannabispsykoosin riskiä. 

Kuinka monta sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde?

.

Lääkekannabis on jopa 22 prosenttista ja sitä käytetään joka päivä jopa useita grammoja, eikä yhtäkään psykoosia ole uutisoitu, vaikka käytetyt kannabismäärät ovat siis päihdekäyttöön verrattuna todella suuria ja käyttö on jokapäiväistä. Psykoosiriski on todellisuudessa perin vähäinen.

Se lääkekannabis ja ulkomailta peräsuolessa saapuva lsd/heroiini/luoja ties mitä muuta sisältävä kannabislätkä on ihan eri asioita.

Ja polta siinä sitten kukkaa johon on ripoteltu enkelipölyä, koskaan et tiedä mitä ne sisältää.

Vierailija
48/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuu…. Huuuuuu…..

HUUUUUUMETTA!

Pienenä tietoiskuna kerrottakoon että yrtti ei ole huumetta vaikka ummehtunut kieltolaki niin sanookin. Se varmaan sitten olisi ollut OK että miehesi vetää alkoholia joka on kymmeniä kertaluokkia vaarallisempaa.

Jostain se alkunsa on saanut joka narkkarilla.

Alkoholista ja tupakasta alkaa. Huumeita kokeillaan kännissä ja tupakoinnilla opitaan polttelutekniikka.

Taitaa kuitenkin olla enemmistö, jotka eivät koskaan kokeile huumeita, mutta tupakkaa ja alkoholia käytetään vuosikausia.

Tupakan ja alkoholin aiheuttama riippuvuus on tosiaan niin voimakas, että hyvin harva pääsee eroon ennen kuolemaa. Parhaita orjuutushuumeita.

Vierailija
49/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisempää kannabis on kuin alkoholi, itse olisin tyytyväisempi tuohon tilanteeseen. Kannabikseen ei myöskään synny fyysistä riippuvuutta, eikä siihen ole maailman historian aikana kuollut yhtään ihmistä. Pitäisi polttaa 13-15kg todella nopeasti ja silloinkin kuolema olisi todella epävarmaa.

Itse en oikein pidä tästä kann abiksen turvallisuus-mainostuksesta. Kun olin joku 17-18v niin ne 2 samanikäistä jotka tunsin molemmat sairastuivat skitsofreniaan. Molempien elämä meni siitä siis sekaisin ja vieläkin näin säälittää kun tietää että tämä on vaikuttanut heidän elämäänsä siten, että kun muut ovat perustaneet perheen jne niin näiden elämä vaikuttaa jämähtäneen jotenkin siihen samaan missä olivat tuon ikäisenä. Haluaisin auttaa mutten tiedä miten. Ainut mitä voin sanoa on oikeastaan varoittaa muita siitä että älkää ny hyvät ihmiset turvalliseksi mainostako vain siksi että saisitte sitä itse laillisesti käyttää. Ei kannata valehdella, ei oo mikään pikkujuttu.

Ja mitä tulee ap:n tilanteeseen niin kyse on varmaankin siitä, ettei ap tiedä enää mitä mies voi vetää seuraavaksi. Kyse ei ole porttoteoriasta vaan tuntemattoman pelosta.

Niin, kaikki päihteet ovat vaarallisia lapsille, heidän aivonsa ovat vielä kehitysvaiheessa. Alkoholipsykoosi on huomattavasti yleisempi kuin kannabiksen aiheuttama.

Silti ei oo tiedä yhtään tyyppiä alkoholipsykoosissa ollutta vaikka tunnen ja tiedän monia, jotka on ryypänneet ihan kunnolla jo alaikäisenä ja osa ollu vieroituksessakin. Ne tasan 2 tyyppiä jotka tiedän käyttäneen k annabista niin ainoat jotka sairastui skitsofreniaan (mikä on suhteellisen harvinainen sairaus että on melkoista yhteensattumaa).

Jokainen tekee päätöksensä omasta elämästään ja käyttääkö päihteitä vai ei, mutta mitään päihdettä ei pitäis oikeuttaa sillä että "se on turvallisempi".

Alkoholipsykoosia tuskin tulee ekasta käyttökerrasta tai pienestä määrästä edes päihtymystä ellei ole lääkkeitä mukana.

Ja moni vetää kumpaakin yhtä aikaa joten salliminen ei vähentäis alkoholihaittoja vaan ihmiset käyttäis kumpaakin. Ihan sama mitä muissa maissa on tehty, kyl me tiedetään ettei suomalaiset kaljaa ja viinaa jätä kauppaan. Se nyt vaan on suomalaisten kansanpahe.

Vierailija
50/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtin runsas käyttö ei ole nautinnollista koska toleranssi. Vähemmän on enemmän. Runsas käyttö ei-poltettuna ei tuhoa elimistöä eikä aiheuta fyysistä riippuvuutta toisin kuin se laillinen HUUME alkoholi.

Vierailija
51/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri THC-pitoisuus ja suuri THC/CBD-suhde lisäävät riippuvuuden kehittymisen ja kannabispsykoosin riskiä. 

Kuinka monta sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde?

.

Lääkekannabis on jopa 22 prosenttista ja sitä käytetään joka päivä jopa useita grammoja, eikä yhtäkään psykoosia ole uutisoitu, vaikka käytetyt kannabismäärät ovat siis päihdekäyttöön verrattuna todella suuria ja käyttö on jokapäiväistä. Psykoosiriski on todellisuudessa perin vähäinen.

Se lääkekannabis ja ulkomailta peräsuolessa saapuva lsd/heroiini/luoja ties mitä muuta sisältävä kannabislätkä on ihan eri asioita.

Kyllä. Eri asia ovat, mutta joka tapauksessa vahvinkaan lääkekannabis ei ole aiheuttanut uutisoituja psykooseja edes runsaassa päivittäiskäytössä. Ja samaa lääkekannabislajiketta voi itsekin kasvattaa kun hankkii saman lajikkeen siemeniä.

Vierailija
52/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että vaan yrttiä. Olisihan ne voineet olla vaikka poikien chemsex-bileet ;)

Vierailija
53/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis ei kyllä ole kovin koukuttava. Alkoholi varmaan koukuttavampi. Miksi et siitä ole huolissaan? Tai se tupakka, mitä useasti poltetaan jatkeena on koukuttavampi... ja varmaan epäterveellisempi, koska koukkuun jäätyään sitä sauhuttelee päivittäin.

No jos siihen ei jää koukkuun niin miksi et lopeta? Joo ei tule fyysisiä oireita mutta koitappa olla vaikka 2v. Polttamatta, ei tule onnistumaan.

En väittänyt, että ei voi jäädä koukkuun. Melkeen mihin tahansa voi jäädä, vaikka veden juontiin.  Mutta tupakkaan esim. jää paljon helpommin. Minkä tahansa päihteen kanssa kanattaa olla tarkkana ja pitää käyttö kohtuudessa. Jos toinen vetää kännit kerran kuussa ja toinen päänsä sekaisin pösytellen kerran kuussa, niin onko se pössyttelijä enemmän koukussa?

Pössyttelijä on todennäköisemmin tuleva narkkari ja toinen jatkaa kerran kuussa kännejään ilman että koko elämä on pilalla.

Vierailija
54/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ja polta siinä sitten kukkaa johon on ripoteltu enkelipölyä, koskaan et tiedä mitä ne sisältää.

Onneksi olen itse kasvattanut käyttämäni kannabiksen yli 30 vuotta. Ei ole LSD:tä joukossa, eikä mitään enkelin pölyäkään.

Vierailija
55/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, paitsi että väärä huume. Pilvi tekee ihmisestä löysän, kivunhoitoon varmasti sopii. Kokaiini taas satunnaiskäytössä ihan ok. Itsellä yliopistotutkinto ja vaativa työ ja muutaman kerran vuodessa kokaiinia ulkomailla, koukkuun en todellakaan ole jäänyt. Alkoholi on haitallisempi kuin tämä, ei mene jalat alta, muisti ei mene ja krapulaa ei tule.

Vierailija
56/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Minua ei haittaisi kyseinen asia lainkaan, ja kuulostat tiukkapipolta, mutta minä ja sinä olemme eri henkilö.

B. Asia ei kuulu sinulle, et voi estää miestäsi käyttämästä kannabista. Etkä kieltää. Voit toki kertoa mielipiteesi asiasta, mutta et voi sille mitään, jos hänen mielipiteensä on eri kuin sinun.

C. Hän kuitenkin kertoi asiasta, eikö se ole parempi kuin että salaa käyttäisi?

D. Sinä itse teet ratkaisusi, että haittaako tuo niin paljon että et voi jatkaa suhdetta hänen kanssaan.

Vierailija
57/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi päivääkään miehen kanssa jolla on tarve vetää kannabista ja joka lähtee kokeiluihin. 

Vierailija
58/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein pidä tästä kann abiksen turvallisuus-mainostuksesta. Kun olin joku 17-18v niin ne 2 samanikäistä jotka tunsin molemmat sairastuivat skitsofreniaan. Molempien elämä meni siitä siis sekaisin ja vieläkin näin säälittää kun tietää että tämä on vaikuttanut heidän elämäänsä siten, että kun muut ovat perustaneet perheen jne niin näiden elämä vaikuttaa jämähtäneen jotenkin siihen samaan missä olivat tuon ikäisenä. Haluaisin auttaa mutten tiedä miten. Ainut mitä voin sanoa on oikeastaan varoittaa muita siitä että älkää ny hyvät ihmiset turvalliseksi mainostako vain siksi että saisitte sitä itse laillisesti käyttää. Ei kannata valehdella, ei oo mikään pikkujuttu.

Ja mitä tulee ap:n tilanteeseen niin kyse on varmaankin siitä, ettei ap tiedä enää mitä mies voi vetää seuraavaksi. Kyse ei ole porttoteoriasta vaan tuntemattoman pelosta.

Niin, kaikki päihteet ovat vaarallisia lapsille, heidän aivonsa ovat vielä kehitysvaiheessa. Alkoholipsykoosi on huomattavasti yleisempi kuin kannabiksen aiheuttama.

Silti ei oo tiedä yhtään tyyppiä alkoholipsykoosissa ollutta vaikka tunnen ja tiedän monia, jotka on ryypänneet ihan kunnolla jo alaikäisenä ja osa ollu vieroituksessakin.

Alkoholipsykoosi on kuitenkin yleisin hoitoa vaativa psykoosi Suomessa, vaikka sinä et yhtäkään tapausta tietäisi itse. Alkoholipsykooseja on yli 4000 joka vuosi. Johtuvat aivojen hajoamisesta alkoholiin. Eikä mikään muu maailman huume tai päihde tuhoa aivoja yhtä pahasti kuin alkoholi.

Vierailija
59/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilvi tekee ihmisestä löysän, kivunhoitoon varmasti sopii.

Ei tee. Sopii tosiaan kivunhoitoon, ja paljon muutakin lääkekäyttöä kannabiksella on, koska se on maailman monipuolisin lääkekasvi.

Vierailija
60/249 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voi tupakkaakin polttaa vain viikonloppuisin tai kerran kuussa, sekin on luonnon tuote eikä siihenkään jää kerrasta koukkuun mutta on niitä ketjupolttajiakin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi