Mmiisas on varannut ensi kesän häihinsä 15 000€ rahaa
Järkyttävän kallista. Mihin sitä oikein noin paljon saa menemään euroja. Huh! Omat häät tais maksaa kaikkinensa alle pari tonnia, vaikka vieraitakin tais olla jotain 60. 😲
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4845a51b-f7e4-4ce0-9536-908505…
Kommentit (85)
Mitenkäs tämä Miisa on ansioitunut? Onko hän tehnyt tai tietääkö tai osaako hän jotain erityistä, jotta hänestä sietää uutisoida?
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mitään typerämpää kun ryyppyjuhlien järjestämisen muille.
M ja T ei edes tarjoo vieraille alkomahoolia, ihme hihhuleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi 15000 e on ihan normaali hääbudjetti. Ihmeellistä että sitä on pitänyt tuoda esille ikäänkuin se olisi jotenkin iso raha...
Tätä ketjun kauhistelua en ymmärrä, mutta alkuperäisen lehtijutun kyllä. Kyseessä on kuitenkin suht nuoren ihmisen ensimmäiset isot itse järjestämät juhlat ja epäilemättä siihen menevä rahamäärä on tullut vähän yllätyksenä. Budjetista on myös varmasti tullut paljon kyselyitä sekä faneilta että toimittajilta.
Itse pidän tuota budjettia ihan maltillisena. Ei tuolla mitään ökyhäitä järjestetä, mutta ihan kivat juhlat varmasti. Jos menisin nyt naimisiin niin meillä budjetti olisi luultavasti saman suuntainen.
Varmaan pankkitilille kertynyt vuosien saatossa yli miljoona mummon markkaa. Turhaan esittää mitään"kauheeta, ku maksaa paljon".
Säästäväiselle ihmiselle 15000€ yksiin juhliin on todella iso summa, joka "tuntuu vatsanpohjassa" vaikka tilillä olisikin miljoona. Kertoo ehkä enemmän siitä että sitä rahaa ei ole aina ollut ja toisaalta ei ole pankkitilin saldo noussut hattuun.
Miisa on keskiluokkaisesta/rikkaasta perheestä. Käynyt esim.safarilla Afrikassa perheensä kanssa. Ei taida 15k riittää sellaiseen matkaan.
Ok. En hänen taustastaan sen enempää tiedä. Siinä tapauksessa täytyy nostaa hattua vanhemmille. Jotain on tehty oikein kun lapsesta on kasvanut järkevä rahankäyttäjä. Toki hän tahkoaa rahaa nyt, mutta kukaan ei voi tietää kuinka kauan tuon tyyppinen ura kestää. Itsekkin olisin todella tarkka rahoistani niin että voi sitten tarvittaessa rauhassa miettiä mitä tekee jatkossa ja kouluttautua ilman rahahuolia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi 15000 e on ihan normaali hääbudjetti. Ihmeellistä että sitä on pitänyt tuoda esille ikäänkuin se olisi jotenkin iso raha...
Tätä ketjun kauhistelua en ymmärrä, mutta alkuperäisen lehtijutun kyllä. Kyseessä on kuitenkin suht nuoren ihmisen ensimmäiset isot itse järjestämät juhlat ja epäilemättä siihen menevä rahamäärä on tullut vähän yllätyksenä. Budjetista on myös varmasti tullut paljon kyselyitä sekä faneilta että toimittajilta.
Itse pidän tuota budjettia ihan maltillisena. Ei tuolla mitään ökyhäitä järjestetä, mutta ihan kivat juhlat varmasti. Jos menisin nyt naimisiin niin meillä budjetti olisi luultavasti saman suuntainen.
Varmaan pankkitilille kertynyt vuosien saatossa yli miljoona mummon markkaa. Turhaan esittää mitään"kauheeta, ku maksaa paljon".
Säästäväiselle ihmiselle 15000€ yksiin juhliin on todella iso summa, joka "tuntuu vatsanpohjassa" vaikka tilillä olisikin miljoona. Kertoo ehkä enemmän siitä että sitä rahaa ei ole aina ollut ja toisaalta ei ole pankkitilin saldo noussut hattuun.
Miisa on keskiluokkaisesta/rikkaasta perheestä. Käynyt esim.safarilla Afrikassa perheensä kanssa. Ei taida 15k riittää sellaiseen matkaan.
Ok. En hänen taustastaan sen enempää tiedä. Siinä tapauksessa täytyy nostaa hattua vanhemmille. Jotain on tehty oikein kun lapsesta on kasvanut järkevä rahankäyttäjä. Toki hän tahkoaa rahaa nyt, mutta kukaan ei voi tietää kuinka kauan tuon tyyppinen ura kestää. Itsekkin olisin todella tarkka rahoistani niin että voi sitten tarvittaessa rauhassa miettiä mitä tekee jatkossa ja kouluttautua ilman rahahuolia tms.
Kait se sulhanenkin osallistuu kuluihin?
Maksaahan se, jos ei halua mennä zalandon superalesta tilatussa kukkamekossa nukkuvan naapurikunnan työväentalon jumppasaliin syömään anopin tekemää lohisoppaa ja mokkapaloja, kuunnella ikivihreitä siskontytön luokkakavereiden bändin tulkitsemana ja ottaa itse hääkuvia sen maalistaan hilseilevän tönön portailla.
Ihan normi summa nykyhäihin. Omassa kaveriporukassa hääbuumi meneillään ja kaikilla häät maksaneet vähintään 15000€. Omat hääni maksoivat 18000€, vierasmäärä 65hlö. Kivat häät oli, hyvää ruokaa ja juomaa, bändi ym. Ei mitkään luksushäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ukkonsa jää sitä ennen kiinni housut kintussa...
Häh. Mmiisas on itse ilmoittanut ettei ole monogaminen.
Voi kullat, te puhutte nyt eri ihmisestä :Dd
Vierailija kirjoitti:
kuka on miisas
Joku sometähti, josta pikkutytöt inspiroituvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka on miisas
Mistä ylemmyydentuntosi kumpuaa? Kateus, katkeruus vai muu tyytymättömyys? Kerro toki!
Meilläkin meni varmaan tuota luokkaa. Ei kaduta yhtään käytetyt rahat, oli mahtava päivä ja mahtavat juhlat! Ei sillä etteikö pienemmällä budjetilla olisi voinut olla yhtä kivaa, mutta no, meille oli täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka on miisas
Mistä ylemmyydentuntosi kumpuaa? Kateus, katkeruus vai muu tyytymättömyys? Kerro toki!
Menikö herne nenään vai kenties fanitat tätä kyseistä sometähteä😁
Muija kohta 30 ja lässyttää rakastavansa seuraajiaan. Kannattaa rakastaakin, ilman heitä miisukka olis huomattavasti köyhempi.
Vierailija kirjoitti:
Mun häihin menee karkeasti 20k
Häämekko + asusteet n.3700€
Ruoat ja juomat 100hlö n.4500€
Juhlatila ja majoitukset n.2500€
Valokuvaaja aamusta iltaan mukana + dokumentointi n. 3000€
Miehen ja bestmanin puvut n. 1000€
Hevonen ja kärryt n. 300€
Sormukset n. 3000€
Kuljetukset vieraille 500€
Hääkakku fantasiateemalla 400€
Kutsut+lähettäminen 200€
Esiintyjät yht. 1000€
Lapsille palkatut hoitajat 300€Ei olla katsottu halvimpia vaihtoehtoja vaan suosittu paikallisia yrittäjiä. Summa ei ole meille paljon, joten eikö ole hyvä että ne joilla on rahaa, sitä laittaa kiertoon?
Toivottavasti olette edelleen naimisissa noiden kemujen jälkeen?
Ruoat ja juomat 100 e per nenä, mutta jos laittaa säälittäviä karjalanpaisteja, halvemmallakin pääsee. Joku ei tarjonnut viiniäkään vieraille, kun morsian oli paksuna. Syy sekin :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan 15k iso raha vaikka olisi kuinka ihan hyvät tulot. Suomessa ei taida tubettajat kuitenkaan ihan samanlaisia summia tahkoa kuin mitä isot amerikkalaiset tms. nimet. Koulutushan hänellä toki on jo, sai jokin aika sitten maisterinsa tehtyä (olisiko ollut viestintäalalla) ja oli työharjoittelussa jossain ministeriössäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka on miisas
Menikö herne nenään vai kenties fanitat tätä kyseistä sometähteä😁
Sekä että, kiitos kysymästä - penikka. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun häihin menee karkeasti 20k
Häämekko + asusteet n.3700€
Ruoat ja juomat 100hlö n.4500€
Juhlatila ja majoitukset n.2500€
Valokuvaaja aamusta iltaan mukana + dokumentointi n. 3000€
Miehen ja bestmanin puvut n. 1000€
Hevonen ja kärryt n. 300€
Sormukset n. 3000€
Kuljetukset vieraille 500€
Hääkakku fantasiateemalla 400€
Kutsut+lähettäminen 200€
Esiintyjät yht. 1000€
Lapsille palkatut hoitajat 300€Ei olla katsottu halvimpia vaihtoehtoja vaan suosittu paikallisia yrittäjiä. Summa ei ole meille paljon, joten eikö ole hyvä että ne joilla on rahaa, sitä laittaa kiertoon?
Toivottavasti olette edelleen naimisissa noiden kemujen jälkeen?
Kyllä suomalainen kateus on karskiudessaan jotain todella kaunista.
Miksi järjestää jotain minibudjettihäitä jos ei ole pakko?
Meillä budjetti 5000e, vieraita 8. Enempää ei haluta eikä enempään edes budjetti taivu.