Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?
Kommentit (1198)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää olisi miettiä niitä työkaluja miten estää myöhästely (toki olisi hyvä miettiä, mikä voisi aiheuttaa myöhästelyn) kuin vain haukkua tai syyttää toista itsekkääksi tai välinpitämättömäksi. Siitä kun tuskin on kyse jos henkilö on kovin usein myöhässä muistakin tapaamisista ja haluaa olla kuitenkin tapaamiensa henkilöiden tekemisissä.
Myöhästelyn taustalla voi olla vaikka diagnosoitu tai diagnosoimaton ADD/ADHD. Heillekin on tarjolla työkaluja käyttöön ja ajanhallintaan. Toinen asia on se, voiko silloin odottaa, että työkaluista huolimatta henkilö olisi edes useinmiten ajoissa varsinkaan vapaa-ajallaan ...jos kaikki työkalut on käytössä työpäivän aikana, mikä voi kuluttaa paljon voimavaroja.
Eipähän tässä olekaan kuin kolmisenkymmentä sivua jo käyty läpi näitä kehitysehdotuksia ja vinkkejä. Vähän myöhässä tulit apajille viisastelemaan. Vai käytkö sinä täällä tasaisin väliajoin toteamassa tämän itsestäänselvyyden ihan varmuuden vuoksi uudestaan ja uudestaan=
Työmuurahainen kirjoitti:
Ongelmahan ei ole myöhästelijän vaan oman elämänsä ja samalla toistenkin elämien tarmokkaan aikatauluttajan.
Organisoituminen on epäonnistunut, jos tärkeäksi katsottavat yhteisölliset tapahtumat varaavat myöhästelijöitä toimintaansa. Jos tapahtuma ei onnistuisi ilman myöhästelijää, siinä on sitten elettävä sen asian kanssa tai opeteltava olemaan ilman. Päätyönä toisten ihmisten muuttaminen kun ei ole hyötyyn johtavaa toimintaa, se ei ratkaise mitään, se ei aikaansaa mitään.
Oman ja myös toisten elämän jyrkkä aikatauluttaminen, sekä muiden myöhästelyistä ahdistuminen on yksinkertaisimmillaan sairaalloista kontrollointihalua. Suurin osa yritysmaailman palavereista onkin luutnantti Lammion "pyöreiden kivien latomista polkujen reunoille", osoittamista, että työväki on hallinnassa ja hallittavissa, ja että alaiset tietävät, kuka käskee.
Niin kauan kuin huommaan 00.00 aikataulussa tiukasti läsnäoloa edellyttävän kokouksen olevan täynnä tyhjänpuhumista, tyhjäkäyntiä ja valmistelemattomia esityksiä, sekä suoranaista velttoilua, jään mieluummin pois, ja saavun paikalle sitten kun päätöksiä alkaa syntyä. Useimmiten palavereissa istuu selkä kyyryssä pöydällinen timemanagerin orjia, jotka sovittelevat lähinnä seuraavan palaverin ajankohtaa, ilman yhtään nykyisessä kokouksessa valmiiksi päätettyä asiaa.
Eivät ajoissa olevat aikatauluta muiden elämää ainakaan vapaa-ajalla. Ainakin minun kaveriporukassa yhdessä sovitaan koska tavataan, ei yksi päätä asiaa muiden puolesta. Eikä määritellä muiden menemisiä sen enempää kuin ne tapaamiset, joihin itse osallistutaan.
Jos tulet myöhässä sovittuun tapaamiseen, et pidä kiinni sovitusta
Vierailija kirjoitti:
Töissä joudun toimimaan minuuttiaikataululla. Minulle on huomauteltu käytävillä juoksemisesta, mutta miten muuten muka ehtisin toimittamaan kaikki asiat? 5 minuuttia ylitöitä merkitsee minulle myöhästymistä bussista, joka taas johtaa puolen tunnin odotukseen, mikä ei talvipakkasilla varsinaisesti houkuttele.
Vapaa-ajalla haluan ottaa rennosti. En käsitä miksei "aikataulu"-ihmiset suostu tätä hyväksymään ja ymmärtämään, vaan väkisin itse tunkevat elämääni ja sitten pettyvät ja suuttuvat minulle. Teen kyllä ominaisuuteni selväksi. Tuun jos tuun, ehdin jos kerkeen. En suostu stressaamaan enkä juoksemaan. Käyn esim. elokuvissa yksin, ja voin olla menemättä jos en jaksakaan.
Ymmärrän täysin. Töissä olen aikatauluihminen ja voin juosta kokouksesta toiseen ja pidän huolen myös siitä, että muut pysyvät aikataulussa. Vapaalla en suostu minuuttiaikatauluun, koska en sitä enää jaksaisi ja stressaisi ja siitä olen kertonut ystäville. He voivat tulla vaikka hieman myöhässä jos pelkäävät odottaa. Odotan ilomielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää olisi miettiä niitä työkaluja miten estää myöhästely (toki olisi hyvä miettiä, mikä voisi aiheuttaa myöhästelyn) kuin vain haukkua tai syyttää toista itsekkääksi tai välinpitämättömäksi. Siitä kun tuskin on kyse jos henkilö on kovin usein myöhässä muistakin tapaamisista ja haluaa olla kuitenkin tapaamiensa henkilöiden tekemisissä.
Myöhästelyn taustalla voi olla vaikka diagnosoitu tai diagnosoimaton ADD/ADHD. Heillekin on tarjolla työkaluja käyttöön ja ajanhallintaan. Toinen asia on se, voiko silloin odottaa, että työkaluista huolimatta henkilö olisi edes useinmiten ajoissa varsinkaan vapaa-ajallaan ...jos kaikki työkalut on käytössä työpäivän aikana, mikä voi kuluttaa paljon voimavaroja.
Eipähän tässä olekaan kuin kolmisenkymmentä sivua jo käyty läpi näitä kehitysehdotuksia ja vinkkejä. Vähän myöhässä tulit apajille viisastelemaan. Vai käytkö sinä täällä tasaisin väliajoin toteamassa tämän itsestäänselvyyden ihan varmuuden vuoksi uudestaan ja uudestaan=
En ole kaikkia sivuja lukenut ja mitä on tehty? Onko ehdotettu keskustelua ystävän kanssa ja kertoa, että myöhästyminen haittaa ystävää? Onko ystävää kehitetty kysymään, että osaako myöjäsyelijä kertoa miksi näin tapahtuu yleisesti ja myöhästyykö hän muiltakin tapaamisista? Avainkysymys on , että kärsiikö myöhästelijä itse myöhästelystä? Jos kärsii eikä myöjästelijä vain tiedä miksi aina on myöhässä, niin voisi kysyä, että voisiko myöhästelijä hakea vaikka toimintaterapeutilta tai jopa lääkäriltä apua jos syytä miettiä muutakin vaikkapa sitä ADHD:ta. Siltikin samalla ennen kuin muita työkaluja on käytössä, ystävät voisivat sopia, että jatkossa ystävät tulisivat sovittua myöhemmin tai aloittaisivat ilman ystävää jos on useampi paikalla eli että muiden ei tarvitse yhtä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kaikkia sivuja lukenut ja mitä on tehty? Onko ehdotettu keskustelua ystävän kanssa ja kertoa, että myöhästyminen haittaa ystävää? Onko ystävää kehitetty kysymään, että osaako myöjäsyelijä kertoa miksi näin tapahtuu yleisesti ja myöhästyykö hän muiltakin tapaamisista? Avainkysymys on , että kärsiikö myöhästelijä itse myöhästelystä? Jos kärsii eikä myöjästelijä vain tiedä miksi aina on myöhässä, niin voisi kysyä, että voisiko myöhästelijä hakea vaikka toimintaterapeutilta tai jopa lääkäriltä apua jos syytä miettiä muutakin vaikkapa sitä ADHD:ta. Siltikin samalla ennen kuin muita työkaluja on käytössä, ystävät voisivat sopia, että jatkossa ystävät tulisivat sovittua myöhemmin tai aloittaisivat ilman ystävää jos on useampi paikalla eli että muiden ei tarvitse yhtä odottaa.
Kaikki nämä käyty läpi. Jos olisit tullut ajoissa keskusteluun, tai ottanut itse selvää, ei tarvitsisi briiffata ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tämä on käyty läpi. Kuten sanottua, olet nyt vähän myöhästynyt - onko tapasi myöhästellä?
Voit ottaa lähes minkä sivun tästä keskustelusta hyvänsä, niin löydät siltä jonkun myöhästelijän esittävän juuri näitä konsteja, miten muut voisivat muuttaa elämäänsä, jotta myöhästelijän ei vahingossakaan tarvitse tarkastella itseään ja toimintatapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli taas kerran vastuu aivan kaikesta on sillä ajoissa olevalla, muut huomioivalla ja yhteiskuntaan sopeutuneella henkilöllä, koska herra paratkoon että sillä myöhästelijällä olisi mitään vastuuta tekemisistään. Myöhästelijää pitää paapoa ja hyysätä, myöhästelijä tarvitsee erikoishuomiota, myöhästelijän voimavarat, myöhästelijän mukavuus, myöhästelijän haluamiset, myöhästelijän ego, myöhästelijän se ja myöhästelijän tämä. Itsekästä ja välinpitämätöntä nimenomaan, narsissimeininkiä jossa itse on siellä maailman napana ja muut ovat vain nöyriä satelliitteja siinä ympärillä joiden tehtävä on kyykätä ja viihdyttää siinä vaiheessa kun pikku prinsessa viitsii vaivautua paikalle. Kasvakaa aikuisiksi, ei ketään kiinnosta ruveta ainaisesti odottelemaan jotain aikuista ihmistä, joka ei itse voi sitä vaivaa nähdä että ei pompottaisi muita mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi vain päättää, että kroonisesti myöhästelevän kiviriipan odottaminen ei ole sen vaivan arvoista, ja voi lakata kutsumasta kyseistä henkilöä mihinkään tai sopimasta mitään hänen kanssaan. Itse tein näin, ja vapaa-ajasta putosi heti yksi iso stressitekijä pois kun ei tarvinnut enää asioita sopiessa miettiä ties mitä varasuunnitelmia sen varalle kun se tietty eräs kuitenkin on myöhässä. Nykyään tapaamiset sujuvat mukavasti ja ajallaan, kaikki huomioivat toisensa eikä sen yhden henkilön puuttuminen oikeastaan tunnu missään. Draamaa, säätöä ja häslinkiä on todella paljon vähemmän, kaiken kaikkiaan 👍👍👍.
Yleensähän sitä on menossa jonnekin. Voi siis sanoa, että tavataan yhdeltä, minulla alkavat kolmelta harjoitukset. Jos hän siis on myöhässä, ette ehdi olla kauaa - mutta odottaja lähtee silti sovitusti kolmeksi pois. Eiköhän tyyppi siitä ala toeta. Ja jos ei käytös muutu, miksi olla missään tekemisissä hänen kanssaan?
Mun kaverilla on diagnosoitu hahmotushäiriö. Hän on aina 15-30 min myöhässä ja luulisin että tämä myöhästely johtuu siitä. Mutta sovin treffit aina sellaseen paikkaan jossa on mukava odotella. En haluu missään ulkona odottaa vaan vaikka baarissa tai kahvilassa.
Tapaamisista myöhästelijät ovat yleensä perfektionistisia suorittajia, jäävät suorittamaan/hiomaan töitään, aikataulut ei täkeitä ja sovitut kelloajat ahdistavat!
Aikataulu-merkonomit tulevat kyllä ajoissa mutta hyppäävät päivät hyödyttöminä palaverista toiseen ja sutaisevat sitten illan tullen jotain yksinkertaista näytiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti ne ihmiset, jotka ovat aina ajoissa. Eivät tunnu ymmärtävän, että elämässä on muutakin kuin juuri he. Jokainen ei voi olla tärkein. Itselläni on asioita, joista en myöhästy koskaan ja sitten asioita, joista voi myöhästyä, jos kaikki ei menekään optimaalisesti.
Kyllähän kaikki myöhästyvät joskus, koska kaikille sattuu ennakoimattomia asioita. Tässä keskustellaan ihmisistä, jotka ovat aina tai huomattavan usein myöhässä. Kyllä myöhästelevä tuttuni saa itsensä ajoissa itselleen tärkeisiin asioihin. Harmittaa, että minun kanssa sovittu tapaaminen ei ole hänelle niin tärkeä, että saisi itsensä ajoissa paikalle. Enää en sovi hänen kanssaan tapaamisia kahden kesken tai laske sen varaan, että hän tulisi paikalle. Esim. juon kahvit keskenäni ja alan kiertämään näyttelyitä itsekseni, tulee jos tulee.
Pakko tulla pistämään paremmaksi. Minun myöhästelevä ystävä ei saa itseään edes tärkeisiin juttuihin ajoissa paikalle, saatikka ollenkaan. Olen vähän huolissani, sillä hänen lapsesta tehtiin jo lasu ilmoitus, kun ei saanut millään itseään neuvolaan paikalle näin esimerkiksi. Työelämässä ollessa työtkin sai odottaa rauhassa, ei mitään kiirettä ja muut vaan odottelee, kun oma vuoro on loppu, että tämä saapuu vuoroonsa päästääkseen työkaverin kotiin. Ei vaan voi käsittää miten joillain voi olla niin surkeat elämänhallinta taidot. Sovin yleensä vierailut tämän kanssa niin ettei ole väliä tuleeko paikalle ollenkaan. Pidän siis siivouspäivän, teen muita koti juttuja tai saatan jopa lähteä kumminkin jonnekin, kun yleensä ei saavu paikalle tai, jos soittaa että on tulossa niin yleensä silloin on vielä kevyesti 2h aikaa ehtiä paikalle. Kertaakaan ei ole käynyt niin että hän joutuu odottamaan.
Nestori k kirjoitti:
Tapaamisista myöhästelijät ovat yleensä perfektionistisia suorittajia, jäävät suorittamaan/hiomaan töitään, aikataulut ei täkeitä ja sovitut kelloajat ahdistavat!
Aikataulu-merkonomit tulevat kyllä ajoissa mutta hyppäävät päivät hyödyttöminä palaverista toiseen ja sutaisevat sitten illan tullen jotain yksinkertaista näytiksi!
Tästä juuri on kysymys. Kun sitä ystävää, joka taas odottelee myöhästyjää, ei yhtään lohduta se, miten täydellinen ja paras myöhästelijä on kaikkialla muualla.
Hän ei ilahdu tippaakaan siitä, että samalla kun hän istuu taas yksin vähän nolona kahvilassa, myöhästelijä häärää jossain maailman tärkeimpänä työntekijänä.
Hän ei ole siellä kilpailemassa ystävänsä kanssa suorituksista, vaan tahtoisi tavata ystävää. Tosin myöhästelijä hämmästyy kovasti, kun ei enää yllättäen jostain syystä tahdokaan tavata.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän sitä on menossa jonnekin. Voi siis sanoa, että tavataan yhdeltä, minulla alkavat kolmelta harjoitukset. Jos hän siis on myöhässä, ette ehdi olla kauaa - mutta odottaja lähtee silti sovitusti kolmeksi pois. Eiköhän tyyppi siitä ala toeta. Ja jos ei käytös muutu, miksi olla missään tekemisissä hänen kanssaan?
Oman kokemuksen mukaan myöhästelijä on edelleen aina myöhässä, mutta sitten vielä marisee siitä miten taaskaan ei ehditty näkemään kuin vain hetki, ja harmi kun sun nyt pitää taas mennä jonnekin, eikö sulla olis ollut nyt kerrankin aikaa ja olisit vaikka perunut sen menon jne. Jaa miksi olla tekemisissä enää? Sukulaisuussuhde vaatii tiettyä yhteydenpitoa (lähinnä muiden sukulaisten takia) mutta harvoinhan sitä enää jaksaa nähdä, ja suoraan sanottuna ei enää useaan vuoteen ole hirveästi haitannut että tapaamiset ovat yleensä hyvin lyhykäisiä. Muutenkin on energiasyöppö ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Alku kuulosti hyvältä, mutta ei loppuosa. Oletat, että muutat toisen käytöstä tuolla. Jos on tosiaan aina myöhässä kyse voi olla jostain häiriöstä eikö käytös tuolla tietenkään muutu. Sitten kun käytös ei muutukaan toimintatavalla, mikä ei edes auta "ystävääsi ", niin hylkäät ystävän?? Olisi hyvä, että kerrot tuosta "ystävällesi" jo etukäteen. Eli sillat vain poltetaan takaa ja edestä. Järkevämpää olisi miettiä sellaisia ratkaisuja, mitkä voisivat toimia.
Osahan ei jaksa vapaalla olla minuuttiaikataulussa, jolloin yhdessä voi sopia ajan milloin tavataan ja kumpikin on valmiita silloin odottamaan toista ilman mutinoita vaikka 5-10 min. Tuolloin kannattaa tapaamispaikka sopia mukavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan myöhästelijä on edelleen aina myöhässä, mutta sitten vielä marisee siitä miten taaskaan ei ehditty näkemään kuin vain hetki, ja harmi kun sun nyt pitää taas mennä jonnekin, eikö sulla olis ollut nyt kerrankin aikaa ja olisit vaikka perunut sen menon jne. Jaa miksi olla tekemisissä enää? Sukulaisuussuhde vaatii tiettyä yhteydenpitoa (lähinnä muiden sukulaisten takia) mutta harvoinhan sitä enää jaksaa nähdä, ja suoraan sanottuna ei enää useaan vuoteen ole hirveästi haitannut että tapaamiset ovat yleensä hyvin lyhykäisiä. Muutenkin on energiasyöppö ihminen.
On eri asia olla vain myöhässä kuin olla myöhässä ja vaatia toista jättää menemättä seuraavaan tapaamiseen ja viekä syyllistää toista lyhyestä tapaamisajasta. Silloin se on vain itsekästä. Itse ottaisi asian kyllä puheeksi ja sanoisin, että toinen ei voi vaatia toista jättämään seuraava tapaamista väliin eikä hän voi moittia sinua lyhyestä tapaamisajasta jos hän itse tulee myöhässä. On eriasia tulla myöhässä ja hyväksyä se, että aikaa tapaamiselle on se mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alku kuulosti hyvältä, mutta ei loppuosa. Oletat, että muutat toisen käytöstä tuolla. Jos on tosiaan aina myöhässä kyse voi olla jostain häiriöstä eikö käytös tuolla tietenkään muutu. Sitten kun käytös ei muutukaan toimintatavalla, mikä ei edes auta "ystävääsi ", niin hylkäät ystävän?? Olisi hyvä, että kerrot tuosta "ystävällesi" jo etukäteen. Eli sillat vain poltetaan takaa ja edestä. Järkevämpää olisi miettiä sellaisia ratkaisuja, mitkä voisivat toimia.
Osahan ei jaksa vapaalla olla minuuttiaikataulussa, jolloin yhdessä voi sopia ajan milloin tavataan ja kumpikin on valmiita silloin odottamaan toista ilman mutinoita vaikka 5-10 min. Tuolloin kannattaa tapaamispaikka sopia mukavaksi.
Jos ei vapaa-ajalla halua olla "minuuttiaikataulussa", miksi sopii yhtään mitään sille vapaa-ajalle? Kyllä minä ainakin haluan itse päättää, miten vapaa-aikani käytän. Jos sovin ystävän kanssa tapaamisesta, sinne tullaan minuutilleen. Jos ystävä ei halua nähdä minua, se on hyvä niin, eikä sovita tapaamista. Mutta jos haluaa nähdä, niin järjestäköön sitten itsensä paikalle sovitusti. On täysin eri asia sanoa esim., että "mä puuhastelen kotosalla 10-16, tule käymään jos kerkeät", jolloin tietysti on ihan sama, moneksiko tuossa aikahaarukassa sattuu pääsemään paikalle, tai tuleeko ollenkaan. Mutta jos on sovittu se minuuttiaikataulu, jos on sovittu, että nähdään klo 13.00, niin silloin siellä pitää olla klo 13.00. Miten ei mene jakeluun?! "Noin yhdeltä" on taas oma lukunsa. Se on "noin". Mutta siinäkin pitää tietää, tarkoittaako se "noin" toiselle klo 12.50-13.10 vai klo 11-15. MUTTA JOS SOVITAAN, ETTÄ NÄHDÄÄN KLO 13.00, SE TARKOITTAA, ETTÄ NÄHDÄÄN KLO 13.00! Ihan sama, haluatko vai etkö halua stressata "minuuttiaikataulua vapaa-ajalla". Jos et halua stressata, älä sovi tarkkoja aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti ne ihmiset, jotka ovat aina ajoissa. Eivät tunnu ymmärtävän, että elämässä on muutakin kuin juuri he. Jokainen ei voi olla tärkein. Itselläni on asioita, joista en myöhästy koskaan ja sitten asioita, joista voi myöhästyä, jos kaikki ei menekään optimaalisesti.
Kyllähän kaikki myöhästyvät joskus, koska kaikille sattuu ennakoimattomia asioita. Tässä keskustellaan ihmisistä, jotka ovat aina tai huomattavan usein myöhässä. Kyllä myöhästelevä tuttuni saa itsensä ajoissa itselleen tärkeisiin asioihin. Harmittaa, että minun kanssa sovittu tapaaminen ei ole hänelle niin tärkeä, että saisi itsensä ajoissa paikalle. Enää en sovi hänen kanssaan tapaamisia kahden kesken tai laske sen varaan, että hän tulisi paikalle. Esim. juon kahvit keskenäni ja alan kiertämään näyttelyitä itsekseni, tulee jos tulee.
Pakko tulla pistämään paremmaksi. Minun myöhästelevä ystävä ei saa itseään edes tärkeisiin juttuihin ajoissa paikalle, saatikka ollenkaan. Olen vähän huolissani, sillä hänen lapsesta tehtiin jo lasu ilmoitus, kun ei saanut millään itseään neuvolaan paikalle näin esimerkiksi. Työelämässä ollessa työtkin sai odottaa rauhassa, ei mitään kiirettä ja muut vaan odottelee, kun oma vuoro on loppu, että tämä saapuu vuoroonsa päästääkseen työkaverin kotiin. Ei vaan voi käsittää miten joillain voi olla niin surkeat elämänhallinta taidot. Sovin yleensä vierailut tämän kanssa niin ettei ole väliä tuleeko paikalle ollenkaan. Pidän siis siivouspäivän, teen muita koti juttuja tai saatan jopa lähteä kumminkin jonnekin, kun yleensä ei saavu paikalle tai, jos soittaa että on tulossa niin yleensä silloin on vielä kevyesti 2h aikaa ehtiä paikalle. Kertaakaan ei ole käynyt niin että hän joutuu odottamaan.
Olisi hyvä, että avautuisi huolestasi ystävällesi...syynähän voi olla vaikka masennus tai muu häiriö (esim..tarkkaavuushäiriö), mihin voi saada tukea ja apua. Varmasti ystäväsikin kärsii asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vapaa-ajalla halua olla "minuuttiaikataulussa", miksi sopii yhtään mitään sille vapaa-ajalle? Kyllä minä ainakin haluan itse päättää, miten vapaa-aikani käytän. Jos sovin ystävän kanssa tapaamisesta, sinne tullaan minuutilleen. Jos ystävä ei halua nähdä minua, se on hyvä niin, eikä sovita tapaamista. Mutta jos haluaa nähdä, niin järjestäköön sitten itsensä paikalle sovitusti. On täysin eri asia sanoa esim., että "mä puuhastelen kotosalla 10-16, tule käymään jos kerkeät", jolloin tietysti on ihan sama, moneksiko tuossa aikahaarukassa sattuu pääsemään paikalle, tai tuleeko ollenkaan. Mutta jos on sovittu se minuuttiaikataulu, jos on sovittu, että nähdään klo 13.00, niin silloin siellä pitää olla klo 13.00. Miten ei mene jakeluun?! "Noin yhdeltä" on taas oma lukunsa. Se on "noin". Mutta siinäkin pitää tietää, tarkoittaako se "noin" toiselle klo 12.50-13.10 vai klo 11-15. MUTTA JOS SOVITAAN, ETTÄ NÄHDÄÄN KLO 13.00, SE TARKOITTAA, ETTÄ NÄHDÄÄN KLO 13.00! Ihan sama, haluatko vai etkö halua stressata "minuuttiaikataulua vapaa-ajalla". Jos et halua stressata, älä sovi tarkkoja aikoja.
Huhhuh. Jos joku ei tiedä, mitä se noin tarkoittaa, niin kysyy ja sopii vaikka siksi 5-10 minuutiksi.