Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?

Vierailija
21.08.2021 |

Itse olen aina muutaman minuutin ajoissa.

Kommentit (1194)

Vierailija
441/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleenä ne ovat sellaisia sosiaalisia sähläreitä. Tekevät montaa asiaa kerrallaan ja lupautuvat hoitamaan hommia, joita ei sitten ehdikään tekemään. En kyllä pidä heitä itsekkäinä, tai on kai joku sellainenkin, niinkuin Putin. Jokin prioriteettitaju heiltä puuttuu. Kun pitäisi lähteä, niin silloin aletaankin tekemään jokin mitätön pikku homma. Ja sitten tuleekin kiire, kun ei löydykään vaatteita.

Yritän ymmärtää, mutta vaikeaa se joskus on....

m56

Vierailija
442/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaveruuden juuri tästä syystä. Hän oli aina n 15 minsaa myöhässä. Kerran tein itse saman hänelle, niin kyllä sain pitkiä katseita! 👀 😂 . Nautti varmaan siitä, kun myöhästeli. Toisen alistamista tollanen on.

Varmaan ihan hyvä, että lopetit. Jos saisin tietää, että joku mun kaveri suhtautuis noin mun myöhästymiseen, stressaantuisin ihan hirveästi. Mun vireystila laskis ja nukkuisin varmaan koko tapaamisen ohi, koska olisin edelliset päivät ylikuormittanut itseni yrittämällä varmistaa, etten varmasti myöhästy.

En pystyis pitämään tuollaista kaveria, ei millään pahalla. Siitä ei vain tulis mitään. Jos myöhästyisin edes kerran tietäen, että se loukkais sua noin, syyllisyydentunto ei loppuis varmaan ikinä.

Olis pakko vetäytyä liian haastavasta tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kirja mukana. Ei haittaa yhtään jos toinen myöhästyy. Jos on erityisen mukavaa lukemista, toivoo oikein, ettei se vielä tulisi... :D

Ulkona onkin kiva lukea, varsinkin jos sataa ja on hämärää. Mielummin luen kotona sohvalla.

Ole hyvä vain. - Itse en tapaile ketään sateisissa metsissä.

Sataa sitä muuallakin kuin metsässä, Ja mä tapaan usein ystäviäni ulkona, kun tykätään käydä yhdessä kävelemässä. Kroonisten myöhästelijöiden kanssa ei voi sopia tapaamisia kuin mukaviin odotuspaikkoihin.

Joo ja pyörätuolilla kulkevan kanssa ei voi sopia tapaamisia kuin esteettömiin paikkoihin.

Vierailija
444/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vallankäytöstä. Aivan kuten pomo kyykyttää alaisiaan eikä itse piittaa deadlineista.

Vierailija
445/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi käydä myös niin, että energiakentältään hyvin voimakas "myöhästyjän syyllistäjä" pystyy manipuloimaan toisen henkilön myöhästymään, että pääsisi suuttumaan ja syyllistämään myöhästyjää. Tälle tulee alapeukkuja, mutta henkiseen kirjallisuuteen enemmän perehtyneet tietävät mistä on kyse.

Täytyypä lukea. Ainakin ne jotka vaikka jossain töissä kommentoivat myöhästymisiä ivallisesti tms, tekevät numeron, saa mut stressaamaan ja pelkäämään että myöhästyn ja silloin yleensä myöhästynkin pian koska kaikki tunnekuohu kuormittaa ja pahentaa ADHD-oireilua. Oon joskus sanonut tästä, mutta niin kuin tästäkin ketjusta näkee, suurin osa syyllistää vain myöhästyjää eikä näe omaa osuutta asiassa.

Vierailija
446/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin ap:llä kuukautiset.

Vierailija
447/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kirja mukana. Ei haittaa yhtään jos toinen myöhästyy. Jos on erityisen mukavaa lukemista, toivoo oikein, ettei se vielä tulisi... :D

Ulkona onkin kiva lukea, varsinkin jos sataa ja on hämärää. Mielummin luen kotona sohvalla.

Sataa sitä muuallakin kuin metsässä, Ja mä tapaan usein ystäviäni ulkona, kun tykätään käydä yhdessä kävelemässä. Kroonisten myöhästelijöiden kanssa ei voi sopia tapaamisia kuin mukaviin odotuspaikkoihin.

Joo ja pyörätuolilla kulkevan kanssa ei voi sopia tapaamisia kuin esteettömiin paikkoihin.

Miten pyörätuoli liittyy siihen, että terve ihminen ei viitsi nähdä vaivaa, että pääsee ajoissa sovittuun tapaamiseen? Myöhästelevä ystäväni on myöhässä, koska haluaa hoitaa kaiken maailman epäoleellisia asioita siinä vaiheessa, kun pitäisi tehdä lähtöä.

Vierailija
448/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on aina myöhässä kaikesta. Hän on pakonomainen suorittaja, joka pyrkii maksimoimaan hyödyn kaikessa. Aikaa ei saa mennä hukkaan yhtään. Siis omaa aikaa, muiden ajalla ei ole väliä koska se ei ole häneltä pois. Minnekään ei siis voi lähteä etuajassa, vaan se "ylimääräinen" aika tehdään jotain itselle hyödyllistä. Esim. tänä aamuna oli ollut yöllä sähkökatko. Kello oli sen verran että parin minuutin päästä olisi pitänyt jo pukea lasta ja siirtyä autoon, mutta mies päätti asentaa oikean kellonajan kaikkiin nollautuneisiin kodin älylaitteisiin. No, tähän toimenpiteeseen menikin sitten 10 minuuttia, ja kun sitten lapsen pipo olikin vielä hukassa, niin lähtivät kohti koulua sen 12 minuuttia myöhässä. Tokihan siihen aikatauluun ei alun perinkään ollut laskettu minuuttiakaan pelivaraa.

Ottaa päähän ja säälittää lapsi. Tämä on vaan ihan rutiinia, ihan jatkuvaa. Minulla ei ole tässä hyviä vaihtoehtoja. Joko räyhään joka aamu ja päivä aloitetaan riidalla, tai sitten katselen vieressä ja yritän jouduttaa lähtöä etsimällä näitä kadonneita kamppeita. Aikataulun osalta tulos on aina sama, mies on myöhässä.

Kuulostaa mun mieheltä myös ;)

Vierailija
449/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan toisten aikaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi käydä myös niin, että energiakentältään hyvin voimakas "myöhästyjän syyllistäjä" pystyy manipuloimaan toisen henkilön myöhästymään, että pääsisi suuttumaan ja syyllistämään myöhästyjää. Tälle tulee alapeukkuja, mutta henkiseen kirjallisuuteen enemmän perehtyneet tietävät mistä on kyse.

Täytyypä lukea. Ainakin ne jotka vaikka jossain töissä kommentoivat myöhästymisiä ivallisesti tms, tekevät numeron, saa mut stressaamaan ja pelkäämään että myöhästyn ja silloin yleensä myöhästynkin pian koska kaikki tunnekuohu kuormittaa ja pahentaa ADHD-oireilua. Oon joskus sanonut tästä, mutta niin kuin tästäkin ketjusta näkee, suurin osa syyllistää vain myöhästyjää eikä näe omaa osuutta asiassa.

Ai että muut eivät saa mieltänsä pahoittaa, kun joutuvat odottamaan sua? Itse olen vähentänyt kanssakäymistä ihmisten kanssa, joilla arjenhallinnan kanssa liikaa haasteita ja eivät pysty pitämään lupauksiaan, mm sovittuja aikatauluja. En jaksa sitä odottamista ja sähläämistä.

Vierailija
450/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas hetki, ketjuun syöksyy parissa minuutissa 150 adhd:ta, jotka itkeskelevät sitä, etteivät kykene ymmärtämään ajan kulumista. Kummasti vain se johtaa aina myöhästymiseen eikä siihen, että olisivat koskaan reilusti etuajassa. 

Jep, miksi nämä diagnoosin hankkineet eivät ole välillä tunnin-kaksi etuajassa, vaan aina myöhässä? Ei ole nyt oikea syy tuossa diagnoosissa, vaan pelkkä muiden ihmisten ja heidän aikansa halveksunta kyseessä.

Oon usein myös liian aikaisin koska olen tullut neuroottiseksi asian suhteen. Mutta silloin, kun myöhästyn, en usko että vastapuoli lämpenee kertomukselle siitä kuinka olin juuri tuntia aiemmin edellispäivänä jossakin.

Olen useimmiten ennen työajan alkua töissä, mutta henkilö joka mulle valitti myöhästelystä ei ole esimies joten hänellä ei ole pääsyä mun työaikatietoihini. Hän ei ole paikalla aina kun mä olen jo paikalla, ja musta olis vähän outoa mennä sanomaan, että huomenta, tulin tänään töihin kello 5:40.

En tee kumminkaan mitään työasioita ennen työajan alkua vaan meikkaan ja juon kahvia omassa rauhassani niin menis vain jeesustelun puolelle.

Se, ettei saa jotain aikaan, kuten lähtemistä eli siirtymävaikeus on ADHD-oire. Siksi myöhästyminen on yleisempää. Jumittaa.

Vierailija
451/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan myös kakkapäiden aikaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotas hetki, ketjuun syöksyy parissa minuutissa 150 adhd:ta, jotka itkeskelevät sitä, etteivät kykene ymmärtämään ajan kulumista. Kummasti vain se johtaa aina myöhästymiseen eikä siihen, että olisivat koskaan reilusti etuajassa. 

Jep, miksi nämä diagnoosin hankkineet eivät ole välillä tunnin-kaksi etuajassa, vaan aina myöhässä? Ei ole nyt oikea syy tuossa diagnoosissa, vaan pelkkä muiden ihmisten ja heidän aikansa halveksunta kyseessä.

Oon usein myös liian aikaisin koska olen tullut neuroottiseksi asian suhteen. Mutta silloin, kun myöhästyn, en usko että vastapuoli lämpenee kertomukselle siitä kuinka olin juuri tuntia aiemmin edellispäivänä jossakin.

Olen useimmiten ennen työajan alkua töissä, mutta henkilö joka mulle valitti myöhästelystä ei ole esimies joten hänellä ei ole pääsyä mun työaikatietoihini. Hän ei ole paikalla aina kun mä olen jo paikalla, ja musta olis vähän outoa mennä sanomaan, että huomenta, tulin tänään töihin kello 5:40.

En tee kumminkaan mitään työasioita ennen työajan alkua vaan meikkaan ja juon kahvia omassa rauhassani niin menis vain jeesustelun puolelle.

Se, ettei saa jotain aikaan, kuten lähtemistä eli siirtymävaikeus on ADHD-oire. Siksi myöhästyminen on yleisempää. Jumittaa.

Se vasta loukkaavaa onkin, että kertoisit olevasi yleensä ajoissa, mutta tämän yhden henkilön tapauksessa olet usein myöhässä. Kuka sellaista erityiskohtelua haluaa osakseen?

Vierailija
452/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että muut eivät saa mieltänsä pahoittaa, kun joutuvat odottamaan sua? Itse olen vähentänyt kanssakäymistä ihmisten kanssa, joilla arjenhallinnan kanssa liikaa haasteita ja eivät pysty pitämään lupauksiaan, mm sovittuja aikatauluja. En jaksa sitä odottamista ja sähläämistä.

Tottakai saa. Mutta myös mä ahdistun siitä, koska en halua olla toisille vaivaksi ja pelkään, että joudun vaikeuksiin. Se on vain valitettava tosiasia, että stressi pahentaa mun oireita ja että stressaan jos joku ilmaisee olevansa tyytymätön minuun tai käytökseen johon mulla on riski sortua.

Hyvä että oot vähentänyt. Kaikilla on oikeus valita seuransa. Mä taas haluan seuraani säheltäjiä, koska heidän kanssa olen samalla viivalla eikä tarvii masentua syyllisyydentunnosta kun ite sählää. Mua semmoinen ei ärsytä niin paljoa. Itsessäni enemmän, kuin muissa.

Ois hyvä ymmärtää, että molemmille ryhmille löytyy seuransa eikä vihata toisia turhaan.

Vierailija
453/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ketju taas.

Kysytään miksi ovat myöhässä, mutta vain ne jotka haukkuvat saavat ylänuolia. Ja se oikea syy tai muunlaiset kokemukset eivät kelpaa.

Muuttakaa otsikoksi: haukutaan ne, jotka ovat myöhässä. 👍

Voisin omalta osaltani laittaa tähän syitä miksi itse olen aikoinani myöhästellyt, mutta antaa olla. Mutta syy ei ole se, etten arvostaisi toisten aikaa tai pitäisin muita huonompina (niinkuin täällä on väitetty).

Tässähän on kyse ihmisistä, jotka ovat AINA myöhässä. Ei vaan aina tuu olemaan hyviä tekosyitä.

Ymmärrän jos tulee hätätilanne tai oikeasti käy jotain mutta jos olet AINA myöhässä, IHAN AINA, niin et voi olettaa että muille ihmisille ei tule sellaista oloa että he ovat turhia sulle. Kyllä mä teen aikaa ihmisille jotka mulle on tärkeitä.

Vierailija
454/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellokallet vauhdissa. Mahtaa niille olla järkytys, kun menevät ulkomaille. Varsinkin eteläeurooppaan.

Vierailija
455/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan myös sähläreitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Mutta myös mä ahdistun siitä, koska en halua olla toisille vaivaksi ja pelkään, että joudun vaikeuksiin. Se on vain valitettava tosiasia, että stressi pahentaa mun oireita ja että stressaan jos joku ilmaisee olevansa tyytymätön minuun tai käytökseen johon mulla on riski sortua.

Hyvä että oot vähentänyt. Kaikilla on oikeus valita seuransa. Mä taas haluan seuraani säheltäjiä, koska heidän kanssa olen samalla viivalla eikä tarvii masentua syyllisyydentunnosta kun ite sählää. Mua semmoinen ei ärsytä niin paljoa. Itsessäni enemmän, kuin muissa.

Ois hyvä ymmärtää, että molemmille ryhmille löytyy seuransa eikä vihata toisia turhaan.

Sä olet vaivaksi, jos et pysty pitämään kiinni sovituista asioista ja tekemistäsi lupauksistasi. Parempi olla sopimatta aikatauluja, jos ne ahdistaa ja eivät kuitenkaan onnistu.

Vierailija
456/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellokallet vauhdissa. Mahtaa niille olla järkytys, kun menevät ulkomaille. Varsinkin eteläeurooppaan.

Maassa maan tavalla. Yleensä kyllä kerron, jos odotan pidettävän kiinni aikataulusta ja se ei ole kulttuurissa oletusarvoista. Suomessa ollaan tunnetusti täsmällisiä.

Vierailija
457/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä tehdä oloni mukavaksi kaikissa normaaleissa olosuhteissa.

Vierailija
458/1194 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä tehdä oloni mukavaksi kaikissa normaaleissa olosuhteissa.

Sepäs kiva. Vielä kun ymmärtäisit, että kaikki muut eivät koe odottelua mukavaksi ja eivät pysty sopimaan tapaamisia vain mukaviin odottelupaikkoihin. Tämä on ihan perus huomaavaisuutta., joka myöhästelijöiltä yleensä puuttuu.

Vierailija
459/1194 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelin teininä koulusta ja paljon. Olin lähes joka päivä myöhässä 5-15 minuuttia vähintäänkin. Nykyään myöhästelen töistä jatkuvasti, mutten ole aina ollut töistä myöhästelijä. Koulun ja työelämän kanssa yhteistä on se, että inhosin teininä koulua ja nyt aikuisena vihaan työelämää. Lähden töihin vasta sitten kun on ihan pakko, koska en halua olla töissä, ja se on pois vapaa-ajastani, jos lähden aikaisemmin. Olen kokoajan vihainen, ahdistunut ja uupunut. En enää edes välitä, vaikka olen myöhässä, enkä osaa edes hävetä enää koko asiaa. Koko työelämä on minulle nykyisin ihan sama.

"Anteeksi, kun olen myöhässä, en halunnut tulla" onkin suustani hyvin usein pääsevä ilmaus ja kuvaa sitä, mitä oikeasti ajattelen koko asiasta. Hyvänä puolena tässä on se, että ymmärrän myöhästelijöitä, enkä enää tuomitse heitä. Ymmärrän, että meidän joidenkin elämä on glitterillä koristeltua p*skaa ja on vaikeaa olla ajoissa, kun koko asia ei kiinnosta ei pätkän vertaa. Tiedän, olen väärässä ammatissa, mutta mikä ammatti ei olisi minulle väärä? Ne kaikki tuntuvat jo ajatuksen tasolla siltä, ettei kiinnosta. Pahoittelen, jos jotakin loukkaa myöhästelyni töistä, mutten aio muuttaa asiaa, kun koko asia on minulle aivan sama. Vihaan elämääni ihan tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
460/1194 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelin teininä koulusta ja paljon. Olin lähes joka päivä myöhässä 5-15 minuuttia vähintäänkin. Nykyään myöhästelen töistä jatkuvasti, mutten ole aina ollut töistä myöhästelijä. Koulun ja työelämän kanssa yhteistä on se, että inhosin teininä koulua ja nyt aikuisena vihaan työelämää. Lähden töihin vasta sitten kun on ihan pakko, koska en halua olla töissä, ja se on pois vapaa-ajastani, jos lähden aikaisemmin. Olen kokoajan vihainen, ahdistunut ja uupunut. En enää edes välitä, vaikka olen myöhässä, enkä osaa edes hävetä enää koko asiaa. Koko työelämä on minulle nykyisin ihan sama.

"Anteeksi, kun olen myöhässä, en halunnut tulla" onkin suustani hyvin usein pääsevä ilmaus ja kuvaa sitä, mitä oikeasti ajattelen koko asiasta. Hyvänä puolena tässä on se, että ymmärrän myöhästelijöitä, enkä enää tuomitse heitä. Ymmärrän, että meidän joidenkin elämä on glitterillä koristeltua p*skaa ja on vaikeaa olla ajoissa, kun koko asia ei kiinnosta ei pätkän vertaa. Tiedän, olen väärässä ammatissa, mutta mikä ammatti ei olisi minulle väärä? Ne kaikki tuntuvat jo ajatuksen tasolla siltä, ettei kiinnosta. Pahoittelen, jos jotakin loukkaa myöhästelyni töistä, mutten aio muuttaa asiaa, kun koko asia on minulle aivan sama. Vihaan elämääni ihan tarpeeksi muutenkin.

Tuollaiset haluttomat ja ilottomat ihmiset pitäisi siivota pois ystäväpiiristä ja työpaikalta pikimmiten. Syö toistenkin elämäniloa ja motivaatiota sietää tuollaista käytöstä