Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?

Vierailija
21.08.2021 |

Itse olen aina muutaman minuutin ajoissa.

Kommentit (1194)

Vierailija
421/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväni tulee 5 minuuttia aikaisemmin kuin on sovittu ja minä tasan kun on sovittu, niin ei haittaa odottaa se 5 minuuttia. Mutta jos hän tulee tasan kun on sovittu ja minä 5 minuuttia myöhässä, on se ärsyttävää? Ehkä ongelma on puolin ja toisin jokaisen omassa päässä, mitä väliä asialla loppujen lopuksi on? Täällä myös epäillään aina kaiken olevan tahallaan tehtyä ja tarkoituksenhakuista. Useimmiten näin ei taida kuitenkaan todellisuudessa olla.

No jos on tullut etuajassa on itse valinnut sen odottamisen. Jos toinen tulee myöhässä, on pakotettu odottamaan. On siinä iso ero kuka päättää miten aikani käytän. On kunnioituksen puutetta tuhlata toisen aikaa ja laittaa odottamaan. Itse en odota kuin pienen hetken. Laitan sitten viestiä uudesta tapaamispaikasta tai ajasta. Menen vaikka pikkuiselle kävelylle kuntoilumielessä, jos kaupungille ulos sovittu tapaaminen ei onnistu sovitussa aikataulussa. En minäkään vaivatta pääse sovittuun aikaan paikalle.

Vierailija
422/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan toisten aikaa! kirjoitti:

" Jos taas se ei ole työnkuvaasi liittyvää, niin se voi olla ihan kiva juttu, mutta jos sinulle maksetaan, että homma alkaa klo 8, niin silloin se on tärkeämpää ja se pitäisi hoitaa, eikä miettiä parannusehdotuksia."

Jos myöhästyy pari kertaa kuussa niin se tarkoittaa sun maailmassa, että oon myöhästynyt koska mietin liikaa parannusehdotuksia vai mitä oikein selität?

Olen saanut parannusehdotuksista työnantajalta kiitosta, mutta en moitetta myöhästelystä. Kun meillä ne menee palkasta, eikä maailma kaadu.

" Kivaa, että kuuntelet työkavereitasi, joilla on henkilökohtaisia ongelmia , mutta oletko varma, että työnantajasi haluaa maksaa siitä sinulle, jos teet sitä työaikana? "

Meillä kaikki juttelee työajalla koko ajan muuta, koska se onnistuu työn lomassa. Vastasin kommenttiin, jossa väitettiin etten mukamas kuuntele muita vaan valitan muka vain omia ongelmiani. En tiedä, oletko sama kommentoija.

" Tietenkään ketään ei pidä kiusata. Potkut olisi ehkä parempi sellaisille, joille ne työnvaatimukset eivät sovellu. Joskus ajoissa oleminen on vaan liian vaativaa ja heille soveltuisi ehkä jokin toinen työ, missä työajat ovat täysin merkityksettömiä."

Kenties. Tässä nyt ei kuitenkaan ole siitä kyse.

Kyse on siitä, että joidenkin elämäntehtävä on kytätä muita ja ylentää itsensä paremmiksi kuin muut, koska he ovat aina ajoissa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että he tekisivät töissä yhtään enempää kuin on pakko.

Kyseinen henkilö on sitä tyyppiä, joka kehuskelee olevansa aina ajoissa ja ei ole ikinä töistä pois. Tulee vähän flunssaisena töihin. Neuvoo muita miten elää ja juoruaa muista.

Aiheuttaa työnantajalle lisää kustannuksia kiusaamalla ja juoruamalla josta muut stressaantuvat ja masentuvat.

Mutta onneksi on sentään ajoissa. 😀

Muusta en tiedä, mutta mä olen kyllä jo aivan väsynyt näihin pitkiin selostuksiin SUN ELÄMÄSTÄ, jotka vie tilan koko muulta ketjulta ja siinä kommentoivilta. Jos kuuntelisin vielä tätä ja katselisin, kun viime tipassa hosit työvaatteita omien päälle, voisin minäkin sanoa muutaman kk jälkeen ilkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan omaa (ja myös työnantajan) aikaa sen verran korkealle, että mieluummin olen vaikka minuutin-pari myöhässä kuin tyhjän panttina odottelemassa etuajassa. Senkin ajan voi käyttää tehokkaasti.

Vierailija
424/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on lähes aina myöhässä, niin kyllä hän siitä itsekin kärsii. Taustalla voi olla ajan hahmottamisen ongelmia tai vaikka (diagnosoimaton) ADD/ADHD

Vierailija
425/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jaajaa. Että yhtäkkiä et sitten oikeastaan olekaan myöhästelijä. Tässä tapauksessa sanoisin, että työkaverillasi on jokin muu syy olla pitämättä sinusta. Moukkamaista häneltä osoittaa se näkyvästi, mutta erikoista sinulta, että ensin kerrot olevasi myöhästelijä ja saaneesi en takia kollegan vihaamaan itseäsi, mutta sitten yhtäkkiä et olekaan myöhästelijä ollenkaan. Get your story straight, please. "

1. Olen nelikymppinen, joka sai ADHD-diagnoosin vähän päälle kolmekymppisenä. Siksi mulla on pitkä kokemus vaikeasta kroonisesta myöhästelystä ja keinoista siihen, sekä ymmärrys että aina joskus kaikesta yrityksestä ja lääkityksestä huolimatta myöhästyn ja olen viime tingassa paikalla. Olen joskus ennen kuin sain diagnoosin, ollut puhuttelussa myöhästymisistä.

2. Nykyään olen TYÖELÄMÄSSÄ panostanut hirveästi, että en olisi myöhässä. Se vie voimia ja on helpompaa, joten vapaa-ajalla olen edelleen aivan hirveä myöhästelijä. Siksi en sovi menoja kuin muutaman yhtä vaikean ihmisen kanssa jotka ei hermostu. Aina, kun on liikaa stressiä, alan myöhästellä herkemmin. Useimmiten en jaksa sopia mitään menoja.

3. Uskon kanssa, että kys. työkaveri inhoaa mua muista syistä. Hän on myös hyvää pataa toisen juoruilijan kanssa joka on ollut aiemmin töissä kun olin vielä pahempi myöhästelijä ja he ovat voineet puhua siitä. Kuitenkin, se työkaveri joka alkoi kiusata itse otti esiin myöhästymiseni, ne muutamat, jotka hänen mielestään varmaan on jo hirveetä myöhästelyä. Hän teki niistä sen verran ison numeron, että en voi olla 100% varma ettei inhoa myös niistä.

4. Tässä keskustelussa on kovin sanoin moitittu ihmisiä jotka on myöhässä eri pituisia aikoja. Mä oon saanut sen kuvan, että se, että on parikin kertaa kuussa myöhässä oman sähläyksen takia on aivan hirveää myöhästelyä. Työkaveri josta puhun, on ollut varmaan tasan kerran myöhässä samana aikana kun mä olen ollut hänen kanssaan töissä. Silloin oli joku liikennehäiriö. Häneen verrattuna olen ehdottomasti myöhästelijä ja mun syyt on paheksuttavampia.

En voi ihan kaikkia hänen lausumiaan asioita tänne laittaa, mutta ne ovat hyvin samanlaisia kuin joillain jotka ovat kirjoittaneet tänne myöhästymisestä. Hän joko on asiassa ankara tai teeskenteli mulle ankaraa asiassa.

En tunne häntä hyvin, joten vaikeaa sanoa.

Ai niin, ja jouduin olemaan pari kk ilman lääkitystä töissä, ja sinä aikana myöhästyin ja jumitin hieman enemmän. Mun lääkitys piti vaihtaa ja psykiatrille oli jonoa. Stressasi hirveesti.

Vierailija
426/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan omaa (ja myös työnantajan) aikaa sen verran korkealle, että mieluummin olen vaikka minuutin-pari myöhässä kuin tyhjän panttina odottelemassa etuajassa. Senkin ajan voi käyttää tehokkaasti.

En ole vielä kertaakaan ollut työpaikassa, jossa on pakko odotella tyhjän panttina. Aina olen saanut leimata kortin ja mennä töihin ja aina siellä tekemistä on. 

Kerran olin duunissa, jossa työt jaettiin pareittain ja silloin kyllä vtutti, kun pääsi leimaamaan 5-15 yli joka päivä, vaikka itse oli tullut ajoissa. 

Nimittäin se 5 min on 25 min viikossa 15 onkin jo yli 3 tuntia. Nämä olisin saanut ottaa takaisin - mutta nyt annoin ne talolle.

Myöhästelijän mielestä olin tosi nipo ja pska työkaveri, kun valitin pomolle ja mut siirrettiin toisiin töihin, joissa ei tarttenut paria odotella. Liksakin nousi.

Vierailija
427/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan toisten aikaa! kirjoitti:

" Jos taas se ei ole työnkuvaasi liittyvää, niin se voi olla ihan kiva juttu, mutta jos sinulle maksetaan, että homma alkaa klo 8, niin silloin se on tärkeämpää ja se pitäisi hoitaa, eikä miettiä parannusehdotuksia."

Jos myöhästyy pari kertaa kuussa niin se tarkoittaa sun maailmassa, että oon myöhästynyt koska mietin liikaa parannusehdotuksia vai mitä oikein selität?

Olen saanut parannusehdotuksista työnantajalta kiitosta, mutta en moitetta myöhästelystä. Kun meillä ne menee palkasta, eikä maailma kaadu.

" Kivaa, että kuuntelet työkavereitasi, joilla on henkilökohtaisia ongelmia , mutta oletko varma, että työnantajasi haluaa maksaa siitä sinulle, jos teet sitä työaikana? "

Meillä kaikki juttelee työajalla koko ajan muuta, koska se onnistuu työn lomassa. Vastasin kommenttiin, jossa väitettiin etten mukamas kuuntele muita vaan valitan muka vain omia ongelmiani. En tiedä, oletko sama kommentoija.

" Tietenkään ketään ei pidä kiusata. Potkut olisi ehkä parempi sellaisille, joille ne työnvaatimukset eivät sovellu. Joskus ajoissa oleminen on vaan liian vaativaa ja heille soveltuisi ehkä jokin toinen työ, missä työajat ovat täysin merkityksettömiä."

Kenties. Tässä nyt ei kuitenkaan ole siitä kyse.

Kyse on siitä, että joidenkin elämäntehtävä on kytätä muita ja ylentää itsensä paremmiksi kuin muut, koska he ovat aina ajoissa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että he tekisivät töissä yhtään enempää kuin on pakko.

Kyseinen henkilö on sitä tyyppiä, joka kehuskelee olevansa aina ajoissa ja ei ole ikinä töistä pois. Tulee vähän flunssaisena töihin. Neuvoo muita miten elää ja juoruaa muista.

Aiheuttaa työnantajalle lisää kustannuksia kiusaamalla ja juoruamalla josta muut stressaantuvat ja masentuvat.

Mutta onneksi on sentään ajoissa. 😀

Muusta en tiedä, mutta mä olen kyllä jo aivan väsynyt näihin pitkiin selostuksiin SUN ELÄMÄSTÄ, jotka vie tilan koko muulta ketjulta ja siinä kommentoivilta. Jos kuuntelisin vielä tätä ja katselisin, kun viime tipassa hosit työvaatteita omien päälle, voisin minäkin sanoa muutaman kk jälkeen ilkeästi.

Vai niin. No kenenkäs elämänkokemuksella mun pitäis puhua, jos ei omalla?

Tunnen sen verran ADHD-ihmisiä, että mun tarina vois olla yhtä hyvin jonkun toisen tarina. Siksi puhun näistä asioista, että ymmärrys kaikkia ADHD-ihmisiä kohtaan lisääntyis ja kaikkien olis helpompaa olla tässä yhteiskunnassa.

Olis myöskin sulla ja monella muulla helpompaa, jos ilmapiiri myöhästelijöiden ympärillä ei olis sellainen että ajatellaan, että se tapahtuu koska ollaan tahallaan muille hankalia tai ei arvosteta muiden aikaa.

Mikään ei estä SUA kirjoittamasta SUSTA. Voit myös lakata arvostelemasta mun elämää ja kyselemästä ja olettamasta mun työelämästä ja musta, jos et jaksa lukea vastauksia.

Samaa sanoin sille työkaverillekin, että jos kokee, että on hänen paikkansa arvostella ja tunkea nokkaansa mun asioihin niin sitten varmaan mullakin on oikeus vastata.

En yhtään epäile, ettetkö voisi sanoa ilkeästi. Se ei vain vie tätä asiaa yhtään eteenpäin. Kärsin huonoista puolistani ilman kenenkään ilkeilyjä jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
428/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista k eiyllä, myöhästelijät ovat ajoissa lentokoneissa ja työhaastatteluissa.

Kyllä, mutta viime tipassa. Yleensä saan kävellä suoraan koneeseen tai johonkin haastattelukoppiin. Harvoin odotan yli 2minuuttia.

Ja aina olen saanut töitä tai ollut vähintään toinen.

Ymmärrän, että kun lentokoneen lähtöön on vain hetki aikaa ja ollaan vasta aulassa niin joillakin menee ihon alle. Aina olen ehtinyt.

Jollakin oli hyvä kommentti palavereista. Aivan, jos 15henkilöä odottaa yhtä kaveria niin sitten sitä kannattaa odottaa. Jos tiedostan itse, että olen tuo kaveri, niin ilmoitan myöhästymisestä. Yleensä olen jonkun ongelman kimpussa, jota muut ei osaa ratkoa tai sitten ne haluavat sulkea silmänsä firman raharei'iltä. Paikkaan sitten näitä ei kenenkään vastuulla olevia aukkoja, vaikka myöhästyn ja en pysy aikatauluissa. Ratkon töissä kaikkien muidenkin ongelmia, että he pääsevät eteenpäin. Todennäköisesti teen firmoille enemmän rahaa kuin muut. Harvoin saan kiitosta tai apua itse näistä.

Kerran yks työkaveri sanoi kyllä että kiitos, että ilman minua hän olisi irtisanoutunut. Meiltä oli irtisanottu 50% työntekijöistä ja työt oli jaettu lopuille.

Vierailija
429/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, etten ole koskaan urputtanut niistä jotka vaan odottelee aina seuraavaa juttua ja aikaa jää käyttämättä johonkin hyödylliseen.

Näitä urputtajia kyllä riittää, jotka seuraa, koska tullaan töihin, mutta eivät näe mitä töissä saadaan oikeasti aikaan.

Vierailija
430/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivasin myöhästelijät ja ohareiden tekijät elämästäni. Sorry!

Vierailija
431/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joku syy siihen on, kun toinen alkaa kutsua sinua itsekkääksi. Jotain sellaista teet, joka hyödyttää sinua ja haittaa sitä toista, etkä ole halukas tekemään mitään muuttaaksesi sitä asiaa."

Niin, tai sitten olen vain ärsyttävä ja häntä ärsyttää myöhästely myös eikä hänelle riitä se, että yritän parhaani olla myöhästymättä. Teen aika paljonkin sen asian eteen, en tiedä mistä revit etten tee mitään.

" Eli ensin ajattelet itseäsi ja sitten muita, vaikka saatat jopa vääristää niitä juttuja muka olemaan, että ajattelet vain muita. "

Mulla on ADHD joka aiheuttaa dopamiinin ja noradrenaliinin vajetta aivoissa. Ne ovat yhteydessä ajantajuun. Kaikenlaisia vääristelijöitä on maailma väärällään, itse olen saanut psykiatrilta pitkän lausunnon jossa mainitaan muun muassa taipumus murehtimiseen ja terapeutti on sanonut, että lopeta muiden auttaminen. Kansankielellä, oon liian kiltti. Tunnen liikaakin syyllisyyttä myöhästymisestä. Sun mutuilu menee huolella päin peetä.

" Tyyliin, käyt suihkussa enne töihin lähtöä ja myöhästyt töistä sen takia. Selittelet, että teet sen muita varten, ettei heidän tarvitse haistella sinua."

En ikinä käy suihkussa ennen töitä, etten vain myöhästy. Teen kaikkeni, etten myöhästy mutta aivot menevät välillä jumiin.

" Sillä aikaa edellisen vuoron työntekijä odottaa sinua. Hänen vuoronsa menee 10 minuuttia yli ajan, hänen lapsensa ja tarhatätinsä odottavat sillä aikaa. Tarhatädin pitäisi ehtiä bussiin, mutta myöhästyy siitä. Hänen omat lapsensa odottavat, että äiti tulee kotiin ja vie heidät harrastuksiin. He myöhästyvät vuorostaan sieltä jne. "

Toi olis ihan hirveetä! Mä en pystyis olemaan tuollaisessa työssä ollenkaan, jossa mun myöhästyminen aiheuttais tuollaisen lumipalloefektin. Onneksi mun työssä ei kukaan joudu odottamaan, että toinen tulis päästämään vuorosta. Mun myöhästyminen ei kertakaikkiaan muuta itse työtä mitenkään. Jos aiheuttais, olisin aikaa sitten luhistunut pahan omatunnon alle.

" Egoismi ja altruismi. Jos näitä sanoja käytetään siihen on syynsä. Olkoot sitten ihan vaikka lopulta se, että itsekkäästi pysyt siellä työpaikassa, vaikka se aiheuttaa muille paljon ongelmia."

Moniakin sanoja voidaan käyttää ihan vain kiusalla. Jos mun oleminen työpaikassa aiheuttais muille paljon ongelmia, olisin jäänyt sieltä pois.

" Jos, et ajattelisi vain itseäsi menisit suihkuun paljon aiemmin. Lähtisit ajoissa ja saapuisit työpaikalle ajoissa ja kaikki muutkin olisivat ajoissa."

Anteeksi, juutuin ajattelemaan nälkiintyneitä maailman lapsia ja unohdin hetkeksi mun työkaverit. Ikävä tapa tosiaan.

Sori mutta ei vain jaksa enää näitä teidän fantasialeikkejä mun elämästäni.

Vierailija
432/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertaakaan ollut työpaikassa, jossa on pakko odotella tyhjän panttina. Aina olen saanut leimata kortin ja mennä töihin ja aina siellä tekemistä on. 

Kerran olin duunissa, jossa työt jaettiin pareittain ja silloin kyllä vtutti, kun pääsi leimaamaan 5-15 yli joka päivä, vaikka itse oli tullut ajoissa. 

Nimittäin se 5 min on 25 min viikossa 15 onkin jo yli 3 tuntia. Nämä olisin saanut ottaa takaisin - mutta nyt annoin ne talolle.

Myöhästelijän mielestä olin tosi nipo ja pska työkaveri, kun valitin pomolle ja mut siirrettiin toisiin töihin, joissa ei tarttenut paria odotella. Liksakin nousi.

Meillä joillakin on tapana mennä palaveriin jopa puoli tuntia ennen alkua jauhamaan p**kaa ja kahvittelemaan. Itse en ikinä kehtaisi.

Vierailija
433/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväni tulee 5 minuuttia aikaisemmin kuin on sovittu ja minä tasan kun on sovittu, niin ei haittaa odottaa se 5 minuuttia. Mutta jos hän tulee tasan kun on sovittu ja minä 5 minuuttia myöhässä, on se ärsyttävää? Ehkä ongelma on puolin ja toisin jokaisen omassa päässä, mitä väliä asialla loppujen lopuksi on? Täällä myös epäillään aina kaiken olevan tahallaan tehtyä ja tarkoituksenhakuista. Useimmiten näin ei taida kuitenkaan todellisuudessa olla.

No jos on tullut etuajassa on itse valinnut sen odottamisen. Jos toinen tulee myöhässä, on pakotettu odottamaan. On siinä iso ero kuka päättää miten aikani käytän. On kunnioituksen puutetta tuhlata toisen aikaa ja laittaa odottamaan. Itse en odota kuin pienen hetken. Laitan sitten viestiä uudesta tapaamispaikasta tai ajasta. Menen vaikka pikkuiselle kävelylle kuntoilumielessä, jos kaupungille ulos sovittu tapaaminen ei onnistu sovitussa aikataulussa. En minäkään vaivatta pääse sovittuun aikaan paikalle.

Eli häivyt paikalta jos toinen ei osaa arvata paljonko olet etuajassa ja ole silloin paikalla? Tässähän olet itse se myöhästelijä, jos oikeaan aikaan paikalla oleminen on myöhästymistä ja siirrät sen varjolla tapaamisen toiseen aikaan. Karmeaa käytöstä.

Vierailija
434/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kirja mukana. Ei haittaa yhtään jos toinen myöhästyy. Jos on erityisen mukavaa lukemista, toivoo oikein, ettei se vielä tulisi... :D

Vierailija
435/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli häivyt paikalta jos toinen ei osaa arvata paljonko olet etuajassa ja ole silloin paikalla? Tässähän olet itse se myöhästelijä, jos oikeaan aikaan paikalla oleminen on myöhästymistä ja siirrät sen varjolla tapaamisen toiseen aikaan. Karmeaa käytöstä.

Ei, vaan häivyn paikalta vasta sitten, kun toinen on selvästi myöhässä sovitusta tapaamisajasta. Varttia pidempään sovitun ajan yli en odota.

Vierailija
436/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kirja mukana. Ei haittaa yhtään jos toinen myöhästyy. Jos on erityisen mukavaa lukemista, toivoo oikein, ettei se vielä tulisi... :D

Ulkona onkin kiva lukea, varsinkin jos sataa ja on hämärää. Mielummin luen kotona sohvalla.

Vierailija
437/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta en tiedä, mutta mä olen kyllä jo aivan väsynyt näihin pitkiin selostuksiin SUN ELÄMÄSTÄ, jotka vie tilan koko muulta ketjulta ja siinä kommentoivilta. Jos kuuntelisin vielä tätä ja katselisin, kun viime tipassa hosit työvaatteita omien päälle, voisin minäkin sanoa muutaman kk jälkeen ilkeästi.[/quote]

Skrollaa ohi

Vierailija
438/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin kerran yhdelle työkaverille, että sun palkasta pitäisi vähentää tällä viikolla ainakin 2 päivää. Tämä, koska olet ollut myöhässä 3 palaverista, kaikki isoja palavereita, joissa oli ihmisiä 15-20. Kun lasket, että jo ekassa palaverissa, mistä olit myöhässä 15 min ja sua taas odoteltiin, se tekee 8,5 t kun kerrotaan se muiden osanottajien hukatussa ajassa.

Ei tykännyt:-)

Mutta tätä puolta passaisi ajatella ainakin siellä duunissa, missä joku muu kuin myöhästelijä maksaa viulut.

Tuo systeemi pitäisi ottaa työelämässä käyttöön. Myöhästelijät voivat muuttaa tapansa tai korvata myöhästelynsä, oma valinta kumman tekee

Mä oon myöhästelijä ja ehdotin omalla työpaikallani itse tuota. Mua se helpottaa, kun tiedän että jos myöhästyn, se menee mun palkasta.

Mua häiritsee tässä keskustelussa oletus, että myöhästelijä ei halua ottaa vastuuta myöhästymisensä aiheuttamista asioista ja että hän on aina itsekäs ja ei arvosta muita.

Se ei pidä paikkaansa.

No otatko vastuuta? Jos työkaverisi sinun myöhästymisestä takia myöhästyy bussista, maksatko hänen taksinsa? Jos kaveriltasi jää filmistä alku näkemättä korvaako sen hänelle? Jos lapsesi tarhatäti joutuu tekemään ylitöitä, koska sinä olet myöhässä korvasiko sen ajan hänelle tai hänen työnantajalleen? Jos ystäväsi odottaa sinua pakkasessa annatko hänelle kipukorvauksen kylmettyneistä varpaista? Miten on? Mihin sen vastuun ottamien ylettyy? Siihen, että sanot, että se olis sinun vikasi?

Mä en vie/hae mun lasta päiväkodista kuin mun vapaapäivinä, koska todennäköisesti myöhästyisin. Niinpä lapsen isä vie ja tuo lapsen mun työpäivinä. Sillä järjestelyllä vähennetään riskiä, että myöhästyn mun töistä. Sillä järjestelyllä myös ehkäistään tarhantätien joutuminen mun ADHD-vaikeuksien uhriksi.

Mun työssä ei onneksi ole tuota riskiä, kun kukaan ei joudu oottamaan mua päästäkseen lähtemään. Mutta jos tuo olisi tilanne, ilman muuta mä maksaisin taksin. Olen kyllä maksanut oman taksin kerran kun muuten olisin myöhästynyt liikaa työpaikan tilaisuudesta joka oli paikassa jonka sijaintia en millään hahmottanut.

Mä en ymmärrä miksi mun kaverilta jäisi filmin alku näkemättä mun myöhästymisen takia? Multahan se jäis näkemättä. Mulla ei ole yhtään kaveria, joka odottais mua jossain leffateatterin edessä menemättä sinne ilman mua. Tällaista ei kyllä ole onneks sattunutkaan. Mutta jos sattuis, toki korvaisin.

Jos huomaisin, että olen myöhässä, soittaisin mun kaverille ja sanoisin, että menee pois pakkasesta sisälle odottamaan ja tarjoaisin tietty juoman, jos hän voisi siis jäädä odottamaan. Jos hän ei voisi jäädä odottamaan ja olisi vain mun takia tullut paikalle, korvaisin tietty matkat ja seuraavalla kerralla syömistä ja juomista. En uskaltais sopia tapaamista paikkaan, josta ei pääse lämpimään.

Jos myöhästyn lääkäristä ja se aika täytyy perua niin mullehan siitä se lasku tulee, jonka maksan. Tästä kirjoitin jo aiemmin.

Oon maksanut aika tavalla ADHD:n takia sekä ihan rahaa että henkisesti.

Paljon täytyy ennakoida ja silti välillä myöhästyy ja eksyy.

Oletko yhtä armoton ihmisille joilla on aivovamma?

Vierailija
439/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona onkin kiva lukea, varsinkin jos sataa ja on hämärää. Mielummin luen kotona sohvalla.

Ole hyvä vain. - Itse en tapaile ketään sateisissa metsissä.

Vierailija
440/1194 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vain. - Itse en tapaile ketään sateisissa metsissä.

Sataa sitä muuallakin kuin metsässä, Ja mä tapaan usein ystäviäni ulkona, kun tykätään käydä yhdessä kävelemässä. Kroonisten myöhästelijöiden kanssa ei voi sopia tapaamisia kuin mukaviin odotuspaikkoihin.