Karseaa hammaslääkärin käytöstä
Kaikkeen sitä joutuu. Minulla oli etuhammas lohjennut pahasti. Olin sen vuoksi hammaslääkärissä. Koko vastaanoton ajan kaksi vanhempaa naista, hammaslääkäri ja hoitaja lyttäsivät hampaitani ja kun kyselin eri vaihtoehdosta, antoivat ymmärtää, että olen tyhmä. Ivallisena naureskeltiin. Juuri edellisellä kerralla, kun olin hammaslääkärissä, hampaitani kehuttiin kauniiksi ja hyvinhoidetuiksi (eri hammaslääkäri). Purennalleni tai lohkeamalle en mahda itse mitään. Kauhea reissu. Ja kun hampaiden hoitaminen on muutenkin niin kallista ja hankalaa nykyisin. Mikä tämmöisiä ihmisiä vaivaa? Näin kaikesta, että olivat tarkoituksellisesti ilkeitä. Täysin asiatonta käytöstä.
Kommentit (34)
Tee valitus niistä. Siis siellä hoitopaikassa, ei täällä.
Olen hammaslääkäri ja olen todella pahoillani kollegan käytöksestä. Suosittelen antamaan palautetta, ettet ole ollut tyytyväinen käytökseen. Et varmasti ole ainoa, jota on kohdeltu tylysti.
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus niistä. Siis siellä hoitopaikassa, ei täällä.
Kyllä on hyvä täälläkin vähän purkaa sydäntä ja keskustella. Nykyisin on kamalaa käytöstä kaikkialla. Ihmisten olisi syytä hieman ryhdistäytyä. Liikenteessäkin osa raivoaa kuin narsistiset pikkulapset.
Voi hellanlettas kun nyt sattui ja nyt itkettää
Vierailija kirjoitti:
Olen hammaslääkäri ja olen todella pahoillani kollegan käytöksestä. Suosittelen antamaan palautetta, ettet ole ollut tyytyväinen käytökseen. Et varmasti ole ainoa, jota on kohdeltu tylysti.
Mihin palaute kannattaa antaa? Uskon, että itse tajusivat tilanteen myös varsin hyvin. Oli niin selkeää ja koko vastaanoton kestänyttä ilkeilyä. Kuin kiusantekoa, kun makaat avuttomana tuolissa.
Kerran kunnallisella hoitaja suurinpiirtein huusi että mitä olet tehnyt, varmaan juot päivittäin limpparia ja syöt karkkia ja narskuttelet hampaita unissasi! Mitä? Mitä?
Miten hlvetissä voisin vastata kun suu on täynnä instrumentteja, eikö asioista voi keskustella hoidon jälkeen? En ole koskaan juonut limppareita, karkkia harvoin, mutta olin saanut lapsen ja aloittanut kahvin juonnin niin luulen että molemmat vaikuttivat myös hampaiden tilanteeseen. Seuraava tarkastus yksityisellä ja hampaat kunnossa, eli aivan liioiteltua huutamista kunnallisella...
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäreissä on valtava ero. Itsellekin sattunut aivan ihania ja ammattitaitoisia ja sitten toisesta ääripäästä. Juuri ilkeitä, tylyjä, karskikäytöksisiä vaikka mitä. Itse olen aina kohtelias ja ystävällinen. Hammaslääkärissä jos jossain ystävällinen ja asiakasta kunnioittava käytös on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin palaute kannattaa antaa? Uskon, että itse tajusivat tilanteen myös varsin hyvin. Oli niin selkeää ja koko vastaanoton kestänyttä ilkeilyä. Kuin kiusantekoa, kun makaat avuttomana tuolissa.
https://asiakasjapotilasturvallisuuskeskus.fi/asiakkaille-ja-potilaille…
Joka kunnalla on jokin palautekanava olemassa. Jopa muistutuksen voit tehdä, joka astetta järeämpi toimi.
Hammaslääkärin voi vaihtaa ilmoittamalla ajanvarauksen yhteydessä, että haluaa uudelle hammaslääkärille. Olen itse vaihtanut hammaslääkäriä kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla kyseessä oli nainen. Mieshammaslääkäreiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin voi vaihtaa ilmoittamalla ajanvarauksen yhteydessä, että haluaa uudelle hammaslääkärille. Olen itse vaihtanut hammaslääkäriä kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla kyseessä oli nainen. Mieshammaslääkäreiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
En tykkäisi tehdä yleistyksiä, mutta usein miehet ovat supliikkeja potilailleen mutta käden jälki paikkauksissa ja juurihoidoissa sinne päin.
Itse sain hammaslääkärikammon samasta syystä. Mielelläni kävin sitä aiemmin hammaslääkärissä saatuani aina hyvää kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Nämä palautteet eivät johda mihinkään. Tein itse valituksen hammaslääkäristä, joka arkuuttaan hukkasi vastaanottoajan yleiseen terveydentilakyselyihin ja mahdollisen punajäkäläesiintymän dokumentoimiseen. Purenta-arkaa hammasta ei hoidettu millään tavoin. Toimipisteen esimies lähetti sähköpostitse vastauksen, jossa pahoitteli kokemustani, mutta samaan aikaan puolusteli ko. lääkäriä, jonka kanssa oli keskustellut. Ei korppi korpin silmää noki, vai miten se meni?
Hengityksesi haisi vielä kaiken lisäksi perseelle.
tv. Hammaslääkäri
No en kyllä usko hetkeäkään tuota ap:n tarinaa :DDD
Minulla kävi tuuri, kun menin ekaa kertaa yksityiselle. Hammaslääkäri hyvä ja asiallinen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi tehdä yleistyksiä, mutta usein miehet ovat supliikkeja potilailleen mutta käden jälki paikkauksissa ja juurihoidoissa sinne päin.
Höpö, höpö. Ja kuitenkin yleistät? Eiköhän kyse ole siitä, että sinua vain naisena loukkasi, että kerroin pitäväni enemmän mieshammaslääkäreiden tavasta hoitaa hampaitani.
Kaikkialla ollaan ilkeitä, ivataan, kiusataan ja nimitellään, ei se nyt mikään outo asia ole. Näin toimitaan hammaslääkärissä, lääkärissä, hoitajan luona, pankissa, postissa, kaupassa, kioskilla, toimistojen asioinnilla, palolaitos on vielä kokeilematta, ruiskuttavatko letkuautosta vettä suoraan kärsään kun sinne menee. Pitänee kokeilla !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä palautteet eivät johda mihinkään. Tein itse valituksen hammaslääkäristä, joka arkuuttaan hukkasi vastaanottoajan yleiseen terveydentilakyselyihin ja mahdollisen punajäkäläesiintymän dokumentoimiseen. Purenta-arkaa hammasta ei hoidettu millään tavoin. Toimipisteen esimies lähetti sähköpostitse vastauksen, jossa pahoitteli kokemustani, mutta samaan aikaan puolusteli ko. lääkäriä, jonka kanssa oli keskustellut. Ei korppi korpin silmää noki, vai miten se meni?
Taistelu hoitovirheitä vastaan on raskasta. Tuossa tilanteessa voit tehdä myös kantelun Valviralle. Kyllä näitä todellisia hoitovirheitä on ratkaistu potilaan eduksi, mutta usein virhe on melko vähäpätöinen. Jos punajäkälän hoito on jäänyt vajaaksi ja se on aiheuttanut ongelmia, niin se voidaan tulkita hoitovirheeksi. Potilasvahinkokeskus käsittelee nämä asiat.
Voin kokemuksesta sanoa, että hammaslääkäri on irtisanottu sen jälkeen kun tarpeeksi paljon tulee huonoa palautetta ja kanteluita eri potilailta.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä usko hetkeäkään tuota ap:n tarinaa :DDD
Edesmennyt elokuvaohjaaja David Lynch: "Jos ihmisellä on kananmunan kokoiset aivot, niin kaikesta minkä tämä ihminen lukee, hän saa vain sen kananmunan verran informaatiota."
Ihmisistä on tullut kauheita , harmi että sattui kohdallesi .