Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita panseksuaaleja? Olen hämmentynyt

Vierailija
15.09.2014 |

Itse olen panseksuaali androgyyni nainen. Olen 26-vuotias jä hämmentynyt kaikesta. Mulla ei ole tyyppiä, josta osaisin kertoa tarkemmin. Viehätyn ihmisistä harvoin, mutta ne ihmiset voi olla mitä tahansa. Pidän feminiinisistä naisita, maskuliinisista miehistä, butch-naisista, superfeminiinisistä miehistä, transsukupuolisista, androgyyneistä, lyhytkasvuisista, lihavista, laihoista, nuorista, vanhoista, mistä vaan. Jotenkin tunnen olevani tyhjän päällä muihin ihmisiin verrattuna. En tiedä, mikä ihmisessä saa mut tuntemaan vetoa. En tiedä, millaisista ihmisistä pidän tai millaisen ihmisen kanssa haluaisin viettää loppuikäni. Monella tuntuu olevan vaikka joku hiusten väri tai vastaava, joka viehättää eniten. Mä en osaa sanoa mitään. Musta kaikki ihmiset on todella kauniita. Mä olen vaan hämmentynyt.

Tämä aiheuttaa hämmennystä. Halusin kysyä, tunteeko joku muu vastaavaa hämmennystä.

Mä en myöskään tiedä, haluanko olla yksiavioinen. Sillä periaatteella ei ole musta mun kohdalla järkeä. Voin rakastaa monia ihmisiä ja pitää heistä huolta, suojella heitä samalla tavalla, sitoutua. En löydä näitä ihmisiä usein, enkä saa satunnaisesta seksistä enempää kuin masturbaatiosessiosta, jopa vähemmän. En vain haluaisi rajoituksia ilman syytä, ja elämänkumppaneillani voisi tietty olla muita elämänkumppaneita. Olisin jopa iloinen, jos näitä löytyy. En ymmärrä, miksi minun pitäisi rajoittaa rakkauttani. Kumppanin rakastama ihminen olisi mulle kuin sisarus, mutta ehkä jopa tärkeämpi kuin biologinen sisarus.

En edes tiedä, miksi kirjoitan tänne. Onko täällä ketään, joka ymmärtää? Mä olen hämmentynyt, koska suuntautumiseni tuntuu olevan niin erilainen kuin pääosan ihmisistä. Näkemykseni tuntuu joskus melkein anarkistiselta, vaikka haluaisin vain rakastavan perheen, jonka voisin kokea omakseni. Lähipiirissäni on pelkkiä heteroita.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:58"]

Se on tärkeintä, ettei keho ahdista liikaa. :)

Mä koen olevani naisellinen mies, vaikka vaikutan miehekkäältä naiselta. Kuitenkin pohjimmiltani koen olevani enemmän mies, jossa on vahva naisellinen puoli, aika androgyyni myös lopulta. Mun keho ja kasvo on myös naiselliset, mutta olen ehkä lähtemässä sukupuolenkorjaukseen. Musta tulisi hassu pikkunen äijä, mutta olen sisimmältäni enemmän sitä kuin nainen. Keho ahdistaa.

ap

[/quote]

Sä oot pitkällä näissä. Tunnen pari sukupuolensa korjannutta ja aivan tyytyväisiltä vaikuttavat! Prosessi on kuitenkin ymmärtääkseni kivinen tie ja komplikaatiot mahdollisia. Se riski pitää kai sitten vaan tiedostaa. Mun yksi eksä oli nainen miehen kehossa, muttei koskaan maininnut että olisi halunnut sukupuoltaan vaihtaa. Ajattelin häntä kuitenkin miehenä vaikka tiesin olevan nainen.

Vierailija
42/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 20:57"]

Itse olen panseksuaali androgyyni nainen. Olen 26-vuotias jä hämmentynyt kaikesta. Mulla ei ole tyyppiä, josta osaisin kertoa tarkemmin. Viehätyn ihmisistä harvoin, mutta ne ihmiset voi olla mitä tahansa. Pidän feminiinisistä naisita, maskuliinisista miehistä, butch-naisista, superfeminiinisistä miehistä, transsukupuolisista, androgyyneistä, lyhytkasvuisista, lihavista, laihoista, nuorista, vanhoista, mistä vaan. Jotenkin tunnen olevani tyhjän päällä muihin ihmisiin verrattuna. En tiedä, mikä ihmisessä saa mut tuntemaan vetoa. En tiedä, millaisista ihmisistä pidän tai millaisen ihmisen kanssa haluaisin viettää loppuikäni. Monella tuntuu olevan vaikka joku hiusten väri tai vastaava, joka viehättää eniten. Mä en osaa sanoa mitään. Musta kaikki ihmiset on todella kauniita. Mä olen vaan hämmentynyt.

Tämä aiheuttaa hämmennystä. Halusin kysyä, tunteeko joku muu vastaavaa hämmennystä.

Mä en myöskään tiedä, haluanko olla yksiavioinen. Sillä periaatteella ei ole musta mun kohdalla järkeä. Voin rakastaa monia ihmisiä ja pitää heistä huolta, suojella heitä samalla tavalla, sitoutua. En löydä näitä ihmisiä usein, enkä saa satunnaisesta seksistä enempää kuin masturbaatiosessiosta, jopa vähemmän. En vain haluaisi rajoituksia ilman syytä, ja elämänkumppaneillani voisi tietty olla muita elämänkumppaneita. Olisin jopa iloinen, jos näitä löytyy. En ymmärrä, miksi minun pitäisi rajoittaa rakkauttani. Kumppanin rakastama ihminen olisi mulle kuin sisarus, mutta ehkä jopa tärkeämpi kuin biologinen sisarus.

En edes tiedä, miksi kirjoitan tänne. Onko täällä ketään, joka ymmärtää? Mä olen hämmentynyt, koska suuntautumiseni tuntuu olevan niin erilainen kuin pääosan ihmisistä. Näkemykseni tuntuu joskus melkein anarkistiselta, vaikka haluaisin vain rakastavan perheen, jonka voisin kokea omakseni. Lähipiirissäni on pelkkiä heteroita.

[/quote]

Hämmennys-bingo. Hämmentynyt olo. Oon hämmentynyt ja lisäksi hämmentynyt. Olen myös hämmentynyt. Hämmentävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 23:01"]

Turussa on hei Pride nyt ensi lauantaina, mee sinne! Huomaat että monet muutkin ovat päässeet irti niistä ahdistavista ja ahtaista normeista.

terv. turkulainen

[/quote]

Ensi lauantaina! Mä oon ihan pihalla, mutta jos ensi lauantaina on jotain, niin todellakin osallistun!

ap

Vierailija
44/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 22:58"]

Se on tärkeintä, ettei keho ahdista liikaa. :)

Mä koen olevani naisellinen mies, vaikka vaikutan miehekkäältä naiselta. Kuitenkin pohjimmiltani koen olevani enemmän mies, jossa on vahva naisellinen puoli, aika androgyyni myös lopulta. Mun keho ja kasvo on myös naiselliset, mutta olen ehkä lähtemässä sukupuolenkorjaukseen. Musta tulisi hassu pikkunen äijä, mutta olen sisimmältäni enemmän sitä kuin nainen. Keho ahdistaa.

ap

[/quote]

Sä oot pitkällä näissä. Tunnen pari sukupuolensa korjannutta ja aivan tyytyväisiltä vaikuttavat! Prosessi on kuitenkin ymmärtääkseni kivinen tie ja komplikaatiot mahdollisia. Se riski pitää kai sitten vaan tiedostaa. Mun yksi eksä oli nainen miehen kehossa, muttei koskaan maininnut että olisi halunnut sukupuoltaan vaihtaa. Ajattelin häntä kuitenkin miehenä vaikka tiesin olevan nainen.

[/quote]

Mä meinaan selvitä mahdollisimman vähin operaatioin ja muuten. Rinnat pois ja hormoneita. Musta ajatellaan, että olen nainen. En tiedä. Kuitenkin olen aina ollut mies, eikä se näy ulos. Mulle ihmisen sukupuoli on se, jonka ihminen mulle jotenkin ilmaisee. Mulle on olemassa isoja karvasia naisia ja pieniä isolantaisia miehiä. :)

ap

Vierailija
45/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ehkä järjettömältä ja turhalta vaikuttava välikysymys, joka on kuitenkin ihan tosissaan esitetty. Mitä pidätte Conchita Wurstista? Olen itse hetero nainen, joka tosin on aina pitänyt keskimääräistä androgyynimmistä miehistä, mutta miehistä kuitenkin, mutta olen täysin lumoutunut Conchitasta. Jopa siinä määrin, että olen googletellut panseksuaalisuudesta ja muusta ja jopa hieman kyseenalaistan seksuaalisuuttani. Muistelen jotain ikivanhoja kokeiluja tyttöjen kanssa jne. Mutta etenkin tuo genderqueer juttu, mikä Conchitalla on, saa minut aivan sekaisin.Hän on minusta kaunein ihminen, mitä tiedän. Ja aivan tolkuttoman sexy. Mitähän tämä on..

Vierailija
46/59 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 23:41"]

Anteeksi ehkä järjettömältä ja turhalta vaikuttava välikysymys, joka on kuitenkin ihan tosissaan esitetty. Mitä pidätte Conchita Wurstista? Olen itse hetero nainen, joka tosin on aina pitänyt keskimääräistä androgyynimmistä miehistä, mutta miehistä kuitenkin, mutta olen täysin lumoutunut Conchitasta. Jopa siinä määrin, että olen googletellut panseksuaalisuudesta ja muusta ja jopa hieman kyseenalaistan seksuaalisuuttani. Muistelen jotain ikivanhoja kokeiluja tyttöjen kanssa jne. Mutta etenkin tuo genderqueer juttu, mikä Conchitalla on, saa minut aivan sekaisin.Hän on minusta kaunein ihminen, mitä tiedän. Ja aivan tolkuttoman sexy. Mitähän tämä on..

[/quote]

Ei yksi pääsky kesää tee :) Kannattaa kuulostella itseään! Voi ehkä olla, että olet jotain kaikkien "virallisten" lokeroiden ulkopuolelta?

Vierailija
47/59 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta te vasta lokeroittekin... itsenne aivan autistisella tarkkuudella: "femme-pan-androgyyni!!" ja sitten heterot vasta lokeroittekin tylsiksi, erilaisuutta ymmärtämättömiksi ja luulette tietävänne, mistä kaikki heterot tykkää. Minä en ole koskaan tuntenut itseäni mieheksi, en naiseksi. Olen ihminen, en koe maailmaa sukupuoleni kautta, koska elämässä on paljon muutakin! Sukupuoli tulee vasta siinä kyseeseen, kun on aika hinkata genitaaleja yhteen, ja siihen haluan miehen kaveriksi. Terveisin tylsä hetero ja äiti.

Vierailija
48/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:14"]

Hei, täällä toinen panseksuaali. Ulkoisesti nainen, ja luultavasti minut niputetaan heteroksi jollei tunne paremmin.  Olen elänyt myös polyamorisessa suhteessa, ja kohtasin silloin paljon ennakkoluuloja. Löydän ajatuksistani paljon samaa, mitä kirjoitit. Voin myös viehättyä keskenään täysin erilaisista ihmisistä, enkä voi etukäteen määritellä, millaiseen naiseen/mieheen ihastun. Maailmani on rikas, mutta tietynlainen stereotyyppinen ajattelutapa ja normit ahdistavat. 

Ps. Onko qruiser tuttu?

[/quote]

Hienoa, että löytyi joku samanlainen. Mutkin moni luokittelisi heteroksi, joskin oudon miehekkääksi naiseksi, mutta sellaisia heteroita on myös (ja hienoja ihmisiä ovat, mutta en itse ole hetero).

Polyamoria houkuttaisi muakin tosiaan. Todellinen, rakastava polyamoria.

Stereotypiat ja vahvat odotukset ovat ahdistavia. Ihmiset lokeroivat toisensa heti automaattisesti, ja joskus joutuu rikkomaan sosiaalisia normeja ihan vaan sillä, ettei ole naisellinen, vaikka onkin nainen, ja jos ei tunnekaan itseään täysin naiseksi... Ja jo ns. biseksuaalisuus tuntuu olevan outoa, siis todellinen väliseksuaalisuus. Sekä heteroiden, että "homojen" piireissä. Tosiaan maailma on rikas, ja se on myös kaunis. Meillä on siihen tietty näkökulma.

Yhteiskunnassa tapahtuu edistystä. Itse koitan olla sellainen "positiivinen esistäjä", vaikka hämmentynyt olenkin. Mulla ei kuitenkaan ollut juuri tilaisuutta valita, ja ehkä olisinkin valinnut juuri tämän.

ap

Vierailija
49/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:24"]

Mitähä vielä.....

[/quote]

Odotamme, että se traktoriseksuaali ilmestyy. :D

ap

Vierailija
50/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen ikäisesi androgyyni nainen. Olen seurustrellut miesten, naisten ja transsukupuolisten kanssa. Itse näen seksuaalisuuteni rajattomana! Olen hyvin seksuaalinen ja haveeni olisi elää maailmassa jossa saisin toteuttaa sitä avoimesti.

Vierailija
51/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:32"]

Ap, olen ikäisesi androgyyni nainen. Olen seurustrellut miesten, naisten ja transsukupuolisten kanssa. Itse näen seksuaalisuuteni rajattomana! Olen hyvin seksuaalinen ja haveeni olisi elää maailmassa jossa saisin toteuttaa sitä avoimesti.

[/quote]

12 jatkaa: Siis olen myös panseksuaali :) Tärkein jäi sanomatta.

Vierailija
52/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliseksuaalinen, bi, transgender, panseksuaali... Ei ole vielä niin helppoa elää sellaisena, mutta maailma muuttuu :)

Vierailija
53/59 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 10:15"]

Anteeksi vaan, mutta te vasta lokeroittekin... itsenne aivan autistisella tarkkuudella: "femme-pan-androgyyni!!" ja sitten heterot vasta lokeroittekin tylsiksi, erilaisuutta ymmärtämättömiksi ja luulette tietävänne, mistä kaikki heterot tykkää. Minä en ole koskaan tuntenut itseäni mieheksi, en naiseksi. Olen ihminen, en koe maailmaa sukupuoleni kautta, koska elämässä on paljon muutakin! Sukupuoli tulee vasta siinä kyseeseen, kun on aika hinkata genitaaleja yhteen, ja siihen haluan miehen kaveriksi. Terveisin tylsä hetero ja äiti.

[/quote]

Aika tyly vastaus... Jos tuntee oikeasti erilaisuutta sukupuolestaan, tulee se kyllä varmaan kaikkialla esiin, muutenkin kuin genitaaleja hangatessa. Ei sukupuoli ole pelkkiä genitaaleja. Ja oliko tässä nyt edes siitä kyse..?

Vierailija
54/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko kans panseksuaali kun tykkään miehistä, naisista ja transseksuaaleista? Oon tähän mennessä ollut vaan miesten kanssa ja sain lapsenkin ex-miehen kanssa. Jotenkin naisen kanssa seurustelu tuntuu liian rohkealta ja pelkään muiden mielipiteitä plus paheksuntaa siitä että mulla on lapsi ja olisin suhteessa jonkun muun kuin miehen kaa.
N21

Vierailija
55/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:01"]

Olen vähän pettynyt. Otsikossa luki panseksuaali ja odotin että täällä vuodattaa tunteitaan traktoreista, puista ja naapurin vinttikoirasta kiihottuva "kaikkiseksuaali". 

[/quote]

Sanoinko, etten voisi kiihottua kunnon traktorista? ;D Ei, mutta panseksuaali on ihminen, joka viehättyy kaikista sukupuolista. Määritelmä on laajempi kuin biseksuaali, vaikka käytännössä sama asia, kuitenkaan ei.

ap

Vierailija
56/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:04"]

Mä en tiedä olenko kans panseksuaali kun tykkään miehistä, naisista ja transseksuaaleista? Oon tähän mennessä ollut vaan miesten kanssa ja sain lapsenkin ex-miehen kanssa. Jotenkin naisen kanssa seurustelu tuntuu liian rohkealta ja pelkään muiden mielipiteitä plus paheksuntaa siitä että mulla on lapsi ja olisin suhteessa jonkun muun kuin miehen kaa. N21

[/quote]

Lapset on hyväksyviä ja ymmärtää helposti rakkautta. :) Jos olet 21-vuotias, sulla on vielä aikaa prosessoida asioita ja miettiä, mitä haluat. Ja ne ihmiset, jotka rakastaa sua, sopeutuu, ja muiden takia ei kannata vaivautua. Mä olen tosiaan 26. Tuntuu, että olen osannut määrittää oman seksuaalisuuteni vasta nyt. Se olisi helpompaa, jos tykkäisi vain miehistä tai vain naisista, mutta kun sen täytyy olla vielä monimutkaisempaa kun edes se, että tykkää miehistä ja naisista...

ap

Vierailija
57/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 21:08"]

On muodikasta olla hämmentynyt sukupuolestaan. Olet siis IN. Tuo liittyy epävakaaseen persoonallisuuteen.

[/quote]

No sehän on kiva olla IN, vai... Mä olen liian syrjäytynyt tietääkseni. Ja mä tiesin asian jo tavallaan päiväkoti-ikäisenä. Epävakaata persoonallisuushäiriötä mulla ei ole. Skitsoidiseksi olen itseäni epäillyt, asperger on diagnosoitu joskus aikanaan. Toisaalta musta tuntuu, että jokainen on pohjimmiltaan hämmentynyt sukupuolestaan ja sukupuolirooleista jollain tasolla. Se on hienoa. Ihminen on luova, rajoja rikkova ja ajatteleva, anarkisti. Siksi olemme päässeet näin pitkälle.

ap

Vierailija
58/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä toinen panseksuaali. Ulkoisesti nainen, ja luultavasti minut niputetaan heteroksi jollei tunne paremmin.  Olen elänyt myös polyamorisessa suhteessa, ja kohtasin silloin paljon ennakkoluuloja. Löydän ajatuksistani paljon samaa, mitä kirjoitit. Voin myös viehättyä keskenään täysin erilaisista ihmisistä, enkä voi etukäteen määritellä, millaiseen naiseen/mieheen ihastun. Maailmani on rikas, mutta tietynlainen stereotyyppinen ajattelutapa ja normit ahdistavat. 

Ps. Onko qruiser tuttu?

Vierailija
59/59 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähä vielä.....