Mistä erityisen herkullisina pidetyistä ruoista tai juomista et pidä?
Itse en pidä nokipannukahveista. Olen tarpeeksi monet juonut eri ihmisten valmistamina ja maku on minusta jotenkin äklö enkä yleensä voi juoda kahvia kuin vähän. Kaikki aina jaksavat sitä hokea miten nokipannukahvi on parasta. Onkohan siinä ajatuksena, että ulkoilmassa nuotiolla keitettynä mikä vaan maistuu hyvältä?
Kommentit (132)
Miten joku ei tykkää punaviinistä? :-O
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Maistuu lähinnä viikkokausia käytetylle tiskirätille.
Uudet perunat. En tajua, maistuvat vetiselle ja pahviselle, ei ollenkaan niin paljon makua kuin vanhemmissa perunoissa. Ja ne kuoret, yöh! Ällöttäviä syödä, hankalia kuoria.
Se jonkun toisen mainitsema mustekala. Kumista ja ällöttävää.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:00"]
[/quote]
Ja vanhalle fetajuustolle!
Maistuu lähinnä viikkokausia käytetylle tiskirätille.
[/quote]
Tilli kalan kanssa. Tilli sopii vain lohelle ja silakalle. Ei minkään muun kalan kanssa.
graavilohi, suolakurkut, lakat tai mikään lakoista valmistettu, sienet ( ja mies on innokas sienestäjä!), kesäkeitto
Viinit. Ihan sama, halpa tai kallis, yhtä pahoja kaikki.
Piimä, viski, kossu, sisuskalut, mäti, osterit ym.nilviäiset, sienet, valkohomejuusto, marsipaani.
Sushi, kaviaari, väkevät alkoholijuomat (viski, konjakki jne).
En pidä naudanlihasta ja erityisesti kokolihapihvit ovat inhokkilistallani. Punaviinikin tökkii. Monet tykkäävät kesäkeitosta, mutta minä inhoan sitä.
Suklaa. Ei se musta ole mitään järkyttävän pahaa mutta en vaan oikein tykkää.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:28"]
Katkaravut, etanat, simpukat, homejuusto, kutunjuusto, mäti, maksa ja muut sisäelimet ...
En malta olla kommentoimatta ap:n nokipannukahvi-inhoa. Luultavasti et ole koskaan saanut edes hyvää (noki)pannukahvia. Lähes kaikki keittäjät ovat liian hätäisiä eivätkä malta antaa kahvin selvitä = sumpin painua pannun pohjaan. Liian varhain kaadettuna kahvi on sameaa sumppista kuraa, mutta jos kahvi on saanut selvitä, on juoma kirkasta ja mistuvaa. Jo isoäiti opetti aikanaan, miten pannukahvi selvitetään. Sumpit pois nokasta (kaadetaan kuppiin ja takaisin pannuun pari kertaa) ja sitten seisotetaan hetki.
[/quote]
Olen saanut juuri oikeaoppisesti keitettyä nokipannukahvia, eri paikoissa ja eri keittäjien keittämänä.Se maistuu aina niin metalliselta tai jotain.
Leipäjuusto. Se on inhottavan tuntoista suussa, narskuvaa ja kumista, eikä maistu oikein miltään. En voi käsittää, miten siitä jotkut niin tykkää.
Lakat. Inhottava maku ja siemenet jää ikävästi hampaisiin. Kamalia, ja niistä ihmiset maksaa hirveitä kilohintoja!
Shamppanja, kalliit voimakkaan makuiset punaviinit (maistuvat mullalta, homeelta etc) ilmakuivattu kinkku, artisokan sydämet, kaikki yhtään makeat viinit, siiderit ja liköörit.