Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko kukaan ei hoitaisi kaverin lapsia ilmaiseksi...

Vierailija
07.08.2014 |

... tai ruokarahalla??? Että 400e pitäisi saada rahaa tai jopa tonni???

Ahneudella ei ole rajoja...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hoitaa, mutta toivoisin että vastapalveluksi kaveri hoitaisi minun lapsia jos pyydän.

Vierailija
2/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin hoidetaan puolin ja toisin eikä kukaan pyydä mitään. Joskus tulee vietyä pullo viiniä kiitokseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:13"]Voisin hoitaa, mutta toivoisin että vastapalveluksi kaveri hoitaisi minun lapsia jos pyydän.

[/quote]

Kuulostaa ystävyydeltä! :) Sama täällä.

Vierailija
4/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoitaisin ilmaiseksi, ei tulisi mieleenkään pyytää rahaa.

Vierailija
5/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai moni hoitaisi ilmaiseksi, mä esimerkiksi hoidan. Otan säännöllisesti kavereiden lapsia ja sukulaislapsia hoitoon, yökylään, viikonlopuiksi. Lomilla vien huvipuistoihin, kylpylöihin jne. Olen itse lapseton ja pääsen siten nauttimaan lasten kanssa olemisesta minäkin.

Vierailija
6/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla tosi hyvä kaveri ja vastavuoroisuuden pelata, muuten ei onnistuisi. Ja neljän vuorokauden aika on kyllä pitkä ilman hyvää syytä.

Olen hoitanut sisareni lasta puoli vuotta joka viikonloppu ilmaiseksi. Mutta puolitutun lapsien hoitaminen ei kyllä järjestyisi korvauksetta.

Vierailija
7/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hoidan silloin kun elämme tavallista arkea, mutta en sido lomaani kiinni kaverin lapseen edes tonnista.

Vierailija
8/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tykkää lapsista niin hoitaisi, ne jotka ei tykkää niin ei. Paitsi ehkä pari kertaa kokeilisivat ja lopettaisi jos menee hermot. Jatkavat jos huomaavat, että tykkäävätkin hoitamisesta tai eivät kehtaa kieltäytyä. Simple

Vierailija
9/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisi hoitaa ilmaiseksi. Hämmästyin vähän siitäkin, kun ystäväni antoi palkan kissan vahtimisesta.

Vierailija
10/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni tosi kauan, ennenkuin opin sanomaan ei. Oli hirveetä hommaa.

Vierailija
11/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisin hoitaa, naapurin lapsia olen hoitanut myös. Samalla tavalla kaverini ja naapuri on ollut meillä lapsenlikkana. Ihan normaalia

Vierailija
12/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin ja olen hoitanut. Siskon erityislasta en (edes rahasta), koska en yksinkertaisesti pärjää hänen kanssaan joten hoito luonani ei olisi hyväksi lapselle(kaan).

Vierailija
13/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on aikaa (harvoin), pyydän kavereideni lapsia meille hoitoon. En halua mitään palkaksi, minusta on vain kivaa olla avuksi ja ainoa lapsemme saa myös leikkiseuraa. Usein kaverit silti tuo jotain pientä, kuten suklaata. En kuitenkaan sen suklaalevyn vuoksi hoida yhtään ketään :D

Vierailija
14/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi edes maksua vastaan.

Vierailija
15/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mistä hoidosta on kysymys. Jos kyseessä on jatkuva päivähoito tehtävä työsopimus ja palkka sen mukaan. Mut jos kysessä sillon tällön esim. kerran kuukauteen muutama tunti että vanhemmat pääsee ostokille tai saa siivota rauhassa. Niin ei siinä rahaa tarvita. Mutta sellanen hyväksikäyttö että kaverit ja sukulaiset hoitas lasta ilmaseksi on härskiä. Maksaa se kunnallinenkin hoitopaikka. Vaikka tässähän onkin kysymys kaverista ei ystävyydestä. Ystäviä ei käytetä hyväkseen. Mutta ei saisi niitä kavereitakaan käyttää.

Vierailija
16/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko uusi ketju samasta aiheesta? Eiköhän tämä juttu tullut ruodittua je edellisessä, hohhoijaa.

Toiset jaksaa hoitaa toisten kakaroita, toiset ei. Toiset haluaa korvauksen, toiset ei. Eiköhän tätä taustaa vasten osaa luoda jo oman mielipiteen edes tästä asiasta.

Vierailija
17/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoitavat jos omia ei ole, saavat kokemusta ja vaihtelua. Itsekin olen. Hyvin harva hoitaa enää kun on omia. 

Tällöin hoidetaan enää jos lapset kilttejä ja kavereita omille.

Vierailija
18/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:17"]Täytyisi olla tosi hyvä kaveri ja vastavuoroisuuden pelata, muuten ei onnistuisi. Ja neljän vuorokauden aika on kyllä pitkä ilman hyvää syytä.

Olen hoitanut sisareni lasta puoli vuotta joka viikonloppu ilmaiseksi. Mutta puolitutun lapsien hoitaminen ei kyllä järjestyisi korvauksetta.

[/quote]

Kuka puhui neljästä vuorokaudesta?!

Vierailija
19/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 4 lasta kolmeksi päiväksi ihan ilmatteeksi, joo ei.

Pitäisi olla todella läheinen tuttu tai perheenjäsen jotta en mitään haluaisi korvaukseksi.  400 e on 100 euroa per lapsi. Siihen kuuluu myös lasten ruuat ja muut kulut 3 päivältä.

Saa toki ottaa tuntemattoman maksetun hoitajan muualtakin, ei vaan taida tuohon hintaan irrota...

Vierailija
20/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en tiedä, onko tämän aloituksen taustalla joku aiempi ketju... kenenkään ei kuulu hoitaa kenenkään lapsia ilmaiseksi niin että lapsia ei viedä päivähoitoon, se on yleensä hyväksikäyttöä. Satunnainen hoito eri asia, tosin itse en mielelläni ottaisi lapsia, kenen kanssa ei siivous ja normaalit kotityöt onnistu.

18