Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
181/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.

Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.

Mietinkin miksi apteekin myyjä katsoi oudosti ja epäilevästi kun pyysin isopropyylialkoholia. Nimenomaan elektroniikan puhdistamiseen sitä kävin hakemassa. Selvisi tuokin mysteeri, juoko joku sitä saadakseen pään sekaisin vai mistä tuo johtuu?

Mitäpäs luulisit? 😃 Ihmiset tosiaan pöllii ja juo myös yskänlääkkeitä, käsidesiä ja partavettä.

Vierailija
182/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Innostuttiin 2000-luvun alkupuolella molekyylikokkaamisesta ja testailtiin kaikenlaista. Menin sit apteekkiin ostamaan ruiskuja erilaisia "kaviaareja" varten, niin johan alkoi tenttaaminen ja kysely miksi sellaisia haluan. Ensin ärsytti, sitten nauratti ja lopuksi olin iloinen että tekevät työtään noin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun hain Imovanea nukahtamiseen niin katsoivat epäluuloisesti. Sitten kun otin lääkettä alkoi joku lehden takakannessa ollut banaaninkuva liikkua itsekseen :D

Vierailija
184/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.

Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.

Mietinkin miksi apteekin myyjä katsoi oudosti ja epäilevästi kun pyysin isopropyylialkoholia. Nimenomaan elektroniikan puhdistamiseen sitä kävin hakemassa. Selvisi tuokin mysteeri, juoko joku sitä saadakseen pään sekaisin vai mistä tuo johtuu?

Mitäpäs luulisit? 😃 Ihmiset tosiaan pöllii ja juo myös yskänlääkkeitä, käsidesiä ja partavettä.

Isälleni ei myyty yskänlääkettä, joka sisältää pienen määrän pirtua.

Vierailija
185/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha seksuaalinen toimintahäiriö ja kyetäkseni seksiin joudun syömään lääkkeitä. Koko prosessi näiden lääkkeiden saamiseksi on aivan liian monta kertaa ollut minulle uskomattoman nöyryyttävä tapahtuma.

Ensin joudun käymään lääkärissä hakemaan reseptin erektiolääkkeisiin, jossa olen tyypillisesti pakotettu kuuntelemaan ensimmäiset avoimet epäilyt siitä tarvitsenko edes kyseistä lääkettä. Jos resepti suostutaan kirjoittamaan, niin minkäänlaista kelakorvausta en lääkkeisiin kuitenkaan saa (erektiohäiriö syntyi "vaarattomaksi" luvatuista masennuslääkkeistä, mutta tämänlaista diagnoosia ei kukaan tietenkään suostu tekemään), ja lääkkeet maksoivat pahimmillaan minulle toista tuhatta euroa vuodessa.

Todellinen nöyryytys tosin alkaa usein vasta apteekin tiskille päästessä. Ylivoimaisesti kauheimmassa kokemuksessa apteekkari ei suostunut antamaan minulle kerralla kaikkia reseptiin kirjoitettuja lääkkeitä, vaan alkoi kovaan ääneen tivaamaan mihin erektiolääkkeitä tarvitsen ja syyttämään minua niiden jonkinlaisesta jälleenmyynnistä. Apteekki oli täynnä muuta henkilökuntaa ja asiakkaita, jotka kuulivat aivan selvästi koko keskustelumme.

Pyysin häntä monta kertaa madaltamaan ääntään, ja välillä hän kävikin kuiskailemassa muun henkilökunnan kanssa, ja osoittelemassa sormella minua. Reseptin määräämät lääkkeet hän suostui pitkän jankkauksen jälkeen antamaan vasta kun onnistuin selittämään hänelle, että haluan koko vuoden lääkkeet nimenomaan sen takia, että en joudu kokemaan tämänlaista nöyryytystä yhtään enempää.

Tämän kaiken jälkeen jouduin vielä maksamaan kalliit ostokset eri ihmiselle erilliselle kassalle, joka taas ihmetteli suureen ääneen kuinka ostan yli tuhannella eurolla erektiolääkkeitä.

En ole ikinä kokenut itseäni niin nöyryytetyksi kuin sinä päivänä, kun koitin hakea apua tähän vaikeaan ja häpeälliseen vaivaan kyseisestä apteekista. Koko apteekkijärjestelmä pitäisi romuttaa mielestäni täysin.

Oot kyllä aika kova poika panemaan. 90 tablettia sildenafiilia maksaa apteekissa ilman Kelan korvausta 15,47 €. Jos vuoden lääkkeet maksoi toista tonnia niin noita tulisi ostaa vähintään 65 pakettia. 65 x 90 = 5850 tablettia eli yli 16 erektiotablettia per jokainen päivä. Saattaa herättää jotain epäilyksiä tosiaan apteekissa esim. jälleenmyynnistä

Vai puhuisitko nyt pikkuisen omiasi? 🤔

Ennen kuin alat syyttelemään ketään niin vedä henkeä ja mieti hetki.. Tarinani on useamman vuoden takaa jolloin erektiolääkeillä oli vielä patenttisuoja ja hinta sen mukainen. Se, että tapahtumista on kulunut jo aikaa, ei valitettavasti poista tai vähemmän koettua häpeää ja nöyryytystä yhtään mihinkään.

Vai on taas oikein syytelty? 😃

Aikoinaan tosiaan oli myynnissä vain sildenafiilia yhdellä kauppanimellä, rinnakkaisvalmisteita tosin on myyty jo vuodesta 2009. Silloin aikoinaan ennen rinnakkaisvalmisteita paketti maksoi noin 60 euroa. Olet siis kertomuksesi pohjalta edelleen ostanut vähintään 17 pakettia erektiolääkettä kerralla.

Tämä ”vuoden annoksen” reseptillä saanut ja heti kerralla huomattavan ison määrän erektiolääkkeitä ostava asiakastyyppi on tunnettu ja siihen on pyydetty apteekeissa kiinnittämään huomiota. Pääsääntöisesti ne nimittäin taitavat mennä myyntiin katukauppaan.

Vierailija
186/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin joskus suoraan lääkäristä apteekkiin ostamaan minulle määrätyt lääkkeet. Sairauteni ei ollut sen kummempi kuin paha keuhkoputkentulehdus ja kova kuume. Hain reseptillä yskänlääkettä jossa oli punainen kolmio, sitten jotain yskää hillitsevää lääkettä, limaa irrottavaa lääkettä, ja särkylääkettä. Olin vähän ehkä vetelä ja sekava vaikka skarppasin kuinka. Farmaseutti katseli minua vähän epäluuloisena, ja sitten olikin vartija selän takana kyyläämässä. Vaikutin ilmeisesti siltä että olisin aineissa, vaikka olin vain kuumeessa. Paljon en jaksanut puhua, mutta olin silti asiallinen. Farmaseutti oli todella tooooodella hidas ja lopulta meinasin alkaa itkemään ja sanoin että nyt olisi jo pakko päästä kotiin lepäämään kun heikottaa, voisivatko soittaa minulle taksin, en mitenkään kykene menemään bussilla kotiin. Vartija nappasi kiinni kun nousin ylös ja aikoi soittaa poliisit, ja sanoin että soita ihmeessä, jos he voisivat sitten viedä minut ihan kotiin asti kun kuumetta on yli 39 astetta kotona ottamasta gramman parasetamolista huolimatta. (tulehduskipulääkkeille olen allerginen.).

No, eivät soittaneet poliiseja, ja lähdin vartijan tönimänä kävelemään ulos, ja toinen farmaseutti pysäytti minut ja kyseli vointiani, ja kerroin tulevani lääkärin vastaanotolta, kova kuume ja keuhkoputkentulehdus. Hän soitti minulle taksin ja sätti vartijaa, ja lupasi käydä sättimässä sitä toista farmaseuttiakin.

Pääsin kotiin taksikuskin saattelemana.

Vierailija
187/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Toi on ihan täyttä kusetusta.

3kk tarvetta vastaava märä pitäisi olla.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

EI    H E L V E T T I TEITÄ 

Hävetkää.

En nyt ihan ymmärtänyt, kenen täytyy hävetä ja mitä, mutta systeemi on se, että jos ostat kuukauden annoksen, KELA korvaa seuraavan kerran kyseistä lääkettä, kun varastossa on viikon lääkkeet. Jos taas ostat kolmen kuukauden lääkkeet, seuraavan kerran KELA korvaa lääkettä, kun jäljellä on kolmen viikon annos. Jos systeemi ei kelpaa, voi ostaa lääkkeet aikaisemmin maksamalla ne kokonaan itse.

Noi on ihan tulkinttaa ja hatusta vedettyjä?!

Vai voitko antaa linkin missä virallisesti toi selitetty?

.

Lisäksi kyse on että ekalla kertaa apteekki ei antanut koko kuuria vaan 2vk satsin, 

seuraava olisi siis pitänyt hakee kun jäljellä yhden päivän annos?!

(oliko sýynä että apteekill ei ollu vai säästelivät varastoaan, vai silkkaa kett.uilua)

Voisitte paininua vuorille ja vetää vit.tun päähänne pelleilyineen.

Tässä pyytämäsi linkki: https://www.kela.fi/-/toimitusvalit-ja-koronaviruspandemia

Koronapandemian aikana joustetaan 7 päivää lisää, mutta normaalisti on just noin kuin viestissä sanotaan.

Nonni, pelkkää kettuilua apteekeissa ja sulta.

Ei se ole viikko vaan KAKSI VIIKKOA . ja nyt oikeestaa 3kk voivat joustaa.

"kaksi viikkoa ennen edellisen erän loppumista, kun valmistetta on edellisellä kerralla ostettu kuukauden hoitoaikaa vastaava määrä tai sitä vähäisempi määrä."

-> apteekeissa käyttävät  täyttä mielivaltaa ja juoksuttavat asiakkaita.

Eli kyykyttävät ns. hallintoalkamaisia ihan vi8ttuyiluna !!!

Vierailija
188/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti kieltäytyi myymästä minulle sienilääkettä, koska se voi aiheuttaa ongelman toisen käyttämäni lääkkeen kanssa. 

Sillä hetkellä ärsytti, mutta jälkeenpäin kun luin asiasta netissä, se lääke olisi tosiaan saattanut aiheuttaa vaarallisen yhteisreaktion sydämenlyöntien kanssa.

Ymmärrän tuossa tilanteessa, että koit ahdistusta asiasta ja varmaan olisin itse kokenut samoin, mutta toisaalta apteekki toimi oikein. Pääasia, että sait lääkkeesi. 

Vierailija
189/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Pari kertaa kieltäydyttiin myymästä useampi pakkaus särkylääkettä, mutta ei se haitannut. Olisin ostanut varastoon jotain buranaa. Sääntö on hassu koska voin kävellä toiseen apteekkiin ostamaan sitä.

Olen ostanut neulattomia ruiskuja eläinten lääkitsemistä varten, ja se on onnistunut hyvin.

Käsittääkseni magnesiumsulfaattia eli epsom-suolaa tehdään joissain apteekeissa, mutta minun kysymykseeni tuli hyvin epäilevä katse ja kysymys "mitä aiot tehdä siitä" enkä saanut tuotetta:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumsulfaatti Piti sitten tilata ulkomailta pusseja, kun periaatteessa halpa ja yksinkertainen tuote on kallista Suomessa. Pienistä pusseista pitää maksaa melkin kymppi..

Vierailija
190/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sitruunahappoa pyykkikoneen ja kahvinkeittimen puhdistusta varten ja apteekissa kysyttiin, mihin tarkoitukseen tulee. Miksi?! Ja lisäksi kyseinen tuote myös myydään jostain tiskin alta.

Vierailija
191/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Toi on ihan täyttä kusetusta.

3kk tarvetta vastaava märä pitäisi olla.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

EI    H E L V E T T I TEITÄ 

Hävetkää.

En nyt ihan ymmärtänyt, kenen täytyy hävetä ja mitä, mutta systeemi on se, että jos ostat kuukauden annoksen, KELA korvaa seuraavan kerran kyseistä lääkettä, kun varastossa on viikon lääkkeet. Jos taas ostat kolmen kuukauden lääkkeet, seuraavan kerran KELA korvaa lääkettä, kun jäljellä on kolmen viikon annos. Jos systeemi ei kelpaa, voi ostaa lääkkeet aikaisemmin maksamalla ne kokonaan itse.

Noi on ihan tulkinttaa ja hatusta vedettyjä?!

Vai voitko antaa linkin missä virallisesti toi selitetty?

.

Lisäksi kyse on että ekalla kertaa apteekki ei antanut koko kuuria vaan 2vk satsin, 

seuraava olisi siis pitänyt hakee kun jäljellä yhden päivän annos?!

(oliko sýynä että apteekill ei ollu vai säästelivät varastoaan, vai silkkaa kett.uilua)

Voisitte paininua vuorille ja vetää vit.tun päähänne pelleilyineen.

Tässä pyytämäsi linkki: https://www.kela.fi/-/toimitusvalit-ja-koronaviruspandemia

Koronapandemian aikana joustetaan 7 päivää lisää, mutta normaalisti on just noin kuin viestissä sanotaan.

Nonni, pelkkää kettuilua apteekeissa ja sulta.

Ei se ole viikko vaan KAKSI VIIKKOA . ja nyt oikeestaa 3kk voivat joustaa.

"kaksi viikkoa ennen edellisen erän loppumista, kun valmistetta on edellisellä kerralla ostettu kuukauden hoitoaikaa vastaava määrä tai sitä vähäisempi määrä."

-> apteekeissa käyttävät  täyttä mielivaltaa ja juoksuttavat asiakkaita.

Eli kyykyttävät ns. hallintoalkamaisia ihan vi8ttuyiluna !!!

Siis normaalisti viikko, nyt pandemian aikana lisäjoustolla kaksi viikkoa, jos on ostanut edellisellä kerralla kuukauden annoksen. KELA sakottaa apteekilta 50 € per kerta, jos tästä poikkeaa.

Vierailija
192/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin melatoniinia apteekista ja menin hakeen sitä vauva rattaissa. Myyjä ei meinannut kassalla antaa pakkausta minulle eikä meinannut ottaa maksua, vilkuili vain vauvaa ja oli jotenkin hämillään. Oli hämmentävä tilanne ja jälkikäteen pohdin luuliko hän etten herää vauvan itkuun öisin mikäli myy minulle melatoniinia vai mistä oli kyse. Olin vuosikausia syönyt melatoniinia, mutta heti kun mukana oli vauva niin tilanteesta tuli erikoinen.

Et varmaan imettänyt? Vai muistelenkohan nyt väärin, kun oon sitä mieltä ettei melatoniinia saanut syödä jos imettää? Siksi se myyjä kai outoili. Oliskohan ollut sille liian arkaluonteista kysyä, imetätkö vai annatko vauvalle korviketta....

Vierailija
193/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isälleni ei myyty yskänlääkettä, joka sisältää pienen määrän pirtua.

Miksi apteekeissa ylipäätään on myynnissä lääkkeitä, joita ei voi myydä?

Vierailija
194/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kelakortissa koodi 112. Se on sellainen taikakoodi, joka lopettaa kaiken hyvän palvelun.

Aivan sama olenko ollut ostamassa itselleni lääkevoidetta tai e-pillereitä, tai antibioottia tai vahvempaa särkylääkettä viisaudenhampaan poiston jälkeen. AINA se hymy hyytyy siihen kelakortin antoon.

Häh? Anteeks mut en tajua, mikä toi 112 koodi on? Mitä se siinä Kela-kortissa meinaa?!?!

Vierailija
195/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulan osto opiskelijana. Tarvitsin neulaa jotta sain steriiliä keittosuolaliuosta pullosta kumitulpan läpi.

Syy oli kanin silmätulehduksen hoitaminen mutta eivät millään meinanneet neulaa minulle myydä. Ja kun lopulta myivät, myivät niin ohuen että se vääntyi kun yritin sitä saada sen kumitulpan läpi. Eläinlääkäristä piti uusi neula hankkia...

Kaipa näytin narkkarilta...

Vierailija
196/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kelakortissa koodi 112. Se on sellainen taikakoodi, joka lopettaa kaiken hyvän palvelun.

Aivan sama olenko ollut ostamassa itselleni lääkevoidetta tai e-pillereitä, tai antibioottia tai vahvempaa särkylääkettä viisaudenhampaan poiston jälkeen. AINA se hymy hyytyy siihen kelakortin antoon.

Häh? Anteeks mut en tajua, mikä toi 112 koodi on? Mitä se siinä Kela-kortissa meinaa?!?!

112 on korvausoikeuden numero: "Vaikeat psykoosin ja muut vaikeat mielenterveyden häiriöt." Sillä saa ylemmän erityiskorvauksen tietyistä lääkkeistä.

Vierailija
197/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

112 on korvausoikeuden numero: "Vaikeat psykoosin ja muut vaikeat mielenterveyden häiriöt." Sillä saa ylemmän erityiskorvauksen tietyistä lääkkeistä.

Ahaa, no aina oppii uutta! Enpäs tiennyt tätä!

Vierailija
198/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sitruunahappoa pyykkikoneen ja kahvinkeittimen puhdistusta varten ja apteekissa kysyttiin, mihin tarkoitukseen tulee. Miksi?! Ja lisäksi kyseinen tuote myös myydään jostain tiskin alta.

Sitä kannattaa tilata netistä, suomalaisissakin kaupoissa taitaa olla. Ja halvemmalla saat.

Mulle tulee näistä happo/suola/sekoitus -tarinoista mieleen vaan, että näytetäänköhän me siltä, että ollaan jotain räjähdysaineasiantuntijoita :D En tiedä, mutta hassua.

Vierailija
199/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luullut. Kela maksaa antihistamiineistasi ja perusvoiteistasi 40 % ja itse ainakin ymmärrän, että silloin on ok vaatia myös jonkinlaista säätelyä lääkkeiden käyttöön. Sinulla oli vielä lääkkeitä jäljellä, joten et ollut hädässä. Kela määrittelee nämä säännöt ja farmaseutin kuuluu niitä noudattaa. Apteekki saa 50 e sakon jokaisesta virheellisestä toimituksesta ja useampi 50 euron sakko ei ketään yksityisyrittäjää jaksa naurattaa. Osta lääkkeesi ilman kelakorvausta niin olet oikeutettu ostamaan vaikka koko reseptin tyhjäksi kerralla.

Joo, ymmärrän. Mutta jostain muutamasta tabletista nipottaminen on mielestäni vain nipotusta eikä mitään muuta. Jos mulla on aikaa käydä apteekissa nyt, mutta ei viikon päästä, niin miksen voi saada sitä hiivatin antihistamiinia nyt? Kun kyse ei ole mistään 2 kk liian aikaisin ostamisesta.

Ei muuta kuin tuohta tiskiin, kyllä ne lääkkeet sieltä irtoaa ilman kelakorvaustakin. Jos korvauksen saamatta jääminen kismitää niin Valitusosoite on KELA eikä apteekki. .

Vierailija
200/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menin itse ostamaan sitruunahappoa, Farmaseutti kysyi vaan että minkä kokoinen pyykinpesukone on 😄 siihen tarkoitukseen olin sitä ostamassakin, mutta en ollut maininnut sitä. Niitä oli muistaakseni kahden kokoisia pusseja, niin sen takia kysyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä