Miksette osta suomalaisia tuotteita? Onko se niin vaikeaa suosia suomalaista?
Missä ostajien tuki? Varsinkin näinä aikoina se olisi ehdottoman tärkeää. Jättäkää kerrankin ne esim H&M kledjut kauppoihin ja suosikaa suomalaisia materiaaleja vaatteissa.
Kommentit (1309)
Ostamme kyllä mahdollisimman paljon ja aina, kun vain pystymme. Jo monen vuoden ajan on tehty näin, ainakin melkein 10v?
Vaatteissa suosin paljon mm. Ommellisen, Mellin ja PaaPiin vaatteita.
Jos ei Suomessa tehtynä löydy, niin yritän suosia seuraavaksi esim. Ruotsissa, Virossa, muualla Baltiassa, Saksassa, Itävallassa tai Sveitsissä tehtyjä tuotteita. Seuraavaksi muualla EU:ssa.
Ongelma vain, että vaikka nykyään jonkin verran enemmän löytyy vaihtoehtoja, on tarjonta silti edelleen melko vähäistä.
Itse toivoisin esim. löytäväni enemmän rock-tyylisiä, nuorekkaampia Suomessa tehtyjä vaatteita. Toivoisin myös enemmän rohkeita, tummia värejä, sammaleenvihreää, viininpunaista jne. Aika paljon on erilaisia täti-tunikoita eri vaaleissa sävyissä tai kukkakuoseissa, rohkein väri beige tai vaaleansininen + onneksi yleensä on kuitenkin edes se musta vaihtoehto. :) Mistä saadaan vastaus kysymykseen, miksi tämäkin suomalainen pukeutuu mustaan -no koska en halua niitä hempeän haaleita värejä!
Lastenvaatteisiin kaipaisin myös kovasti oikeasti Suomessa tehtyjä JA kivannäköisiä ulkovaatteita.
Ennen oli sentään Remu Travalle, joka valmisti Virossa. Kestäviä kuin mitkä. Tosin kuoseissa oli toivomisen varaa, mutta perus yksiväriset oli varsin ok. Ikävä kyllä lopettivat hiljattain.
Vierailija kirjoitti:
En tue tätä ryöstövaltiota ,en käytä palveluita enkä osta tuotteita
Hyvin sanottu, olen samaa mieltä
oman kukkaron herra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tue tätä ryöstövaltiota ,en käytä palveluita enkä osta tuotteita
Hyvin sanottu, olen samaa mieltä
Tämä on muuten totta. Ehkä pitäisi toisaalta miettiä uudelleen tällä hetkellä. :-/
Vituttaa tällä hetkellä verojen maksaminenkin... :D Jotenkin kuitenkin ajatellut, että tuen niitä yrittäjiä, jotka samassa veneessä kuin itse ja me muut.
t. Tuo Ommelista ym. ostava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän jo suututtavat monet, mutta.
Moni köyhäksi itseään tituleeraava on huomattavan ylipainoinen. Jos panostaisi siellä ruokakaupassa laatuun eikä määrään, saattaisi paino korjaantua ja sitä myötä terveys kohentua. Ja pystyisi ostamaan laadukkaampia elintarvikkeita samalla rahamäärällä.
Aa kappas. Miten kukaan ei ole miettinyt tätä aiemmin. Oletpa nerokas. Kyllä tällä viisaudella nyt poistuu niin lihavuus, huono terveys kuin köyhyyskin. Kiitos tästä.
Miten sillä köyhyys poistuu?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän jo suututtavat monet, mutta.
Moni köyhäksi itseään tituleeraava on huomattavan ylipainoinen. Jos panostaisi siellä ruokakaupassa laatuun eikä määrään, saattaisi paino korjaantua ja sitä myötä terveys kohentua. Ja pystyisi ostamaan laadukkaampia elintarvikkeita samalla rahamäärällä.
Onko tämä nyt niin, että kaikki köyhät ovat ylipainoisia mutta kaikki ylipainoiset eivät ole köyhiä?
Olet inhottava ihminen.
-keskiluokkainen ja ylipainoinen, itsensä kotimaisella oluella lihottanut näätä
Huono laatu ja tuplahinta.
Harvoissa tuotteissa Suomikrääsä on lähelläkään Euroopan kärkeä. Monia tuotteita esim hedelmiä ei Suomessa kasva. Ricciardo aikanaan totesi, että hanki sieltä missä on matalat tuotantokustannukset.
"miksi tämäkin suomalainen pukeutuu mustaan -no koska en halua niitä hempeän haaleita värejä!"
Jag trodde att det berodde på att det inte just finns annat än svart och grått i Finland. Skulle köpa dynor till solstolar och fick beställa dem från Vasa för att få klara färger och tjocka dynor, då allt här i landets södra delar var svart, grått eller fula kulörer eftersom de är blandade med svart.
Samma sak gäller kläderna. Mest finns det olika gråa lumpor att köpa och t.o.m. jeansen är svarta. I affärer som säljer någon sort av kvalitet, så som Gant, och med färger, skiftar storlekarna. Storlek XX i ett plagg är X eller XXX i ett annat. Så är det inte i kvalitetsaffärer.
Undrar just när de gör den finska flaggan grå/vit
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys on luonne kirjoitti:
Ostettaisiin sidoste sukkia ei vaan näy missään. Finlayson lakanassa lukee valmistettu Turkissa. Turkki ei kuulu edes euroon eikä tarvi kuulua eri kulttuuri. Lihatiskillä joku piru voi myydä lehmän lihan sijasta hevosta. Kanan sijasta kania.
Sidosteen tehdas on tuossa meidän naapurissa Tampereella. Myymäläkin palvelee. Ota sinne yhteyttä ja tilaa vaikka suoraan kotiin! Vinkvink
Älkää vaan ostako Sidosteen sukkia! Laatu on järkyttävän huono. Sukat (sekä puuvilla, että villa) reikiintyvät todella nopeasti.
Suomalaisten (ja "design in Finland") tekstiilien laatu on kautta linjan ala-arvoista, erit. North Outdoor, Luhta, Rils, Marimekko (nykyisin, ennen parempi), Finlayson..onhan noita. Sama pätee suomalaiseen ruokaan. Sääli, että monet ostavat 80-luvun mantran "suomalaisesta laadusta"
Suosin ruotsalaista / tanskalaista.
Vierailija kirjoitti:
Hinta hinta hinta
Ajattele kansantaloutta.Parempi sairaanhoito ym jos suosii kotimaista.
Suomessa ei tehdä parasta laatua, siksi.
En todellakaan suosi suomalaista.
Pyrin aina ostamaan suomalaisia tuotteita. Kiinan tavaraa en osta enää koskaan. Puolalaisia omenoita en huolisi vaikka olisivat ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hinta hinta hinta
Tämä tämä tämä
Koska on mukavampi riistää lapsuus köyhien maiden lapsilta. Se tekee paidan paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro joku hyvä kotimainen vaatemerkki jolla on istuvia farkkuja, yksivärisiä paitoja, kivoja neuleita ja hinta kohtalainen.
Nanso, Marimekko eikä Tokmannin valikoima kelpaa.
Very Nice merkin farkuista on minulle löytyneet istuvat.
Kaikki suomalaiset maataloustuotteet, kala ja vihannekset, sekä varsinkin mansikat ja hedelmät on sika kalliita verrattuna ulkomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta hinta hinta
Tämä tämä tämä
Asun USAssa, taalla ei ole suomalaista tavaraa tarjolla. Vuosia sitten yrittivat myyda voita ja juustoa mutta hinta oli kolminkertainen eika minkaanlaista mainontaa. Hyllylle homehtuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten vaatteitten suosiminen on mahdottoman vaikeaa. Yritäpä itse löytää suomalainen vaatekappale, jossa hinta ja laatu olisi kohdallaan. Tarkoitan oikeasti Suomessa suomalaisista materiaaleista valmistettuja. Olen itse tilannut mm. Pentikin ja Sievin tavaraa, koska olen itse päässyt käymään niiden tehtailla. Kas kummaa, tuotteet on vain suunniteltu Suomessa, valmistettu ties missä ja ties minkämaalaisesta materiaalista. Mutta onhan sekin jotain, että ne on sentään pakattu ja lähetetty Posiolta ja Sievistä eikä Bangkokista tai Kiinasta, eikä edes Saksasta.
Ei se ole kuluttajan vika, jos meille ei ole tarjolla kunnollista kotimaista tavaraa.
Esimerkiksi kotimainen kenkä kestää 3-4 kertaa kauemmin kuin ulkomainen. Tämän olen todennut useita kertoja. Vaikka suomalainen kenkä on ostahetkellä puolet kalliimpi kuin ulkomainen, niin se tulee lopulta halvemmaksi.
Kertoisitko vielä mitä suomalaisia kenkiä on olemassa? Onko Sievi suomalainen? Oikeasti kiinnostaa...
Sievi nimisiä jalkineita tehtäneen yhä Suomessa. "Maksavat kuin pari autoa. "
Varmaan moni tilaaja saa vahentää.
Vierailija kirjoitti:
Ja omasta puolestani lisään täysin suomalaisen Finn Spring - kivennäisvesitehtaan, joka muuten valmistaa ison osan Lidlinkin brändien alla olevista virvoitusjuomista (ei Saskiaa, se on Saksasta).
Pullojuomien muovipullon raaka-aine on ulkomainen öljy ja juomien litrahinta on kova. Hanasta saa Suomessa hyvää ja terveellistä vettä ilman hampaita syövyttävää ja lihottavaa sokeria. Hanaveden litrahinta on esimerkiksi Hesassa 0,4 senttiä. Otapa tämä säästövinkki käyttöösi!
Jag köper finska produkter då texten på svenska är lika stor som den finska, kvaliteten bra och priset motiverat. Som följd av dessa kriterier, köper man i praktiken inget finskt.
Köpte finska jordgubbar som nästan fyllde kriterierna. Hemma visade de sig vara vattniga. Tidigare köpte man utländska och i fortsättningen med. Bilar, båt, jet och MC servas alla i Estland, varifrån man även bunkrar mat, dryck, kläder och annat. Sortimentet har färger och pris-kvalitetsförhållandet är betydligt bättre.