Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuden vuoden kasvissyönti ohi, ihanaa!

Vierailija
14.09.2014 |

Tuntuu kuin olisin herännyt henkiin taas aloitettuani syömään lihaa. Vegaaninen ruokavalio näivetti mut täysin. Havahduin kunnolla, kun huomasin että kasvojen iho roikkuu, on harmahtava ja olen alkanut rypistyä ennen aikojani (kuten niin moni muukin kasvissyöjä, tajusin asiaa vähän tutkittuani). Kuukautiset reistasivat ja koko keho on ollut aivan v*tun sekaisin. Kasvissyönti tyhmentää ihmistä aivan helvetisti. Aivot eivät saa lihattomasta ruokavaliosta tarpeeksi polttoainetta. Näin naiselle liha on aivan välttämätön raudan ja aminohappojen lähde. Toivottavasti itselleni aiheuttama vahinko ei ole pysyvää.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:33"]

Kasvissyöjät on olevinaan niin maailman parantajia. Ihminen on kuitenkin lihansyöjä. Tai sekasyöjä.

Kasvissyöjät syövät sitten jotain mukaruokaa lihan korvikkeeksi. Eipä hirveen eettistä!

[/quote]

Lol, kasvissyönti nyt vaan on eettisempää kuin lihansyönti. Miten voi tuntua teistä niin pahalta myöntää se? Kyllä mäkin tiedän olevani paska ihminen shoppaillessani jossain halpiskaupoissa, kun voisin ostaa vaatteita vaikka kirpparilta.

Ja tosta tyhmyydestä: kummasti vaan kasvissyönti on yleisempää korkeakoulutetuilla. Älykkäät ihmiset tajuavat tekojensa ja valintojensa taustat ja seuraukset paremmin.

Muutamia kasvissyöjiä:

Gandhi, Hitler, Paul McCartney, Kafka, Einstein

Tyhmien juttu siis.

Vierailija
62/113 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:33"]

Kasvissyöjät on olevinaan niin maailman parantajia. Ihminen on kuitenkin lihansyöjä. Tai sekasyöjä.

Kasvissyöjät syövät sitten jotain mukaruokaa lihan korvikkeeksi. Eipä hirveen eettistä!

[/quote]

Lol, kasvissyönti nyt vaan on eettisempää kuin lihansyönti. Miten voi tuntua teistä niin pahalta myöntää se? Kyllä mäkin tiedän olevani paska ihminen shoppaillessani jossain halpiskaupoissa, kun voisin ostaa vaatteita vaikka kirpparilta.

Ja tosta tyhmyydestä: kummasti vaan kasvissyönti on yleisempää korkeakoulutetuilla. Älykkäät ihmiset tajuavat tekojensa ja valintojensa taustat ja seuraukset paremmin.

Muutamia kasvissyöjiä:

Gandhi, Hitler, Paul McCartney, Kafka, Einstein

Tyhmien juttu siis.

[/quote]

On todella tyhmien juttu. Ei ole mitään järkeä syödä vastoin lajityypillistä syömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa ap seuraavalla kerralla panostaa provoosi. Nyt se on ihan luokattoman paska.

Vierailija
64/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:17"]

Joo, kyllähän esim. Mimi Kirk on vanhemman ja ryppyisemmän näköinen kuin moni muu ikätoverinsa (eli yli 70-vuotias) vai miten se oli. Oletkohan ikinä edes ollut kasvissyöjä, vai onko tämä jotain "ovelaa" lihansyöjäpropagandaa?

[/quote]

googlasin ja kylläpä on muuten ryppynaamainen ämmä tuo mimi kirk! Juuri sellainen luihu ja näivettynyt kasvissyöjä-kalkkuna, kuten se gillian mckeith. Kamalia luuskia!

[/quote] 

:D Nyt kyllä purskahdin nauruun, sori. Linkkaa hei sinä paremmin säilynyt ja elinvoimaisemman näköinen 75-vuotias sekasyöjä, mielellään sitä katselee kauniisti vanhentuneita henkilöitä joka tapauksessa?

Vierailija
65/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:01"]

Kasvissyönti on niin keinotekoista. Joku alipalkattu siirtolainen ne rehutkin poimii toisella puolella maailmaa, eli vaikka eläimen henki säästyisi, ihminen kärsii silti.

Lisäksi proteiininlähteet kasvisruokavaliossa ovat todella, todella teollisia ja nekin keinotekoisia. Palkokasveista ehkä joku härkäpapu ja sokeriherne kuuluvat suomalaiseen ruokakulttuuriin, kaikki soija"lihat" ja feikki"juustot", tofut jne. eivät. Silti niitä puputetaan kuin olisivat luonnollisin asia ikinä, eikä niitä tarvitsisi raahata milloin mistäkin vinku-Intian maasta.

[/quote]

Sanoi hän ja veteli naamaansa toiselta puolen maailmaa roudattua luonnollista norjalaista kassilohta ja antibiooteilla kyllästettyä brasilialaista pihvilihaa.
[/quote]

Ei tarvitse olla kasvissyöjä kiinnittääkseen huomiota ruoan alkuperään ja eettisyyteen. Toisaalta kasvissyönti ei mitenkään takaa sitä, että ruokavalio on terveellinen, ekologinen tai edes eettinen. Vaihtoehtoja on hieman enemmän kuin tofu "Vinku-Intiasta" tai antibioottinauta Brasiliasta...

Vierailija
66/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:15"]Provo. 25 vuotta itse kasvissyöjä, 10 vegaani. Minulla ei ole ryppyjä ja minua luullaan aina ystävieni tyttäreksi ja tuntemattomat tulevat ihastelemaan hiuksiani. Koko viikonlopun olen ollut lapiohommissa ja käynyt zumbassa eli energiaa riittää. Hemoglobiini 139. Minusta on ihanaa illa vegaani! Vitsi että tein ihanaa vadelmakakkua tänään, kyllä oli kiitollinen olo kun sai suussasulavaa väkivallatonta herkkua syödä. (lihansyöjä kun olin, eläinperäisten herkkujen syöminen tuntui aina pahalle ja inhosin itseäni kun tiesin että herkutteluni on aiheuttanut kärsimystä eläimille)Muut syöjät eivät olleet uskoa että olin itse tehnyt kakun, luulivat että on leipomosta tavallinen kakku. 
[/quote]

Sun ystävien kannattaa ehkä vaihtaa leipomoa jos niiden tavallinen kakku maistuu vegaanikakulle... Olen syönyt vegaanikakkua eikä sitä todellakaan voi luulla tavalliseksi kakuksi jos on yhtään makuaistia.

T. Leipuri

Vierailija
67/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
68/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvis+kala ruokavalio ja edelleen alkossa kysytään paperit vaikka lähentelen kolmeaviittä.. :) niin ja tasan 1 ryppy otsassa hah

Vierailija
69/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä söin pelkkiä ituja ja mun klitorikseen kasvoi vihreää karvaa

Vierailija
70/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Next

Vierailija
71/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanpa täälläkin esiintynyt yleinen väärinkäsitys. Vaikka ihminen lasketaan sekasyöjiin, on hampaistomme kasvissyöjän, koska liha ei ruokavalioomme kuulu siinä määrin kun se kuuluu oikeilla sekasyöjillä (esim karhu). Liha on kuulunut ihmisen ruokavalioon vain satunnaisesti, liika sitäkin sairastuttaa, tästä on jo tän vuoden puolella uutisoitu usein. Lihaa syötiin silloin kun saatiin, eli tyyliin kerran viikossa tai kahdessa saatiin saalista, sitä syötiin päivän pari ennen kuin opittiin säilömään se.

Vierailija
72/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 04:13"]

Mulla on kasvis+kala ruokavalio ja edelleen alkossa kysytään paperit vaikka lähentelen kolmeaviittä.. :) niin ja tasan 1 ryppy otsassa hah

[/quote]

Kolmevitosella ei pitäis olla yhtään ryppyä!

Vierailija
73/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi ihmisten kärsimykseen vetoaville: kun syömme lihaa, se vie tilaa kasviperäiseltä tuotannolta = ruokaa tuotetaan tehottomammin (vrt kuinka paljon rehua tuotantoeläin syö). on aika naurettavaa ottaa esimerkiksi esim soijan syönnin epäeettisyys, sillä muistaakseni n. 95% tuotetusta soijasta käytetään sikojen ruoaksi. olen puhunut.

-Nainen 19v-

Vierailija
74/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:02"]tiedoksi ihmisten kärsimykseen vetoaville: kun syömme lihaa, se vie tilaa kasviperäiseltä tuotannolta = ruokaa tuotetaan tehottomammin (vrt kuinka paljon rehua tuotantoeläin syö). on aika naurettavaa ottaa esimerkiksi esim soijan syönnin epäeettisyys, sillä muistaakseni n. 95% tuotetusta soijasta käytetään sikojen ruoaksi. olen puhunut.

-Nainen 19v-
[/quote]

siis lisään vielä, kun ruokaa tuotetaan tehottomasti, luonnollisesti myös nälänhätä kasvaa. mutta sepäs ketään kiinnostaa, koska se ei ole naapurin Seppo hädässä vaan kamerunin pikku Hapsatou.

Vierailija
75/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:02"]

tiedoksi ihmisten kärsimykseen vetoaville: kun syömme lihaa, se vie tilaa kasviperäiseltä tuotannolta = ruokaa tuotetaan tehottomammin (vrt kuinka paljon rehua tuotantoeläin syö). on aika naurettavaa ottaa esimerkiksi esim soijan syönnin epäeettisyys, sillä muistaakseni n. 95% tuotetusta soijasta käytetään sikojen ruoaksi. olen puhunut. -Nainen 19v-

[/quote]

Tätä samaa mantraa jaksetaan hokea

Vierailija
76/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustietoon perustuvien virallisten ravitsemussuositutsten mukaan on terveyttä edistävää syödä 750 g punaista lihaa viikossa. Virallississa ravitsemussuosituksissa ei suositella veganismia kuten ei suositella  muitakaan eettisiä ruokavaliooita. Luotan tässä asiassa enemmän asiantuntijoihin kuin kasvissyöjämammoihin.

Vierailija
77/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:22"]

Tutkimustietoon perustuvien virallisten ravitsemussuositutsten mukaan on terveyttä edistävää syödä 750 g punaista lihaa viikossa. Virallississa ravitsemussuosituksissa ei suositella veganismia kuten ei suositella  muitakaan eettisiä ruokavaliooita. Luotan tässä asiassa enemmän asiantuntijoihin kuin kasvissyöjämammoihin.

[/quote]

Oletko yhtäkään tutkimusta nähnyt, saati lukenut? Ja tiedätkö minkälaiset asiantuntijat noita suosituksia laatii ja mikä taho heidän palkkansa maksaa?

Olen lihan ja kasvisten syöjä.

Vierailija
78/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:22"]

[/quote]

Oletko yhtäkään tutkimusta nähnyt, saati lukenut? Ja tiedätkö minkälaiset asiantuntijat noita suosituksia laatii ja mikä taho heidän palkkansa maksaa?

Olen lihan ja kasvisten syöjä.

[/quote]

Olen, tiedän.

Vierailija
79/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
80/113 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:54"]Et vain ole osannut. Tottakai lihaton ruokavalio vaatii ravintotietoutta ja sen toteuttamista.
[/quote]

Niin tarvitsee mikä tahansa muukin ruokavalio, myös lihalla mässäily. Siksi suurinosa teollisuusmaiden ihmisistä on niin sairaita, vaikka kaikkea olisi tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi