Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako tupakka laihtumaan, jos syön lähinnä tylsyyteen makeaa jne.?

Vierailija
14.09.2014 |

Minulla on mielenterveysongelmia ja riippuvuuksia syntyy helposti. Päihteistä olen pysynyt erossa, mutta makeita herkkuja menee päivittäin järkyttäviä määriä...toistaiseksi veriarvot ovat olleet hyvät vaikka ylipainoa 50kg, mutta nyt maksa on alkanut mässyilyn takia rasvoittumaan.

En saa itseäni kuriin millään, kun ongelmani ovat niin isoja ja stressaan koko ajan kaikesta. Rauhoittavia lääkkeitä en saa enää, koska olen joutunut syömään niitä paljon aiemminkin. Voisiko tupakasta olla apua tähän kaikkeen?

Olen tietoinen haitoista enkä oleta elämäni parantuvan dramaattisesti, mutta ei tämäkään ihan tervettä ole että mässäilen vaikkapa kokonaisen kuivakakun päivän aikana! Jossei kaapissa ole muuta, syön sitten pelkkää sokeria tai lähden kauppaan, eli sitä on turha ehdottaa. Ateriani ovat periaatteessa kunnossa eikä minulla ole veriarvojen mukaan puutetta mistään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nikotiinilla on todettu olevan rauhoittavia vaikutuksia, varsinkin mielenterveysongelmien kanssa painiskeleville. En silti suosittele aloittamaan analogisen tupakan kanssa, sähkötupakka on paljon pienempi paha. Lisäksi olen kokenut että makunesteet auttavat helpottamaan makeanhimoa jonkin verran.

Vierailija
22/24 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkevää korvata epätervettä riippuvuutta vielä pahemmalla. Riippuvuuden taustalla on aina jokin psykologinen ongelma, jota pyrit turruttamaan. Sinun täytyisi käsitellä tuo ongelma, jolloin riippuvuuskäyttäytyminenkin loppuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan vielä ehdottanut niin ekana: karppaa.

Sokerin tilalle rasvaa ja proteiinia niin paljon, että ei varmasti tee mieli syödä enempää yhtään mitään. Alkuun vähän tökkii, mutta ei välttämättä edes montaa päivää. Käytännössä suorat ja lisätyt sokerit ja valkoiset viljat pois niin siinä se on. Jos tulee nälkä mikä ei taitu rehuilla niin pekonia, A-luokan makkaraa, jauhelihaa, kananmunaa tai (rae)juustoa kunnes nälkä on ohi.

Ja jos kuitenkin meinaat hoitaa asian nikotiinilla niin sähkötupakka tai imeskelytabletit ihan vain että et kehitä typerää tapariippuvuutta kaikenlaisiin myrkyllisiin palokaasuihin ja tutkitusti myrkyllisiin lisäaineisiin.

Vierailija
24/24 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:45"]

Veriarvot otettiin ihan kunnolla, olikohan 7-8 putkiloa, ei todellakaan mikään "pieni verenkuva".

Kiitos vaan ruokavaliovinkeistä, mutta minulla on ihan oikeita ongelmia, joihin syön vain pakolliset lääkkeet. Rasvojen määrää olen toki lisännyt ja karppasinkin hetken, mutta en jaksanut pitää ruokavaliota yllä.

ap

[/quote]

Miksi et jaksanut karpata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän