Miten päästä yli lapsettomuudesta?
25% kärsii lapsettomuudesta, niin mekin.
55% parhaimmillaan saa lapsen hoidoilla, me emme. Moni on saanut perheen adoption kautta, meidän kohdalla sekään ei toteutunut. Nyt elämältä tuntuu menneen pohja kokonaan. Sijaisperheeksi en halua, koska lapsi voidaan palauttaa milloin vain biologiselle vanhemmilleen, jos tilanne muuttuu. Epäilen, että sitä en kestäisi. Mistä löytää uusi suunta elämälle? Onko ketään saman läpi käyneitä? Miten saitte jatkettua elämää ja löysitte uuden suunnan? Teen jo töitä lasten parissa nyt tuntuu, se nykyinen työ vain pahentaa oloani, vaikka en sen töissä anna näkyä.
Kommentit (86)
Mikä saa sinut luulemaan ettei ihmisiä ole tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin ihanaa olla raskaana. Siksipä meil onkin 12 lasta. Pyri ap. sinäkin siihen. Kyllä se vielä onnistuu, kun kuksitte tarpeeksi. Teillä on yrityksen puutetta.
Sairasta ajattelua.
Samaa mieltä. Ilkeä ihminen, jonka kanssa ei haluaisi olla missään tekemisissä. Varmasti yksinäinen, niin pitää täällä palstalla ilkeillä, kun muutoin ihmiset karttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole elämässäni saanut kaikkia mitä haluan ja elän silti eikä vituta yhtään mitä en ole saanut sillä en keskity siihen mitä en ole saanut vaan siihen mitä olen saanut.
Sama. Keskityn siihen, että olen saanut paljon muilta osin. Takerrun kiitollisuuteen saamastani.
Olen matkustellut, minulla on ollut koko ajan lemmikkejä (joihin olen varmaan purkanut hoivaviettiäni), olen kouluttautunut ja opiskellut toisen työn ohessa korkeakouluopinnot, löytänyt mielekkäitä harrastuksia, rakentanut kodin, opetellut sisustamista, koettanut huolehtia itsestäni ja läheisistäni. 12 vuoden aikana mistään ei ole liiemmin ollut apua. En tiedä auttaisiko masennuslääkitys, vaikka en ole masennusta.
Tämä on jo vanha ketju, mutta nostan kun on taas itselle ajankohtainen. Taas tuli negatiivinen testi tehtyä aamulla. Ikää on 31 ja toista vuotta lasta yritetty. Kunnalliselta sairaanhoidolta en saa apuja, koska näin "nuorella" ei pitäisi olla ongelmia lapsen saamisessa. Yksityisellä ultrataan ja käsikopelolla käydään läpi ja sanotaan, että on täysin puhdas ja jatkaa vain lapsen yrittämistä. Tässä sitten neljä keskenmenoa saaneena ja ilmeisesti lapsettomaksi jäävänä koitan käsitellä näitä tunteita, että ei tule olemaan pientä meidän perheessä. Ajatus on, että mun geenejä ei kannata laittaa eteen päin ja täytyy vain jatkaa elämää. Olen aina ollut sitä mieltä, että keinotekoisiin hoitoihin en lähde, vain jotain pientä hoitoa voin ottaa. Olisi kuitenkin kiva päästä tutkimuksiin, että mistä johtuu. Tuntuu, että se olisi viimeinen sinetti tälle ja voisin hyväksyä tilanteen.
Vaihda lapset teineihin tai lukiolaisiin. Ei tunnu niin pahalta.