Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela ei hyväksy sairauslomaa?

Vierailija
14.09.2014 |

Olen vuoden ollut sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi.Olen käynyt kolmella eri psykiatrilla vuoden aikana,ovat aina kirjoittaneet että olen työkyvytön.Kela ei silti hyväksy sairauslomaa joten joudun olemaan työttömänä työnhakijana että saan edes jostain rahaa.Ihan älytöntä musta.Kela on kuitenkin hylännyt kahteen kertaan mun psykoterapia hakemuksen.Olen sairaanhoitaja mutta siihen työhön en haluaisi palata toisaalta en kykene myöskään opiskeluun ainakaan vielä kun en välillä viikkokausiin edes pääse sängystä ylös.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta myöskään fyysisissä vammoissa. Kela ja vakuutusyhtiöt "ihmeparantavat" ihmisiä jotka ovat lääkäreiden lausuntojen mukaan työkyvyttömiä. Tähän asti olen luullut että masennus on suunnilleen ainoa hyväksyttävä työkyvyttömyyden aiheuttaja, muta eipä ole näköjään sitten enää sekään. T. tapaturmaisesti vammautunut

Vierailija
22/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa: ja teille niskasta ottamisen kehoittajille ei varmaan auta muu kuin se, että sairastutte itse. Ehkä kannattaisi laajentaa elämänymmärrystä jo ennen sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin hylättiin pari kuukautta sitten sairaspäivärahahakemus, vaikka vain kuukautta aiemmin samasta sairaudesta (masennus) se oltiin hyväksytty.. Nyt hain uudelleen ja kysyin kelan virkailijalta miksi aiempi hakemus oltiin hylätty. Kuulemma "pelkkä lääkärintodistus" (ja sairaskertomukset, jotka olin myös toimittanut) eivät riitä todistamaan, että olen työkyvytön. Olin ihan hämmentynyt. Mitä mun pitäisi vielä tehdä jos lääkärin sairaslomatodistus ja psykoterapeutin sairaskertomus eivät riitä?? Pitäiskö kelan mielestä toimittaa joku 2 tunnin powerpointesitys siitä, miten sairauteni vaikuttaa työkykyyn? Kuka siellä oikeen leikkii jumalaa ja päättää kuka saa sairaspäivärahaa ja kuka ei?

Vierailija
24/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman osalta en tiedä, mutta joskus kunt.tuki evätään siksi, ettei käytä lääkitystä tai kela epäilee päihdeongelmaa. Paljonko käytät rauhoittavia, bentsoja? Ne hetkellisesti ehkä helpottavat oloa, mutta pidemmän päälle ylläpitävät ahdistusta.

Vierailija
25/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomainen on vakavasti fyysisesti sairas, ja fyysinen sairaus toi mukanaan väsymyksen, mistä myös masennusta, jota ei ole tosin suostuttu diagnosoimaan, mutta sen näkee maallikkokin - jos ei välillä pääse sängystä ylös vaikka fyysinen kunto sen sallisi. Autan häntä arjessa. Oli outo se kirje, jossa sanottiin, että sitten on ilmoittauduttava työkkäriin, kun sairaslomaa on kulunut x päivää, en muista kauanko. No hän ei olisi ollut työkykyinen edelleenkään, mutta opiskelee nyt - on jossain määrin alkanut kuntoutua. Siihen Kela myönsi kuntoutusrahaa, kun ei välttämättä kykene opintotuen vaatimuksiin. Se olikin pieni ihme, että opiskeluun tuki löytyi helposti. Toki edistymistä seurataan ja suunnitelma piti olla ja raha on määräaikainen. Kysessä on kyllä aika nuori ihminen, jolla on jo koulutus, mutta fyysinen sairaus estää sen vanhan ammatin työn tekemistä. Koskaan se ei täysin tule paranemaan, vaan se voi mennä välillä oireettomaan vaiheeseen. 

Vierailija
26/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 12:06"]Olen saanut jo työhönosoituksia,työkkäristä sanottiin että voit kertoa työnantajille rehellisesti että olet oikeasti sairauslomalla.Kela ei kuitenkaan kuntouta millään tavalla.Aivan ihmeellistä että voi olla tällainen tilanne.Tiedän jo nyt mitä virheitä voin työssä tehdä ne ovatkin sitten niin vakavia että voi potilaan henki mennä koska ajatus ei tosiaan juokse samalla tavoin kun ennen.Vielä lääkkeet ja rauhoittavat sekottavat oloa.

Ap
[/quote]

No ei mikään ihme ettet pääse sängystä ylös kun nappailet lääkkeitä ja rauhoittaviakin.
Lääkkeet pois niin kyllä töihin pääsee.

[/quote]

Rauhoittavat, bentsot ja muut kun väsyttävät ja pitävät ihmisen tokkurassa.
Tiedoksi niille jotka ei tätä tajua.

Vierailija
27/46 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ajattelit tehdä loppuelämäsi? Eikö nyt olisi ensisijaista pyrkiä työkuntoon? Jos tarvitset lääkitystä, pyydä sellainen lääkitys joka toimii, ja kouluttaudu uudellen. Olet niin nuori vielä.

Tämän maan talous on jo kuilun partaalla. Kaikki haluaisivat silti sairaslomalle ja eläkkeelle. Kusessa ollaan.

Vierailija
28/46 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis

Vierailija
29/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:0

Vierailija
30/46 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa kuntoutusta josta ei "toivu" työelämään.

Sama tilanne, jos ikää on sen verran ettei kuntoudu enää "työelämään".

Katso tarkemmin niitä lääkärintodistuksia, mitä niissä lukee. Jos ne eivät mahdollista kuntoutusta, on lääkärisi pakissa väärät työkalut > valitus Valviraan.

Vierailija
31/46 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu

Vierailija
32/46 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nostaa 7 vuotta vanhan ketjun ja miksi?

Vierailija
33/46 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klh

Vierailija
34/46 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei?

Vierailija
35/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
36/46 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas

Vierailija
37/46 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä

Vierailija
38/46 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 12:06"]Olen saanut jo työhönosoituksia,työkkäristä sanottiin että voit kertoa työnantajille rehellisesti että olet oikeasti sairauslomalla.Kela ei kuitenkaan kuntouta millään tavalla.Aivan ihmeellistä että voi olla tällainen tilanne.Tiedän jo nyt mitä virheitä voin työssä tehdä ne ovatkin sitten niin vakavia että voi potilaan henki mennä koska ajatus ei tosiaan juokse samalla tavoin kun ennen.Vielä lääkkeet ja rauhoittavat sekottavat oloa.

Ap

No ei mikään ihme ettet pääse sängystä ylös kun nappailet lääkkeitä ja rauhoittaviakin.

Lääkkeet pois niin kyllä töihin pääsee.

Rauhoittavat, bentsot ja muut kun väsyttävät ja pitävät ihmisen tokkurassa.

Tiedoksi niille jotka ei tätä tajua.

Rauhoittavat ovat bentsoja. Eivätkä väsytä kaikkia, eivätkä tee tokkuraiseksi maltillisesti käytettyinä. Itsellä takaavat toimintakyvyn silloin, kun paniikki muuten estää sen. Käytän siis satunnaisesti, niin ei tule toleranssia eikä riippuvuutta.

Ja ap se on Kelan kanssa juuri tuollaista. Kelan lääkärit tietävät aina parhaiten, vaikka eivät ole ihmistä koskaan edes tavanneet. Miksi psykoterapiaa ei myönnetty?

Vierailija
39/46 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään ketju olikin vanha. Mutta sinulle, joka huutelet, että pitäisi hakeutua työkuntoon: Ap sanoi - vaikkakin jo vuosia sitten - että on hakenut KUNTOUTUSpsykoterapiaa, mutta sitä ei myönnetty, joten hurjan vaikea kuntoutua, jos ei kuntouteta.

- 38

Vierailija
40/46 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näköjään ketju olikin vanha. Mutta sinulle, joka huutelet, että pitäisi hakeutua työkuntoon: Ap sanoi - vaikkakin jo vuosia sitten - että on hakenut KUNTOUTUSpsykoterapiaa, mutta sitä ei myönnetty, joten hurjan vaikea kuntoutua, jos ei kuntouteta.

- 38

sitten pitää hakea eläkettä