kela ei hyväksy sairauslomaa?
Olen vuoden ollut sairauslomalla vakavan masennuksen vuoksi.Olen käynyt kolmella eri psykiatrilla vuoden aikana,ovat aina kirjoittaneet että olen työkyvytön.Kela ei silti hyväksy sairauslomaa joten joudun olemaan työttömänä työnhakijana että saan edes jostain rahaa.Ihan älytöntä musta.Kela on kuitenkin hylännyt kahteen kertaan mun psykoterapia hakemuksen.Olen sairaanhoitaja mutta siihen työhön en haluaisi palata toisaalta en kykene myöskään opiskeluun ainakaan vielä kun en välillä viikkokausiin edes pääse sängystä ylös.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuka nostaa 7 vuotta vanhan ketjun ja miksi?
Palstan omat algoritmit niitä välillä nostavat. Ei ole välttämättä sen tämän vuoden ensimmäisen kommentoijan vika.
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus ja kantelu eduskuntaan
Ei eduskunta mitään Kelan päätöksille tee. Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunta on se seuraava osoite jos valitus Kelaan ei auta.
Mutta Kelaan pitää tosiaan ensin valittaa ja pyytää tarkistamaan päätös, sitten jos tulee vielä hylky, pyytää virallisena (eli Kelan leimalla varustettuna) ne syyt joiden vuoksi Kela epää etuuden, ja sanoa että se tulee liitteeksi valitukseen korkeammalle taholle.
Minulla on "yllättäen" Kela huomannut tehneensä virheen (jota ei huomannut tarkistuksessa kun tein sinne sen ensimmäisen valituksen) kun lähetin valituksen ylemmille tahoille ja toimitin sen tiedoksi Kelaankin. Ehtivät tehdä sen oman päätöksensä jo ennen kuin saivat noottia ylemmiltä tahoilta byrokratiasta, mikä ei tietenkään minua haitannut, kun pääsin pois toimeentulotuelta kitkuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus ja kantelu eduskuntaan
Ei eduskunta mitään Kelan päätöksille tee. Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunta on se seuraava osoite jos valitus Kelaan ei auta.
Mutta Kelaan pitää tosiaan ensin valittaa ja pyytää tarkistamaan päätös, sitten jos tulee vielä hylky, pyytää virallisena (eli Kelan leimalla varustettuna) ne syyt joiden vuoksi Kela epää etuuden, ja sanoa että se tulee liitteeksi valitukseen korkeammalle taholle.
Minulla on "yllättäen" Kela huomannut tehneensä virheen (jota ei huomannut tarkistuksessa kun tein sinne sen ensimmäisen valituksen) kun lähetin valituksen ylemmille tahoille ja toimitin sen tiedoksi Kelaankin. Ehtivät tehdä sen oman päätöksensä jo ennen kuin saivat noottia ylemmiltä tahoilta byrokratiasta, mikä ei tietenkään minua haitannut, kun pääsin pois toimeentulotuelta kitkuttamasta.
Niin minkä virheen olivat tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoa ittes ja mene töihin! Ihan oikein ettei yhteiskunta elätä tuossabtilanteessa.
Kokoa ittes ja mene tuonne ostarin liepeille huutelemaan, siellä notkuu vino pino täysin työkykyisiä nuoria ihmisiä yhteiskunnan elätteinä.
Smugut ja sompanssit saa automaattisesti eläkkeen.
Kokoa ittes ja mene tuonne ostarin liepeille huutelemaan, siellä notkuu vino pino täysin työkykyisiä nuoria ihmisiä yhteiskunnan elätteinä.