Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako laulutaidottomat itse etteivät osaa laulaa?

Vierailija
13.09.2014 |

En tätä kysymystä tarkoita pahalla, mutta mietityttää vain että miten täysin sävelkorvattomat kuulevat oman äänensä laulaessa? Pidätkö itseäsi hyvänä laulajana vaikka joku on sanonut ettet osaa laulaa? Tajuatko itse siis ettet osaa laulaa?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan. En laula kun musiikin päälle yksin ollessani kun en itsekään kestä ääntäni. Lapselle laulaminen on ihan tuskaa. Olen oikeasti surkein laulaja ikinä :D

Vierailija
42/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan etten osaa laulaa mutta tykkään laulaa. En välitä muiden mielipiteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalan ärsyttävää kun jotkut lisäilevät mm. Facebookkiin videoita laulustaan ja se on aivan kamalaa, siis ei mene sinne päinkään! Sitten kaverit sanoo että vau olipas ihana kappale tai hyvin laulettu ja videon laittaja sitten kehuu itseään niin tavattoman hyväksi vaikka tosiasiassa laulu kuulostaa vinkuvalta puheelta eikä tippaakaan laulamiselta. Tämmöiselle ei saa antaa edes rakentavaa palautetta kun saat vihaisen pissislauman kimppuusi heti

Vierailija
44/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kuulemma kuulee, että väärin menee, mutta mitään ei voi tehdä. Sama kuin minä tiedän kyllä päässäni, mitä haluan piirtää, mutta käsi ei tottele.

Vierailija
45/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa laulaa , mutta jokainen saa myös antaa mielipiteensä. Minusta on kamalaa kuunneltavaa kun joku muka hyvä laulaja joikaa käsittämättömän huonosti ja kysyy sitten että kuulostiko hyvältä. Ja jos vastaat että no tarviit kyl harjottelua (tuskin sekään auttaisi) niin luultavasti saa haistattelua. Jos taas vastaat et hyvin meni tai iha kivasti niin sen oikein näkee kun kusi nousee hattuun ja sit sitä kamalaa rääkymistä saa kuunnella uudelleen ja uudelleen ja taas... näkeehän näitäkin ku idolsia on joskus kattonu

Vierailija
46/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:10"]Mun kaveri kuulemma kuulee, että väärin menee, mutta mitään ei voi tehdä. Sama kuin minä tiedän kyllä päässäni, mitä haluan piirtää, mutta käsi ei tottele.
[/quote]
Mulla on juuri noin. Päässäni kyllä tiedän miten ne nuotit menee ja kuulostaa oikealta, mutta heti kun se tulee suusta ulos niin nuotit meneekin ihan väärin, ja kuulostaa kamalalta, eikä sille voi mitään.
Mun kohdalla on tosi outoa se, että mä oon aikaisemmin osannut laulaa, olen ollut kuoroissa ja bändeissä ja ollut hyvä laulaja nuorempana. Joskus n.17-vuotiaana se katosi yhdessä yössä, yhtäkkiä yksikään nuotti ei osunut enää kohdalleen, joten jouduin lopettamaan kuorossa ja sen jälkeen en ole enää laulanut muutakuin kotona

Vierailija
47/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, millaisia ihmisiä sinulla on lähipiirissäsi, jos näillä on tapana haistatella? En kyllä ihan usko tuota.

Vierailija
48/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuule laulavani väärin, nuotin vierestä. Lapsesta asti minulle on asiasta moitittu, joten niin se kai kuitenkin on...kaverin lapsi alkoi pienenä itkemään, kun lauloin :) ja huusi, älä laula. Ja singstarissa saan kamalat arvostelut, aina. Silti en itse kuule tätä :)

Vierailija
49/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, koska siitä on minulle sanottu. Itse en kuule yhtään, että menisi nuotin vierestä, omaan korvaan menee ihan oikein. Eli itse en ole huomannut, mutta kun uskottavat lähteet toisin kertovat niin olen kyllä ymmärtänyt.

Vierailija
50/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvan säveltajussa on niin paljon asteita, että on mahdotonta tietää, mitä kukin kuulee tai ei kuule. Laulaminen on ihanaa ja kaikki saavat laulaa, mutta kaikkien ei kannata esiintyä. Korvaansa voi aina kehittää, jos ottaa palautetta vastaan ja harjoittelee. 

Vierailija
51/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ärsyttävää, että kun laulan, niin muiden mielestä se ei mene oikein. Haluaisin vaan laulaa yleisesti mutta oikeen harmittaa mokomat, jotka kutsuvat itseään musikaalisiksi ja sitten eivät jaksaisi kuulla heistä huonoa laulua.

Kuka sen määrittelee, mikä on oikein, jos vaikla itse keksisin sävelen.

Vierailija
52/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan todellakin. En millään pysty pysymään sävelessä, ja mulla on jotenkin karhea ääni ja pitää köhiä paljon jne. En todellakaan ikinä milloinkaan laula yleisesti, enkä lapsuuden jälkeen yksityisestikään. Aika kauheeta olikin, kun lapsille piti välillä laulaa että sai ne nukahtamaan, ja mietti vaan, että lapsiparat.

Vierailija
53/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14:lle. On oikein, että kaikki saavat laulaa, mutta jos laulu muiden mielestä menee väärin, niin älä esiinny. Oikeinlaulaminen ja väärinlaulaminen pätevät myös, vaikka laulu olisi itsekeksitty, jos ajatellaan länsimaista perinteistä musiikkia. Se tarkoittaa sitä, ovatko vaikka keksityn laulun sävelet oikeita varsinaisia säveliä vai osuvatko sävelet sävelten väleihin ja pysyykö sävellaji.

Vierailija
54/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä tajuan :D siksipä en ikinä laula, edes yksin kotona. Sattuu omaankin korvaan kuunnella laulamistani :D

Vierailija
55/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulen ainakin pahimmat kohdat kun laulan väärin. Erittäin tarkkakorvainen poikamme tosin huomaa virheitä silloinkin kun luulen laulavani melko oikein. Olen nuorempana ollut kuoroissa ja laulanut soolo-osuuksiakin, joten olen ihan kohtuullinen laulaja (ts. koulussa laulussa kymppi musiikkiluokalla).

Mieheni on täysin sävelkorvaton ja vieläpä rytmitajutonkin. Hän ei yhtään kuule että laulaa väärin.  Laulaa siis kovaa ja pontevasti, niin että muiden selkäpiitä karmii. Ihan oikeasti ei kuule kuinka väärin laulaa. Hän ei myöskään osaa sanoa esim. Idols-laulajista kuka laulaa nuotillee, kuka ihan miten sattuu.

Vierailija
56/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:30"]

Minusta on ärsyttävää, että kun laulan, niin muiden mielestä se ei mene oikein. Haluaisin vaan laulaa yleisesti mutta oikeen harmittaa mokomat, jotka kutsuvat itseään musikaalisiksi ja sitten eivät jaksaisi kuulla heistä huonoa laulua. Kuka sen määrittelee, mikä on oikein, jos vaikla itse keksisin sävelen.

[/quote]

Oletko ajatellut, että jonkun musikaalisen voi olla todella vaikea kuunnella lauluasi, jos se kovin menee nuotin ohi? Totta kai jokainen saa laulaa, mutta kaikkien ei välttämättä kannata tunkea esimerkiksi esiintymään heti tilaisuuden tullen. 

Vierailija
57/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä tiedostan etten osaa laulaa yhtään. Mutta siitä huolimatta rääkkään muita karaokessa :D

Vierailija
58/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kuulostan aivan kamalalta laulaessani. En ikinä laula julkisesti. Vieläkin hirveät traumat kun koulussa piti laulaa muiden kuulleen tai opettajalle. Sain hävetä silmät päästäni.

Vierailija
59/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä etten osaa laulaa, siksi mua ei koskaan nähdäkään karaokeilloissa tms. Olen toki kersana ollut kuorossa mukana aktiivisena, mut eipä siitä leipätyötä tullut.

Vierailija
60/114 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sävelkorvaton ja laulutaidoton. Rytmitajua löytyy hieman. En osaa sanoa omasta laulustani, meneekö oikein tai väärin. En tosin muidenkaan laulusta. Lauaisin mielelläni, mutta en tietenkään julkisesti voi laulaa, koska muille se olisi kärsimystä. En siis tietäisi, etten osaa laulaa, ellei sitä olisi kerrottu minulle. Karaokeillat ja singstarit ym. ovat kamalia ja tylisä. kun pitää vaan istua kuuntelemassa muiden esiintymistä. En edes erityisesti pidä musiikista, johtuen ehkä sävelkorvattomuudestani.