Miksi mies suuttui?
Kun tällä.palstalla moni mies on kertonut, miten on joutunut "tyytymään" parisuhteessaan, eli eivät ole saaneet sitä unelmien naistasn, niin kysyin omalta miesystävältäni, että onko hän joutunut "tyytymään" minuun. Jouduin tivaamaan asiaa pitkään, ja lopulta vastasi, että on. Arvelen, että.hänen "unelmien" nainen on hänen eräs FB ja IG "kaverinsa", nainen, joka on täysin erilainen, kuin minä. Kyllä, kauniimpi, hoikempi jne. Mieheni tykkää hänen kuvistaan ja kommentoi FBssä usein. Kyllä, olen stalkannut somessa.
No , eihän tuo kivalta tuntunut, kun mies tunnusti, että on joutunut ns tyytymään minuun, kun hän oli minun ns suuri rakkauteni. Tietyllä tavalla tunnustus oli kuin nyrkinisku palleaan, ja en tiedä enää, että voinko miestä aidosti enää rakastaa. Se on toinen tarina. Mutta ( myönnän, olin lapsellinen), sanoin miehen tunnustuksen jälkeen, että :"Eipä haittaa, olen minäkin sinuun joutunut tyytymään." Nyt minua ihmetyttää miehen reaktio asiaan: hän suuttui ja loukkaantui. Miksi? Miksi minun pitäisi pitää häntä spessuna , jos hän on vain "tyytynyt" minuun. Mies on ollut tosi loukkaantunut asiasta.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkihan tavallaan joutuu tyytymään. Ihannepuoliso on ihanne, jotain mitään kukaan oikea ihminen ei voi olla. Mikäkin olisin ottanut mieluusti sairaan komean miljonäärin, jonka jahdilla paistatella päivää Monacossa. ”Tyydyin” suomalaiseen, aika tavalliseen insinööriin. Rakastan häntä silti koko sydämestäni, enkä muuhun vaihtaisi. Olen nainen.
No onko se komea miljonääri silloin ihannepuolisosi, jos et nykyistä puolisoasi häneen vaihtaisi?
Et ilmeisesti ole kovinkaan sitoutumiskykyinen, kun tuollanen kysymys tuli mieleesi.
Anteeksi mitä? Kysymys tuli mieleen ihan hänen kommentistaan. Hän sanoi miiljonäärin olevan hänen ihannepuolisonsa, mutta kuitenkin sen jälkeen totesi, ettei vaihtaisi nykyistä puolisoaan tuohon ihannepuolisoonsa. Minusta tuossa on jonkinlainen ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa nyt miehet vihdoinkin, että miksi mies suuttui? Olen sivusta seurannut, ja odottanut miesten kertovan, mutta kukaan ei uskalla näköjään kertoa.
Minä odotan....
Miestä alkoi veetuttamaan kun totuus tuli ilmi ja hän ei ollutkaan enää se prinssi, uljas, joka luuli olevansa, ja tajusi, että uusi, nyt taitaa menettää tämän vilttiketjun naisen.
Kuka vaan tajuaa tuon lapsuudesta tutun "enpäs minäkään".Miestä alkoi v*tuttaa.
Niin tajuaa, mut ap nyt halus vastata omaan kysymykseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: kertokaa nyt miehet, että miksi mies suuttui? Eihän miehellä pitäisi olla mitään syytä suuttua.
No mieshän suuttui, koska paljastui, ja tajusi, että parisuhde- palvelut loppuu nyt, kun ap jättää, koska mies oikeasti haluaa jonkun toisen.
No kyllä varmaan jätänkin, kunhan nyt ensin tpivun tästä järkytyksestä. Ei kannata olla naivi. Enkä tiedä enää, että onko oikeaa rakkautta, siis romanttista olemassa. Vaikea luottaa miehiin.
Nämä ulinaprovot ovat kyllä niin läpinäkyviä, että ei pitäisi vaivautua. Mutta kerro nyt huviksesi, millä tavalla tämän yhden miehen toiminta muutti käsitystäsi muista miehistä? Esimerkiksi isästäsi, veljestäsi, työkavereistasi jne.?
Ulinaprovot? Ja kuitenkin olet täällä kommentoimassa, ja tiivaamassa,että miten tämän yhden miehen toiminta muutti käsitystä miehistä. Jos on provo, niin eihän tuohon voi silloin ottaa kantaa. Anna mä arvaan, olet itse mies, ja itse nyt kaiveket syytä loukkaantua miehenä.
Täh? Kysyin, miten tämä provo nyt jatkuu ja täsmentyy. Kun AP:n ja miljoonan peukuttajan on niin vaikea luottaa miehiin. Niinkuin aina näissä tarinoissa. Niin kysyin, että miksi yhden ihmisen toiminta vaikuttaa siihen, miten AP ja peukuttavat luottavat johonkin aivan toiseen ihmiseen. Eikö se mielestäsi ole kiinnostava kysymys?
Minua ei kiinnosta loukkaantua toisten puolesta juuri siksi, koska mielestäni koko tuossa kollektivismissa ei ole mitään järkeä. Minua kiinnostaa osallistua tähän trollikeskusteluun katsoakseni, millaisia vastauksia saan tuon järjenvastaisen ajatuskuvion perustelemiseksi trolleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa nyt miehet vihdoinkin, että miksi mies suuttui? Olen sivusta seurannut, ja odottanut miesten kertovan, mutta kukaan ei uskalla näköjään kertoa.
Minä odotan....
Eikö tämä jo selvinnyt sinulle? Sitten ymmärrän kyllä käytöksesi.
Minä kirjoitin tuon edellisen- selvennykseksi- en ole ap. Asia olisi kyllä käynyt ilmi, jos olisit lukenut kommenttini tarkemmin.
Ihmettelen, että miksi kysymykseni herättää nöin suurta aggressiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkihan tavallaan joutuu tyytymään. Ihannepuoliso on ihanne, jotain mitään kukaan oikea ihminen ei voi olla. Mikäkin olisin ottanut mieluusti sairaan komean miljonäärin, jonka jahdilla paistatella päivää Monacossa. ”Tyydyin” suomalaiseen, aika tavalliseen insinööriin. Rakastan häntä silti koko sydämestäni, enkä muuhun vaihtaisi. Olen nainen.
No onko se komea miljonääri silloin ihannepuolisosi, jos et nykyistä puolisoasi häneen vaihtaisi?
Et ilmeisesti ole kovinkaan sitoutumiskykyinen, kun tuollanen kysymys tuli mieleesi.
Anteeksi mitä? Kysymys tuli mieleen ihan hänen kommentistaan. Hän sanoi miiljonäärin olevan hänen ihannepuolisonsa, mutta kuitenkin sen jälkeen totesi, ettei vaihtaisi nykyistä puolisoaan tuohon ihannepuolisoonsa. Minusta tuossa on jonkinlainen ristiriita.
Niin koska hän on SITOUTUNUT OMASAN PUOLISOONSA. Jos se sulle on vieras käsite, niin ei mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUUTISTA. Taas takuuvarmoja vastauksia palstan katkerilta ulinaisilta.
Jos sinulla olisi parisuhde, niin mitä pitäisit siitä, jos puolisosi kertoisi tyytyneensä sinuun?
Puoliso ei kertonut, ap jankutti ja jankutti, kukapa ei lopulta polttaisi päreitään ja sanoisi, että hyvä on sitten, kun et muuten lakkaa, tyydyin sinuun, onko nyt mielesi makea! Ap:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska hän on SITOUTUNUT OMASAN PUOLISOONSA. Jos se sulle on vieras käsite, niin ei mahda mitään.
Mulle on vieras ajatus sitoutua johonkin muuhun kuin omaan ihanteeseen. Toisaalta mun ihanteet eivät ole koskaan olleet mitään miljonäärejä, vaan tavallisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan....
Eikö tämä jo selvinnyt sinulle? Sitten ymmärrän kyllä käytöksesi.
Minä kirjoitin tuon edellisen- selvennykseksi- en ole ap. Asia olisi kyllä käynyt ilmi, jos olisit lukenut kommenttini tarkemmin.
Ihmettelen, että miksi kysymykseni herättää nöin suurta aggressiota?
No kyllä se alkaa ärsyttämään, kun monta kertaa jo asia selvitetty, mutta jollekin vaan ei mene jakeluun. Miksi muuten haluat nimenomaan miehen mielipidettä asiaan?
Ehkä miestä ärsytti jankkaamisesi ja siksi vastasi noin. Jos joku alkaisi muita tivata "tyydynkö" häneen, pitäisin outona ja heikolla itsetunnolla varustettuna ihmisenä. Eikö sulle riitä, että mies on sitoutunut ja suhde on hyvä?
Kaikkihan me johonkin "tyydytään" eli todetaan, että tämä on mulle just sopiva, eikä tarvitse enää etsiä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on vieras ajatus sitoutua johonkin muuhun kuin omaan ihanteeseen. Toisaalta mun ihanteet eivät ole koskaan olleet mitään miljonäärejä, vaan tavallisia ihmisiä.
Sitten ymmärrän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan....
Onhan täällä monikin kertonut. Suuttui, koska AP haastoi riitaa. Etkö osaa lukea vai eikö vastaus kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miestä ärsytti jankkaamisesi ja siksi vastasi noin. Jos joku alkaisi muita tivata "tyydynkö" häneen, pitäisin outona ja heikolla itsetunnolla varustettuna ihmisenä. Eikö sulle riitä, että mies on sitoutunut ja suhde on hyvä?
Kaikkihan me johonkin "tyydytään" eli todetaan, että tämä on mulle just sopiva, eikä tarvitse enää etsiä parempaa.
Kun tämän keskustelun lukee läpi, niin ei näyttäs riittävän naisille. Tämä tosin tukee myös sitä 20/80- suhdettaa, miten naiset valitsevat miehiä kumppanikseen.
Eikö ap:lla ole oikeutta suuttua? On itse ihannekumppaninsa kanssa ja täysin rakastunut, mutta mies ei ole, vaan haikailee jonkun toisen naisen perään( jos kerta somessa seuraa ja kommentoi yms).
Kuka haluaisi olla tuommoisessa suhteessa? En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin.
Eli kun setelinippu heilahtaa nenän edessä, niin samalla rakkaus roihahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:lla ole oikeutta suuttua? On itse ihannekumppaninsa kanssa ja täysin rakastunut, mutta mies ei ole, vaan haikailee jonkun toisen naisen perään( jos kerta somessa seuraa ja kommentoi yms).
Kuka haluaisi olla tuommoisessa suhteessa? En minä ainakaan.
VÄÄRIN. Ei kertonut miehen olevan ihannekumppani, vaan suuri rakkaus, jota sitten pystyi loukkaamaan aika törkeällä tavalla. Mies saa käsittääkseni myös olla sosiaalisessa mediassa yhteyksissä kehen haluaa, sitä vartenhan se on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minustakin.
Eli kun setelinippu heilahtaa nenän edessä, niin samalla rakkaus roihahtaa.
Luuletko ihan oikeasti että kaikki haaveilevat joistain miljonääreistä? Ehkä vois tehdä hyvää herätä todellisuuteen.
Mies hermostui, koska joutui myöntämään henkisen pettämisensä. Loukkaantui, koska arveli sinunkin toimineen samoin. Juu, ei kuulosta loogiselta, mutta itsekkäät ihmiset toimivat näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en näkisi tuolla suhteella tulevaisuutta. En mitenkään suostuisi olemaan kumppanille se, jonka hän on paremman puutteessa huolinut. Yököttävä mies.
Mutta näinhän se todellisessa elämässä menee.
Ei näissä provoissa nähdä kuin ne itseä miellyttävät vastaukset.