80-luvulla syntyneet, mitä teillä laulettiin koulussa musiikintunnilla?
meillä:
-syksyn säveltä
-tahroja paperilla
-lentäjän poika
-puff lohikäärme
Kommentit (34)
Ala-asteella: Lohikäärme Puff, Don Katti, Davy Crockett, Syksy saapui, Paimenen syyslaulu (lehti puusta variseepi...), Päivänsäde ja Menninkäinen... Tän nimeä en muista: "tänä keväänä sataa lunta, vaikka linnut on jo saapuneet" tai jotain sinne päin :)
Yläasteella laulutettiin ainakin the Rasmusta, Tik Takia, Nerdietä, Apulantaa...
Olen syntynyt -88.
Big big world, Lemontree, Truly madly deeply yläasteella. You are my sunshinen muistan ala-asteelta.
Pingviinitanssi, Paimenen syyslaulu. Suurin osa ajasta vingutettiin nokkahuiluja ala-asteella.
Yläasteeella pohdittiin suomen ja viron kielien eroja ja katsottiin jääkiekkoa. Ei ole mitään muistikuvaa että olisimme jotain musiikkiin viittavaa silloin tehneet oO Taisimme laulaa enemmän englannin ja ruotsin tunneilla...
Kaapissa oli vielä Muusiikin Aika 3/4 vuodelta 87. Sieltä löytyy seuraavanlaisia helmiä:
Suutarinemännän kehtolaulu, Punasaappaat, Tiku ja Taku, Jänö-Jussin mäenlasku, Kanoottilaulu, Nyt tuulet nuo viestin, Peukaloisen retket, On laiva valmiina lähtöön ja monta muuta 'klassikkoa'.
Jeesusmusaa on yllättävän paljon. Paljon enemmän kuin muistin.
Miska soutaa joella, rannalle jäi Petrushka.. ai niin, mä olenkin syntynyt jo -73.
Den glider in. Ja kovaa laulettiinkin. =)
Kylmän kukkia, lumiperhonen ym lapin lasten laulukirjasta. VirsikirjAa paljon.
Typerää, etteivät lapset saa enää musiikkikirjoja itselleen, vaan samaa kirjaa pitää kierrättää joka luokalla ja joka vuosi. Minulla on vieläkin jäljellä kouluaikaiset musiikkikirjani, mutta kaikki muut oppikirjat olen nakannut menemään.
Ala-asteelta mieleen on jäänyt erityisesti Hiljainen tienoo, Lintu ja Pipo-laulu