Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei sano mitään kommenttiisi ja vaihtaa sitten puheenaihetta

Vierailija
19.08.2021 |

Minusta tuo on äärettömän huonoa käytöstä ja osoittaa, kuinka paljon halveksii toista ihmistä. Ei siis voi sanoa, että olipas hölmösti sanottu tai kysyä, miksi ihmeessä ajattelet noin/ puhut tuollaista.

Äitini harrastaa tuota. Jos kukaan muu käyttäytyisi minua kohtaan noin, en tietenkään olisi tekemisissä. Nyt yritän olla hyvä tapainen ja soittaa ehkä kerran viikossa tai kahdessa.

Miten joku voi noin paljon halveksia toista ihmistä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei kannata sanoa ääneen.

Entä jos sitä tapahtuu ihan kaikenlaisissa keskusteluissa? Omatkin vanhemmat harrastaa tuota. Todella ärsyttävää. Siis esimerkkinä jos kysyn vaikka että mikä päivä ne sukulais-Pirjon 60v synttärikahvit nyt olikaan tai tarvitaanko kesämökin jääkaappiin täydennystä kun voisin poiketa kaupassa ennen kuin tulen sinne, nämä eivät välttämättä vastaa kysymyksiin mitään ja alkavat selittää jotain ihan muuta.

Vierailija
22/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaihtaa puheenaihetta, kun et ole edes kysynyt mitään. Ehkäpä hänen mielestään asia oli käsitelty. Tai onko hänellä kuulo huonontunut ja yrittää peitellä sitä? Kysy, miksi vaihtaa puheenaihetta äläkä heti oleta ihmisestä jotain pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja, tiedän noita. Haluavat häpäistä ja alistaa.

Vierailija
24/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vaihtaa puheenaihetta, kun et ole edes kysynyt mitään. Ehkäpä hänen mielestään asia oli käsitelty. Tai onko hänellä kuulo huonontunut ja yrittää peitellä sitä? Kysy, miksi vaihtaa puheenaihetta äläkä heti oleta ihmisestä jotain pahaa.

Viimeksi puhelimessa olin jatkanut asiaa, josta hän oli puhunut. Tuli hiljaisuus. Sanoin: Haloo, oletko siellä.

Äiti: No, sanoit niin tyhjentävästi, että ei ollut mitään sanottavaa.

Minä: (?) Niin, mutta eikö ole noin, että ongelma on...

Äiti: Naapurin Olavi näyttää kulkevan. Sillä oli sellainen vaiva, oli sairaalassa...

Ja hassua tässä on, että juuri tuota "oli niin tyhjentävästi sanottu" -fraasia hän on kehunut käyttäneensä myös sukulaisten, jonka jutut ovat mielestään tyhmiä. Ihmettelee silloin tällöin, kun sukulainen ei nykyisin tykkää käydä enää kylässä.

Minusta olisi vain mukavampaa, jos viitsittäisiin kertoa, mikä puheissani on niin ala-arvoisen typerää. Mutta tosiaan, koska kyseessä on Äitini, olen tuollaisen kohteliaan verran nyt tekemisissä. Ihmettelen vain, että itseään seurallisena pitävä ihminen ei osaa ollenkaan nähdä, milloin loukkaa toista aika pahasti. Minusta tuo käytös on kuin löisi haisevalla rätillä kasvoille.

Ap

Vierailija
25/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä vinkki, ettei jaksa kuunnella sun ruikutusta.

Ihan hyvä veikkaus, mutta silloinhan hän ei soittelisi minulle. Lisäksi Äitini valittaa niin paljon liikaa soittavista, tyhmiä puhuvista, valittavista tutustaan, että pyrin soittamaan hänelle lähinnä, kun on jotakin iloista puhuttavaa.

Vierailija
26/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaikuttaa tällaisissa tilanteissa kaveruuteen/ihmissuhteeseen, jos joku alkaa toimia näin suorasti. Todellakin on eräänlaista alistamista/vallankäyttöä ohjailla näin epäempaattisesti jotain "keskustelua". Toisinaan vastauksena on vain väheksyä (mun tunteita jostain asiasta). Jää pois mun elämästä tällaiset ihmiset aika nopeeta.

Miksi soittaa/jutella sulle, jos ei kuitenkaan halua jutella sun kanssa todellisuudessa? Itse en kuitenkaan koskaan lähtökohtaisesti ole se, joka aloittaa keskustelut. En halua tuhlata jutuillani muiden aikaan, mutta silti ihmisillä on tarve soittaa, ja kuitenkin käyttäytyä tällä tavalla. Nykyään jääkin aika usein small talk -tasolle keskustelut ihmisten kanssa. Ei ole mitään aitoa sellaisessa.

Vierailija
27/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän/oletko sinä lihava?

Emme, mutta miten tuo liittyisi asiaan?

Ei mitenkään, se on vain vakiokysymys kaikissa aloituksissa. Voisi tietysti myös kysyä, että miten saa pyöreän pe***en.

Vierailija
28/28 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuota, jos aihepiiri on sellainen, että tiedän ajatusmaailmamme eroavan täysin, niin en ala asia edes keskustelemaan, vaan vaihdan vain puheenaihetta.

Joskus sanon tuon sitten suoraankin, että näkemyksemme eroavat niin paljon, niin on parempi jos puhumme jostain muusta.

Fiksu ihminen ei tuossa loukkaannu, vaan ymmärtää, että on parempi jättää se aihe käsittelemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan