Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksivuotisrokote

Vierailija
19.08.2021 |

Vauvamme on saanut kaksi annosta (3kk sekä 5kk ikäisenä) DTaP-IPV-Hib + PCV rokotteita.

Näistä hänelle tuli kuitenkin poikkeavan rajut oireet, ja lääkärin kanssa pohditaan nyt mahdollista yliherkkyyttä/allergiaa jollekkin ainesosalle. On mietinnässä annetaanko kolmatta annosta 1 -vuotis neuvolassa ollenkaan/myöhäistetäänkö sen antoa.

En löytänyt mistään tietoa (eikä nevola osannut sanoa) että minkä prosenttinen suoja jo noilla kahdella annoksella on saatu.. Että jos nyt olisi vaikka jo 90% suoja ja kolmas annos on vain tehoste joka antaa 3% lisäsuojaa, niin ehkä jättäisin ottamatta.
Mutta jos taas se kolmas annos on se joka todella ratkaisee, on sitä harkittava vakavammin.

Olisiko kellään tietoa asiasta?

Ja kertokaa tyhmälle, miksi niitä annoksia on ylipäätään kolmena kertana, miksei sitä voida antaa kerralla kaikkea?🙈

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt mielessä, että koko satsi kun tuupattaisiin kerralla, voisi lähteä henki niiltä, jotka ovat jollekin herkkiä?

Vierailija
2/4 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotesarja loppuun tietenkin. Pyydä, että antavat sairaalassa rokotteen. Näin tehtiin mun siskon kanssa, kun sai rokotteista oireita, mutta ei anafylaktista reaktiota. Sai sit aina lääkityksen heti ja tipan tarvittaessa samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotesarja loppuun tietenkin. Pyydä, että antavat sairaalassa rokotteen. Näin tehtiin mun siskon kanssa, kun sai rokotteista oireita, mutta ei anafylaktista reaktiota. Sai sit aina lääkityksen heti ja tipan tarvittaessa samaan aikaan.

Ei ap tässä kysynyt mielipidettäsi siihen että rokotesarja loppuun vai ei🙄 Hän kysyi onko kellään faktoja siitä kuinka paljon kolmas annos antaisi suojaa, ei mielipidettä ottaako sen vai ei. Tsiisus kun ärsyttää kun tullaan vaan kertomaan oma mielipide jota ei kysytty, eikä vastata itse kysymykseen😀 Jään seurailemaan, itsellä vähän sama tilanne pienen kanssa...

Vierailija
4/4 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap tässä kysynyt mielipidettäsi siihen että rokotesarja loppuun vai ei🙄 Hän kysyi onko kellään faktoja siitä kuinka paljon kolmas annos antaisi suojaa, ei mielipidettä ottaako sen vai ei. Tsiisus kun ärsyttää kun tullaan vaan kertomaan oma mielipide jota ei kysytty, eikä vastata itse kysymykseen😀 Jään seurailemaan, itsellä vähän sama tilanne pienen kanssa...

Kos se olisi tiedossa, muuletko ettei lääkäri sitä olisi sanonut? Ja tuossa oli myös mahdollisuus jättää antamatta, huomasitko? Tsiisus kun ärsyttää kun tullaan nillittämään ihan syyttä vain siksi, että itsellä on paha olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi