Neuloin ystävän vauvakutsuille pupun-hahmon, se oli hetken päästä myynnissä nettikirpparilla
Osui silmään kun googletin eläinhahmoja, joita mahdollisesti neulon tuleviin vauvajuhliin (pari kaveria raskaana) Tuli kyllä paha mieli tuosta :(
Kommentit (288)
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi AV:llä oletus on heti, että käsityöt ovat p*skaa. Itse tunnen useamman käsityöihmisen, joista kaikki ovat taitavia. Varmasti maailmasta löytyy myös innokkaita räpeltäjiä, joilla ei ole mitään tajua omasta kyvyttömyydestään, mutta itse en ole törmännyt yhteenkään. Kuinka paljon ihmisillä sitten on tuollaisia tuttavapiirissä?
Esimerkiksi yksi ystäväni kutoi useammalle tutulle pikkulapselle lahjaksi tällaisen:
https://www.ravelry.com/patterns/library/bear-knit-a-teddy
Minusta ne olivat todella hienoja. AV-raadin mielestä tietysti p*skaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi itselle epämieluista esine pitäisi säilyttää, kun sille ei ole eikä tule käyttöä? Koska sen sai lahjaksi?
Minun mielestäni vauvan ihan beebiksenä saamia vauvalahjoja voisi kyllä jonkun pikku laatikollisen säilyttää, ihan siltä varalta, että se vauva niitä isona arvostaisi - ja varsinkin nuo itsetehdyt siis.
Oma lapseni sai aikaan kummitädiltään käsityö-vaatteen, minkä (onneksi) säilytin - kun poika oli 16 kysyi kummitäti olisiko sitä missään enää, kun hänelle tuli oma poika, ja minun poika oli siis tämän kummitätinsä vauvan tuleva kummi ja meillä on nyt aika herttaisia kuvia siitä miten kummisetä ja kummipoika (ja tämä kummi/äiti) on 'samanlaisissa kuvissa'. Ja oma poika on vannottanut, että sitä pukua ei todellakaan saa hävittää.
Tuo pupu olisi voinut olla heidän perheen vastaava perinnemuisto.
Me saatiin paljon lahjoja, kun esikoinen syntyi.
Kävin kirppiksellä jatkuvasti myymässä. Ei vauva tarvitse liikaa kaikkea.
Joku, kun kysyy mitä tarvitsemme, annan listan esim vaippoja, lautasen, tarharepun, kesähatun kokoa xx jne.
Kummityttöni virkkasi nutun. Se on säästetty ja käytetty muillakin.
Itsetehdyt lahjat on useimmiten noloja ja rumia. Kohteliaisuudesta pitää kehua ja säilöä hetki, vaikka inhottaa.
ÄLKÄÄ ANTAKO LAHJOJA JOISTA ETTE OIKEASTI OSAA LUOPUA.
On ihan sietämätöntä sitten koko ajan stressata, että ne varmasti on tallella ja esillä ja käytössä kun tulette käymään.
Lapsiperheet hukkuu tavaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupun-hahmo on kyllä jännä sana. Aattelin, että "Pupun" on joku uusi laosille suunnattujen markkinavoimien kehittämä hahmo tyyliin LOL, Pets jne.
Minä taas oletin, että ap oli ensin kirjoittanut "pupun", sitten päättänytkin tarkentaa "pupu-hahmon", mutta ylimääräinen n oli jäänyt vahingossa väliin. Oletin näin siksi, että minulle jää itselleni usein tuollaisia virheitä epähuomiossa, kun korjailen jo kirjoittamaani tekstiä.
Pitäisi olla tarkempi. Koko ketju meni pilalle vammaisen "pupun-hahmon" otsikkoinnin myötä. Että osaakin yksi sana ärsyttää. Lisäksi antoi aloittajasta totaalisen negatiivisen ja tyhmän kuvan niin että asiaankaan ei osannut suhtautua neutraalisti. Voi selittää miksi niin monet olivat sitä mieltä että kyseisen pupun voisi vaikka polttaa.
Kyllä ketju menee enemminkin pilalle sellaisten hölmöjen takia, jotka saavat raivarit yhdestä kirjoitusvirheestä ja nillittävät siitä tuomiopäivään asti.
Vauvakutsut on kyllä aika vaikea juhla muutenkin. Tulin viimeisillään raskaana hirveän päivän jälkeen, kiukuttelevan esikoisen kanssa vesisateessa kotiin.. joka paikkaa särki, tukka oli likanen ja halusin vaan lepäämään. Ovi auki ja Yllläätyyys!
Ou gaad...
Mutta, aiheeseen, saatu tavara on saatu tavara. Voisi toki kysyä antajalta, pahastutko jos myyn tai haluaisitko takaisin?
Kannattaa antaa enimmäkseen sellaisia lahjoja, joita lahjansaaja varmasti haluaa.
"Vauvakutsut" on jenkeistä kopsattua hömppää. Miksi ette kutsu niitä babyshower iksi? Olis vielä hienompi nimi?
Noiden tarkoitushan nykyään on osoittaa omaa varallisuutta viemällä jotain kallista, ja sitten koko homma kuvaillaan johki instaan kuinka ihhquu oli tällanen iha ekstempore ja bestikset oli keksiny "vauvalle" ihgui jutskii (vaikka toivelista julkaistiinki ajoissa).
Joskus ennen lieni ollut, kun rahaa ei ollut liikaa ja jenkeissä ei ollut äitiyspakkauksia (harvassa muussakaan maassa eikä Suomeskaan nyt niin pitkään) tarkoituksena viedä lapselle ja perheelle sellaista kaikkea tarpeellista ja hyödyllistä mitä ei ite ehkä enää tarvi. Nythän vauva tarttee ainoastaan luksusmerkkituotteita (ei tuu muuten hyvää sosiaalista mediaa).
Pysyisin kaukana tällasista pinnallisista kavereista. Kertoi teollaan sulle, että lahja ei kelvannut, olis pitänyt olla jotain enemmän glamourista. Eli kertoo henkilön arvoista. Mua kiinnostaa vaan hyvät todelliset ystävät. Mieluummin yks hyvä kun kymmenen tuttavaa.
Sain tosi söpön itse tehdyn nallen lapselle. Ensimmäisenä lähti nappusilmät ja sen jälkeen raajat. Se ei siis varmaan ollut käyttöön, vaan koristeeksi tarkoitettu. Ainakin se oli vaarallinen lapselle. En ihan luottaisi vauvan kanssa kaikkiin itsetehtyihin (testaamattomiin ) tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sain tosi söpön itse tehdyn nallen lapselle. Ensimmäisenä lähti nappusilmät ja sen jälkeen raajat. Se ei siis varmaan ollut käyttöön, vaan koristeeksi tarkoitettu. Ainakin se oli vaarallinen lapselle. En ihan luottaisi vauvan kanssa kaikkiin itsetehtyihin (testaamattomiin ) tuotteisiin.
En enää luottaisi.
Aloitushan on täysi provo. Toivottavasti IS ei haksahda tähän, ja nosta provoaloituksen viestejä juttujensa aiheeksi. mammaoilla kun ei ole muuta tekemistä, kuin miten saada rustattua aloitusviesti, joka lyö tulta alleen, ja vielä että pääsee iltiksen jutun aiheeksi. Siinä sitä Määmäärää, ja motiviia mammoilla.
korjattuna:
keksittyä shittiä kirjoitti:
Aloitushan on täysi provo. Toivottavasti IS ei haksahda tähän, ja nosta provoaloituksen viestejä juttujensa aiheeksi. mammoilla kun ei ole muuta tekemistä, kuin miten saada rustattua aloitusviesti, joka lyö tulta alleen, ja vielä että pääsee iltiksen jutun aiheeksi. Siinä sitä päämäärää, ja motiviia mammoilla.
Mikä tuossa on ongelma? Kyllä kysyisin suoraan, että miksi laitoit myyntiin, miksi et tykännyt ?
Pitää vaan avata suunsa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi AV:llä oletus on heti, että käsityöt ovat p*skaa. Itse tunnen useamman käsityöihmisen, joista kaikki ovat taitavia. Varmasti maailmasta löytyy myös innokkaita räpeltäjiä, joilla ei ole mitään tajua omasta kyvyttömyydestään, mutta itse en ole törmännyt yhteenkään. Kuinka paljon ihmisillä sitten on tuollaisia tuttavapiirissä?
Esimerkiksi yksi ystäväni kutoi useammalle tutulle pikkulapselle lahjaksi tällaisen:
https://www.ravelry.com/patterns/library/bear-knit-a-teddy
Minusta ne olivat todella hienoja. AV-raadin mielestä tietysti p*skaa?
Tuo ei ole ihan niin hirveä kuin ne pupuhahmot, mutta ainakin tuossa värissä aika kauhea kyllä. Yksikään VAUVA ei halua tuon väristä lelua. Vauvat tykkäävät kirkkaista väreistä.
Jos katsot kuvahaulla "neulottu pupuhahmo". Saat käsityksen siitä, mistä on puhe. Ehkä noita hahmoja on mahdollista tehdä hyvännäköisinäkin, mene tiedä, mutta en ainakaan yhtään sellaista kuvaa löytänyt.
Näissä itsetehdyissä pehmoleluissa on sama ongelma kuin eläinten täyttämisessä muutenkin. Jos et ole taitava, täytetty eläin näyttää kapiselta ja raivohullulta. Ts. se ilme ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette sitä mieltä että oli vauvan tavara eikä sitä saa myydä pois, niin oikeastiko olette säästäneet joka ikisen lapsenne tavaran kunnes hän x vuotta ja tekee itse päätöksen mitä tarvitsee? Kaikki harsot, vaunulelut, pieneksi jääneet vaatteet, lelut, helistimet, vauvakirjat.. mihin säilötte nuo odottamaan ettette vahingossa heitä vauvan tavaroita pois?
Siis eihän tässä kyse kai ole siitä, että vauva on jo isompi ja sitten äiti myy vauvatavaraa pois....? Vaan että vauva on vielä vauva eikä hänelle annettu edes mahdollisuutta leikkiä lelulla. Pehmolelut ovat muuten pitkäikäisiä, mä leikin noin 11 vuotta pehmoleluilla. Joo, ei ole pakko säilyttää mitään, mutta olisi tuon nyt voinut hienovaraisemmin hoitaa kuin laittaa julkisesti myyntiin nettiin.
No ethän sä saa myöhemminkään laittaa lapsesi tavaroita pois koska ne on sen lapsen eikä sun. Vai nytkö vauvatavarat saakin hävittää kysymättä lapsen mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva äiti kuvittelee vauvan olevan hänen jatkeensa, kun kerran antoi lapselle tarkoitetun lahjan pois. Jos neulottu pupu pilaa lastenhuoneen harmonisen värimaailman, niin ei muuta kuin tsemppiä lapselle neuroottisen äidin kanssa.
Ei rumaa ja tarpeetonta esinettä tarvitse säilyttää. Hyvä jos se kelpasi jollekin muulle edes. Ihmisillä on pienet säilytystilat, pitää valita mikä on säilyttämisen arvoista.
Miksi sitten pitää mitään vauvakutsuja jos tavaraa on jo ylenmäärin, tai sitten voi sanoa kutsutuille etteivät tuo lahjoja kun kaikkea on jo enemmän kuin riittävästi. Vai onko kysymys vain siitä että on ahne ja pitää saada kaikki mitä irti lähtee, jos ei muuten niin myytäväksi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ongelma? Kyllä kysyisin suoraan, että miksi laitoit myyntiin, miksi et tykännyt ?
Pitää vaan avata suunsa.
Mieti nyt tarkkaan, kannattaako avata suunsa. Joskus on parempi olla hiljaa.
Minä taas oletin, että ap oli ensin kirjoittanut "pupun", sitten päättänytkin tarkentaa "pupu-hahmon", mutta ylimääräinen n oli jäänyt vahingossa väliin. Oletin näin siksi, että minulle jää itselleni usein tuollaisia virheitä epähuomiossa, kun korjailen jo kirjoittamaani tekstiä.