Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei rokotetta pelkäävä! Mistä lähteestä tietosi pääosin on lähtöisin, jonka takia pelkäät rokotetta?

Vierailija
19.08.2021 |

Kärkkäisellä se on MV-lehti.
Onko se sinulla Seiska?
En tiennytkään, että ihmiset arvostavat Seiskaa ja MV-lehteä noin paljon

Kommentit (1369)

Vierailija
1021/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ottaa rokotteet, mutta infektiolääkärin suosituksesta (siis vain minua koskevasta suosituksesta) mietin vielä. Olen siis elämäni aikana saanut rokotteita, joista osaan lapsena saaduista en ole kehittänyt vasta-aineita ollenkaan ja aikuisiän influenssarokotteet ovat vieneet minut sairaalaan. Sairastan myös sairautta, joka ei ole yleinen, ja siksi ylipäänsä infektiolääkärien kanssa tekemisissä olen ollutkin nuoresta asti.

Ymmärrän sekä rokotevastaisia että rokotteiden puolesta puhuvia, mutta sitä en minäkään ymmärrä, että rokotetta "vastustavia" syytetään lukutaidottomuudesta ja kaiken propagandan uskomisesta. Eikö tämä sama koske myös rokotemyönteisiä, jotka uskovat kaiken iltapäivälehtien tarinoinnin, vaikka mitään täysin tieteellisesti todistettua varmaa pitkäaikaistutkimustietoa ei vielä ole mRNA-rokotteista edes saatavilla?

Mä en kritisoi mitään muuta kuin näitä foliohattuja, jotka toistavat kaiken paskan, mitä jostain löytävät tai virheellisesti päättelevät, tai uskovat sinisilmäisesti johonkin Luc Montagnieriin tai Mike Yeadoniin, joiden molempien näkemykset on muuttuneet ihan hirveästi sen jälkeen, kun he ovat viimeksi olleet vakavasti otettavia tieteentekijöitä.

Veikkaan, että vakavasti otettava on mielestäsi yhtä kuin "suosiossa".

Osa tieteentekijöistä on lipsahtanut huuhaan puolelle, valitettavasti. Ei sellaisia pidä uskoa, jotka ovat selvästi lipsahtaneet ihan huuhaan puolelle. Ovat voineet ennen lipsahtusta olla vakavasti otettavia tieteentekijöitä, mutta eivät ole enää. Ei siinä ole suosista kysymys, vaan ihan tieteestä. Ei oikea tiede ole sellaista, että ihan mitä tahansa sontaa voi päästellä ja pitää sitä tieteellisenä. Tieteessä on tietyt standardit ja menettelytavat, joita pitää noudattaa.

Montagnier tietää kaikki nuo kyllä mutta tieteilijällä pitäisi olla myös moraalia ja itsenäisyyttä ja sitä hänellä on nimenomaan tässä, on lahjomatonta työtä tehnyt kun varoitti. Eihän tässä voi muuta.

Olet vapaa ottamaan rokotteesi. Mutta sen pakottaminen on suoraan rikollista.

Vierailija
1022/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteessa ei ole muka grafeiinioksidia mutta se antaa kaikki sen oireet. Niin aivojaan voi käyttää.

Burana antaa samat oireet joten buranassa on grafeiinia? Miten alkoholi sekin aiheuttaa päänsärkyä?

Kyse on kovan grafeiinioksidin vaikutus verisuoniin, (tunkeutuu läpi) keuhkoihin ja kohtuun mm. Täsmäävät purpura ilmiöön ja kuukautishäiriöihin ja tukoksiin ja kehkojen romahtamiseen täysin.

Liian hyvin.

Grafeiinioksidi estää kaiken muun läpäisemisen mutta vesi tihkuu läpi. Ihminen tukehtuu. Kuulostaako tutulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on turvallinen. Se estää kuoleman... 

Vierailija
1024/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope

Vierailija
1025/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Jos historiaa katsot, niin sitten sinun pitäisi olla 100 % rokotemyönteinen.

Ja kuten varmasti jo tiedöt, niin sikarokotteen narkolepsia tuli itse viruksesta, ei rokotteesta. Myös sairastuneille on puhjennut narkolepsiaa."

Niinpä se Montagnierkin sanoo että itse VIRUS on ma made coronankin kohdalla. Ja rokotteeksi kehitelty HIV iä vastaan.

Vierailija
1026/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum: En pelkää rokotetta koska en voi sitä ottaa tietyistä isoista  syistä ollenkaan, mutta toin esille kaikki ne asiat, joita ei Suomessa kerrota ja jotka liittyvät suoraan rokotteeseen.

Jumala siunatkoon kaikkia jotka ottavat tuon rokotteen. Hän on luvannut auttaa kaikkia nöyriä koettelemusten keskellä. Ihmistä voidaan johtaa harhaan kun sokea taluttaa sokeaa, molemmat voivat tuhoutua. Rukoile Pyhää henkeä opastamaan sinut tiedon lähteille. Sillä maailma on stanan vallassa ja sen orja.

Olkoon silmäsi lamppu.

Vierailija
1027/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina varmaan vakoili Nokiaa joka liittyi tähän grafeiinintutkimukseen. Treen kiinalaisnaisen murha voisi liittyä tähän. Paikalla oli sattumalta vielä viranomaiset harkkamassa siinä valmiinakin.

Vierailija
1028/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tässä tähän alkuperäiseen kysymykseen lähteistä. Monissa keskusteluissa näkyy pyörivän epäilys esimerkiksi siitä että alle 12 vuotiaille alettaisiin antaa koronarokotteita jollain aikataululla... kuulostaa että tämä on sulaa hulluutta (samoin on sulaa hulluutta rokottaa ilman kunnon tutkimuksia 12-15v lapsiakaan) koska koronarokotetta ei todellakaan ole testattu kattavasti missään vaiheessa; otetaan esimerkki mitä voi tapahtua;

Otan otteen tästä julkaisusta, poliorokote tässä esimerkkinä:

"Elävää virusta lapsiin

Varoituksista huolimatta 120 000 lasta sai Cutterin rokotetta, jossa oli tapetun polioviruksen sijasta elävää virusta. Lapsista 40 000 sai polion.

Tämä niin kutsuttu Cutter Incident, Cutterin tapaus, johtui suurelta osin siitä, että poliittinen paine ja myös suuren yleisön paine saada rokote nopeasti aikaiseksi oli kova. Mutkia oiottiin.

– Tämä oli yksi pahimpia biologisia katastrofeja USA:n historiassa: ihmisen aikaansaama polioepidemia, kirjoitti Paul A. Offit vuonna 2005 ilmestyneessä kirjassaan The Cutter Incident: How America’s First Polio Vaccine Led to the Growing Vaccine Crisis."

Lähde

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/19ff4e7f-f905-4deb-8ad0-396c42188bde

ja tämä on siis vain mielipide ei faktaa ei tilastoa ettei sensuuri iske... koronarokotetta kun ei saa lainkaan kritisoida...

Vierailija
1029/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja ei ole riittävästi pitkän aikavälin tutkimuksia mahdollisista sikiövaurioista. Ja ristiriitainen info, ensin ei suositeltu raskaana oleville, sitten ei alle 15rv, nyt suositellaan, mutta omalla vastuulla.

Kohtukuolemat ovat lisääntyneet 5% alle 15rv britanniassa rokotteen jälkeen, THl:n sivuilla ei jaeta mitään kansainvälisiä tutkimuksia.

En halua olla koekaniini enkä altistaa vauvaakaan tälle mysteeri-ihmiskokeelle.

Koska kukaan ei voi tietää rokotteen aiheuttamia mahdollisia sikiövaurioita, eikä edes väitä tietävänsä kun ei ole tarpeeksi dataa, niin miten vastuu rokotteesta voidaan sysätä tällaiselle tavikselle??

Lisäksi hoivakodissa oleva äitini sai kaksi aivoverenkiertohäiriötä viikko molempien rokotusten jälkeen ja menetti toisen jälkeen liikuntakykynsä. Eikä rokote edes ollut sitä Astraa.

En yksinkertaisesti uskalla rokotuttaa itseäni, koska myös kahdella sisaruksellani on nuorena ollut laskimotukoksia.

Pelkään lähinnä istukan verenkierron pysähtymistä, tukos olisi sikiölle fataali.

Joten vastaus: en uskalla ottaa, ei riittävästi ymmärrystä itsellä, eikä tarpeeksi varmuutta antavaa tilastofaktaa tarjolla.

Vierailija
1030/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja ei ole riittävästi pitkän aikavälin tutkimuksia mahdollisista sikiövaurioista. Ja ristiriitainen info, ensin ei suositeltu raskaana oleville, sitten ei alle 15rv, nyt suositellaan, mutta omalla vastuulla.

Kohtukuolemat ovat lisääntyneet 5% alle 15rv britanniassa rokotteen jälkeen, THl:n sivuilla ei jaeta mitään kansainvälisiä tutkimuksia.

Koska kukaan ei voi tietää rokotteen aiheuttamia mahdollisia sikiövaurioita, eikä edes väitä tietävänsä kun ei ole tarpeeksi dataa, niin miten vastuu rokotteesta voidaan sysätä tällaiselle tavikselle??

Lisäksi hoivakodissa oleva äitini sai kaksi aivoverenkiertohäiriötä viikko molempien rokotusten jälkeen ja menetti toisen jälkeen liikuntakykynsä. Eikä rokote edes ollut sitä Astraa.

En yksinkertaisesti uskalla rokotuttaa itseäni, koska myös kahdella sisaruksellani on nuorena ollut laskimotukoksia.

Pelkään lähinnä istukan verenkierron pysähtymistä, tukos olisi sikiölle fataali.

Joten vastaus: en uskalla ottaa, ei riittävästi ymmärrystä itsellä, eikä tarpeeksi varmuutta antavaa tilastofaktaa tarjolla.

Tarkennan vielä, että ei ole pystytty todentamaan, että keskenmenojen pieni lisääntymispiikki johtuu rokotteesta, ja viimeisimmät tutkimukset väittävät, että rokote ei lisää riskiä,

Mutta miksi kaksi eri dataa? Miksi rokotteen uutisoitiin alussa lisäävän riskiä, nyt se ei lisääkään? Ja edelleenkään ei ole yhtään dataa niistä sikiövaurioista. Nehän tulevat vasta vuosien jälkeen, kuten sikainfluenssarokotteessa.

Osoittautui, että juuri nuoret kärsivät narkolepsiasta. Tervein ja vastustuskykyisin ihmisryhmä rokotetaan mysteerishotilla. Ja tämä on vanhemmille ok, koska rokoteyhtiöt ja lääkärit niin sanovat!

Nopeasti se narkolepsia unohtui…

https://yle.fi/uutiset/3-11902269

”Kun Pandemrix-rokotetta kehitettiin, ei rokotevalmistajilla ollut rokoteantigeeniä eli elävää virusta ja sen proteiinia riittävästi tarjolla.

– Kun rokotetta valmistettiin, varsinaista rokoteantigeeniä ja virusproteiinia ei ollut riittävää määrää tarjolla. Koska siitä haluttiin kuitenkin saada riittävän voimakas immuunireaktio, niin antigeenin vähyyttä kompensoitiin kyseisessä rokotteessa voimakkaalla adjuvantilla.”

Samaa adjuvanttia on osassa koronarokotteita, plus ei koronastakaan ole riittävää määrää rokoteantigeeniä tarjolla, että voitaisiin edes arvata pitkän aikavälin vaikutuksia. Ei ole foliohattuilua todeta, että olemme osa maailmanhistorian suurinta ihmiskoetta. Sitä ei voi kukaan kiistää, sillä koronarokote on kehitetty tosi lyhyen ajan sisällä ensimmäisen virusmutaation löytymisestä.

Vierailija
1031/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja allerginen monille asioille. Minulla on aiemmin kokemus allergisesta ihottumareaktiosta lääkevalmisteeseen. Silloin useampi lääkäri piti täysin mahdottomana, että ihottuma voisi johtua valmisteesta. Mutta se johtui. Lääkärit vetivät ihan mutulla, eikä asenne minun kysymyksiäni kohtaan ollut kovin hyvä. Nykyään kyseisen valmisteen haittavaikutuksiin on lisätty ihottuma.

Ihan Pfizerin omat tiedot siitä, mitä allergisille suositellaan rokotteen suhteen, ovat vaihdelleet, joten en uskonut keväällä oman rokotusvuoroni koittaessa, että tutkimustulokset allergioihin liittyen olisivat mitenkään valmiit ja selvät.

Olen seurannut mm. Brittien atoopikkojen yhdistystä, joka tällä hetkellä kertoo: ” We have heard from a number of people who have told us that their eczema has worsened or re-appeared after receiving a Covid-19 vaccine.”

https://eczema.org/blog/advice-on-coronavirus-covid-19-for-people-with-…

Ja tässä kuussahan EMA alkoikin tutkia, aiheuttavatko rokotteet ihottumaa: https://www.ema.europa.eu/en/documents/covid-19-vaccine-safety-update/c…

Tästä oli lehdissäkin:

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drugs-re…

Eli ap:n kysymykseen: EMA, lääketehtaat, omaan tilanteeseeni liittyvien liittojen sivut, lehdet, jne.

Vierailija
1032/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni vetoaa terveeseen järkeen. Oliko ihmiset poliosokeripalan aikaan sitten tyhmempiä? Silloin ei vedottu samaan asiaan. Ja hyvinhän siinä kävi vaikka ilmeisesti tervettä järkeä oli vähemmän.

Ennen ei ollut internettiä ja foliohattuja. Siis tuolloin 1980-luvulla kun poliorokotus annettiin koko kansalle, viisi miljoonaa parissa viikossa. Silloin uskottiin asiantuntijoiden sanaan, ei johonkin ihme netin foilohattusivuihin.

Sokeripaloista poliota sai liian moni lapsi. Niinhän ei pitänyt käydä.

Vierailija
1033/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut kaksi rokotetta ja tunnen että olen tehnyt hyvän päätöksen.

Jokaisen kannattaisi ottaa rokote.

Olet tehnyt hyvän päätöksen.

Jo pelkästään rokotteiden vastustajien pahuus, todistaa rokotteiden ottamisen puolesta.

nm. Itsekin kahdesti rokotettu.

Vierailija
1034/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vielä toinen esimerkki katastrofaalisen polioesimerkin jälkeen, tuberkuloosin rokote; tuberkuloosi tappaa vuosittain edelleen n. 1800000 ihmistä vuodessa ja lapsia noin 250000 vuodessa ja se on tehnyt sitä jo vuosikymmenten ajan... mutta se ei tietenkään ole hypetetty kuten Korona on... 

Ote netistä: Rokotteen kehitti ranskalainen Pasteur-instituutissa työskennellyt lääketieteilijä Albert Calmette yhdessä Camille Guérinin kanssa vuonna 1908. Tästä nimi Bacillus Calmette-Guérin. BCG-kantaa kehitettiin vuosina 1908–1921, ja rokotteen antaminen vastasyntyneille aloitettiin ensimmäisenä Pariisissa vuonna 1921. Ja tämän jälkeen ei ole kehitetty yhtään uutta korvaavaa rokotetta tälle... yrityksiä on ollut joitakin mutta mikään ei ole onnistunut korvaamaan sata vuotta vanhaa rokotetta... ja samaan aikaan koronarokotteita yms ehdokkaita kehitettiin about 63 vuodessa ja niissä ei siis ole mitään riskejä lapsille... nice try... sulaa hulluutta antaa lapsille koronarokote...

Vierailija
1035/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuon rokotteen kanssa vähän sama kuin pelata venäläistä rulettia, on vain järkevämpi olla kokeilematta.

Vierailija
1036/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kommentti ja monelta kannalta harkittu henkilökohtainen ratkaisu, joka ei perustu salaliittoteorioihin vaan terveeseen järkeen.

Vierailija
1037/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kysyä rokotetuilta, että mistä te saitte varmuuden ottaa se rokote niin lyhyen tutkimisen ja kehittelyn jälkeen…? Mistä te etsitte sen varmuutta antavan datan ja saatte itsellenne hyvät yöunet vuosiksi eteenpäin?

Aloin ottamaan influenssarokotetta aikoinaan vasta kun sitä oli annettu jo vuosia turvallisesti, nukuin yöni hyvin kun tiesin, että sitä on testattu jo riittävästi.

Vierailija
1038/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että pelkään rokotetta? En minä sitä pelkää, en vain pidä sitä tarpeellisena. Perustan näkemykseni sairastuvuustilastoon, 98% suomalaisista ei ole sairastunut koronaan näiden 1,5 vuoden aikana.

Vierailija
1039/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on ollut raskas minulle, mutta vielä raskaampi monille muille. Se on ollut helkkarin vaikea työnantajalleni ja lomautuksia on tullut. Se on ollut musertavaa vanhoille ihmisille ja vakavissa riskiryhmässä oleville ja heidän läheisilleen. Se on ollut kuormittava maamme taloudelle ja terveydenhoitojärjestelmälle.

Jos rokotteen kaikki mahdolliset haitat eivät ole vielä selvillä, niin ajattelenko että minua ei ainakaan sillä piikitetä jotta asia tulisi ilmi? Minua, ei-riskiryhmäläistä perustervettä. Jos ei minua niin ketä sitten? Millä perusteella ajattelen että minun elämäni ja minun terveyteni olisi tärkeämpää kuin muiden? Siksikin otan rokotteen.

Tiedetäänkö vielä kuinka pitkään rokote tehoaa? Eipä tiedetä. Onko mahdollista että rokotteen ottamalla helpotan edes jonkin aikaa työnantajani taloutta ja maamme taloutta ja terveydenhuoltoa (olemalla pois sairaalasta ja olemalla aiheuttamatta tartuntaketjuja). Se on hyvinkin mahdollista. Onko mahdollista, että rokotteen ottamalla voimme avata yhteiskuntaa ja vähentää ihmisten yksinäisyyttä ja pelkoja. On mahdollista. En siis ota rokotetta, koska oletan, että automaattisesti sen ottamalla jotain näistä seuraa. Pelkkä mahdollisuus riittää.

Entä jos kaksi rokotetta ei riitä, vaan siitä seuraa kolmas, neljäs, viides... missä menee raja? Kukaan ei voi ennustaa tulevaisuutta. Uskon tieteeseen ja siihen, että jos nämä rokotteet eivät tehoa kuin aikansa, niin jossakin vaiheessa kehitetään parempi rokotus, tai jokin lääke joka estää vakavaa tautia. On myös mahdollista, että ihmiskunta ei kehitä koskaan mitään toimivaa tätä virusta vastaan. Ei se ole syy iskeä pensseleitä santaan. Ollaan vasta matkan alkuvaiheessa ja edetään sitä mukaa kun tieto ja tutkimus lisääntyy.

Pitäisikö ottaa riski vakavan koronan kanssa vai riski että rokotteella olisi jotain harvinaisia haittavaikutuksia tai pitkäaikaisvaikutuksia? Jos otan riskin sairastumiselle niin se tarkoittaa, että samalla otan itseni lisäksi riskin myös perheeni, asiakkaideni, työnantajani ja muiden puolesta. Kuormitan th-järjestelmää. Sairastamiseni ei palvele kenenkään etua. Jos saisin rokotteesta jonkun harvinaisen haittavaikutuksen, en kuitenkaan levitä mitään tautia eteenpäin ja ennen kaikkea tiede saisi silloin arvokasta informaatiota rokotteesta.

Olen valinnut semmoisen lähestymistavan tähän tilanteeseen, että yritän ajatella kuinka minä estän muita saamasta tartuntaa. En odottele, että joku sanoo, että tietyllä tavalla toimimalla saadaan virus varmasti voitettua, sillä tässä vaiheessa (jos nyt koskaan missään vaiheessa) tulevaisuutta ei osaa kukaan tarkasti ennustaa. On mentävä parhaan mahdollisen tiedon mukaan, yritettävä. Minä en tässä kohtaa edellytä varmuuksia, mahdollisuus riittää. Jos suuri osa ihmisistä olisi sillä linjalla, että odotellaanpa rauhassa ja katsotaan miten muille käy niin ihmiskunta ei pystyisi vastaamaan tällaisiin yllättäviin asioihin nopeasti. Nyt tiedonvälitys, tutkimus jne. oli sen verran kehittynyttä, että pystyttiin organisoimaan tosi nopeasti tämmöinen rajoitustilanne. Historia kertoo miten pandemioiden kanssa on käynyt silloin kun mahdollisuutta reagoida nopeasti ei ole ollut. Oliko tämä kannattava tapa vai olisiko pitänyt antaa vain viruksen kiertää vapaasti, vai jotakin siltä väliltä? Mielenkiintoista seurata keskustelua ja sitä mitä tästä tutkitaan esim. 10-20 vuoden kuluttua.

Vierailija
1040/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrix_Purge kirjoitti:

Vastaan tässä tähän alkuperäiseen kysymykseen lähteistä. Monissa keskusteluissa näkyy pyörivän epäilys esimerkiksi siitä että alle 12 vuotiaille alettaisiin antaa koronarokotteita jollain aikataululla... kuulostaa että tämä on sulaa hulluutta (samoin on sulaa hulluutta rokottaa ilman kunnon tutkimuksia 12-15v lapsiakaan) koska koronarokotetta ei todellakaan ole testattu kattavasti missään vaiheessa; otetaan esimerkki mitä voi tapahtua;

Otan otteen tästä julkaisusta, poliorokote tässä esimerkkinä:

"Elävää virusta lapsiin

Varoituksista huolimatta 120 000 lasta sai Cutterin rokotetta, jossa oli tapetun polioviruksen sijasta elävää virusta. Lapsista 40 000 sai polion.

Tämä niin kutsuttu Cutter Incident, Cutterin tapaus, johtui suurelta osin siitä, että poliittinen paine ja myös suuren yleisön paine saada rokote nopeasti aikaiseksi oli kova. Mutkia oiottiin.

– Tämä oli yksi pahimpia biologisia katastrofeja USA:n historiassa: ihmisen aikaansaama polioepidemia, kirjoitti Paul A. Offit vuonna 2005 ilmestyneessä kirjassaan The Cutter Incident: How America’s First Polio Vaccine Led to the Growing Vaccine Crisis."

Lähde

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/19ff4e7f-f905-4deb-8ad0-396c42188bde

ja tämä on siis vain mielipide ei faktaa ei tilastoa ettei sensuuri iske... koronarokotetta kun ei saa lainkaan kritisoida...

Koronarokotteesta ei voi saada koronaa, koska siinä ei ole virusta lainkaan. Ei elävää eikä kuollutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi