Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei rokotetta pelkäävä! Mistä lähteestä tietosi pääosin on lähtöisin, jonka takia pelkäät rokotetta?

Vierailija
19.08.2021 |

Kärkkäisellä se on MV-lehti.
Onko se sinulla Seiska?
En tiennytkään, että ihmiset arvostavat Seiskaa ja MV-lehteä noin paljon

Kommentit (1369)

Vierailija
1001/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua ottaa rokotetta, kun olen nähnyt mitä se on tehnyt läheisilleni. Useammalla ovat kuukautiset menneet aivan sekaisin, mutta tästä ei saa puhua, koska leimataan heti pöpiksi foliohattuilijaksi. 

Mitä nyt on kuitenkin ollut juttua hesaria ja iltapäivälehtiä myöten.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html

+

+

"

Osa naisista on havainnut korona­rokotteen ottamisen jälkeen häiriöitä kuukautis­kierrossaan

– Asian­tuntija selittää, mistä ilmiössä on kyse

Kuukautiskierto on herkkä kokonaisuus. Sitä voivat häiritä väliaikaisesti niin stressi, infektiot kuin rokotteetkin, rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet kertoo."

-

-

Miksiköhän rokotekielteiset yrittävät joka käänteeseen maalailla jotain salailua ja piilottelua ja vaikenemista?

"

Minähän sanoin, että heti leimataan pöpiksi foliohattuilíjaksi ;) Ei vaan mene läpi, että kuukautiskierto menee niin sekaisin niin monella ihmisellä ja se on muka ihan luonnollista :) Usko sinä mihin haluat ja ota ihmeessä kaikki rokotteet mitä sinulle tyrkytetään :) Aika jännää, ettet itsekään luota olevasi rokotettuna turvassa, ilmeisesti se rokote ei ole kovin tehokas :)

- - -

"Minähän sanoin, että heti leimataan pöpiksi foliohattuilíjaksi "

- Onko mielestäsi tuo arvio jossain suhteessa liioiteltu?

On. Olen nähnyt ja kuullut ihan livenä ystäviltäni, mitä seurauksia rokotteesta on tullut. Eniten ihmetyttää sinunlaisesi rokotefanaatikot. Jos olet ottanut rokotteen, hittojako sinulle kuuluu mitä muut elämällään tekevät. Olisit tyytyväinen, että sinä olet omasta mielestäsi turvassa, rokotettuna. Pus :)

- - - -

-Miten ihmeessä voit olla selvillä siitä, että kaikki rokotuksen jälkeen ilmenneet vatsanväännöt ovat juuri rokotteesta peräisin?

+

+

Kas tuossa, jäätävää luettavaa:  "Moni sairastuu ja kuolee koronarokotuksen jälkeen"

+

+

+

https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/moni-sairastuu-ja-kuolee-koronarokot…

+

+

+

"Ajallinen yhteys ei ole osoitus syy-seuraus-suhteesta."

Vierailija
1002/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteessa ei ole muka grafeiinioksidia mutta se antaa kaikki sen oireet. Niin aivojaan voi käyttää.

Burana antaa samat oireet joten buranassa on grafeiinia? Miten alkoholi sekin aiheuttaa päänsärkyä?

Kyse on kovan grafeiinioksidin vaikutus verisuoniin, (tunkeutuu läpi) keuhkoihin ja kohtuun mm. Täsmäävät purpura ilmiöön ja kuukautishäiriöihin ja tukoksiin ja kehkojen romahtamiseen täysin.

Liian hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ottaa rokotteet, mutta infektiolääkärin suosituksesta (siis vain minua koskevasta suosituksesta) mietin vielä. Olen siis elämäni aikana saanut rokotteita, joista osaan lapsena saaduista en ole kehittänyt vasta-aineita ollenkaan ja aikuisiän influenssarokotteet ovat vieneet minut sairaalaan. Sairastan myös sairautta, joka ei ole yleinen, ja siksi ylipäänsä infektiolääkärien kanssa tekemisissä olen ollutkin nuoresta asti.

Ymmärrän sekä rokotevastaisia että rokotteiden puolesta puhuvia, mutta sitä en minäkään ymmärrä, että rokotetta "vastustavia" syytetään lukutaidottomuudesta ja kaiken propagandan uskomisesta. Eikö tämä sama koske myös rokotemyönteisiä, jotka uskovat kaiken iltapäivälehtien tarinoinnin, vaikka mitään täysin tieteellisesti todistettua varmaa pitkäaikaistutkimustietoa ei vielä ole mRNA-rokotteista edes saatavilla?

Vierailija
1004/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaisnaisen murha Tampereella, nainen työskenteli Nokialla.

Nyt ymmärrän.

Vierailija
1005/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule samat kuin sulla, eli il ja is ja omat paikallislehdet.

Mulle on ihan sama kuka ottaa rokotteen, jos siitä suojaa hakee. Hänen oma ratkaisunsa. Itse en ole lainkaan vakuuttunut sen tarpeellisuudesta tai suojaavuudesta.

Vierailija
1006/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteisiin painostaminen ja tiedon sensurointi on todella todella epäilyttävää tällä hetkellä. Satuin näkemään yhden lääkärin videon missä hän kävi läpi olemassaolevaa tutkimustietoa koronaan sairastuneen luonnollisesta immuniteetista ja kuinka kauan se mahdollisesti kestää. Ja mitä jos jo immuniteetin saaneen rokottaa. Hän esitti täysin valideja kysymyksiä aiheeseen liityen ilman minkäänlaista foliohattuilua ja tutkimuksiin pohjautuen. Tämä video poistettiin youtubesta - tosin laitettiin oikaisupyynnön jälkeen takaisin. Mutta periaate näyttää olevan, että kaikki rokotteisiin liittyvät kyseenalaistavat kysymykset ovat nykyään lähtökohtaisesti jonkinlaista denialismia, rokotevastaisuutta ja salaliittoteoriaa. Mikä homma?? Tieteellinen keskustelu ja debatti olennaisista kysymyksistä ei ole enää sallittua. Jos Suomessakin on virallisen koulutuksen saaneita lääkäreitä ja tutkijoita, joilla on valideja kysymyksiä ja huolia, miksei vaikka yle sitten järjestä paneelia, missä nämä eri kantojen tieteilijät ihan oikeasti keskustelevat näistä pointeista? En ymmärrä.

Koska tässä asiassa täytyy olla hyvin varovainen. Ei pidä antaa vähääkään tilaa koronadenialisteille ja rokotevastaisille levittää huuhaataan, koska nykyään on paljon ihmisiä, jotka jopa uskovat sellaista soopaa. Joskus voi mennä ehkä asiallistakin kritiikkiä sitä vaarallista huuhaata siivotessa, mutta se on hyväksyttävä hinta siitä että koronadenialistisen ja rokotevastaisen huuhaan määrää voidaan edes jotenkin rajoittaa.

Silloin kyse ei enää ole avoimesta totuudesta, vaan toiminta on kuin jostain uskonlahkosta.

Ei haittaa vaikka totuus menee pesuveden mukana, tarkoitus pyhittää keinot.

Ei niinkään, vaan tässä tapauksessa yrittää estää tuota koronadenialistista ja rokotevastaista porukkaa aiheuttamasta vahinkoa huuhaan levittämisellään. Korona on todellakin erittäin ikävä tauti, ja voi jopa tappaa. Ei näin vakavan asian kanssa saa leikkiä. Eri asia on sitten selkeät mielipidejutut ja makuasiat, niistä voi kiistellä vaikka maailmanloppuun saakka. Koronapandemia ei ole sellainen asia, joten ei heiluteta yhteistä venettä huuhaalla.

Kyllä, se nimenomaan on niin.

Vierailija
1007/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ottaa rokotteet, mutta infektiolääkärin suosituksesta (siis vain minua koskevasta suosituksesta) mietin vielä. Olen siis elämäni aikana saanut rokotteita, joista osaan lapsena saaduista en ole kehittänyt vasta-aineita ollenkaan ja aikuisiän influenssarokotteet ovat vieneet minut sairaalaan. Sairastan myös sairautta, joka ei ole yleinen, ja siksi ylipäänsä infektiolääkärien kanssa tekemisissä olen ollutkin nuoresta asti.

Ymmärrän sekä rokotevastaisia että rokotteiden puolesta puhuvia, mutta sitä en minäkään ymmärrä, että rokotetta "vastustavia" syytetään lukutaidottomuudesta ja kaiken propagandan uskomisesta. Eikö tämä sama koske myös rokotemyönteisiä, jotka uskovat kaiken iltapäivälehtien tarinoinnin, vaikka mitään täysin tieteellisesti todistettua varmaa pitkäaikaistutkimustietoa ei vielä ole mRNA-rokotteista edes saatavilla?

Sinun tapauksessasi empiminen on ymmärrettävää. Minäkin empisin sinun tilanteessasi. Mitä tuohon rokotetta vastustavien syyttämiseen lukutaidon puutteesta ja varsinkin huuhaa propagandan uskomisesta tulee, niin se näyttää olevan valitettavasti totta. Minä toivon, että sairauteesi löytyy apua.

Vierailija
1008/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kritisoi mitään muuta kuin näitä foliohattuja, jotka toistavat kaiken paskan, mitä jostain löytävät tai virheellisesti päättelevät, tai uskovat sinisilmäisesti johonkin Luc Montagnieriin tai Mike Yeadoniin, joiden molempien näkemykset on muuttuneet ihan hirveästi sen jälkeen, kun he ovat viimeksi olleet vakavasti otettavia tieteentekijöitä.

Vierailija
1009/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua ottaa rokotetta, kun olen nähnyt mitä se on tehnyt läheisilleni. Useammalla ovat kuukautiset menneet aivan sekaisin, mutta tästä ei saa puhua, koska leimataan heti pöpiksi foliohattuilijaksi. 

+

+

"

Osa naisista on havainnut korona­rokotteen ottamisen jälkeen häiriöitä kuukautis­kierrossaan

Kuukautiskierto on herkkä kokonaisuus. Sitä voivat häiritä väliaikaisesti niin stressi, infektiot kuin rokotteetkin, rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet kertoo."

-

-

Miksiköhän rokotekielteiset yrittävät joka käänteeseen maalailla jotain salailua ja piilottelua ja vaikenemista?

"

Minähän sanoin, että heti leimataan pöpiksi foliohattuilíjaksi ;) Ei vaan mene läpi, että kuukautiskierto menee niin sekaisin niin monella ihmisellä ja se on muka ihan luonnollista :) Usko sinä mihin haluat ja ota ihmeessä kaikki rokotteet mitä sinulle tyrkytetään :) Aika jännää, ettet itsekään luota olevasi rokotettuna turvassa, ilmeisesti se rokote ei ole kovin tehokas :)

Mistä päättelet, ettei kyseinen henkilö luottaisi olevansa rokotettuna turvassa?

-eri

Koska hän on huolissaan siitä ettei kaikki ota samaa rokotetta kuin hän?

Missä hän noin sanoi? Hänhän vain osoitti, että rokotteen jälkeisistä kuukautishäiriöistä on puhuttu mediassa, eli niitä ei siis ole pyritty piilottelemaan tai salaamaan mitenkään. Ei hän ketään kehottanut rokotetta ottamaan.

No kukkuu. Onko joku väittänyt, että mediassa olisi salailtu?

Vierailija
1010/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistukset ovat matematiikassa. Kokeellisissa luonnontieteissä on vain eritasoista näyttöä eri asioista.

Vierailija
1011/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lasten rokotteita koskevassa dokkaripätkässä oli maininta että toiset saavat vettä.

Tämäkin Suomessa tehty.

Lopeta selkeä paskanpuhuminen, tuo on tympeää ja tyhmää.

Se ohjelma tuli tV stä pari pvää sitten, lopetahan itse paskanpuhuminen.

Miltä kanavalta ohjelma tuli? Minkä niminen se oli?

Linkki annettiin jo Ylen ohjelma.

Miltä sivulta linkki ohjelmaan löytyy?

En nyt pikakatselulla huomannut mitään linkkiä...

Yritin etsiä toisenkin kerran enkä löydä mitään linkkiä Ylen ohjelmaan. Voisitko ystävällisesti linkittää sen uudestaan, kiitos? Tai kertoa miltä sivulta se linkki löytyy?

Vierailija
1012/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varoittanut en voi muuta. Olen varoittanut. Nyt se on omalla vastuullanne.

Vierailija
1013/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kritisoi mitään muuta kuin näitä foliohattuja, jotka toistavat kaiken paskan, mitä jostain löytävät tai virheellisesti päättelevät, tai uskovat sinisilmäisesti johonkin Luc Montagnieriin tai Mike Yeadoniin, joiden molempien näkemykset on muuttuneet ihan hirveästi sen jälkeen, kun he ovat viimeksi olleet vakavasti otettavia tieteentekijöitä.

Veikkaan, että vakavasti otettava on mielestäsi yhtä kuin "suosiossa".

Vierailija
1014/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+

+

"

-

-

"

Oletko koskaan kuullut Baader-Meinhof-ilmiöstä? Sillä tarkoitetaan sitä ilmiötä, jossa tietoisuuteen tuodaan joku asia, mihin ei ole ennen kiinnittänyt huomiota, ja yhtäkkiä sitä alkaa nähdä kaikkialla.

Näissä kuukautishäiriöissä on (osittain) kyse samasta ilmiöstä kuin siinä, että kaikki olivat yhdessä vaiheessa sitä mieltä, että sairastuvat korona kevättalvella 2020, kun "koskaan ei ole ollut niin pahaa/pitkäkestoista tautia". Veikkaanpa, että aiemmat vastaavat taudit on kuitenkin vaan unohdettu, vaikka yskiessä on ajateltu, että onpa kamala ja pitkä köhä.

(Mulla itselläni sattui just vähän ennen rokotusta jäämään kuukautiset pois välistä ihan yllättäen, ei siis "koskaan" ole tapahtunut ennen, jos en ole ollut raskaana -- raskauksien jälkeenkin menkat alkoi vauvan ollessa 2 kk. Jos tämä olisi sattunut vaikka 5 vuotta sitten, en todennäköisesti olisi enää muistanut. Nyt rokotusten jälkeen on ollut normaalit kuukautiset jo puoli vuotta.)

Vierailija
1015/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tieteentekijöistä on lipsahtanut huuhaan puolelle, valitettavasti. Ei sellaisia pidä uskoa, jotka ovat selvästi lipsahtaneet ihan huuhaan puolelle. Ovat voineet ennen lipsahtusta olla vakavasti otettavia tieteentekijöitä, mutta eivät ole enää. Ei siinä ole suosista kysymys, vaan ihan tieteestä. Ei oikea tiede ole sellaista, että ihan mitä tahansa sontaa voi päästellä ja pitää sitä tieteellisenä. Tieteessä on tietyt standardit ja menettelytavat, joita pitää noudattaa.

Vierailija
1016/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen aineen löytäjistä Andre Geim vieraili vuonna 2009 Suomessa, jolloin Espoon Dipolissa järjestettiin Fysiikan päivät, joilla esiteltiin myös grafeenin ominaisuuksia.

Vuonna 2013 Euroopan unioni on päättänyt rahoittaa grafeenin tutkimusta yhteensä miljardilla eurolla tulevan kymmennen vuoden aikana. Suomesta Graphene Flagship -hankkeessa ovat olleet alusta asti mukana Aalto-yliopistosta O. V. Lounasmaa -laboratorio sekä Mikro- ja nanotekniikan laitos, VTT ja Nokia Research Center.Itä-Suomen yliopisto liittyi mukaan hankkeeseen vuonna 2015.

Grafeenia on ehdotettu materiaaliksi, josta alettaisiin kehittää nopeita ja tehokkaita biosähköllä toimivia tunnistinlaitteita, jotka kykenevät tarkkailemaan mm. glukoositasoja, hemoglobiininia, kolesterolia ja jopa DNA-jaksotusta.

Vierailija
1017/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännä asia ihan niin kuin haluat. Mä ajattelen "vakavasti otettavaksi" esim. sellaista, jolla on jotain näyttöä väitteiden sä tueksi. Muutakin kuin se, että on joskus ollut ison firman VP tai saanut Nobelin.

Vierailija
1018/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lasten rokotteita koskevassa dokkaripätkässä oli maininta että toiset saavat vettä.

Tämäkin Suomessa tehty.

Lopeta selkeä paskanpuhuminen, tuo on tympeää ja tyhmää.

Se ohjelma tuli tV stä pari pvää sitten, lopetahan itse paskanpuhuminen.

Miltä kanavalta ohjelma tuli? Minkä niminen se oli?

Linkki annettiin jo Ylen ohjelma.

Miltä sivulta linkki ohjelmaan löytyy?

En nyt pikakatselulla huomannut mitään linkkiä...

Yritin etsiä toisenkin kerran enkä löydä mitään linkkiä Ylen ohjelmaan. Voisitko ystävällisesti linkittää sen uudestaan, kiitos? Tai kertoa miltä sivulta se linkki löytyy?

Mä en tiedä, tuliko tähän asiaan koskaan selvyyttä, mutta jossain vaiheessa joku ehdotti, että kysymyksessä olisi ollut tämä juttu:

https://yle.fi/uutiset/3-12061813

Pätkä areenassa: https://areena.yle.fi/1-50911439

En tiedä, oliko ehdottaa sama vai eri kirjoittaja, mutta siis väite vedestä oli aivan paskaa ja kysymyksessä on tutkimuksessa käytetty "lumerokote".

Vierailija
1019/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+

+

"

-

-

"

Oletko koskaan kuullut Baader-Meinhof-ilmiöstä? Sillä tarkoitetaan sitä ilmiötä, jossa tietoisuuteen tuodaan joku asia, mihin ei ole ennen kiinnittänyt huomiota, ja yhtäkkiä sitä alkaa nähdä kaikkialla.

Näissä kuukautishäiriöissä on (osittain) kyse samasta ilmiöstä kuin siinä, että kaikki olivat yhdessä vaiheessa sitä mieltä, että sairastuvat korona kevättalvella 2020, kun "koskaan ei ole ollut niin pahaa/pitkäkestoista tautia". Veikkaanpa, että aiemmat vastaavat taudit on kuitenkin vaan unohdettu, vaikka yskiessä on ajateltu, että onpa kamala ja pitkä köhä.

(Mulla itselläni sattui just vähän ennen rokotusta jäämään kuukautiset pois välistä ihan yllättäen, ei siis "koskaan" ole tapahtunut ennen, jos en ole ollut raskaana -- raskauksien jälkeenkin menkat alkoi vauvan ollessa 2 kk. Jos tämä olisi sattunut vaikka 5 vuotta sitten, en todennäköisesti olisi enää muistanut. Nyt rokotusten jälkeen on ollut normaalit kuukautiset jo puoli vuotta.)

Niin kävi sinulla. Minun usealla ystävälläni taas rokotusten jälkeen tulee kuukautiset viikko edellisten loppumisten jälkeen, runsaampina kuin ennen. Normaaleista saa vain haaveilla. 

Vierailija
1020/1369 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kaksi rokotetta ja tunnen että olen tehnyt hyvän päätöksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän