Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistattehan, että jos otatte ESY:ltä lemmikin

Vierailija
18.08.2021 |

niin se on kauppa eikä yhdistyksellä ole mitään oikeuksia eikä sinulla velvollisuuksia heitä kohtaan. Ainoa velvollisuutesi on pitää eläimestä hyvää huolta, ei noudattaa heidän usein aivan absurdeja sopimusehtojaan ja sääntöjään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tule ottamaan lemmikkiä noilta ikinä, koska v*tuttaa niin paljon tuollainen jumalasta seuraavan leikkiminen ja stalkkaus. Suurin piirtein jos käytät koiralla väärän väristä pantaa, olet huono lemmikinomistaja.

Vierailija
2/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otin esyltä eläimen, ei silloin ainakaan ollut mitään absurdeja juttuja vaan ihan järkeviä, joiden mukaan olisin muutenkin elänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kissaa ei saa ulkoiluttaa valjaissa?! Miksi flexiä ei saa käyttää pienelläkään koiralla?! Miksi ylipäätään luulette tietävänne kaikesta kaiken siellä esyllä?

Vierailija
4/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun otin esyltä eläimen, ei silloin ainakaan ollut mitään absurdeja juttuja vaan ihan järkeviä, joiden mukaan olisin muutenkin elänyt.

Varmasti niitäkin paikkoja on, onneksi. Ei valitettavasti täällä päin.

Vierailija
5/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ottamassa paria kissaa esyltä ja kyllähän siinä kevyt perätuupertuminen tapahtui, kun niitä paperisulkeisia aloin käymään läpi.

Onhan se hyvä, että eläimestä välitetään ja huolehditaan, että pääsee hyvään kotiin. Mutta ei noin!

Jätin kissat ottamatta, kun en halunnut allekirjoituksellani hyväksyä, että saavat tulla milloin vain tarkistamaan eläintenpitoa. Kutsuin heidät kylään siltä istumalta, tulkaa nyt katsomaan ja toteamaan paikat sopiviksi, mutten mä suostu vuosiksi tähän firmaan sitoutumaan. Kissat olisi mun sitten, kun tästä lähden ja moiccu. Ei heillä ole kuulemma aikaa tuommoiseen pelleilyyn.

En ihmettele yhtään, nuo "laitokset" tursuaa eläimiä, kun heidän on niistä niin pirun vaikea luopua.

Vierailija
6/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin ottamassa paria kissaa esyltä ja kyllähän siinä kevyt perätuupertuminen tapahtui, kun niitä paperisulkeisia aloin käymään läpi.

Onhan se hyvä, että eläimestä välitetään ja huolehditaan, että pääsee hyvään kotiin. Mutta ei noin!

Jätin kissat ottamatta, kun en halunnut allekirjoituksellani hyväksyä, että saavat tulla milloin vain tarkistamaan eläintenpitoa. Kutsuin heidät kylään siltä istumalta, tulkaa nyt katsomaan ja toteamaan paikat sopiviksi, mutten mä suostu vuosiksi tähän firmaan sitoutumaan. Kissat olisi mun sitten, kun tästä lähden ja moiccu. Ei heillä ole kuulemma aikaa tuommoiseen pelleilyyn.

En ihmettele yhtään, nuo "laitokset" tursuaa eläimiä, kun heidän on niistä niin pirun vaikea luopua.

Jep. Ymmärrän, että eläinten parasta ajatellen ja uudelleen kodittomaksi/huonoon kotiin joutumista ehkäisemään noita sääntöjä on keksitty, mutta överiksi on monessa paikassa mennyt. Kukaan ei todellakaan meillekään tule yllätysvisiitille enkä ilmoittele esylle mahdollisesta muutosta. Ulkoilutan myös lemmikkiäni ihan niinkuin itse parhaaksi näen. Esyläiset eivät päätä, miten sen sairastuessa toimitaan tai jos joudun siitä luopumaan, etsin uuden kodin ihan itse enkä palauta eläintä esylle. Jne. Vaikka noilla papereilla lain näkökulmasta voikin pyyhkiä p:nsä, niin en halua häiriöitä elämääni fanaattisten eläintenpelastajien hahmossa.

Vierailija
7/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tila sielläkin loppuu kesken ja osahan sieltä viedään suoraan viimeiselle matkalle. Sekö on sitten parempi?

Vierailija
8/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vallankäyttö ja päteminen on niin mukavaa, vaikka sitten eläinten kustsnnuksella. Moni hyvä omistaja jää ilman lemmikkiä, vaikka haluaisi antaa nimenomaan kovia kokeneelle eläimelle kodin.

Vierailija
9/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ego noussut päähän. Vain he ovat tarpeeksi hyviä pitämään lemmikkejä.

Vierailija
10/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysellyt yhtä koiraa eräästä paikasta mutta lapseni oli silloin 11v kun vaatimuksena oli väh. 12v.

Toinen paikka ei pitänyt autottomuudesta. Laina auto ei kelvannut.

Kolmas ei hyväksynyt rivitaloa vaikka koira oli aiemmin divarissa asunut ja ääniin tottunut.

Otin kasvattajalta rhodesiankoiran pennun viisi vuotta sitten :)

Vierailija
11/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tila sielläkin loppuu kesken ja osahan sieltä viedään suoraan viimeiselle matkalle. Sekö on sitten parempi?

Ai, sinustako pitää joillekin hulluille antaa kirjallinen lupa tulla milloin vain tarkastamaan eläintenpitoa omien kriteeriensä mukaan (esim. eläinsuojelulaista välittämättä), vain siksi että nämä hullut muuten pitävät eläimiä ahtaissa tiloissa ja vievät ne lopetettavaksi?

Melkoisen kiero ajatusmaailma sinulla.  Taidat olla jossain ESYssä palkattuna töissä?  Oma leipä tärkein, vähät muista ja varsinkaan elukoista, eikös?

Vierailija
12/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kissaa ei saa ulkoiluttaa valjaissa?! Miksi flexiä ei saa käyttää pienelläkään koiralla?! Miksi ylipäätään luulette tietävänne kaikesta kaiken siellä esyllä?

Eikö kissaa saa ulkoiluttaa valjaissa?  Mitähän hittoa.

Jos mun kissa kuulee tästä, varmaan lakkaa kulkemasta reippaana vierellä kävelytiellä. Ei enää kokeile omasta halustaan mannekiinikävelyä kaiteella, tai pienestä yllytyksestä säntää roikkumaan kynsillään sopivan puun kylkeen. Pitääkö se sitten sulkea johonkin ulkoiluhäkkiin?

Vierailija
13/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi löytökissaa. Toki pidän niistä huolen, joten ei ollut vaikeuksia allekirjoittaa. Kissat on olleet meillä jo 11 vuotta, eikä kukaan ole ottanut yhteyttä, ei kertaakaan

Vierailija
14/14 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, sinustako pitää joillekin hulluille antaa kirjallinen lupa tulla milloin vain tarkastamaan eläintenpitoa omien kriteeriensä mukaan (esim. eläinsuojelulaista välittämättä), vain siksi että nämä hullut muuten pitävät eläimiä ahtaissa tiloissa ja vievät ne lopetettavaksi?

Melkoisen kiero ajatusmaailma sinulla.  Taidat olla jossain ESYssä palkattuna töissä?  Oma leipä tärkein, vähät muista ja varsinkaan elukoista, eikös?

Taisit ymmärtää kommentin väärin. Kirjoittajahan nimenomaan kritisoi esyjen toimintaa, joka johtaa siihen että  terveet eläimet on pakko lopettaa. Nimenomaan terveet koska sairaat ja vaivaset täyttää paikat eli tilat ei riitä. Järjettömillä vaatimuksilla ja "sopimusten" tekemisellä karkotetaan hyvät kodit. Tietenkin täytyy olla jonkinlainen haastattelu jossa selvitetään millasiin oloihin eläin menee ja omistajaehdokkaan tietotaidot eläimenpitoon ylipäänsä. Mutta se ei taroita, että esyllä on mitään sanomista enää sen jälkeen kun lemmikki on myyty. Eläin rinnastetaan tavaraan. Ja kaikki yllätyskäynnit ja uuden asuinpaikan ilmottaiminen. Hoidoista yms. voidaan keskustella kun esy vapaaehtoisesti maksaa laskun muuten päätökset teen minä ell kanssa yhteisymmärryksessä. Sama jos eläin joudutaan lopettamaan tai  sijoittamaan muualle. Minä sen päätöksen teen ilman mitään konsultaatiota. Mutta se on ihan tietty ihmistyyppi, sellainen kontrollointihaluinen, joka etsiytyy tollasiin paikkoihin töihin. Pääsee kerran elämässään pätemään ja hallitsemaan muita ihmisiä. Ja minähän tuen esyä, tekevät hyvää työtä noin yleensä.  Tätä puolta en vain ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi