Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te päivittäin Helsingissä bussilla matkustavat kestätte sitä kamalaa ylipirteää pysäkkikuulutusääntä?

Vierailija
18.08.2021 |

Itsellä nousee vitutuskäyrä niin huippuunsa, että päätin laittaa katumaasturin tilaukseen, ennen kuin tapahtuu jotain ikävää. Se suomenkielinen vielä joten kuten menisi, mutta kun sen pitää rääkyä vielä oikein superpirteän innokkaasti se pakkoruotsitettu versio heti perään, nin siinä vaihessa viimeistään palaa käämit.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sokeille voisi varata tietyt paikat ja kaiutin vain siinä? Muut saisi olla rauhassa.

On se kuulutus kätevä, vaikkei olisikaan sokea. Saattaahan sitä istuskellessa olla omissa ajatuksissaan, jolloin kuulutus herättelee nousemaan ajoissa ulos. Mutta miesäänet ovat yleensä tällaisissa kuulutuksissa miellyttävämpiä, samoin kuin vaikka luonto-ohjelmassa on rentouttavampaa kuunnella matalaa ja rauhallista miesääntä, kuin kimeää naista.

Mutta bussipysäkkejä on niin tiheässä että se nainen huutaa käytännössä jatkuvasti. Voisi hieman ajatella niitäkin, jotka joutuu päivittäin istumaan työmatkojaan tuollaisia jopa toista tuntia.

Vastamelukuulokkeet.

Kuljin just bussilla alueella, jota en tuntenut yhtään. Oli tosi kiva, että ne kuulutukset on. Ennen vanhaan oli kyllä tosi vaikea jäädä oikealla pysäkillä pois. Piti pyytää kuskia huikkaamaan oikealla kohdalla.

Vierailija
22/34 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Facemasks are mandatory on public trasport"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse. Kai mä oon niin tottunut siihen.

Enemmän häiritsee jotkut omenan rouskuttajat. Eikö sitä omenaa voisi syödä jossain muualla? Vaikka kotona?

Vierailija
25/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse yhtään. 

Puhelimiinsa HUUTAVAT matkustajat häiritsevät.

Ne jotka puhuu kaiuttimella kovaan ääneen vierasta kieltä

Vierailija
26/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan myötä joukkoliikenteestä tuli Suomessakin se köyhimmän väestönosan kulkupeli. Ennen täällä matkustivat kaikki yhteiskuntaluokat sulassa sovussa, mutta nykyään ainakin junat ovat täynnä lähinnä syrjäytyneitä moniongelmaisia sekä pienipalkkaisia. 

Vierailija
27/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häiriinnyt mikään. Bussit on pääasiassa siistejä, kuulutukset tulee ajallaan, ääni ei häiritse. Käyn bussilla työpaikalla 1-2 kertaa viikossa. Olen tykännyt muutoksista aina kun niitä on tehty hsl:llä.

Vierailija
28/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sokeille voisi varata tietyt paikat ja kaiutin vain siinä? Muut saisi olla rauhassa.

On se kuulutus kätevä, vaikkei olisikaan sokea. Saattaahan sitä istuskellessa olla omissa ajatuksissaan, jolloin kuulutus herättelee nousemaan ajoissa ulos. Mutta miesäänet ovat yleensä tällaisissa kuulutuksissa miellyttävämpiä, samoin kuin vaikka luonto-ohjelmassa on rentouttavampaa kuunnella matalaa ja rauhallista miesääntä, kuin kimeää naista.

Mutta bussipysäkkejä on niin tiheässä että se nainen huutaa käytännössä jatkuvasti. Voisi hieman ajatella niitäkin, jotka joutuu päivittäin istumaan työmatkojaan tuollaisia jopa toista tuntia.

Vastamelukuulokkeet.

Kuljin just bussilla alueella, jota en tuntenut yhtään. Oli tosi kiva, että ne kuulutukset on. Ennen vanhaan oli kyllä tosi vaikea jäädä oikealla pysäkillä pois. Piti pyytää kuskia huikkaamaan oikealla kohdalla.

Milloin se muka oli. Johan busseissa on ollut näyttötaulut vuosikausia, jos ei jopa yli 10 vuotta. Siinä näyttötaulussa lukee joka pysäkki ja mikä on tulossa seuraavaksi.

Vierailija
29/34 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutusten tosiallinen tarkoitus on propagoida "elävää kaksikielisyyttä".

Kun todellisuudessa ruotsinkielisiä on Helsingissä vain muutama prosentti ja kaupunki käytännössä yksikielinen, niin tällaisilla tempuilla yritetään ylläpitää kulissia kaksikielisyydestä.

Juuri tämä. Samaan sarjaan kuuluu Kaisaniemen metroaseman nimen muutos ja virastotaojen hissien pakoiset kaksikieliset kerroskuulutukset. Bussi ja ratikkamatkustaminen oli aiemmin mukavaa, mutta nyt olen joutunut siirtymään yksityisautoiluun, kun en jaksa sitä että ajatus katkeaa koko ajan johonkin yliprteään tarkasti painotettuun rääkäisyyn.

Vinkki ruotsinkielisile. Ole itse se muutos, jonka haluat tapahtuvan! Jos hauatte että ruotsin kieli ei katoa Suomesta, niin hanki puolisosi Ruotsista. Tämä koskee etenkin suömenruötsääisiä miehiä (kieli periytyy lapsille paremmin äidiltä (äidinkieli, tiedättehän).

Vierailija
30/34 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulutusten tosiallinen tarkoitus on propagoida "elävää kaksikielisyyttä".

Kun todellisuudessa ruotsinkielisiä on Helsingissä vain muutama prosentti ja kaupunki käytännössä yksikielinen, niin tällaisilla tempuilla yritetään ylläpitää kulissia kaksikielisyydestä.

Juuri tämä. Samaan sarjaan kuuluu Kaisaniemen metroaseman nimen muutos ja virastotaojen hissien pakoiset kaksikieliset kerroskuulutukset. Bussi ja ratikkamatkustaminen oli aiemmin mukavaa, mutta nyt olen joutunut siirtymään yksityisautoiluun, kun en jaksa sitä että ajatus katkeaa koko ajan johonkin yliprteään tarkasti painotettuun rääkäisyyn.

Vinkki ruotsinkielisile. Ole itse se muutos, jonka haluat tapahtuvan! Jos hauatte että ruotsin kieli ei katoa Suomesta, niin hanki puolisosi Ruotsista. Tämä koskee etenkin suömenruötsääisiä miehiä (kieli periytyy lapsille paremmin äidiltä (äidinkieli, tiedättehän).

Naulan kantaan!

nimim. Taas kerran bussimatkalla pakkoruotsitettu, tinnituksen saanut

Vierailija
31/34 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne ovat jopa nostaneet volyymia, kun tuli tämä alennuskampanja, jolloin hieman enemmän matkustajia kielikylvetettävänä.

Vierailija
32/34 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli bussikuskeja? Mä käytän, aina kun vain mahdollista, lähijunia, kun ärhäkät åbussikuskit ajavat aggressiivisesti, kiihdyttävät ja jarruttavat kuin vihapäissään. Junassa ei tunne matkaavansa kuskin kiusaksi ja häiriöksi.

Vierailija
33/34 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku helkutin heksinkiläisviha-aloitus! Kun mikään muu ei auta, pitää valittaa pysäkkikuöjetusääntä!

Vierailija
34/34 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä paljon muutakin kestämistä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän