Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaihdatuttaa ex-vaimoni sukunimen takaisin "tyttönimeksi" lakiteitse?

Vierailija
18.08.2021 |

Käyttää edelleen arvostetun sukuni nimeä, vaikka suhde on ohi.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
2/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt hänen nimensä, mitäs olet jaellut sitä ympäriinsä niinkuin sillä ei olisi mitään arvoa. Seuraavalla kerralla ota naisen sukunimi, niin eron tullen voit vaihtaa takaisin poikanimeesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sinun päätettävissä ole. Jos hän ei halua vaihtaa nimeä eron jälkeen, ei ole pakko.

Vierailija
4/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Hän sai täydet oikeudet sukunimeesi, kun menit hänen kanssaan naimisiin.

Vierailija
5/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Hän sai täydet oikeudet sukunimeesi, kun menit hänen kanssaan naimisiin.

Väärin. Hän ei voi antaa sitä avionimeksi seuraavalle puolisolleen eli ei ole täysiä oikeuksia. Oman nimensä voi ottaa yhteiseksi nimeksi.

Vierailija
6/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvostettu suku" voi hyvä ihme sentään. Tavallisia pulliaisia te olette.

Vierailija
7/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että eräs sukulainen käyttää ex-miehensä sukunimeä edelleen. Kaikki muut eronneet ovat vaihtaneet takasin omaan nimeensä. Lapset eivät käy selitykseksi, koska lapsia on kahden miehen sukunimellä. 

Vierailija
8/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että joku jaksaa välittää asiasta. Ymmärrän, jos olet sellainen uniikki lumihiutale jonka sukunimellä on tasan kourallinen ihmisiä, muuten en.

Vierailija
9/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki halua vaihtaa omaa nimeään takaisin. Sitä ei voi myöskään pakottaa vaihtamaan. Sen kanssa on vaan elettävä.

Vierailija
10/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ex-vaimot käyttää edelleen sukunimeäni, kuten myös yhteiset lapsemmekin, joten olen asiasta jopa vähän ylpeä.

Nykyinen vaimonikin kantaa, sanoisin näin, että sukuni vaikutus vain laajenee.

Vierailija
11/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän tapauksia joissa nimi on jätetty käyttöön. Näissä naisen tyttönimi on voinut olla vaikka jonkun ilkeän isäpuolen tai muuta, eli ei haluta palata siihen ainakaan. Moni kokee varmaan helpommaksi jättää sen uudemman nimen ei tarvi kortteja vaihtaa, kun ei sidosta ole aiempaan ns tyttönimeen, tai voi olla negatiivinen yhteys. 

Vierailija
12/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että eräs sukulainen käyttää ex-miehensä sukunimeä edelleen. Kaikki muut eronneet ovat vaihtaneet takasin omaan nimeensä. Lapset eivät käy selitykseksi, koska lapsia on kahden miehen sukunimellä. 

En mä ainakaan vaihtaisi takaisin tyttönimeeni jos eroaisin ja pitäisin tosi outona, jos oikeasti pitkän avioliiton jälkeen ylipäätään kukaan vaihtaisi.

Olen ollut naimisissa nyt 20v ja sukunimeni on osa minua, en todellakaan ero tilanteessa aloittaisi sukunimen vaihto rumbaa.

Vierailija
13/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kuitenkin Korhosen arvokas suku.

Vierailija
14/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt hänen nimensä, mitäs olet jaellut sitä ympäriinsä niinkuin sillä ei olisi mitään arvoa. Seuraavalla kerralla ota naisen sukunimi, niin eron tullen voit vaihtaa takaisin poikanimeesi.

Tämä. Ihan itse olet antanut naisen ottaa sukunimesi. Olisiko kannattanut pitää naisesta parempaa huolta, niin hän olisi yhä vieläkin sinun vaimosi eikä vapaalla jalalla oleva? Olisi kiva, jos nimi tahrattaisiin kunnolla.

Vierailija
15/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kuitenkin Korhosen arvokas suku.

Voiko rottaisempaa sukunimeä Suomessa ollakaan kuin Korhonen

Vierailija
16/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan vaihtaisi takaisin tyttönimeeni jos eroaisin ja pitäisin tosi outona, jos oikeasti pitkän avioliiton jälkeen ylipäätään kukaan vaihtaisi.

Olen ollut naimisissa nyt 20v ja sukunimeni on osa minua, en todellakaan ero tilanteessa aloittaisi sukunimen vaihto rumbaa.

Sama täällä. Tämä nimi on ollut käytössäni 20 vuotta ja sillä mennään luultavasti hautaan saakka.

Vierailija
17/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt hänen sukunimensä.

Vierailija
18/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan voi, mutta voi tarjota hänelle maksamaan kulut, jos hän vaihtaisi nimen. Koko ruljanssi maksaa noin 300-400 euroa, kun tekee hakemuksen nimenmuutoksesta, uusii passin ja ajokortin sekä pankki- ja luottokortit, jos näitä on yhtään useampi. Myös joidenkin harrastuskorttien nimenvaihdos saattaa maksaa.

t. juuri tyttönimen takaisin ottanut

Vierailija
19/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tyypin, joka olisi halunnut exän vaihtavan tyttönimeen takasin, koska tyypin uusi vaimo oli siitä jotenkin käärmeissään. Sukunimikin yleinen, tyyliin Laine. Tosi tökeröä miehen kiusata exäänsä tällaisella asialla. 

Vierailija
20/59 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatteles, vaimosi voi hankkia lapsen vaikka minkälaisen miehen kanssa ja antaa sille lapsellekin sinun sukusi arvokkaan sukunimen

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi