Minkä ikäinen olet kun lapsesi täyttää 18v?
Ja miltä se ajatus tuntuu?
Itse olen 41v kun esikoinen täyttää 18, ja 43v kun kuopus täyttää.
Esikoinen on nyt 9v, eli tavallaan puolivälissä ollaan ja kai siksi minulla alkanut pyörimään mielessä se että nämä oikeasti muuttaa jossain kohtaa pois tästä (toki ei välttämättä vielä 18-vuotiaana). Välillä se ajatus kauhistuttaa ja haluan vain koittaa nauttia kaikesta. Välillä taas oikein unelmoin mitä kaikkea sit teen kun olen vastuussa vain itsestäni ja asun yksin (ellei sit joku mies tartu matkaan jossain kohtaa).
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Olemme kumpikin syksyn lapsia, hän täytti 18v ja minä 44v. Ja nyt kuopuskin 18v ja minä 45v.
Ja 17 ihmettelee, että mihin tämä aika meni🤔.
Esikoinen muutti nyt kotoa yliopisto-opintojen alkamisen vuoksi, se on aiheuttanut minulle todella ison kriisin ja luopumistyön jota sisälläni käyn varmasti tulevan syksynkin ajan. Aivan valtava muutos ja ikävä jäytää sisälläni, vaikka tottakai samalla olen äärimmäisen ylpeä ja onnellinen hänen puolestaan, vahvoja ja suuria tunteita moneen suuntaan siis=äitiys.
Oma äitini oli 35v kun minä täytin 18v, tosin eipä meitä voi muutenkaan verrata äitiydessämme, olen päinvastainen kuin mitä hän oli.
-17-
40v, vielä reilu 11v jäljellä. En keksi mitään huonoa siitä, että tulin nuorena äidiksi.
Minä myös 43, seuraavan kohdalla 45 ja viimeisen 48.
39... 2 vuotta vielä tuohon.. 1 lapsi..
Vierailija kirjoitti:
Aniharva akateemisesti koulutettu on alle 45v lapsen täyttäessä 18.
Minä olin 44-vuotias, kun esikoinen täytti 18.
FM
43, 44 ja 48. Kylläpä siinä vielä kestää...
Ainoa lapseni täyttää ihan pian 18v ja mä olen 42v. Toinen lapsi saa tulla jos tullakseen.
59v kun nuorin täyttää. Siihen vielä aikaa. Elän parasta elämääni nyt, en olisi ollut hyvä äiti alle 30v. Olin sen verran lapsellinen.
48 ja 51. Ei ole mitään kiirettä sinne, nautin nyt lapsiperhearjesta. Ehdin kyllä tehdä mitä huvittaa 12 vuotta ennen esikoisen syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Aniharva akateemisesti koulutettu on alle 45v lapsen täyttäessä 18.
39 kun esikoinen täyttää 18. Ja akateemisesti koulutettu.
50 ja 53, juuri oikean ikäinen siis. Kuopuksen täyttäessä 18-vuotta alan suunnitella eläkkeelle jääntiäkin, 55-vuotiaana eläkkeelle ja uuteen elämänvaiheeseen.
49 ja 51, eli parin vuoden päästä ajankohtainen. Haikealta tuntuu jo nyt, mutta onhan heidät päästettävä omille siivilleen. Jossain vaiheessa olin tosi väsynyt yh:na ja nyt harmittaa että niinä vuosina elin ihan sumussa.
58
Sen jälkeen voikin alkaa miettiä eläköitymistä :D