Minkä ikäinen olet kun lapsesi täyttää 18v?
Ja miltä se ajatus tuntuu?
Itse olen 41v kun esikoinen täyttää 18, ja 43v kun kuopus täyttää.
Esikoinen on nyt 9v, eli tavallaan puolivälissä ollaan ja kai siksi minulla alkanut pyörimään mielessä se että nämä oikeasti muuttaa jossain kohtaa pois tästä (toki ei välttämättä vielä 18-vuotiaana). Välillä se ajatus kauhistuttaa ja haluan vain koittaa nauttia kaikesta. Välillä taas oikein unelmoin mitä kaikkea sit teen kun olen vastuussa vain itsestäni ja asun yksin (ellei sit joku mies tartu matkaan jossain kohtaa).
Kommentit (245)
50.
Ja ei. Ei johdu itsekkyydestä, työstä tai opiskelusta. Johtuu lapsettomuudesta.
Olen onnellinen joka hetkestä ja toivon koko sydämestäni, että olen lapseni arvoinen. Hän ansaitsee oikeasti hyvän äidin ❤
43 ja nyt ollaan taas ”lapsettomia” kahdestaan asuen.
Vierailija kirjoitti:
Aniharva akateemisesti koulutettu on alle 45v lapsen täyttäessä 18.
No sitpä tuun olemaan aniharva, koska hoidin tän homman toisinpäin. Eli ensin tein lapset ja sit lähdin lukemaan 😆 Ap
Olin 37v,kun poika täytti 18.
Siis tosi nuorena sain lapsen.
39 ja 41. Ihanaa kun on paljon aikaa, jaksamista ja rahaa tehdä kaikkea mitä haluaa. Nuorempana ei olisi ollut varaa eikä vanhempana ehkä jaksaisi.
Ohis, mutta minkä ikäinen lapsi on, kun hän täyttää 18v?
Esikoisen kohdalla 42- vuotias, tänä vuonna, kun toinen lapsi täyttää 18, olen 43.
Kolmonen, kun aikanaan tulee täysi-ikäiseksi olen 55-vuotias. Kuopuksen kohdalla 56v.
Olen nyt 43,lapset 20 ja 18 ja 14
Kuopus kun täyttää 18,olen 47.
Koen että hyvä näin.
Mistä syystä vastauksia alapeukutetaan? Mikä olisi teitä miellyttävä vastaus?
Jos saa lapsen 18-20v. niin kyllä siinä on vielä aikaa opiskella vaikka ja mitä! Koko elämä edessä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Aniharva akateemisesti koulutettu on alle 45v lapsen täyttäessä 18.
Akateemisesti koulutettu olen ja olin 43-vuotias, kun lapsi täytti 18. Ehkä sitten olen yksi niistä aniharvoista.
Tulen olemaan nuorimman täyttäessä 18 itse 62. Hyvältä tuntuu, vielä on vuosia työelämää edessä tuolloin. Eläkeikä 67v ja rapiat.
Minäkin olen 41v esikoisen täyttäessä 18, ja kuopuksen täyttäessä olen 44 vuotias.
Itselleni tämä tuntuu aika luonnolliselta ja normaalilta, omat vanhempani olivat myös 41 vuotiaita minun täysi-ikäistyessäni ja viisikymppisiksi mennessä olivat saaneet viimeisenkin lapsistaan maailmalle.
Olin juuri täyttänyt 39. Nyt on ihanaa kun kohta vasta 41 mittarissa ja lapsi jo aikuinen!
50 ja 52. Ihan sopiva hetki minusta.